Буду я природі другом.

Про матеріал
Ігри, змагання з метою виховання у дітей любові до природи, підвищення екологічної грмотності, уміння працювати в команді.
Перегляд файлу

Екологічна гра

«Я буду природою іншому»

для учнів 1 класів

вихователь Бойчун Марина Богданівна

 

Мета: у процесі гра продовжити знайомити дітей із живою природою, виховувати любов та інтерес до неї, бажання навчитися берегти та вивчати все, що довкола нас. Розвивати навички роботи у команді. Сприяти вихованню доброзичливості, заємодопомоги,

Обладнання: презентація, мультимедійна установка, аудіозаписи, м'яч, кошики, шишки, картки із зображенням листя дерев та тварин, плакат «Природа – наш дім», аркуші паперу, фломастери.

Хід гри:

І. Організація початку гри.

1. Вступне слово.

   - Дітиі, сьогодні ми зустрілися як друзі природи. Кого можна назвати другом природи?

Діти, ви вже знаєте, що природа потребує нашого захисту, нашої допомоги. Про це зараз думають науковці, інженери, все населення нашої країни та планети. Чому ж проблема охорони природи стала такою важливою та необхідною? Якщо ми терміново не допоможемо природі, вона помре. Що ж тоді буде на Землі? Як ви вважаєте, охорона природи - справа тільки дорослих людей, чи школярі теж можуть зробити свій посильний внесок?

       Що ж можуть робити та роблять школярі? Так, школярі можуть багато. Їхня діяльність у природі різноманітна. Наприклад, захист природного середовища: підгодовування та порятунок тварин, що потрапили в біду; боротьба зі сміттям; виготовлення годівниць та будиночків для птахів; підгодовування звірів та птахів; встановлення табличок у місцях розповсюдження рослин, що охороняються; надання допомоги хворим деревам.

Сьогодні ми гратимемо і змагатимемося, і під час ігор не тільки повеселимося, але й подивимося, як добре ви знайомі з природою, а також дізнаємося багато нового та цікавого про неї.

 

2. Ознайомлення з правилами змагання.

 

- Усі ви поділіться на три команди. За правильну відповідь або правильно виконане завдання команда отримуватиме фішку – шишку та складатиме у свій кошик. Наприкінці гри ми порахуємо, у кого більше набралося шишок – той переміг.

 

3. Розподіл на команди, вибір капітанів.

4.Привітання команд.

- Команда -……..

- Девіз -……

ІІ. Хід змагань.

1. Конкурс капітанів "Хто більше?"

- Зараз вийдуть капітани команд і стануть у ряд. Їм належить по черзі швидко називати тварин, яких вони знають. Хто не може – вибуває з гри. Чий капітан знає більше за всіх тварин – та команда переможе.

2. Конкурс «Загадки»

 

Ворушились у цвітку всі чотири пелюстки.

Я зірвати його хотів, він спалахнув і полетів. (Метелик)

 

Не кравець, а все життя з голками ходить. (Їжачок)

В теплий дощик народився,

Парасолькою накрився.

Може б, з лісу пострибав,

Якби другу ногу мав. (Гриб)

 

На одній нозі стоїть, у воду пильно дивиться.

Тиця дзьобом навмання – шукає в річці жабенят. (Чапля)

 

Влітку на городі свіжі, зелені,

А взимку – у бочці міцні, солоні. (Огірки)

 

Довгий хвостище, руде волосище, а сама хитроща. (Лиса)

 

Коли падаю я з неба

Люди кажуть: «Так і треба.

Восени тоді вважай

Буде добрий урожай. (Дощ)

 

Він у лісі стояв, ніхто його не брав.

У червоній шапці модний, ні на що не придатний. (Мухомор)

 

Влітку радий я свіжій ягоді ведмежій.

А сушена в запас від застуд лікує нас. (Малина)

 

Як веселка кольорова,

Має здібності до мови.

Слово пташці цій скажіть –

Повторить вона його вмить. (Папуга)

 

Може скрізь вона літати,

Бо нема своєї хати.

Яйця іншим підкидає,

Скільки кому жити – знає . (Зозуля)

 

Дивувались довго ми —

Збудували міст громи.

Та по ньому я і ти

Не зуміємо пройти:

Він далеко і високо,

Досягне його лиш око.. (Райдуга)

 

3. Конкурс «Дізнайся дерево та квіточка»

- Тепер кожна команда отримає по три картки із силуетами дерев та квітів. Потрібно сказати назву цих дерев та квітів. Хто назве всі дерева та квіти правильно – отримає 3 шишки у свій кошик.

 

  4. Конкурс «Я знаю 5 назв…»

- Зараз за команду виступатимуть по одному гравцю. Це гра із м'ячем. Кожен отримає завдання, наприклад дерева. Він повинен, ударяючи м'ячем по підлозі сказати: «Я знаю 5 назв дерев. Дуб – один, берези – два, клен – три, верба – чотири, горобина – п'ять». Хто впорався – отримує для команди шишку.

