Буктрейлерство – дуже цікаве заняття, що захоплює.

Про матеріал
Не всі учні читають із захопленням, правда? Тим більше програмні твори… Сьогодні багато спеціалістів говорять про читання книг. Як із цим бути? Саме час взяти на озброєння сильні сторони візуальної культури. Творчі завдання – найкраща мотивація до навчання. Пропонуємо ідею цікавого завдання для школярів – створення власного кіношедевра. Запропонуйте учням продемонструвати власне бачення змісту через відео візуалізацію головної ідеї твору, створивши трейлер до книги! Це дасть змогу школярам відчути себе справжніми режисерами або навіть акторською групою. До того ж, такий спосіб опрацювання програмного матеріалу мотивує не лише читати, але і проявити власний творчий потенціал.
Перегляд файлу

http://shgpi.edu.ru/biblioteka/forum/img/interesnoe_v_ceti/Trailer.jpgБУКТРЕЙЛЕР

Не всі учні читають із захопленням, правда? Тим більше програмні твори…       

Сьогодні багато спеціалістів говорять про  читання книг. Як із цим бути? Саме час взяти на озброєння сильні сторони візуальної культури.

Творчі завдання – найкраща мотивація до навчання. Пропонуємо ідею цікавого завдання для школярів – створення власного кіношедевра.

     Запропонуйте учням продемонструвати власне бачення змісту через відео візуалізацію головної ідеї твору, створивши трейлер до книги! Це дасть змогу школярам відчути себе справжніми режисерами або навіть акторською групою. До того ж, такий спосіб опрацювання програмного матеріалу мотивує не лише читати, але і проявити власний творчий потенціал.

Буктрейлер як реклама

     Буктрейлер – це відеоролик про книгу чи певний твір, в якому у художній формі цікаво та насичено подається ключова ідея, спонукаючи до читання повної версії. Це свого роду рекламний хід, який привертає увагу до тексту через залучення візуальних засобів.

     «Родзинка» буктрейлера – інтрига. Тому головна задача такого виду мистецтва – не стільки передати головний зміст, скільки викликати захоплення, зацікавлення та сильні емоції.

Від реклами до мистецтва: історія виникнення буктрейлера

     Ідея створення буктрейлера виникла ще в 1986 році й вперше була реалізована у вигляді слайд-шоу з ілюстраціями та відповідними підписами.

     Перші відеоролики про книги почали з'являтися у 2002 році у США. Їх створення ініціювалося видавцями як засіб рекламування літературного твору. На той час це був принципово новий тип реклами, який привертав увагу до окремої книги з-поміж тисячі інших.

     Завдяки розвитку соціальних мереж, проморолики стали невіддільною частиною рекламної кампанії кожного бестселера. З 2010 року цей жанр набув поширення і в Україні.

     З розвитком ІТ збільшився діапазон можливостей візуалізації. Завдяки цьому сучасні буктрейлери максимально наблизилися до  самостійних   кінотворів.

https://obzor.westsib.ru/data/images/n/2016/08/500721.jpg

 

Способи реалізації

     Спосіб відео візуалізації можна використовувати не лише на уроках літературного читання. Усе залежить виключно від вашої уяви!

     Щоб зацікавити учнів на першому уроці, продемонструйте власноруч зроблений трейлер... до підручника, наприклад. Підручник – це сухо, стисло й переважно нецікаво. І не тільки у сприйнятті школярів. Але ж ви обожнюєте свій предмет! Тож покажіть, яким є для вас курс. Візуалізуйте його в 3-хвилинному проморолику! Обіцяємо, школярі запам'ятають такий урок!

     Переконані, ідея буктрейлера остаточно полонить учнів, якщо ви запропонуєте їм створити його власноруч!

      Можна запропонувати учням створити буктрейлер індивідуально або розробити спільний проект командою. Причому візуалізацію можна зробити за допомогою наявних в Інтернеті світлин чи відеоматеріалів, або спробувати себе в ролі акторів і відтворити зміст у такий спосіб. Навіть за допомогою телефонних камер можна зняти справжнє кіно!

     Усе більше набувають популярності квести в цілому і веб-квести  зокрема. Тому пропонуємо, використовуючи сучасні зручні ІТ-інструменти, представити зміст такої інтелектуальної гри, наприклад, у форматі анімації. Цей проект можна виконати в межах навчальних курсів інформатики й вашого предмету, створивши інтегрований урок.

Види буктрейлерів

Розповідний буктрейлер

     Ви хочете заінтригувати глядачів цікавим сюжетом книги? Вам допоможе буктрейлер-розповідь. Як і анотація, він знайомить читача з основою сюжету, залишаючи місце для таємниць і загадок. А ще викликає бажання дізнатися: а що далі? Відкрити завісу подій у творі  допоможуть ілюстрації з книги, музика й закадрові коментарі. Зазвичай саме стиснутий сюжет з яскравими кадрами й недомовками лежить в основі кінотрейлерів. Буктрейлер на повість-казку українського письменника Юрія Винничука «Місце для дракона» може надихнути на читання книги.

 

 

 

 

Атмосферний буктрейлер  

     Усередині цього буктрейлера розпалюються пристрасті. Ще б пак, адже його завдання передати атмосферу книги. Для створення такого відео  доведеться зібрати весь режисерський талант. Викликати емоції ще те завдання для автора!

     Зробити акцент на атмосфері чарівництва й магії: додати малюнків з феями, чарівниками й відьмами. Підібрати фантастичні пейзажі й таємничу музику. Ось як може виглядати буктрейлер на серію книг про Гаррі Поттера письменниці Джоан Роулінг.

Концептуальний буктрейлер

     Передати думки й світогляд автора книги можна за допомогою концептуального буктрейлера. У його основі реклама незвичайної ідеї твору. Що хотів сказати автор, які думки хотів він донести читачеві? При створенні концептуального відео анонса книги треба робити акцент на її зміст, як зробили це автори буктрейлера до алегоричної повісті-казки  «Маленький принц» Антуана де Сент-Екзюпері.

За способом візуального представлення тексту буктрейлери бувають:

 

 

 

     Наприклад, короткий фільм про книгу. Ігрові буктрейлери часто знімають на класичні твори та на основі фільму,що існує, використовуючи найцікавіші кадри й музику. Буктрейлер на книгу Галини Вдовіченко «Ліга непарних шкарпеток».

 

 

 

     Це набір слайдів з книжковими розворотами, цитатами, фотографіями, малюнками та ілюстраціями. Неігровий буктрейлер може створити навіть початківець. Головне старання, правильні ілюстрації і хороша музика. Буктрейлер на книгу «Зачарована Десна» О. Довженка.

 

 

 

     Створення мультфільму про книгу. Буктрейлер на твір Сергія Ільїна та Марини Дружиніної «Казки з різних країн».

 

http://konkurs.cdb-yaroslavl.ru/wp-content/uploads/2016/04/banner.png

 

Етапи створення буктрейлера

     Перш, ніж почати створювати буктрейлер, «режисеру» проекту необхідно розробити структуру ролика, побудувати сюжет, підібрати музику, створити дизайн титрів. Тож як структурувати процес?

http://storage.a-jetbox.org/storage2/file/get/1454465847535 Вибір книги 

Мотивацій у виборі книг для створення проморолика може бути безліч: улюблена, сучасний бестселер, програмна класика тощо (пропонуємо узгодити це питання безпосередньо з учнями).

http://storage.a-jetbox.org/storage2/file/get/1454465847535 Створення сценарію 

Продумати сюжет і написати текст. Сюжет – це основа буктрейлера, те, з чого він буде складатися. Важливо внести інтригу й вибудувати сюжет таким чином, щоб глядачеві неодмінно захотілося прочитати книгу й обов'язково дізнатися, що ж буде далі. Відеоролик не повинен бути довгим, не більше 3 хвилин. Це оптимальний час, щоб утримати увагу глядача.

http://storage.a-jetbox.org/storage2/file/get/1454465847535 Зібрати матеріали 

Підібрати картинки, відсканувати ілюстрації з книги, зняти своє відео або ж знайти відео з тематики в Інтернеті.

http://storage.a-jetbox.org/storage2/file/get/1454465847535 Записати озвучений текст, якщо це передбачено за сценарієм

Для запису та редагування звуку можна використовувати програму Sound Forge.

http://storage.a-jetbox.org/storage2/file/get/1454465847535 Вибрати програму для здійснення монтажу 

Для початківців можна використовувати програму Windows Movie Maker. Вона має різноплановий функціонал та проста у використанні.

http://storage.a-jetbox.org/storage2/file/get/1454465847535 Здійснити відеомонтаж 

Вирізати (склеїти) кілька фрагментів відео, додати звукові доріжки, змінити розмір відео, накласти ефекти, переходи та експортувати у відповідний формат.

     Буктрейлерство – дуже цікаве заняття, що захоплює. Але найголовніше, що з'являється інтерес до читання. Учням захочеться якомога більше книг перетворити в буктрейлер. Таким чином, це – один з найефективніших способів формування читацького інтересу.

     Створення буктрейлера у межах навчального процесу, з одного боку, популяризує читання книг, а з іншого – дозволяє на повну реалізувати творчі здібності школярів. А ви й собі можете по-іншому поглянути на своїх учнів!

 

                             http://www.culture-chel.ru/Storage/Image/PublicationItem/Image/big/13709/8a79dc0795fce937135c0df4a54e8ff3_XL.jpg

 

 

docx
Додано
3 грудня 2020
Переглядів
484
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку