Любите застосовувати ігрові технології на уроках? Які найбільше до вподоби вашим учням? А чи проводили ви уроки у форматі квесту?
Квест (від англ. Quest – «пошук») – інтерактивна гра з сюжетною лінією, ceнс якої полягає у поетапному вирішенні різних головоломок і логічних завдань. Ця інтелектуальна розвага з кожним роком завойовує все більшу популярність у нашій країні. Її полюбляють і діти, і дорослі. Тому квест в межах уроку з будь-якого навчального предмету точно сподобається школярам, головне вдало дібрати сюжет, який би відповідав віковим особливостям учнів.
Будь-який тип квесту можна провести як у класі, в коридорах школи, так і на шкільноиу подвір'ї.
1. Квест із записками чи записами
У чому сенс: На початку квесту є підказка, яка дозволяє знайти місце з наступною підказкою, і так далі, до фінальної мети. Все дуже просто! Така ігрова форма сподобається учням як молодшої, так і старшої школи. Єдине при організації гри для школярів різних вікових груп обов'язково треба враховувати ступінь складності завдань.
Приклад проведення в межах кабінету: Запропонуйте учням квест, для проходження якого треба виконати завдання на швидкість, залучаючи підручник, написи на плакатах у кабінеті, матеріали письмових домашніх завдань за певні дати тощо.
Зміст завдання: Запропонуйте зібрати речення, кожне слово якого зашифроване, а для розшифровки треба скористатися певною сторінкою параграфу, інше віднайти у зошиті у домашній роботі за певне число тощо.
Приклад проведення в коридорах школи чи на подвір'ї: Квест для учнів 9 та 10 класів до Міжнародного дня рідної мови (автор роботи: вчитель української мови, Петришина Оксана Василівна).
Зміст завдання: Під час проведення інтелектуальної гри учні отримують завдання в різних приміщеннях школи. Щоб дізнатися, в який саме кабінет слід завітати – попередньо треба розфишрувати код за відповідним описом.
2. Квест із мапою
У чому сенс: Командам школярів видається мапа чи лише її фрагмент. У першому випадку всі етапи квесту виконуються з використанням винятково вихідної карти. А у другому – в ході виконання завдання необхідно зібрати всі фрагменти карти.
Приклад проведення в межах кабінету: квест із географії для учнів 6-7 класу «Пошук скарбів пірата Френсіса Моргана» (автор розробки, вчитель географії, Наливайко Анастасія Юріївна).
Зміст завдання: За умовами завдання групі учнів видається мапа світу та лист пірата, в якому йдеться про зашифрований маршрут, що веде до місця схованки. Назву схованки треба відгадати, зібравши вказані букви відповідних географічних назв.
3. Квест із використанням світлин чи карток
У чому сенс: Групам учнів надається вихідна світлина, яка або вказує на місцеположення схованки, в якій міститься наступна підказка, або і сама є тим самим завданням, розв'язавши яке можна стати на крок ближче до фінальної розгадки.
Приклад проведення в межах кабінету: Рекомендуємо залучити сервіс Мapillary, в межах якого можна віртуально мандрувати дорогами будь-якого міста світу або додавати власні світлини. Таким чином можна об'єднати 2 види цієї інтелектуальної гри – за світлинами і веб-квест.
Зміст завдання: Із залученням ресурсу Мapillary можна запропонувати знайти певний скарб, попередньо прихований вчителем, а підказки до нього надані на світлинах. Або використовувати місцеві орієнтири, які вже є на зображеннях, наявних у базі сайту.
Приклад проведення на подвір'ї чи коридорами школи: Квест з інформатики для учнів 5-8 класів «Інформленд» (автор розробки: вчитель інформатики, Руденко Анна Сергіївна).
Зміст завдання: Командам пропонується послідовно виконати 10 завдань, до кожного з яких надається ілюстрована підказка у вигляді ребусів.
4. Квест зі стрілочками
У чому сенс: Напрямок до кожної наступної схованки позначається відповідними стрілочками, які можуть бути вказані за допомогою будь-яких засобів (викладені з гілочок, шишок, намальовані крейдою тощо). Таку форму гри якнайкраще проводити поза навчальним кабінетом.
Приклад проведення на подвір'ї чи у коридорах школи: Запропонуйте учням молодших класів знайти скарб, відгадавши низку загадок в межах певної навчальної дисципліни. Напрямок, де знаходиться наступна загадка, позначається стрілочкою з будь-якого підручного матеріалу: вона може бути намальована крейдою, викладена з канцтоварів тощо.
5. Веб-квест
У чому сенс: Інтерактивна гра з розв'язання головоломок проходить в межах інтернет-сайту. Такий формат квесту виконується не групою учнів, а індивідуально. Його можна використати як завдання контрольної, підсумкової, семестрової, шкільної олімпіадної роботи тощо.
Приклад проведення: Веб-квест «Ключі від форду Боярд» (автор розробки вчитель математики, Кейс Світлана Юріївна).
Зміст завдання: За умовами цього веб-квесту ви потрапляєте у віртуальний середньовічний форт, а щоб відчинити браму з його скарбом, треба зібрати 7 ключів. Для того, щоб отримати кожен ключ, необхідно завітати до віртуальних кімнат, в кожній з яких треба розв'язати всі запропоновані математичні завдання.
Веб-квести такого формату можна запропонувати виконати на швидкість у межах уроку.
Використання квестів на уроках не тільки впливає на зростання мотивації учнів, а й забезпечує відмінне тренування логіки, пам'яті та кмітливості. Така командна форма роботи чудово згуртовує клас. Крім того, захопливий сюжет такого тренування-пригоди та динамічність забезпечують гарний настрій і яскраві враження.
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.