Урок математики та української мови з елементами ЯДС
(з використанням кейс-технології)
Тема: Букви в країні чисел
Мета: поглибити знання про домашню тварину кота; вдосконалювати обчислювальні навички; закріплювати вміння додавати та віднімати числа в межах 100 з переходом через десяток, ; актуалізувати знання про звуки і букви, частини мови (іменники, прикметники, дієслова); формувати ключові компетентності: комунікативну, інформаційну, навчально-пізнавальну; розвивати логічне мислення, колективізм.
Тип уроку: закріплення вивченого матеріалу.
Обладнання: картки-завдання для роботи в групах та на кожного учня; ілюстративні матеріали з теми; іграшковий мікрофон; цеглинки Лего; гра-сюрприз.
Хід уроку
№1 «Яка інформація мене тут чекає?»
1.2. Гра-сюрприз «Геометричне поле чудес»
- На дошці ми бачимо поле, представлене геометричними фігурами. Скільки фігур ми бачимо? (7)Якою цифрою позначимо це число? Розгадувати це поле ми будемо протягом уроку, виконуючи різні завдання. Коли ми повністю відкриємо його, то нас буде чекати дещо приємне.
Цікавинка про цифру 7
Число 7 вважається самим щасливим числом. число 7 найчастіше є улюбленим числом людей у по всьому світі. Це число неодноразово з’являється протягом всієї історії і в різних культурах. Наприклад, було 7 стародавніх чудес світу, 7 днів тижня, 7 основних музичних нот.
1.3. Гра «Мікрофон»
- Скільки букв в українській мові?
- Скільки голосних звуків?
- Скількома буквами вони позначаються?
- Скільки сторін у квадрата?
- Які вони?
- Як називається числа при додаванні? А при відніманні?
- Які букви завжди позначають по 2 звуки? ( ї, щ)
- Яка буква «німа»?
- Назви найбільше 2-цифрове число
- Яке число містить 2 десятки?
- Назви многокутники.
№2 «ЯДС»
2.1. «Зачарований текст»
- У кожної групи в цьому завданні є відповідний номер речення. Щоб зробити цей текст звичайним, його речення потрібно прочитати за номерами по порядку. Якщо ви прочитаєте в правильному порядку, то дізнаєтесь, який день буде відзначатись завтра та станете на крок ближче до розгадки «Геометричного поля чудес».
(читають текст, відкривають наступну фігуру)
День кота в Європі
День кота в Європі створений з ініціативи італійського журналіста Клауді Ангелетті відзначають з - 17 лютого вже 30 років.
(картинка на дошку)
IV Виконання практичних завдань
№ 3 Математика
3.1.Каліграфігна хвилинка
- Які числа були згадані у попередньому завданні? (17, 30)
- Я якому з цих чисел 1 десяток і 7 одиниць?
- Назвіть кругле число.
-Запишіть каліграфічно ці числа
3.2. Гра «Дешифрувальник»
- Обчисливши вирази ви дізнаєтесь букву, яка допоможе розшифрувати слово.
46+6=
|
84-7= |
30+20= |
80-8= |
в
|
у |
с |
а |
52-в 77-у 50-с 72-а
(картинка на дошку)
Вуса у котів, як правило, виступають над верхніми губами. Ще їх називають вібрисами. У цих тварин вуса є не тільки на обличчі, а ще на хвостах, лапах і на подушечках пальців, правда, менші та коротші. Вібриси грають надзвичайно важливу роль у житті пухнастих. Через них надходить інформація до головного мозку котів. Вуса допомагають тваринам краще орієнтуватися в просторі як вдень, так і вночі. З допомогою вібрисів пухнасті вимірюють відстань до предметів, а також визначають їх розміри. Вуса для котів також відіграють важливу роль на полюваннях. Через вібриси тварина контролює здобич, яку вже тримає в зубах, а до того визначає швидкість вітру, готуючи вдалий стрибок на жертву. Вібриси, розташовані на бровах, відіграють захисні функції, допомагаючи котам і кішкам вчасно закривати повіки і берегти зір.
3.3 Гра «Сума букв»
- Визнач з трьох поданих назв порід котів найдовшу назву. Скільки букв?
- Визнач трьох поданих назв порід котів найкоротшу назву. Скільки букв?
Склади вираз на додавання
НІБЕЛУНГ = букв САВАННА= букв СФІНКС = букв
8+6= 14
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА (англ.мовою)
№4 Українська мова
Ланцюжок слів: вуса, хвостик, лапки, очі, носик.
4.4 «Читайлик»
- Прочитайте вірш.
Олена Журлива
НАШ ВОРКОТИК
Наш Воркотик не гуляє
Ниточки снує-мотає.
Як змотає на клубок,
Вшиє Галі фартушок.
- Про кого він?
Група 1: Знайти в першому рядку дієслово. Придумати нове речення з цим словом.
Група 2: Знайти в другому рядку іменник. Придумати нове речення з цим словом.
Група 3: Знайти в третьому рядку дієслово. Придумати нове речення з цим словом.
Група 4: Знайти в четвертому рядку іменник. Придумати нове речення з цим словом.
Група 5: Знайти в тексті вірша кличку котика. Придумати 6 кличок котиків.
Група 6: Порахувати букви, які позначають голосні звуки. Скласти речення про котика.
V Підсумок уроку
1