Завдання: квіти, комахи, свійські тварини, птахи, лісові тварини.

5. Конкурс «Знайди своїх».

- Хто "свої" для мурашки? (Комахи) А для зозулі? (Птахи). Зараз одна команда буде командою комах, друга звірів, а третя птахів. Потрібно зібрати з підлоги картки лише зі «своїми». За правильний вибір шишка. За помилку – штраф. А якщо команда правильно назве тварини на картці - додаткові бали.

 

*Фізкультхвилинка*

 

6. Конкурс Гра «Так – ні».

- Як можна поводитися в лісі? Зараз побачимо, гравці якої команди краще знають правила поведінки у природі? Усі гравці стають на вказану позначку. Ведучий читає питання. Якщо відповідь "так", всі біжать до "Пенька" з карткою "так", якщо "ні" - то до пенька з карткою "ні". Хто побіг не до того «пенька» - вибуває. Грати до останнього гравця.

- У лісі можна гуляти.

- У лісі можна розпалити багаття.

- Не обов'язково гасити багаття, коли йдеш із лісу.

- Сміття після відпочинку у лісі скласти акуратною купкою під деревом.

- У лісі говорити треба тихо. Не кричати.

- Не можна заглядати у пташині гнізда.

– У лісі не можна збирати букети.

 

7. Конкурс "Хто я?"

«Я живу на Крайній Півночі. Харчуюсь рибою та тюленями. Дуже люблю море. Товстий шар жиру під шкірою та довга біла шерсть оберігають мене від переохолодження. А мої лапи схожі на ласти, тому добре плаваю і не боюся запливати далеко в море». (Білий ведмідь.)

 

«У мене морда гостра, стоячі вуха, дуже тонко розвинений нюх. Харчуюсь м'ясом, нападаючи на оленів, лосів, гризунами, але іноді, коли не вдається нічого знайти, перебиваюся рослинною їжею — ягодами. Люблю полювати вночі, поодинці. Іноді переслідую здобич годинами, пробігаючи не один кілометр. Але взимку, щоб прогодуватися, ми збираємось у зграї». (Вовк.)

 

Я будую нірку на глибині 1-2 метрів під землею, яка складається з кількох «кімнат»: в одній сплю взимку, а в іншій — зберігаю запаси. Іноді мене тримають і вдома, у клітці». (Хом'як.)

 

«Моє тіло вкрите жорсткою товстою шкірою сірого кольору, яка добре захищає від укусів комах та від гілок чагарників. На ногах маленькі ратиці. Харчуюсь я травою та молодими гілками та листям. Але моя головна особливість – знаменитий ріг на морді. Коли мені загрожує небезпека, я опускаю голову і завдаю ударів рогом». (Носоріг.)

 

«Давні греки назвали мене «річковим конем». По-перше, я багато часу проводжу у воді, а по-друге, нагадую коня. У мене такі великі широкі ніздрі та маленькі вуха. Я дуже велика тварина: 4 метри завдовжки і 3,5 тонни вагою. Харчуюсь я річковою травою». (Бегемот.)

 

«Я цілком добре почуваюся там, де інші тварини загинули б від голоду та спраги. Свою їжу та пиття я ношу з собою в горбах. Перед початком чергової подорожі я дещо вдень їм і п'ю. Тоді лише один мій горб може важити 45 кілограмів! Але до кінця подорожі мій горб порожніє і падає набік». (Верблюд.)

 

Конкурс 8. «Крокодил»

Зараз три грвця з кожної команди отримають слово, яке треба зобразити, не видаючи жодного звуку. Завдання команди вгадати, кого показує гравець . За кожне вгадане слово команда отримує шишку.

 

Конкурс 9. Хто сховався?

-Цей конкурс для всієї команди. Зараз на екрані ви побачите картинку. Ваше завдання дізнатися тварину та подати сигнал. Яка команда швидше узнала тварину на картинці, подасть сигнал, назве правильну відповідь та отримає шишку.

 

Конкурс 10 «Домашнє завдання»

- Кожен клас мав домашнє завдання вивчити пісню. Зараз ми повіримо, як ви підготувалися.

 

ІІІ. Поведінка підсумків.

1.Підбиття підсумків.

 

- Настав час підрахувати шишки у кошиках кожної команди. (Оголошується переможець) Не дивлячись на те, що сьогодні перемогла команда… всі гідно показали, що люблять та вивчають природу. А насамкінець скажіть: чому ми повинні любити і берегти нашу природу? (Читають хором плакат: Природа – наш дім!) а якщо в домі чистота та порядок, то й люди у ньому будуть здоровими та щасливими. Будьте завжди захисниками та друзями природи.

2. Нагородження переможців.

docx
Додав(-ла)
Бойчун Марина
Пов’язані теми
Екологія, Виховна робота
Додано
22 лютого 2023
Переглядів
1235
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку