Букви в країні цифр (з використанням кейс-технології) 2 клас

Про матеріал
Поглибити знання про домашню тварину кота; вдосконалювати обчислювальні навички; закріплювати вміння додавати та віднімати числа в межах 100 з переходом через десяток, ; актуалізувати знання про звуки і букви, частини мови (іменники, прикметники, дієслова); формувати ключові компетентності: комунікативну, інформаційну, навчально-пізнавальну; розвивати логічне мислення, колективізм.
Перегляд файлу

 

Урок математики та української мови з елементами ЯДС

(з використанням кейс-технології)

 

Тема: Букви в країні чисел

Мета: поглибити знання про домашню тварину кота; вдосконалювати обчислювальні навички; закріплювати вміння додавати та віднімати числа в межах 100 з переходом через десяток, ; актуалізувати знання про звуки і букви, частини мови (іменники, прикметники, дієслова); формувати ключові компетентності: комунікативну, інформаційну, навчально-пізнавальну; розвивати логічне мислення, колективізм.

Тип уроку: закріплення вивченого матеріалу.

Обладнання: картки-завдання для роботи в групах та на кожного учня; ілюстративні матеріали з теми; іграшковий мікрофон; цеглинки Лего; гра-сюрприз.

Хід уроку

  1. Організаційний момент
  1. Вправа «Коло друзів»
  • Подаруємо один одному посмішку, подумки побажаємо натхнення, успіхів та плідної праці своїм однокласникам.
  1. Вправа «Що візьмемо з собою?»
  • Давайте поміркуємо, що візьмемо з собою на наш урок? (увагу, розум, охайність, кмітливість, старанність, повагу)
  1. Вправа «Очікування»
  • Продовжіть речення: «Я хочу, щоб урок був…», «На цьому уроці я хочу…»
  1. Вправа «Правила групи»

 

  1. Актуалізація опорних знань
  • Сьогодні ми з вами на нашому незвичайному уроці будемо поєднувати свої знання з математики та української мови. Будемо закріплювати ті знання, які ми здобували протягом попередніх уроків. Та поспостерігаємо за буквами в умовній «країні» чисел. А в цьому нам допоможе кейс-технологія.
  • У кожної групи є модель предмета, з яким легко подорожувати. Що це? (валіза, сумка. кейс).
  • Капітани груп, відкрийте його та знайдіть картку  під №1 «Яка інформація мене тут чекає?»

 

№1 «Яка інформація мене тут чекає?»

  1. . Словникова робота
  • Дізнаємося зі словника що означає слово «Кейс»?
  • Скільки букв  у цьому слові?
  • Скільки звуків ?
  • На яке питання відповідає?

 

1.2. Гра-сюрприз «Геометричне поле чудес»

- На дошці ми бачимо поле, представлене геометричними фігурами. Скільки фігур ми бачимо? (7)Якою цифрою позначимо це число? Розгадувати це поле ми будемо протягом уроку, виконуючи різні завдання. Коли ми повністю відкриємо його, то нас буде чекати дещо приємне.

 

Цікавинка про цифру 7

Число 7 вважається самим щасливим числом. число 7 найчастіше є улюбленим числом людей у по всьому світі. Це число неодноразово з’являється протягом всієї історії і в різних культурах. Наприклад, було 7 стародавніх чудес світу, 7 днів тижня, 7 основних музичних нот.

 

 

1.3. Гра «Мікрофон»

     - Скільки букв в українській мові?

     - Скільки голосних звуків?

     - Скількома буквами вони позначаються?

     - Скільки сторін у квадрата?

     - Які вони?

     - Як називається числа при додаванні? А при відніманні?

     - Які букви завжди позначають по 2 звуки? ( ї, щ)

     - Яка буква «німа»?

     - Назви найбільше 2-цифрове число

     - Яке число містить 2 десятки?

     - Назви многокутники.

 

  • Ви молодці! Відповіли на всі математично-мовні питання, тому можемо відкрити нашу першу фігуру.

 

 

 

 

  1. Повідомлення теми і мети уроку
  • Щоб дізнатися про що будемо говорити, капітани груп знайдіть у кейсі картку під №2 «ЯДС»

№2 «ЯДС»

2.1. «Зачарований текст»

- У кожної групи в цьому завданні є відповідний номер речення. Щоб зробити цей текст звичайним, його речення потрібно прочитати за номерами по порядку. Якщо ви прочитаєте в правильному порядку, то дізнаєтесь, який день буде відзначатись завтра та станете на крок ближче до розгадки «Геометричного поля чудес».

(читають текст, відкривають наступну фігуру)

День кота в Європі

  1. Що б ми робили без котів?

День кота в Європі створений з ініціативи італійського журналіста Клауді Ангелетті відзначають з - 17 лютого вже 30 років.

  1. Це звичайно ж не офіційне або державне, а скоріше народне і громадське свято.
  2. Вибір дня був пов’язаний з лютим місяцем саме тому, що цей період знаходився під знаком Водолія (знак зодіаку), який характеризується в італійській культурній традиції, як знак вільних і незалежних духів.
  3. Справа в тому, що колись давно, особливо кішок та котів чорного кольору, активно винищували, вважаючи їх помічниками злих сил.
  4. Ідея відзначати день котів  знайшла відгук не тільки у активістів та захисників тварин, але сподобалася і більш широкої аудиторії.
  5. Кожен з нас  може бути добрішим, та може допомогти тим, хто довірився нам!

 

       (картинка на дошку)

 

IV Виконання практичних завдань

№ 3 Математика

3.1.Каліграфігна хвилинка

- Які числа були згадані у попередньому завданні? (17, 30)

- Я якому з цих чисел 1 десяток і 7 одиниць?

- Назвіть кругле число.

-Запишіть каліграфічно ці числа

3.2. Гра «Дешифрувальник»

- Обчисливши вирази ви дізнаєтесь букву, яка допоможе розшифрувати слово.

 

46+6=

 

84-7=

30+20=

80-8=

 

в

 

у

с

а

 

52-в                          77-у                         50-с                         72-а

  • Яких букв більше? Тих, які позначають голосні чи приголосні звуки?
  • Послухайте цікаву інформацію про вуса котиків.

(картинка на дошку)

 

           Вуса у котів, як правило, виступають над верхніми губами. Ще їх називають вібрисами. У цих тварин вуса є не тільки на обличчі, а ще на хвостах, лапах і на подушечках пальців, правда, менші та коротші. Вібриси грають надзвичайно важливу роль у житті пухнастих. Через них надходить інформація до головного мозку котів. Вуса допомагають тваринам краще орієнтуватися в просторі як вдень, так і вночі. З допомогою вібрисів пухнасті вимірюють відстань до предметів, а також визначають їх розміри. Вуса для котів також відіграють важливу роль на полюваннях. Через вібриси тварина контролює здобич, яку вже тримає в зубах, а до того визначає швидкість вітру, готуючи вдалий стрибок на жертву. Вібриси, розташовані на бровах, відіграють захисні функції, допомагаючи котам і кішкам вчасно закривати повіки і берегти зір.

  • Нам відкрилася наступна фігура

 

 

 

 

 

3.3 Гра «Сума букв»

- Визнач з трьох поданих назв порід котів найдовшу назву. Скільки букв?

- Визнач трьох поданих назв порід котів найкоротшу назву. Скільки букв?

Склади вираз на додавання

НІБЕЛУНГ =   букв         САВАННА=   букв      СФІНКС =    букв

8+6= 14

 

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА (англ.мовою)

№4 Українська мова

  1.           Каліграфічна хвилинка
  • Запиши каліграфічно велику третю букву алфавіту (В)
    1.           Вправа «Третя буква»
  • З ланцюжка слів виписати ті, в яких третя буква буде позначати голосний звук.

 

Ланцюжок слів: вуса, хвостик, лапки, очі, носик.

 

 

  1.           Вправа «Який котик?»
  • До фото котиків доберіть прикметники.
  • На що вказують прикметники?
  • На які питання відповідають?

Не тільки лікують: те, що важливо знати про котів | Телерадіокомпанія "ВЕЖА"   Як назвати білого кота або кішку? Красиві і оригінальні імена, якими можна  назвати кошеня-хлопчика і дівчинку білого кольору - silikon-mag.com.ua      Найкращий день життя: рудий кіт розвеселив мережу - Радіо Максимум

 

 

 

 

 

4.4 «Читайлик»

- Прочитайте вірш.

Олена Журлива

НАШ ВОРКОТИК

Наш Воркотик не гуляє

Ниточки снує-мотає.

Як змотає на клубок,

Вшиє Галі фартушок.

- Про кого він?

  • Виконайте по групам завдання. У кожної групи своє завдання.

Група 1: Знайти в першому рядку дієслово. Придумати нове речення з цим словом.

Група 2: Знайти в другому  рядку іменник. Придумати нове речення з цим словом.

Група 3: Знайти в третьому рядку дієслово. Придумати нове речення з цим словом.

Група 4: Знайти в четвертому рядку іменник. Придумати нове речення з цим словом.

Група 5: Знайти в тексті вірша кличку котика. Придумати 6 кличок котиків.

Група 6: Порахувати букви, які позначають голосні звуки. Скласти речення про котика.

 

 

 

 

 

 

 

 

V Підсумок уроку

  • Яке слово було заховане у математичному полі?
  • На вас чекає сюрприз! (міні-гра «Лабіринт»)
  • Що нового дізналися на уроці?
  • Чи справдились ваші очікування?
  • Оцініть свою за допомогою цеглинок Лего та у картках.

1

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
23 березня 2023
Переглядів
206
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку