Міністерство освіти і науки України
Департамент освіти і науки
Полтавської обласної військової адміністрації
Вище професійне училище № 7
Методична розробка
позаурочного заходу
Природа
не пробачає помилок
Автор
майстер виробничого навчання
ІІ категорії
Манілова Тетяна Володимирівна
Кременчук 2022
СТРУКТУРА ПОЗАУРОЧНОГО ЗАХОДУ
Тип позаурочного заходу: екологічний проект
Тема. Природа не пробачає помилок
Мета заходу: активізація участі підлітків у проблемах навколишнього середовища; підвищення рівня інформованості учнів щодо екологічної ситуації в Україні та в Кременчуці; усвідомлення учасниками проекту глобальної рівноваги та причетності учнів до екологічних проблем; прищеплювання у підростаючого покоління врівноважених звичок щодо покращення екологічної ситуації в місті та у країні в цілому.
Методична мета: продемонструвати технологію та результативність співпраці педагога та учнів, що сприяють прийняттю і реалізації людиною усвідомлених питань.
Форми, методи, прийоми: виконання пісні, метод постановки проблемного питання та пошуку істини, метод проекту (дослідження, моніторинг, узагальнення), метод дискусії, розповідь з використанням презентації, випереджувальне завдання, відео репортаж, метод нелінійного подання інформації.
Методичне, дидактичне та технічне забезпечення: відео проектор, ноутбук, білий екран, презентація: «Природа не пробачає помилок», музичний супровід, відеоматеріали: «Вирубка лісів - чи є загроза екології в Україні», «Як переробляють папір», «Ким стали люди», «Протягнемо руку назустріч», макулатура.
Міжпредметні зв`язки: біологія і екологія (Тема 3. «Проблема забруднення природного середовища та стійкості геосистем до антропогенних навантажень». Тема уроку № 40: «Категорія забруднення. Основні антропогенні джерела забруднення навколишнього середовища. Стійкість природних і антропогенізованих геосистем»), (Тема 7. «Проблема збереження біотичного ландшафтного різноманіть». Тема уроку № 49: «Категорія біорізноманітне генетичне, вирове і екосистемне біорізноманіття. Природозаповідання як одна із ефективних форм збереження біорізноманіттів»), технології комп’ютерної обробки інформації (Тема 4. «Обробка графічної інформації». Тема уроку № 146: «Підготовка до демонстрації та демонстрація презентації»), (Тема 4. «Обробка графічної інформації». Тема уроку № 174: «Основні правила створення та обробки відеозображення»), охорона праці (Тема 5: «Основи гігієни праці і виробничої санітарії». Тема уроку № 19: «Шкідливі та небезпечні виробничі фактори»).
Хід позаурочного заходу
І. Організаційно - мотиваційний етап
1.1. Людино, отямся…
М.К. Захід виконанням пісні наживо. Це дасть змогу створити ліричну атмосферу в аудиторії, вплинути на емоційний стан присутніх, використовуючи прийом навіювання. Музичний супровід дозволить забезпечити свідому візуалізацію почутого.
1.2 Привітання з аудиторією
М.К. Організаційна частина призначена для дружньої атмосфери На цьому етапі учням дається установка на вирішення проблеми та подається необхідна початкова інформація.
ІІ. Момент актуалізації уваги аудиторії
2.1 Природа храм чи майстерня, а людина в ній володар чи працівник?
М.К. Постановка ключового запитання майстром в/н допоможе включити всіх учасників навчально-виховного процесу до свідомої співпраці.
Опосередковане навіювання у формі розповіді проводиться для подання певних фактів про забруднення навколишнього середовища, діяльність і бездіяльністю більшості людей щодо знищення природніх ресурсів, а саме вирубці лісів та ставлення людей до екологічної кризи з метою пожвавлення інтересу учнів до теми позаурочного заходу.
2.2 Екологічні проблеми України
М.К. Проектна робота – це тяжка і водночас дуже цікава співпраця учнівського колективу між собою та з педагогом. Виконання проекту тривало 2 місяці.
На першому етапі учні сформулювали проблему дослідження, намітили стратегію вирішення проблеми, розподілили ролі, окреслили очікувані результати та намітили план дій та взаємодії з педагогами ВПУ № 7. На другому етапі екологи провели дослідження щодо екологічної ситуації на Україні в цілому та у Кременчуці, зокрема. Використовуючи Інтернет-джерела та власні спостереження вони зняли відео репортаж та створили презентацію.
Майстер в/н за два тижні до проведення виховного заходу розбиває учнів на групи: екологів та науковців.
Кожна група учнів висвітлює своє завдання, використовуючи мультимедійні презентації, відео, аксесуари, акцентуючи увагу на сучасному екологічному стані в Україні та факторах небезпеки для населення.
Під час підготовки до проведення позаурочного заходу, майстер виробничого навчання створює умови для забезпечення успіху в навчально-виховній діяльності учнів, організовуючи навчальну працю таким чином, щоб у кожного учня сформувати уміння вчитися, виховувати наполегливість, самостійність, дисциплінованість та відповідальність, розвивати прийоми саморегуляції у комфортному навчальному середовищі.
Резерв у часі, що є обов’язковою умовою організації випереджувального завдання, дозволяє детально відпрацювати кожен елемент, кожну операцію та підготувати підґрунтя для свідомого представлення результатів своєї роботи.
Група екологів промоніторила екологічну ситуацію в нашій державі і підготувала звіт.
Група екологів ознайомлює з результатами своєї роботи, використовуючи відео доказ та мультимедійну презентацію акцентуючи увагу на стан навколишнього середовища не тільки в Україні, а й на Полтавщині та в Кременчуці, на факторах небезпеки які виникають внаслідок погіршення екологічного середовища.
2.3 Оголошення теми і мети позаурочного заходу
М.К. Майстер в/н оголошує тему виховного заходу, що дає можливість налаштувати учнів для проведення плідної роботи та активізувати їх розумову діяльність.
Твердим підґрунтям переконання учнів у необхідності певних дій є використання відеодоказу.
Група екологів ознайомлює з результатами своєї роботи, використовуючи власний відео доказ та мультимедійну презентацію, акцентуючи увагу на обізнаність кременчужан щодо проблем вирубування лісів та викидання макулатури в смітник.
ІІІ Основна частина «Як встигнути на ковчег Ноя»
3.1 Чи можна потонути в смітті
М.К. З використанням мультимедійної презентації група майбутніх науковців ознайомить з дослідженнями про сміттєзвалища, які оточують наше місто.
Метод нелінійного подання інформації (засобом презентації) – це метод нелінійних способів зв’язування інформації та використання структурованої системи навігації між медіа ресурсами. Під час використання мультимедійних навчальних засобів слід враховувати, що такий вид інформації призводить до розумових і емоційних перевантажень учнів, і досить різко скорочує час необхідний на засвоєння матеріалу.
3.2 Від сміття до здобутків один крок
М.К. Розповідь веде група майбутніх науковців з використанням відеоролика «Як переробляють папір». Використання якого дає можливість візеалізувати інформацію, сконцентрувати увагу аудиторії на сприйнятті інформації.
Твердим підґрунтям переконання учнів у необхідності певних дій є використання відеодоказу.
ІV. Заключна частина
4.1 Почни з себе – зроби світ чистішим
М.К. Розповідь веде група майбутніх науковців разом з майстром в/н, що сприяє налаштованню учнів для плідної співпраці з очищенням міста.
Група учнів, які перейнялися даною проблемою ознайомлюють з результатами своєї роботи, використовуючи власний відео доказ, акцентуючи увагу на можливості вирішення проблеми.
Майстер в/н Т.В. Манілова
Хід позаурочного заходу
І. Організаційно - мотиваційний етап
Ліс, вода, повітря – це неоціненні багатства нашої Землі.
Кожен з нас за них відповідає.
А.П.Чехов
М.К. Захід починається виконанням пісні наживо. Це дасть змогу створити ліричну атмосферу в аудиторії, вплинути на емоційний стан присутніх, використовуючи прийом навіювання. Музичний супровід дозволить забезпечити свідому візуалізацію почутого.
1.2 Привітання з аудиторією
М.К. Організаційна частина призначена для дружньої атмосфери На цьому етапі учням дається установка на вирішення проблеми та подається необхідна початкова інформація.
ІІ. Момент актуалізації уваги аудиторії
2.1 Природа храм чи майстерня, а людина в ній володар чи працівник?
М.К. Постановка ключового запитання майстром в/н допоможе включити всіх учасників навчально-виховного процесу до свідомої співпраці.
Опосередковане навіювання у формі розповіді проводиться для подання певних фактів про забруднення навколишнього середовища, діяльність і бездіяльністю більшості людей щодо знищення природніх ресурсів, а саме вирубці лісів та ставлення людей до екологічної кризи з метою пожвавлення інтересу учнів до теми позаурочного заходу.
Ми – жителі Землі – зазвичай не звертаємо на багато речей уваги. Людина протягом своєї історії розвивала розуміння законів природи, методи експлуатації всіх природних ресурсів. При цьому вона пройшла шлях від мисливця-збирача до виробника.
Мабуть, на цьому шляху першим досягненням людини було оволодіння її вогнем. Саме з цього моменту гармонія людини і природи була порушена, а сама людина рішуче встала на свій шлях розвитку і створила цивілізацію.
Наша країна по праву вважається однією з найзеленіших держав світу – майже сорок відсотків України займають ліси. Та які ліси! Ліс є джерелом сили і могутності українців. Дух народу його вікова історична основа міцно пов’язані з феноменом лісу. Виробництво і побут, первинні витоки культури українського народу «лісове походження». Житло, домашнє начиння, знаряддя праці та бою, їжу та одяг, дитячі колиски та жіночі прикраси – всім цим забезпечував людей ліс. Дійсно, ліс без жодних перебільшень можна назвати «зеленим золотом» України. Ліс продовжує, як і сторіччя тому «віддавати» нам головне багатство – деревину. З дерева, як і раніше, виробляють дерев’яний посуд, меблі, папір, олівці, музичні інструменти, іграшки. Ліс продовжує давати нам житло. У наш час дерево дуже активно використовується як будівельний матеріал, причому досить дорогий. Але чи замислювалися ви про те, що через мірна вирубка лісів може призвести до екологічної катастрофи.
Так яке ж твердження справедливе: «Природа храм чи майстерня, а людина в ній володар чи працівник?» Давайте спробуємо розібратися у цій ситуації і дати відповідь на поставлене запитання.
2.2. Екологічні проблеми України
До нас у гості завітали екологи, науковці, які протягом двох місяців спільними зусиллями намагалися дійти консенсусу щодо нашого запитання.
М.К. Проектна робота – це тяжка і водночас дуже цікава співпраця учнівського колективу між собою та з педагогом. Виконання проекту тривало 2 місяці.
На першому етапі учні сформулювали проблему дослідження, намітили стратегію вирішення проблеми, розподілили ролі, окреслили очікувані результати та намітили план дій та взаємодії з педагогами ВПУ № 7. На другому етапі екологи провели дослідження щодо екологічної ситуації на Україні в цілому та у Кременчуці, зокрема. Використовуючи Інтернет-джерела та власні спостереження вони зняли відео репортаж та створили презентацію.
Майстер в/н за два тижні до проведення виховного заходу розбиває учнів на групи: екологів та науковців.
Кожна група учнів висвітлює своє завдання, використовуючи мультимедійні презентації, відео, аксесуари, акцентуючи увагу на сучасному екологічному стані в Україні та факторах небезпеки для населення.
Під час підготовки до проведення позаурочного заходу, майстер виробничого навчання створює умови для забезпечення успіху в навчально-виховній діяльності учнів, організовуючи навчальну працю таким чином, щоб у кожного учня сформувати уміння вчитися, виховувати наполегливість, самостійність, дисциплінованість та відповідальність, розвивати прийоми саморегуляції у комфортному навчальному середовищі. Резерв у часі, що є обов’язковою умовою організації випереджувального завдання, дозволяє детально відпрацювати кожен елемент, кожну операцію та підготувати підґрунтя для свідомого представлення результатів своєї роботи.
Група екологів промоніторила екологічну ситуацію в нашій державі і підготувала звіт.
Кожна людина задумується про те, яке майбутнє його чекає, але рідко хто замислюється скільки ми шкоди завдаємо природі. Низький рівень екологічної свідомості суспільства, призвів до значної деградації навколишнього середовища України.
Група екологів ознайомлює з результатами своєї роботи, використовуючи відео доказ та мультимедійну презентацію акцентуючи увагу на стан навколишнього середовища не тільки в Україні, а й на Полтавщині та в Кременчуці, на факторах небезпеки які виникають внаслідок погіршення екологічного середовища.
Перегляд відеоролику «Вирубка лісів - чи є загроза екології в Україні».
Тема озеленення не має прив’язки до пори року, тому що кожного дня наше життя залежить від сонця та рослин. У результаті їх взаємодії утворюється та очищується повітря, листя дає нам кисень, утримує воду та дає живильну енергію. Ми часто говоримо про те, що висаджуються нові дерева, але ніхто не знає, скільки їх вирубується.
Ліси - легені нашої планети, вони мають неоціненне екологічне, соціальне та економічне значення - беруть участь у формуванні клімату планети, забезпечують киснем, переробляють шкідливі викиди, зберігають водні ресурси, є середовищем існування безлічі рослин і тварин, забезпечують їжу і здорове середовище для людей, допомагають зберегти родючість грунтів і ландшафти ...
Загальна площа лісів на Землі становить 38 мільйонів квадратних кілометрів або близько однієї третини всієї суші.
111 метрів - висота найвищого дерева в світі. Це секвоя вічнозелена, яка росте в американському штаті Каліфорнія.
За останні 10 тис. років було знищено більше 65% всіх лісів Євразійського континенту.
82% всіх вирубуваних у світі лісів відновлюються природним шляхом або за участю людини. Тим не менше, кожен рік планета безповоротно втрачає 95 000 000 дерев.
Одне дерево в рік в середньому виробляє від 100 до 700 кг. кисню (залежно від виду), пов'язує 33 кг вуглецю, нейтралізує 80 кг шкідливих речовин, абсорбує 20 кг пилу і фільтрує близько ста тисяч кубометрів повітря.
Для виготовлення одного аркуша паперу формату А4 потрібно від 13 до 21 грама якісної деревини, а для виготовлення однієї книги - близько 5 кілограмів деревної сировини.
Тільки для виробництва паперу у світі щорічно вирубується більше 125 мільйонів дерев. А скільки нікому не потрібних рекламних газет і листівок валяється по під'їздах, в сміттєвих баках і просто на вулицях наших міст - і підрахувати неможливо!
Щоб врятувати одне дерево від вирубки, необхідно зібрати для вторинної переробки близько 80 кг паперу.
20 березня в усьому світі відзначається Міжнародний день лісу або Всесвітній день захисту лісів, який був заснований в 1971 році.
Проблема збереження лісу та його багатств стоїть сьогодні в ряду найважливіших екологічних завдань для всіх країн світу. В останні роки тенденції, пов'язані з втратою лісів Землі, викликають тривогу не тільки у екологів, але й у всього міжнародного співтовариства.
У зв'язку з цим, основним завданням Міжнародного дня лісу є привернення уваги жителів планети до проблеми збереження лісів, інформування про значимість лісових екосистем, їх дійсного стану, основні заходи їх захисту та відновлення.
Країни-члени ООН досягли відповідних домовленостей і тепер здійснюють ряд заходів в рамках цілеспрямованої політики лісовідновлення та лісорозведення.
А якщо ми проаналізуємо забрудненість повітря, то побачимо, що протягом року в області в атмосферне повітря викидається 150 тисяч тон забруднюючих речовин. Найбільше в містах Кременчук і Полтава, на які припадає майже половина обсягів викидів в області. Найбільшим джерелом забруднення атмосферного повітря є автотранспорт - за рік викидається понад 80 тисяч тон забруднюючих речовин, тобто більше половини від усіх зареєстрованих викидів. На наше місто припадає більше 45% від усіх викидів забруднюючих речовин в атмосферу стаціонарними джерелами і значну частку з них складають викиди АТ "Укртатнафта".
Зараз в області в цілому відбувається тотальний наступ на зелені насадження. Насамперед, варто врахувати ситуацію з підрізкою дерев. Ця процедура має відбуватись фахово. Дерево не має залишатися просто стовбуром, адже після такої стрижки «під нуль» воно просто не виживе і не буде якийсь час виконувати свої головні функції. Подібну ситуацію можна побачити на вулицях нашого міста, а саме Соборній, Свободи та вздовж вулиці Троїцької.
За нашими дослідженнями, 1 га зелених насаджень очищує 18 млн. куб. метрів повітря в рік і приймає в себе 70 тонн пилу. На Полтавщині висаджують дерева різних категорій. Перша категорія – це дерева, які виконують естетичну функцію. Вони, як правило, невеликих розмірів. Друга категорія – дерева, які вбирають шкідливі речовини з повітря, тобто фільтратори. Однак ув’язнені нами у бетон, вони не можуть виконувати своїх функцій у повній мірі.
А ось що стосується висадки у місті Кременчуці плодових дерев, то це взагалі не рекомендовано робити. Плодові дерева у нашому місті можуть бути представлені тільки хіба-що на приватних садибах на окраїнах, де людина самостійно регулює процес посадки, штучного формування крони та догляду за деревами. Інакше вони накопичуватимуть велику кількість важких металів і використовувати їх плоди для споживання дуже небезпечно.
Держава веде контроль за вирубкою та висадкою дерев - це дуже складний процес. На державному рівні діє «Стратегія державної політики сприяння розвитку громадянського суспільства в Україні» (згідно Указу Президента України від 24.03.2012 року № 212/2012). В кожній області розроблені першочергові заходи щодо реалізації даної Стратегії.
Врятувати зелену оболонку Полтавщини допоможуть не тільки гроші, а й креативні ідеї. Адже до сьогодення проблемними залишаються питання пошкодження лісових площ пожежами, шкідниками і хворобами, самовільні поруби.
Наприклад, у Польщі, коли підприємство отримає приміщення чи територію від місцевої влади, воно обирає програму озеленення території. Поряд з облаштуванням місця роботи приватна структура дбає про озеленення прилеглої території. Кожен клаптик землі там зайнятий зеленими насадженнями, які оздоровлюють повітря. Таку практику можна започаткувати і в Кременчуці. Тим паче, що для міста це нічого не коштуватиме.
Отже, можна зазначити, що довкілля Полтавщини на сьогодні перебуває на достатньому рівні, хоча є безліч проблем, які можуть привести до непоправних негативних змін, якщо не вживати дій для їх своєчасного розв'язання.
2.3 Оголошення теми і мети позаурочного заходу
М.К. Майстер в/н оголошує тему виховного заходу, що дає можливість налаштувати учнів для проведення плідної роботи та активізувати їх розумову діяльність.
Тема нашого позаурочного заходу: «Природа не пробачає помилок».
Ми, навіть, не уявляємо, що одна помилка людини – може коштувати життя цілої планети. Та як не допустити цієї помилки, як її уникнути, як вирішити утворену проблему.
Кульмінаційний етап
М.К. Твердим підґрунтям переконання учнів у необхідності певних дій є використання відеодоказу.
Перегляд відеоролику «Ким стали люди?».
М.К. Група екологів ознайомлює з результатами своєї роботи, використовуючи власний відео доказ та мультимедійну презентацію, акцентуючи увагу на обізнаність кременчужан щодо проблем вирубування лісів та викиданням макулатури в смітник.
Група екологів провела дослідження мешканців нашого міста, намагаючись розібратися чи розуміють люди, яку шкоду вони завдають навколишньому середовищу. Земля хворіє, коли вирубують ліси, забруднюють ріки та моря. Кажуть, що земля – годувальниця, ось чому необхідно берегти грунт: 1 см грунту створюється за 250-300 років, а 20 см – за 5-6 тис років!
А ось ще одна проблема: куди дівати макулатуру? При спалюванні її, нерідко утворюються шкідливі речовини, забруднюючи повітря. Сьогодні макулатуру навчилися переробляти. Вчені знаходять нові способи переробки паперу.
За порушення вимог щодо забезпечення екологічної безпеки законодавством України встановлена кримінальна, адміністративна, дисциплінарна та матеріальна відповідальність.
Види екологічних питань передбачено в Законі України «Про охорону навколишнього природного середовища» та в інших законодавчих актах.
Види екологічних питань передбачено в Законі України «Про охорону навколишнього природного середовища» (ст. 68 п. а б та ін.) та в інших законодавчих актах.
ІІІ Основна частина «Як встигнути на ковчег Ноя»
3.1 Чи можна потонути в смітті
М.К. З використанням мультимедійної презентації група майбутніх науковців ознайомить з дослідженнями про сміттєзвалища, які оточують наше місто.
Метод нелінійного подання інформації (засобом презентації) – це метод нелінійних способів зв’язування інформації та використання структурованої системи навігації між медіа ресурсами. Під час використання мультимедійних навчальних засобів слід враховувати, що такий вид інформації призводить до розумових і емоційних перевантажень учнів, і досить різко скорочує час необхідний на засвоєння матеріалу.
Українці щорічно викидають 10 мільйонів тонн сміття. Тільки 600 тисяч іде на вторинну переробку чи спалюється. Решту вивозять і захоронюють на звалищах, яких, за даними Мінрегіонбуду нараховується понад 6 тисяч. Вони займають площу в 9 тисяч гектарів. Ще тисяча гектарів — несанкціоновані звалища, які виникають стихійно.
Навколо Кременчука, згідно з картою, існує 10 сміттєзвалищ: у Піщаному, П'ятихатках, Рокитному, Щербаках, Потоках, Білецьківці, Підгірному, Садках, Ройовому, Буртах.
8 вересня Кабінет міністрів України запустив сервіс електронної мапи сміттєзвалищ, на якій можна відмітити місця стихійних сміттєзвалищ, додати фото відміченого об'єкта й таким чином оформити офіційне звернення, повідомляє прес-служба Міністерства екології та природних ресурсів України. Дані реєстру місць видалення відходів і місць стихійних сміттєзвалищ показано на карті окремими шарами.
В Україні податок на захоронення однієї тонни побутових відходів найнижчий у Європі. Це робить складування та поховання сміття вигіднішим за його утилізацію.
Зараз в Україні переробка сміття на дуже низькому рівні. Пластик, стекло, папір відбираються в малій кількості. В Кременчуці безхатьки вибирають з контейнерів те, що ще можна продати, здають в пункти переробки. Але це не впливає на вирішення проблеми. Якщо хтось бачив, як розвантажуються сміттєвози, то зрозумів, що це відходи, приречені на те, щоб залишитися на звалищі сотні років.
Побудувати нормальний сміттєпереробний завод для Полтавського обласного центру 100 — 130 мільйонів євро. Це величезні кошти, яких у державі поки що немає. Але шляхи вирішення даної проблеми ми повинні знайти.
3.2 Від сміття до здобутків один крок
М.К. Розповідь веде група майбутніх науковців з використанням відеоролика «Як переробляють папір». Використання якого дає можливість візеалізувати інформацію, сконцентрувати увагу аудиторії на сприйнятті інформації.
В Україні щороку сотні тисяч тонн паперових відходів викидається на звалища і полігони. Частина із них давно перевантажені або не відповідають нормам екологічної безпеки.
Та це той випадок, коли не потрібно чекати, поки в країні врегулюють систему роздільного збору, а просто брати на себе відповідальність та допомагати рідному місту не потонути в смітті. Для чого це потрібно? Існує як мінімум три причини.
Перша – не годувати окупанта. Українські підприємства щороку витрачають мільйони доларів на закупівлю за кордоном паперу та картону для утилізації. В основному дефіцит макулатури покривається за рахунок імпортних закупівель у Росії.
Друга – дихати на повні легені. 1 тонна макулатури = 10 збереженим деревам. Навіть дітям відомо, що ліси – це легені планети, і той кисень, який нам життєво необхідний, залежить безпосередньо від кількості дерев.
Третя – лишня копійка ніколи не завадить. Благородна мета – поліпшити екологію, але треба погодитися, що приємно коли ваші зусилля ще й винагороджують матеріально. Можливо ціни на макулатуру в Україні і не надто високі, але це краще ніж нічого. Адже викидаючи старі газети, журнали, упаковку, документи ніхто вам нічого не заплатить, а в приймальних пунктах вторинної сировини є встановлені ціни на прийом макулатури.
М.К. Твердим підґрунтям переконання учнів у необхідності певних дій є використання відеодоказу.
Відеоролик «Як переробляють папір»
ІV. Заключна частина
4.1 Почни з себе – зроби світ чистішим
М.К. Розповідь веде група майбутніх науковців разом з майстром в/н, що сприяє налаштованню учнів для плідної співпраці з очищенням міста.
Група учнів, які перейнялися даною проблемою ознайомлюють з результатами своєї роботи, використовуючи власний відео доказ, акцентуючи увагу на можливості вирішення проблеми.
Кременчук - місто в центрі України з населенням майже 230 000 чоловік. Тут розвинене машинобудування, а місто є одним з основних центрів, що живлять бюджет країни.
Приємною новиною в Україні, є те, що більшу увага починають приділяти екології та чистоти регіонів. Довгі роки споживацьке ставлення до природи приводило до сумних наслідків - це лісові пожежі через стихійних звалищ і викинутої макулатури в Кременчуці, забруднення грунту та стічних вод.
Сортування та переробка вторинної сировини не новинка, а швидше традиція, яку забули, адже ще 40- 50 років тому в Кременчуці збір і здача макулатури в пункти прийому була організована належним чином і цим займалися всі від малого до великого.
Сьогодні в Кременчуці стоять контейнери для селективного збору сміття, а також існують пункти прийому вторсировини. Контейнери для пластику вже стоять в деяких районах міста. Безумовно, викинути сміття в селективний контейнер набагато простіше, ніж шукати пункт прийому, але це позбавляє вас прибутку, але ж ціна на макулатуру в Кременчуці тримається на досить високому рівні. Найнижчі за якістю паперові відходи приймають за ціною від 300 гривень за тонну, зате при високій якості паперової вторсировини вартість за тонну складе 2500 гривень.
Прийом макулатури в місті Кременчук здійснюється в декількох приймальних пунктах, де зазначають нескладні вимоги до вторсировини - це сортування за видами, а також воно повинно бути перев'язане мотузкою для полегшення зважування.
Купити макулатуру в Кременчуці також не складе труднощів, адже цей вид бізнесу не потрібно ліцензувати, і вважається він суспільно корисним.
Словом, якщо ми відновимо традицію збору вторсировини, нашому місту буде легше «дихати», до того ж буде можливість підзаробити на кишенькові витрати.
Ціни на макулатуру в Кременчуці
Сорт макулатури Середня ціна на макулатуру
марка МС-1А 1000 - 2500 грн. / т
марка МС-2А 1000 - 2300 грн. / т
марка МС-3А 800 - 1300 грн. / т
марка МС-4А 800 - 1400 грн. / т
марка МС-5Б 700 - 1000 грн. / т
марка МС-6Б 700 - 1000 грн. / т
марка МС-7Б 700 - 1000 грн. / т
марка МС-8В 300 - 700 грн. / т
марка МС-9В 300 - 700 грн. / т
марка МС-10В 300 - 700 грн. / т
марка МС-11В 300 - 700 грн. / т
марка МС-12В 300 - 700 грн. / т
марка МС-13В 300 грн. / т
Макулатуру в Кременчуці можна здати за зазначеною нижче адресою, ці місця зазначені на карті нашого міста.
1) Збір і переробка вторсировини, в т.ч. макулатури Контактна особа - Сергій Лиман - с.Піщане, Кременчук. Тел.380 (067) 793-12-62
2) ТОВ Рубеековторма-Центр - Кременчук, Профспілкова 3. Тел .380 (536) 0503010608
Якщо ви запитаєте «куди ж віднести макулатуру» - сподіваюся, цей список допоможе вам. Так як ви можете одночасно зробити дві справи і добру і корисну.
Будь відповідальним. Не викидай легковажно макулатуру – збережіть повітря, яким дихаєте, Землю, яка вас годує, примножте здобутки. Які необхідні кожному!
Я сподіваюся, ми ще зможемо все виправити.
Перш ніж вдома викинути папір в сміттєве відро – зупиніться, поміркуйте та знайдіть куточок в вашій оселі чи ящичок, де ви зможе відкласти непотрібний папір. Йдучи по вулиці та маючи бажання викинути паперовий пакет чи газету у смітник, зупиніться, поміркуйте та принесіть їх додому у свій власний куточок макулатури. Виберіть один день в тижні та віднесіть назбирані матеріали в пункт прийому макулатури – отримайте за це кошти. Робіть це щотижня. А через місяць поділіться враженнями один з одним, розкажіть про отриманий вами чистий дохід та заагітуйте інших учнів приєднатися до доброї справи.
Мені б дуже хотілося, щоб і в нашій країні до проблем збору макулатури ставилися серйозніше. Неможна безвідповідально відноситися до сил природи – це небезпечно. Я сподіваюся, у кожного з нас, особисті інтереси ніколи не стоятимуть вище за життя цілої планети взагалі.
Відеоролик «Протягнемо руку назустріч».
Список використаних джерел
~ 1 ~