Конспект відкритого уроку математики у 1-В класі
Вчитель: Мирошниченко В. О.
Тема уроку. Число і цифра 4. Склад числа 4.
Мета: формувати поняття про число і цифру 4; учити співвідносити кількість предметів і цифру, цифру і число; учити писати цифру 4;
розширювати уявлення про співвідношення нерівності і рівності; учити позначати їх відповідними знаками; формувати в учнів навички лічби;
розвивати кмітливість, пам'ять, логічне мислення;
виховувати вміння милуватися красою довкілля і зберігати його.
Формування компетентностей:
Предметні: навчально-пізнавальна, процедурна, логічна компетентність; дослідницька компетентність – володіння методами дослідження практичних і прикладних задач математичними методами; методологічна компетентність, мовленнєва, мовна, соціокультурна, діяльнісна.
Ключові: математична; спілкування державною мовою; уміння навчатися впродовж життя; соціальні та громадянські компетентності; екологічна грамотність і здорове життя.
Обладнання: на дошку: набір математичних матеріалів (цифри), наочний матеріал для вправ «Назвіть сусідів», «Асоціативний кущ» та ін.; картки для парної роботи, м’яка іграшка котик.
Тип уроку: комбінований.
Освітні галузі: математична освітня галузь, природнича освітня галузь, мистецька освітня галузь, соціальна і здоров’язбережна освітня галузь.
Форма проведення: урок-дослідження.
Хід уроку
І Мобілізуючий етап
1. Організація класу
- Вже дзвінок нам дав наказ:
«До уроку! Швидше в клас!»
Тож і ми часу не гаймо,
Працювати починаймо!
2. Введення казкового героя.
Звучить аудиозапис пісеньки кошеняти.
- Дітки, чи впізнали ви, хто таку гарну пісеньку співає?
- Це маленьке кошеня Пухнастик прийшло до нас сьогодні на урок, бо дуже хоче навчитися рахувати та дізнатися, скільки ж у нього всього лапок. Допоможемо йому?
3. Гра «Математичний мячик»
- Наш гість дуже любить гратися з м’ячем.
Діти передають одне одному мячик та називають числа у заданому порядку.
- Полічіть від 4 до9; від 8 до 10; від 6 до 1; від 9 до 3.
4. Контроль і корекція знань
Усні вправи
Хоче Котик рахувати
Та не може це зробить.
Допоможемо,малята?
Будемо разом лічить?
Діти, починаємо називати цифри від одного до десяти і показувати їх на табличці.
А якої цифри тут не вистачає?
Лічба предметів
- Котик речі рахував
З цифрами єднав.
Але, певно поспішав,
Трохи він їх наплутав.
Ви на поміч поспішіть,
Котику ви допоможіть,
Порахуйте відповідно,
Знайдіть цифру, що потрібна.
- Діти, допоможіть Пухнастику порахувати свої смаколики та з’єднайте їх з відповідною цифрою.
5. Вправа «Назвіть сусідів»
- Друже, тільки подиви
Ось будинок цифри три.
Хто може з вас, малята,
Сусідів 2 і 3 назвати?
- Назвіть «сусідів» чисел 2, 3.
4. Фізкультхвилинка
Відпочити час, малята,
Будем про здоров’я дбати.
А четвірка разом з нами
Усі виконає вправи.
Ми навшпиньки піднялися
І гарненько потяглися.
Чотири рази нахилились,
Чотири рази поклонились,
Чотири рази всі присіли.
За парти всі тихенько сіли.
ІІ. Теоретичний етап
1. Повідомлення теми і мети уроку
Пухнастик довго міркував,
Потім котик запитав:
Скільки лапок у кота?
Скільки ніжок у стола?
Відповідь хто хоче дати
І оце число назвати?
- Сьогодні ми познайомимося з цифрою, яка допоможе позначити цю кількість. В числовому ряду вона йде одразу за трійкою. А ще цю цифру дуже поважав наш народ, тому використовував її у загадках і прислів’ях.
2. Знайомство з числом чотири
Лялька три цукерки мала,
Потім ще одну дістала.
Діти, підкажіть скоренько,
Хто порахував гарненько,
Хто яке число дістав
І хто цифру оцю взнав?
Чотири цукерки, які отримала лялька, ми позначимо цифрою чотири.
Подивіться, як вона виглядає.
Цю цифру ще називають четвіркою.
3. Бесіда з опорою на життєвий досвід дітей
Технологія «Асоціативний кущ»
- Назвіть, яких предметів у класі по чотири.
- Які речі в природі мають чотири складові?
(4 лапи у кота, 4 ніжки у стільця, 4 пори року,…)
ІІІ. Практичний етап
1. Розгляд друкованої і рукописної цифри 4
- Число чотири позначається цифрою 4.
Розгляньте цифру 4.
А що нагадує ця цифра?
2. Написання цифри 4
а) Аналіз цифри
Зі скількох елементів складається цифра 4?
Які це елементи?
- Цифра 4 складається з трьох паличок. Починають писати першу паличку трохи правіше за середину верхньої сторони клітини і ведуть її до центра клітини. Відірвавши ручку від паперу, пишуть третю паличку, яка починається трохи вище за середину правої сторони клітини, і ведуть похилу лінію до середини нижньої сторони клітини.
б) Робота в зошиті
а) Пропишемо цифру 4 в повітрі разом зі мною.
б) Напишемо її вологим пензликом на дошці.
в) Ручкою старанно пропишіть рядок цієї цифри у ваших зошитах.
3. Робота з підручником
2. Робота з індивідуальними картками.
- Знайдіть на малюнку всі предмети, яких є чотири, і
обведіть їх жовтим олівцем.
Після виконання – перевірка біля дошки
4. Музична пауза
Фізхвилинка у супроводі пісні «Рано вранці кошенята…»
5. Робота в парах.
Склад числа 4.
Діти записують олівцем на картках, а також по черзі до
такого ж «будиночка» записують маркером біля дошки.
- А яким ще чином можна отримати число чотири?
- Покладіть у ліву руку 4 олівці. Тепер у праву перекладіть
1 олівець. Скільки олівців у правій руці? (1)
- А скільки їх залишилося у лівій? (3)
- А скільки їх всього? (4)
- Отже з яких частин ми склали число 4? (1 і 3)
І т. д.
6. Робота з підручником с. 17
- Розгляньте малюнки. Назвіть предмети, яких намальовано порівну.
- Назвіть предмети, яких намальовано не порівну.
ІV Рефлексія. Вправа «Кубування»
- З якою цифрою ми сьогодні познайомилися?
- Яке число вона позначає?
- Чого Ви сьогодні на уроці навчилися?
- Чи Вам, діти, сподобалося працювати на уроці?
- У кожного з Вас на парті є розмальовка цифри чотири. Якщо Вам сподобалося працювати на уроці, розфарбуйте її в синій колір. Якщо – ні, то в червоний.