Чуйність. Бути чуйним на поклик ближніх

Про матеріал

Ця розробка виховної години допоможе дітям зрозуміти, що таке чуйність, навчить бути людяними і добрими. В основу уроку покладені приклади із Біблії, дитячі оповідання духовного характеру.

Перегляд файлу

Тема: Чуйність. Бути чуйним на поклик ближніх.

Мета:показати дітям, що таке чуйність, вміння бути чуйним, навести прикла-

           ди з Бібілії;

           розвивати вміння аналізувати і співставляти;

           виховувати вміння бути чуйним.

Епіграф: Як би тобі, доню, в світі не було,

                Не скупись ніколи людям на добро…

( Л. Диркавець)

Хід уроку

І Організаційний момент

ІІ Актуалізація опорних знань

     На дошці намальовано ключ. Він допоможе нам відкрити сьогоднішній урок. А відбудеться це тоді, коли ви згадаєте Заповіді Божі. Тому першим буде завдання

«Знайди свою половинку»

(десять дітей мають питання, десять – відповіді)

     Отже, Бог дав людині Заповіді для того, щоб вона була щасливою. А щасливою вона буде лише тоді, коли буде доброю. Чи завжди вона такою буває?

     Колись давно в Північній Америці панувала «Золота лихоманка». Так називали захоплення людей, які йшли шукати золото. Їм було дуже важко. Часто вмирали з голоду, від холоду. Багато людей не поверталося додому. Серед них був чоловік на імя Джон, який зібрав невелику кількість золота. Зав’язав собі мішечок і вирішив повернутися додому. Коли він наблизився до рідного краю, біля бурхливої річки почув дитячий крик. Повернувши голову, він побачив, як ріка швидко поглинала дівчинку. Не роздумуючи, кинувся на допомогу. Та, коли ціною тяжких зусиль доплив до дівчинки і вхопив її, відчув, що сил більше немає. Дівчинка і мішок із золотом тягли на дно.

  • Що було далі? Продовжіть розповідь.

Джон скинув мішок і врятував дівчинку. Може, потім він і пошкодував

про свій вчинок, але в цю хвилину переважав закон милосердя і добра.

  • Як би ви вчинили?
  • Яка риса характеру мандрівника перемогла?

(чуйність, вміння відгукуватись на чужу біду)

Кросворд

     Далі ми з вами розгадаємо кросворд. Якщо ми правильно це зробимо, то у виділеному рядку складеться слово.

 

 

                                                                                                                                         

 

 

 

 

 

  1. Як називається твір, за допомогою якого Ісус навчає людей?
  2. Як називаються люди, яких Ісус вигнав із храму за те, що торгували?
  3. Як називається місце, де жили Адам і Єва?
  4. Як називалася вежа, що мала сягнути неба?
  5. Місто, де народився Ісус Христос?
  6. Як називався плазун, в якого перетворився диявол, щоб спокусити Єву?

ІІІ  Вивчення нового матеріалу

     Ви вже здогадалися, що тема нашого уроку – чуйність. Записуємо в зошитах число, тему, епіграф, план уроку.

     Які асоціації викликає у вас це слово?

Асоціативний кущ

 

                                                      людяний

                           ніжний                                           добрий

 

                лагідний                                                          любить інших

 

 

                     небайдужий                                       той, що розуміє

                                               готовий прийти

                                                 на допомогу

      Кожна людина рано чи пізно, але завжди буває покликана Богом до здійснення якогось завдання на землі. Найперше, кожний з нас покликаний до життя і тому не сміє його змарнувати. Крім цього покликання є ще й інші і дуже важливо їх почути, щоб вміти на них відгукнутися.

Робота з Біблією

      Звернемось разом з вами до Біблії. Людиною, яка завжди відгукувалася на потреби інших, був  Ісус Христос. Таким був Самуїл. А згадаймо «Притчу про доброго самарянина». Правда, інколи буває так, що людина не може відчути внутрішнього покликання, і через те їй важко прийняти відповідне рішення. Універсальною вказівкою в цьому випадку є те, що Бог завжди кличе нас до служіння іншим людям, до задоволення потреб наших ближніх, і ніколи до задоволення свого власного «я».

      Звернення до людини може відбуватися різними способами, наприклад, через слово батьків і друзів. Крім того, кожен раз, як людина бачить потребу іншої людини, чи біду ближнього і потребу іншої людини і поспішає на допомогу, то вже правильно відповідає своєму людському покликанню і її життя наповнюється змістом.

     Головне, не втратити чутливості до чужого життя чи в біді, чи в радості. Важливо вміти із сумуючим плакати, а з радіючим веселитися. Народна мудрість влучно каже, що найстрашніша людина – це байдужа людина. А Христос каже, що ми повинні бути або гарячі або холодні, бо тепле він відкине, як непотрібне.

     Наступним етапом нашої роботи буде зустріч із вашою одноліткою.

Святковий обід

     Ніна живе у великій родині. В неї мати, батько, два брати, дві сестри і бабуся. Ніна найменша, їй уже восьмий рік. Бабуся – найстарша. Коли сімя обідає, в бабусі тремтять руки. Несе вона ложку до рота, рука тремтить і з неї капає на стіл.

     Незабаром у Ніни День народження. Мама накриває на стіл білою скатертиною,а Ніна думає: «Це ж і бабусі з нами за стіл сяде. А в неї руки тремтять… Подруги сміятимуться.» Ніна й каже: «Мамо, хай бабуся з нами за стіл не сідає.»

  • Чому?
  • У неї руки тремтять. На стіл капає…

      Мама зблідла. Не сказала ні слова. Зняла зі столу білу скатертину і сховала її в шафу. А потім сказала: «Бабуся нездужає. Святкового обіду не буде. Вітаю тебе, Ніно, з Днем народження. Моє тобі побажання: бути людиною.»

  • Чи можна вважати дівчинку чуйною?
  • Як би ви поступили в такому разі?

     А зараз ми з вами звернемося до Біблії,  до притчі «Про доброго самарянина»

  • Котрий же із цих трьох, на вашу думку, був ближнім до того, хто натрапив на розбійників?

(Той, хто був чуйним, той, хто вчинив милість – самарянин).

  • Котрим із цих людей ви хотіли б бути?

     Людей на землі багато. Всі вони різні: кожен має свої уподобання, свої звички, свій характер. Згадаймо в першу чергу риси, в яких виявляється ставлення людини до суспільства: чуйність,  чесність, доброта, правдивість.

     А зараз ми з вами пограємося у гру «Він би про мене сказав»

     Ви почули, що ви теж різні. Але кожна людина повинна бути вихованою. Найкращі риси характеру є в кожної людини, тільки треба навчитися розкрити їх.

Мить творчості

     На цьому етапі нашої роботи ми спробуємо стати художниками. Уявіть собі, що в кожного із вас є фарби і пензель. Намалюйте чуйність.

    (Я використаю тільки ніжні і світлі фарби. Намалюю її у вигляді жінки. У неї буде легке, рожевого кольору плаття. Жінка буде до чогось прислухатися. Плаття буде дуже широким, нагадуватиме крила. А це дасть їй можливість швидко появлятися у будь-якому куточку землі. Буде вона ніжною і тендітною)

     Послухайте ще одну історію

Конвалії перед Наталиним домом

     Уже півроку хворіє наша однокласниця Наталя. Тяжка в неї хвороба: ноги нерухомі, немов чужі. Лежить Наталя в ліжку день і ніч.

    Ми не забуваємо Наталю, ходимо до неї щодня. Кожен з нас малював на аркушу метелика або ластівку й ніс малюнок дівчинці…

  • Що вас особливо вразило у розповіді?
  • Чого найбільше прагнула дівчинка Наталя?
  • Що допомогло їй боротися з хворобою?
  • Розкажіть про друзів Наталі. Які вони?
  • Про що свідчить їхній вчинок?
  • А ви допомагаєте своїм друзям, коли їм важко?

     Чуйного ставлення до себе хочуть не тільки люди, але й природа. Її теж створив Бог, щоб вона приносила радість людям. А приносити нам радість вона буде лише тоді, коли ми чуйно до неї ставитимемось.

             Метелика ловити я не хочу:

             Він – квітка неба, хай живе собі!

             Хай крильцями барвистими тріпоче,

             Щоб радісно було тобі й мені!

І квітку лісову не стану рвати,

Її додому я не понесу,

Бо вдома їй джмеля не погойдати

І не попити ранками росу!

             Ані стеблинку, гілку чи травинку

             Я не ображу: це – страшенний гріх!

             Бо в кожній з них живе тремка живинка,

             Що світиться довірою до всіх.

Гра з ілюстрацією

  • На дошці малюнки. Подивіться на них.
  • Що ви бачите на малюнках?
  • А зараз ви отримаєте «Поради бабусі Етики»

Прочитайте їх.

  • Які ви знаєте прислівя про чуйність?
  • На дошці намальовано «Дерево чуйності»

( кожен із вас принесе свій листочок і почепить на дерево. На листочку напишете, яку добру справу зробили ви)

Кошик

У смітник – ті риси характеру, яких би ви хотіли позбутися.

У валізу – ті риси характеру, які ви візьмете з собою у життя.

Експрес – інтерв’ю

Закінчити речення

( Доповни речення, що відображають враження від цього уроку)

                                              навчився…               зрозумів…

                                                    

                             зробив для себе

                          висновок…                        

                               Я              не хотів би…

 

                             був здивований…

 

                                                              запам’ятав…                         розповім друзям…

Домашнє завдання 

Написати мініатюру «Навчися бути чуйним»

 

 

 

 

 

 

Година

 

духовності

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Федорук Маргарита Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Комарніцька Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Михайлишин Оксана Романівна
    Гарно спланований урок!Успіхів!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
6 березня 2018
Переглядів
2763
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку