Чи може робот замінити людину

Про матеріал
Поширений конспект уроку на тему "Чи може робот замінити людину"за підручником Інформатика 4 клас Тетяни Гільберг
Перегляд файлу

24.11.2023 року

План-конспект уроку з інформатики у 4 класі

Тема. Чи може робот замінити людину

Мета: з’ясувати значення понять «робототехніка», «робот»; знати, в яких сферах людської діяльності використовують роботів; вміти наводити приклади; розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки; виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.

Очікувані результати: учні знають поняття «робот», «робототехніка»; розуміють, для чого призначені роботи; вміють наводити приклади сфер діяльності у яких використовують роботів; вільно використовують ці поняття у своєму мовленні.

Обладнання та наочність: комп’ютер, підручники, зошити, презентація, телевізор.

Хід уроку

І. Організаційний етап

  • Привітання з класом

Дзвоник всім нам дав наказ:

«До роботи швидше в клас!»

Біля парти станьмо чемно —

Плине час хай недаремно.

Будьте ви уважні всі,

Сядьте на місця свої.

  • Повторення правил техніки безпеки
  • Повідомлення теми і мети уроку

Сьогодні на уроці ми з вами:

  • дізнаємося про роботів та робототехніку;
  • з’ясуємо, де використовують роботів.
  •   Інтелектуальна розминка

В Аліси було 3 стрічки. Одна з них розірвалася навпіл. Скільки тепер стрічок у дівчинки? (Аліса має дві цілі стрічки, а з однієї розірваної утворилося дві. Тобто у дівчинки стало: 2 + 2 = 4 стрічки.)

 

IІ. Актуалізація знань учнів

Слайд 6. А тепер давайте розглянемо малюнки на екрані і поміркуємо;

-         Що об'єднує ці речі і для чого людина їх створила?

Люди винайшли багато різних інструментів. Користуючись ними, ми можемо будувати житло, готувати їжу, виготовляти одяг, пересуватися в просторі та досліджувати навколишній світ

Слайд 7. Із часом людство стикалося з новими завданнями. Інструменти ставали складнішими й потужнішими, але ними продовжувала керувати людина. Урешті з'явилась ідея пристрою, який би виконував певні завдання.

Такий пристрій відомі чеські діячі культури брати Карел і Йозеф Чапеки назвали роботом.

Карел Чапек у своїй п’єсі вперше згадав слово «робот». Мова йде про фабрику, на якій роботи збирають самі себе. Цей твір побачив світ у 1920 році . Вся справа в тому, що, як відомо, такі слова, як «робота» і «робот», є спільнокореневими. А слово «robota» у перекладі з чеської мови означає «важка робота», «каторга».

Слайд 8. Серед пристроїв із вбудованими комп’ютерами особливе місце займають роботи. Історія їх виникнення дуже давня. Вважається, що перших механічних роботів було створено понад 2 тисячі років тому.

Слайд 9. Робот — автоматичний пристрій, призначений для виконання певних дій за заданими алгоритмами. Конструюванням і програмуванням роботів займається прикладна наука робототехніка.

Робот може працювати в небезпечних умовах і виконувати складні завдання, з якими людина іноді не впорається.

Слайд 10. Роботизована лабораторія «К'юріосіті» з 2012 року досліджує Марс.

Робота Джокера спробували використати для ліквідації наслідків Чорнобильської аварії. Він не витримав складних умов і зламався.

Слайд 11. Роботи Спот й Атлас. Робот Спот, який схожий на собаку, уміє відкривати двері, пасти овець і багато іншого. Людиноподібний робот Атлас переносить і сортує вантажі, спускається сходами, робить сальто.

Слайд 12. Сьогодні роботи працюють у  різних галузях людської діяльності, замінюють людину на важких і небезпечних роботах.

Слайд 13. У наш час активного розвитку набувають дослідження, пов’язані зі штучним інтелектом. Штучний інтелект опікується проблемою, як за допомогою комп’ютерів розв’язувати завдання, які потребують людського розуміння. Одним із напрямів розвитку штучного інтелекту є створення інтелектуальних роботів.

Слайд 14. Штучний інтелект – це комп’ютерна програма, яка відтворює здатність розуміти, пізнавати, вивчати та усвідомлювати інформацію (с. 37).

Зараз штучний інтелект допомагає розпізнавати обличчя, відновлювати старі світлини, здатен грати в шахи, розуміти людську мову, керувати автомобілем. Іноді штучний інтелект виконує завдання краще, ніж людина. Так, потужний комп'ютер може обіграти найсильнішого гросмейстера в шахи. Але це не привід відмовлятися від улюбленої гри.

Розв'язування складного розумового завдання потребує складної комп'ютерної програми — штучного інтелекту, який може самостійно навчатися, приймати рішення в непередбачуваних умовах.

Слайд 15. Робот Софія. Вона дуже схожа на людину й може відповідати на запитання різними мовами.

Слайд 16-23. Є ще такі роботи: Промислові роботи, Роботи в медицині, Військові роботи, Роботи дослідники, Роботи які схожі на тварин, Людиноподібні роботи.

Слайд 24. Існують конструктори, за допомогою яких можна скласти робота власноруч. Ним буде керувати програма, записана однією з мов програмування.

Фізкультхвилинка.

ІІІ. Усвідомлення набутих знань й формування вмінь та навичок

Слайд 26. Робота з зошитом.

ІV. Підсумок уроку

Слайд 27-28. Підсумок.

-         Що таке робот?

-         Для чого призначені роботи?

-         У яких сферах діяльності люди використовують роботів?

Чудово провели час. Допобачення

 

docx
Пов’язані теми
Інформатика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
11 грудня 2023
Переглядів
169
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку