Церемонія подання чаю в різних країнах

Про матеріал

Виховна година присвячена чудовій традиції чаювання, яка зародилася дуже давно і збериглася до наших днів. У багатьох країнах для чаю відводиться особливе місце і проводяться цілі чайні церемонії чаювання. Учні дізнаються про секрети приготування смачного напою, про цілющі властивості трав'яного чаю, про інгредієнти, які додаються для покращення смакових якостей.

Перегляд файлу

           Нові завдання шкільної освіти в Україні, що спрямовані на гуманізацію та демократизацію всього навчального процесу в школі, визначають нові пріоритети навчання і виховання, потребують формування ініціативної особистості, здатної до раціональної творчої праці. Ми живемо у третьому тисячолітті, у час комп'ютеризації та інтенсивного розвитку всіх галузей науки та виробництва, і глибоко усвідомлюємо незворотність демократичних змін, що відбуваються у суспільстві і освіті зокрема. Тому ми не повинні забувати про те, що сучасні діти не такі, якими були ми, отже, вони потребують від сучасного навчання чогось нового. Те, що було гарним учора, не є актуальним сьогодні.

        Формування пізнавального інтересу - необхідна умова шкільного навчання. Не випадково, інтерес образно порівнюють з каталізатором, який полегшує і прискорює розумові реакції, з ферментом, що дає змогу учням асимілювати основами наук. З перших днів дитини у школі треба вірити в розум дитини, її можливості, в її право здобувати знання з радістю. Розвиток психологічних чинників навчальної успішності, внутрішні функціональні зміни в структурі пізнавальної сфери учня, динаміка інформаційної ваги психічних функцій навчальної успішності молодших школярів залежать від ефективності розвитку їх пізнавальних інтересів. Стійкий пізнавальний інтерес - ознака готовності дитини до навчання в школі. Він є основою всієї навчально - виховної роботи з дітьми в період їх підготовки до школи. Знання сприяють виникненню, розширенню і поглибленню зацікавленості до дійсності. Важливо збуджувати пізнавальну активність учня, що виявляється у запитаннях, діях. Маючи сформовані пізнавальні інтереси, дитина успішно навчатиметься, в неї з'явиться зацікавленість до навчальної діяльності. Пізнавальна активність учня початкових класів виявляється в навчальній діяльності. Молодший школяр застосовує набуті в дошкільному дитинстві знання й активно діє, робить відповідні висновки, здатний виконувати складні розумові операції.

       Найголовнішим завданням педагога на кожному уроці є активізація пізнавальної діяльності. Тому щоразу, обдумуючи урок, учитель має спочатку розв'язати принципове завдання, як найдоцільніше організувати передачу нового матеріалу - повідомлення, евристична бесіда, відкриття, роздум, розв'язання проблеми, самостійна робота тощо. Необхідно перетворити кожний урок на урок спілкування, мислення, де істина постає як суперечка про істину, як діалог.

         З метою активізації пізнавальної діяльності, я на кожному уроці застосовую елементи інтерактивних технологій, творчі проблемні завдання, що забезпечують розвиток тих здібностей і якостей, які перебувають у стадії формування.

        Інтерактивне навчання - це, насамперед, діалогове навчання, під час якого здійснюється взаємодія вчителя та учня. Інтерактив - це спеціальна форма організації пізнавальної діяльності, одним із завдань якої є створення комфортних умов навчання, за яких кожен учасник процесу відчуває свою інтелектуальну спроможність.

        Пізнавальний інтерес - це один із важливих мотивів навчання школярів. Його дія дуже сильна. Під впливом пізнавального навчання робота навіть у слабких учнів відбувається продуктивно. Пізнавальний інтерес за умов правильної організації педагогічної діяльності учнів та системності повинен впливати на розвиток дитини.

 

             Інтерактивні технології та методи навчання

 «Передбачення»

          За допомогою прислів‘їв, приказок, загадок, фразеологічних зворотів або ключових слів, записаних на дошці, учні передбачають тему, мету уроку, сюжет твору (за допомогою прислів‘їв ).

«Порушена послідовність»

З‘єднати стрілками назву твору та прізвище автора, який написав даний твір, назву країни , у якій жив автор, героїв твору.

 «Карусель»

Школярі розташовуються у два кола (внутрішнє та зовнішнє) з різними функціями навчального діалогу. Учні внутрішнього кола ставлять запитання, формулюють певні твердження, а учні зовнішнього кола відповідають на поставлене запитання або спрощують (підтверджують) висновки щодо означень понять. Школярі зовнішнього кола рухаються по колу, змінюючи партнера спілкування. Кожен учень внутрішнього кола має однакову кількість карток, за якими і формулює завдання. У випадку, коли учень зовнішнього кола правильно і швидко відповідає на питання, йому передається картка, а якщо учень не встигає дати відповідь на питання або дає хибну відповідь – картка залишається в учня внутрішнього кола. Робота закінчується тоді, коли учні внутрішнього кола передадуть всі картки із завданнями. За кількістю одержаних карток можна оцінити відповіді учнів.

“Ажурна пилка”

Дозволяє працювати разом, щоб вивчити значну кількість інформації  за короткий проміжок часу, а також заохочує допомагати один одному вчитися навчаючи.

Під час роботи за допомогою методу “Ажурна пилка” діти повинні бути готовими працювати в різних групах.

 - Спочатку ви будете працювати в “домашній” групі.

 - Потім в іншій групі ви будете виступати в ролі “експертів” зпитання, над яким ви працювали в домашній групі та отримуєте інформацію від представників інших груп.

 - Ви знову поверенетесь у свою “домашню” групу для того, щоб поділитися тією новою інформацією, яку вам надали учасники інших груп.

 Урок природознавства в 3 класі

Тема. Грунт

1) Учні об´єднані в 7 груп по 4 учні. Кожна група самостійно за картками-алгоритмами дій, підручником, універсальними довідниками засвоює  знання про:


1 група - торф;

2 група – кам’яне вугілля;

3 група -  нафта;

4 група -  газ;

5 група -  залізна руда;

6 група -  вапняк;

7 група -  мармур.


У кожного члена групи є відповідний номер, причому номери кожної групи різних кольорів.

2) Обмін інформацією з іншими групами

За сигналом вчителя групи формуються за номерами. Тоді у кожній групі по 7 учнів, які повідомляють у новій групі свою інформацію.

3) Обмін інформацією в початковій групі

Учні повертаються в групи за кольорами, обмінюються отриманою інформацією.

 «Незакінчені речення»

Дещо ускладнений варіант великого кола: відповідь учня – це продовження незакінченого речення типу «можна зробити такий висновок…», «я зрозумів, що…», «на мою думку …».

Урок природознавства ви 3 класі

Тема. Охорона природи. Чисте довкілля.

Дітям пропонується підготовлена вчителем сторінка «Мої думки».

Завдання: закінчити речення одним із варіантів відповіді.

1.На мою думку, проблеми охорони природи виникли тому, що (зростає чисельність населення, людство споживає занадто багато природних ресурсів, Земля надто мала, можливості природи обмежені).

2.На мою думку, основними чинниками недбалого ставлення до природи є (розвиток науки і виробництва, втручання в глибини Землі, порушення екологічної рівноваги, забруднення космічного простору).

3.На мою думку, виробництво весь час потрібно (обмежувати, нарощувати, удосконалювати).

4.На мою думку, глобальні екологічні проблеми мене (не стосуються, безпосередньо стосуються, залежать від моїх дій).

«Асоціативний кущ»

     На початку роботи вчитель визначає одним словом тему, над якою буде проводитися робота, а учні згадують все, що виникає в пам'яті стосовно цього слова. Спочатку висловлюються найголовніші асоціації, потім — другорядні. Вчитель фіксує відповіді у вигляді своєрідного «куща», який поступово «розростається». Даний метод універсальний, бо може використовуватися під час вивчення будь-якої навчальної дисципліни і на всіх етапах уроку,спонукає думати вільно та відкрито стосовно певної теми.

Урок математики в 1 класі

Тема: Нумерація чисел у межах 10.

Цей метод доцільно використовувати при вивченні числа і цифри 3, а також числа і цифри 7.

Учитель. Усі ми використовуємо слово «сім». Згадайте, де воно вам зустрічалося?

У ч е н ь. У казці «Вовк і семеро козенят».

Учитель. Так, правильно. А ще коли?

Учні

 Існує сім кольорів веселки.

 У казці «Білосніжка та семеро гномів».

 Ми знаємо сім нот: до, ре, мі, фа, соль, ля, сі.

 У тижні теж сім днів.

 У прислів'ях: семеро одного не чекають...

 А ще є сім чудес світу.

 Мені сім років.

У ч и т е л ь. Так, зі словом «сім» ви знайомі давно, а в математиці для його позначення існує число і цифра 7.

Таким чином, на дошці перед очима дітей виникає (за розповідями дітей) цікавий «кущ», на «гілках» якого знаходяться відомі ілюстрації.

         На уроках читання побудова «асоціативного куща» може бути схемою, що поступово складається учнями під керівництвом учителя.

          Під час вивчення теми «Грунт. Значення та охорона грунтів» учитель, пояснюючи, проводить досліди з метою визначення складу грунту. У підсумку будується «асоціативний кущ».

«Мікрофон»

       Технологія «Мікрофон» надає можливість кожному сказати щось швидко, по черзі, відповідаючи на запитання або висловлюючи власну думку чи позицію.

Правила проведення:

Говорити має тільки той, у кого є «символічний» мікрофон;

подані відповіді не коментуються і не оцінюються;

коли хтось висловлюється, решта не має права перебивати, щось говорити, вигукувати з місця.

Робота в парах

Роботу в парах можна використовувати для досягнення будь-якої дидактичної мети: засвоєння, закріплення, перевірки знань тощо. За умов парної роботи всі діти в класі отримують можливість говорити, висловлюватись. Робота в парах дає учням час подумати, обмінятись ідеями з партнером і лише потім озвучувати свої думки перед класом. Вона сприяє розвитку навичок спілкування, вміння висловлюватись, критичного мислення, вміння переконувати й вести дискусію. Під час роботи в парах можна швидко виконати вправи, які за інших умов потребують значної витрати часу. Серед них можна назвати такі:

обговорити текст, завдання;

дати відповіді на запитання вчителя;

порівняти записи, що зроблені в класі.

Робота в групах

       Робота в групах надає всім учасникам можливість діяти, практикувати навички співробітництва, міжособистісного спілкування (зокрема, відпрацювання прийомів активного слухання, прийняття спільного рішення, узгодження різних поглядів). Роботу в групах слід використовувати тоді, коли необхідно розв'язати проблему, з якою важко впоратись індивідуально та коли одним із очікуваних результатів є набуття навичок роботи в команді.

         Під час створення груп рекомендується об'єднувати в одній групі учасників із різними рівнями підготовки та досвіду з питання, що розглядається, оскільки в різнорідних групах стимулюється творче мислення, інтенсивний обмін ідеями, проблема може бути розглянута з різних боків.

        Методична література містить сформульовані на основі досвіду інтерактивного навчання загальні правила роботи в групах:

кожний учасник за бажанням має можливість висловитися;

усі учасники групи поважають цінності та погляди кожного, навіть якщо не згодні з ними;

обговорюються ідеї, а нелюди, що їх висловили;

усі учасники роблять зауваження стисло й по суті;

усі конфлікти, що виникають, розв'язуються мирним шляхом із урахуванням інтересів учасників і правил роботи;

усі учасники прагнуть створити відкриту, ділову, дружню атмосферу;

після завершення групової роботи її результати повинні бути презентовані іншим групам.

Наприклад, на уроці «Моя Батьківщина - Україна» групову роботу можна організувати таким чином.

Учні об'єднані у З групи:

1 група - поети;

2 група - художники;

3 група -ерудити.

Завдання: 

1 група - скласти віршик про Україну;

2група - намалювати малюнок за темою «Моя Батьківщина»;

З група - розгадати кросворд.

Групування учнів класу.

         Усі розбіжності, конфлікти, що виникають під час роботи, розв'язуються мирним шляхом, з урахуванням інтересів учасників і правил роботи.

Усі учасники намагаються створити відкриту, ділову, дружню атмосферу.

Під час роботи в малій групі з п'яти осіб учасники можуть виконувати такі ролі:

ведучий (посередник-організатор роботи групи);

секретар (записує результати роботи);

доповідач (представляє результати роботи групи решті груп);

спостерігач (аналізує індивідуальну поведінку членів групи, визначає, як члени групи можуть упоратися з проблемами, що виникають під час роботи);

хронометрист (стежить за часом, призначеним для групової роботи).

 Правила роботи в групах: 

Перед початком роботи розподілити ролі.

Уважно читати завдання-інструкцію(слухати).

Говорити по черзі, не перебивати одне одного.

Дотримуватися відведеного часу.

Презентувати роботу може командир групи.

Давати можливість презентувати дослідження всім членам групи.

Дотримуватися правила піднятої руки.

Працювати так, щоб не заважати іншим.

«Мозковий штурм»

      «Мозковий штурм» є відмінним методом для використання досвіду учнів із метою розв'язання проблем та розробки ідей. Є, однак, дуже специфічні правила й основні принципи для «мозкового штурму», яких потрібно дотримуватись.

«Мозковий штурм» найкраще спрацьовує в групах у кількості 5-7 осіб.

Основні ознаки

Чітко визначте проблему або тему для «мозкового штурму». Працюйте в колі.

Оберіть лідера, який веде обговорення і заохочує появу нових ідей. Він повинен заохочувати кількість, а не якість ідей.

Щоб збільшити появу нових ідей, ви можете надати учням певний час на роздуми і після декількох хвилин розпочинати знову.

Правила «мозкового штурму»

Жодної критики!

Запозичення інших ідей є нормальним явищем.

Бажаною є велика кількість ідей.

Оцінювання відбувається згодом.

Щоб удосконалити якість ідей, надайте дітям час для того, щоб вони написали свої ідеї спочатку індивідуально.

Діліться ідеями циклічно, коли окремі учасники або групи розповідають про одну ідею по черзі та ідеї не повторюються.

«Мозковий штурм» може бути проведений у двох групах - тоді кожна група поширює список, який складається зважаючи на списки інших.

«Мозаїка»

Учням пропонується самостійно опрацювати матеріал (кожному різний) і законспектувати його в один із розділів таблиці за певний час. Після цього діти по черзі ознайомлюють свою групу з конспектом, а члени групи повинні за ним занотувати до таблиці ті самі нотатки. Наприкінці спілкування в усіх членів групи повинна бути заповнена таблиця.

Цей метод можна застосовувати під час вивчення теми «Корисні копалини» на уроці природознавства у З класі.

На одному уроці вивчаються такі корисні копалини, як граніт, вапняк, пісок, глина. На початку уроку дітям необхідно чітко поставити завдання про те, що вони повинні занотувати:

властивості корисної копалини;

де її видобувають і як;

як її використовують.

Разом слід накреслити таблицю, яку діти заповнюватимуть під час опрацювання своєї статті та обміну інформацією.

Кінцевий результат цього уроку - складена таблиця в кожної дитини. 

Сенкан – п‘ятивірш за схемою:

1. Іменник або коротке словосполучення

 2. Прикметники, які називають ознаки іменника

3. Дієслова, що визначають дії, виконувані іменником

4. Слова, які виражають самостійне ставлення автора до іменника

 5. Іменник - асоціативний синонім до першого іменника 

Сніжинка

 Іскриста, пухнаста.

Кружляє, вється, тане.

Захоплює своєю ажурною красою.

Зима!

Листя.

Золоте, осіннє.

Летить, кружляє, падає.

Кольоровою ковдрою накриває землю.

Краса!

Вікторина - цікава гра, у процесі якої в логічній або хронологічній послідовності ставляться запитання, що об‘єднані загальною темою.

Гра - в основі - принцип змагання на кмітливість і швидкість реакції у процесі відповідей на різноманітні запитання.

       Важливою є психологічна підготовка дітей до гри. Завчасне повідомлення про її проведення стимулює школярів до участі у ній, викликає інтерес, спонукає до обдумування заходів, які сприяли б успіху. У результаті поглиблюються конкретні знання учнів, інтегруються зі знаннями з інших навчальних дисциплін, формується цілісна система знань.

Інсценізація, перегляд відео

Висновки

         Інтерактивні технології відіграють важливу роль у сучасній освіті. Їхня перевага полягає в тому, що учні засвоюють рівні пізнання (знання, розуміння, застосування, оцінювання), у класах збільшується кількість учнів, які свідомо засвоюють навчальний матеріал. Учні займають активну позицію у засвоєнні знань, зростає їхній інтерес у сприйманні знань. Значно підвищується особистісна роль учителя - він є лідером, організатором. Але необхідно зазначити, що проектування і проведенням уроків за інтерактивними технологіями потребують, перш за все, компетентності в цих технологіях учителя, його вміння переглянути і перебудувати свою роботу з учнями.

       Отже, навчання треба організовувати таким чином, щоб джерелом знань виступав не тільки вчитель, а й комп‘ютер, телевізор, відео. Учні повинні вміти осмислювати отриману інформацію, трактувати її, застосовувати в конкретних умовах, водночас думати, розуміти суть речей, вміти висловити особисту думку.

       Необхідно зазначити, що використання інноваційних технологій сприяє інтелектуальному і творчому зростанню не тільки учня, але й учителя. Дає можливість бути в курсі сучасних тенденцій розвитку педагогічної думки, допомагає швидко і адекватно реагувати на зміни в освіті, робить можливим застосування сучасних способів інтерпретації та систематизації інформації при вивченні тем шкільного курсу. Однак висока інформаційна ємкість, легкість і переконливість образного сприйняття, домінування продуктивних можливостей над репродуктивними - це ті позитивні сторони, які приваблюють нас, вчителів, у використанні інноваційних технологій в освітньому                                        

        Застосування інноваційних технологій дозволяє мені:

 наповнити уроки новим змістом;

 розвивати творчий підхід до навколишнього світу, допитливість учнів;

 формувати елементи інформаційної культури;

підтримувати самостійність в освоєнні інформаційно-комунікаційних технологій;  йти в ногу з часом.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
24 лютого 2018
Переглядів
1039
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку