Цікавий світ професій

Про матеріал
Година спілкування"Цікавий світ професій" дає можливість дітям ознайомитись з різноманітністю професій та задуматись над вибором майбутньої професії вже в молодшому шкільному віці,а також заохочує ,на які предмети вже зараз слід звзвернути увагу,щоб здобути професію своєї мрії.
Перегляд файлу

 Година спілкування

Тема: «Цікавий світ професій»

                                                                                    

Мета. Поглибити знання учнів про різноманітний світ професій Розкрити значення праці в житті людини, сприяти поширенню кола інтересів учнів, розвитку їх обдарованості та можливості знайти застосування своїм здібностям у професійній діяльності. Вчити дітей робити висновки.

Виховувати відповідальність, працьовитість, повагу до людей праці, прагнення бути в майбутньому справжніми професіоналами своєї справи.

Обладнання: мультимедійна дошка,мішечок з лотереями,картки різних професій.

Хід заняття

 

І. Організаційний момент.

 1. Привітання.

Добрий день,діти!

Зустрілись ми знову.

Сьогодні ми з вами

Проведем цікаву розмову...

 ІІ. Актуалізація знань.

ВІРШ

Знають це добре дорослі і діти

Світ  всіх професій різноманітний.

Всі вони гарні, всі вони різні,

Всі для дітей і дорослих корисні.

І машиніст, той, що потяг веде

І будівельник, що стіни кладе.

Лікар, лісник, перукар, продавець –

Кожен то доброї справи знавець

Кожен працює – так здавна велося

Щоб усім людям гарно жилося.

 

Отже,про  що буде наша розмова ?

 ІІІ. Оголошення теми і мети заняття

Світ професій надзвичайно великий. Професія – це наше життя. Можливо, ви ще не замислювались, яке то щастя мати хорошу роботу, займатися улюбленою справою, одержувати достойну зарплату?

  Сьогодні ми спробуємо розібратися у великому розмаїтті професій, обговорити ті професії, які найбільше відповідають вашим здібностям і потребам суспільства, максимально корисні для розвитку економіки.

 Вибір професії у наш час – велика справа. Важливо прийняти правильне рішення, усвідомити формулу вибору професії.

 

ІV. Робота над матеріалом уроку.

1. Робота з загадками.

- Світ професій такий різноманітний. Як його осягнути? Знання того, які бувають професії, у якій сфері можна застосовувати свої здібності, дає можливість зробити правильний вибір. Вам необхідно впізнати професію за її ознаками.

    Діти:

Зникло світло, що робити?
По кімнаті як ходити?
Мама каже: «Без істерик,
Допоможе нам… ЕЛЕКТРИК».

 

У кафе чи ресторані
Допоможе пану й пані,
Страв обрати варіант
Пособить… ОФІЦІАНТ.

 

Золоті у нього руки:
Робить зачіски й перуки,
Підстриже і пофарбує,
Гарний настрій подарує. ПЕРУКАР

 

Хто людей з біди рятує
І хвороби всі лікує -
Призначає процедури
І таблетки, і мікстури? ЛІКАР

 

Він закони добре знає,
Помилку відраз впізнає,
Будь-який важливий лист
Враз напише вам… ЮРИСТ

 

Він дізнається для нас
Про Китай і про Канзас,
Про найдовший в світі міст
Розповість нам… ЖУРНАЛІСТ.

 

- Ви безпомилково визначили всі професії. Молодці!

Вправа «Смішні професії»

 

1. Розбивач яєць

Основний обов′язок рабітника цієї професії – відділять білки від жовтків за допомогою спеціальної машини, в яку він повинен класти цілі курячі яйця.

2. Ловець мурашок

Ловець мурашок повинен відловлювати в мурашнику кращих особин, які в подальшому  послужать для продовження роду на штучних мурашиних  фермах.

3.Доглядач за пожежами

Работа полягає в сидінні на верхівці высокої башти, яка знаходиться в одному з національних парків США і слідкувати за тим, чи не почалася  де-небудь в окрузі пожежа.

6. Вирівнювач  подушок

В меблевих магазинах, які спеціалізуються на продажу спальних гарнітурів, є вакансії вирівнювачів подушок. Ці люди повинні ходити в торгівельній залі і слідкувати за тим, щоб на подушках не булоло складок.

7. Кава-леді

В обов′язки кава-леді входить забезпечення офісу чаєм і кавою і своєчасна  їх подача. Тому, можна трудитись-не запилитись. В принципі, ця дама суміщає обов′язки секретарки, офіціантки і бармена. Кава-леді подає напої в переговорні кімнати, разливає каву і чай на виїзних конференціях и семінарах. Заодно слідкує за закупівлею напоїв, офисною кухнею і станом кавоварок і чайників, а також іноді зустрічає гостей.

8. Тестер елітних ліжок

Студентка Roisin Madigan, 22 роки, отримує $1.000 за те, що кожен день спить на ліжках фірми Savoir Beds, компанія виробляє ліжка для розкішних готелів. Свої враження від ліжок вона описує в своєму блозі.

 

9.Тестер цукерок.

 Школяр Harry Willshe виграв конкурс кондитерської фабрики і став головним тестером по цукерках, він пробує цукерки із секретними рецептами і розповідає, що сподобалось, а що ні. Мабуть до випускного стане товстуном.

 

 

- Кожна професія потрібна і кожна важлива. І компетентний спеціаліст у будь-якій сфері діяльності заслуговує поваги. Де ви можете узнати, які бувають професії? (У школі, спілкуючись з рідними, з друзями; з книжок, телебачення, радіо, Інтернету тощо.)

- Що ж  нам необхідно, щоб зробити правильний вибір і бути обізнаним у цій спеціальності? (Знання.)

Вправа «Що найважливіше?»(Назвати предмет,який необхідно добре вивчати, здобути дану професію)

Журналіст,економіст,лікар.фармацевт,археолог,еколог,інженер.лісник,перекладач)

Гра «Доповніть словечко»

Будівельник новий дім,збудував на радість всім.

Ветеринар тварин лікує. за здоров‘ям їх слідкує.

Деригент керує хором.Нам співати з ним не сором.

Перукар чаклує в перукарні.зачіски всім робить дуже гарні.

Токар виточив із сталі,всі потрібні нам ,деталі.

Футболіст штрафний пробив.У ворота гол забив.

Скоромовка

Двірник непотріб викидає у смітник
І поливає перед вікнами квітник.

Фізхвилинка

- Давайте трохи відпочинемо і пограємо. Виконаємо «Таночок  Майстрів». Зімітуємо роботу з різними інструментами.

     (Під веселу ритмічну музику діти за командою вчителя показують, як працюють ножиці, молоточки, сокирки, рубанок.)

Гра «закінчи речення…»

Виступає в театрі…артист.

Точить на верстаті деталі…токар.

Літає в космос …космонавт.

Ловить рибу…рибак.

Вчить дітей …учитель.

Робить двір чистим …двірник.

Пише статті… журналіст.

 

 

 Робота з прислів'ями.

- Але самих професійних знань замало. Людина нічого не буде робити в житті, якщо не буде розуміти, для чого їй це потрібно. То ж з'ясуємо, навіщо людині працювати;

              1. Хочеш їсти калачі, не сиди на печі.

              2. Треба нахилитися, щоб з криниці води напитися.

              3.Зробив діло-гуляй сміло.

              4. Для нашого Федота-не страшна робота.

              5.Під лежачий камінь,вода не тече.

              6. Без охоти нема роботи.

 

 

- Так ,що людина  повинна мати, щоб добре працювати? (Бажання.)

- Використовуючи роботу без бажання, неможливо досягти добрих результатів.

А також людина повинна бути працьовитою,наполегливою,добросовісною у роботі.

Гра «Відгадай професію за знаряддям праці».

 - Кожний спеціаліст, виконуючи роботу, користується знаряддями праці. Назвіть інструмент і назву професії людини, яка ним користується.

               Качалка-кулінар

               викрутка – електрик

               сантиметрова стрічка – кравець

               валик – маляр

               палітра і пензель – художник

               рубанок – столяр

               указка-вчитель

               ножиці-перукар

 

- Що набуває людина, коли застосовує свої знання, виконуючи ту чи іншу роботу або одні й ті ж дії багато разів? (Уміння і навички.)

4. Вправа«Покажи знаряддя праці,не називаючи їх»

(Граблі,молоток,сокира,пилка,голка, спиці,коса

- Розгадавши їх, ви дізнаєтеся,про що треба пам'ятати, працюючи з інструментами та різними знаряддями праці.

 

- Кожний спеціаліст, щоб зберегти своє життя і здоров'я, дотримується правил техніки безпеки при роботі з інструментами. Усі вони повинні зберігатися на своїх місцях, у чистоті і в порядку. Якщо ви зможете виробити в собі звичку дотримуватися правил техніки безпеки з дитинства, то будете так робити і надалі, коли станете дорослими, а значить збережете своє життя і здоров'я.

Жарти

Петя, ким ти хочеш стати, коли виростеш?

- Міліціонером

- А ты, Коля?

- Бандитом, щоб ми знову могли гратись разом…

 

                                       ***

 

- Я буду двірником, коли виросту.

- Чому?

- Тоді цілий день буду на вулиці гулять.

 

                                       ***

 

Дочка вчиться на повара. Мати:

- А вам дозволяють їсти те, що ви приготували?

Дочка (крізь сльози): - Нас заставляють...

 

Вправа «Світ професій»

Об’єднайтесь в групи за принципом вираженості ваших інтересів:

П – Людина – Природа,

Т – Людина – Техніка,

Л – Людина –Людина,

З – Людина – Знакова система,

Х – Людина – Художній образ.

Гра «Лотерея»

Мета: показати учасникам наслідки випадкового вибору професії; дати зрозуміти необхідність активних дій щодо вибору професії.

« Ким ти хочеш бути як виростеш?»- це питання одне із тих, що задають найчастіше. От і я вас запитаю : «Ким ви хочете стати після закінчення школи?» Запишіть  професію, або вид діяльності, якими ви хотіли б займатися все життя. 

Кожен учасник витягає зі скриньки випадкову одну картку з назвою професії.

- Підніміться, хто витягнув картку з професією, яку сам і обрав.

- Що ви відчули, коли витягли те, що записували?

- Що відчули, коли витягли те, що вам не до вподоби?

У цьому випадку ми можемо зробити лише один висновок: До вибору професії потрібно підходити свідомо.

 

Професій в світі десятки тисяч, та це не означає, що потрібно перебрати всі, щоб знайти одну-єдину. Ці межі окреслені формулою «хочу-можу-треба».

По-перше, майбутня професія повинна бути в радість (ХОЧУ)

По-друге,  ви повинні мати набір професійно важливих для цієї роботи рис: інтелектуальних, фізичних, психологічних (МОЖУ)

По-третє, ця професія повинна користуватися попитом на ринку праці (ТРЕБА)

Слід вибирати таку професію,яка приноситиме вам задоволення. 

Вправа «Ланцюжок-настанова»

(Діти по одному виголошують одне твердження та сплітають руки, як у танку «маленьких лебедів». Утворюється нерозривний «ланцюг»)

  Наведемо деякі навички, яких у школах не вчать, але які для нашого життя мають неабияке значення:

  1. Визначте головну мету свого життя
  2. Виховуйте в собі позитивні риси характеру
  3. Тренуйте наполегливість і силу волі
  4. Займайтеся різними видами фізичної праці
  5. Вчіться на основі життєвої практики
  6. Виробляйте необхідні навички в усіх сферах життя
  7. Опануйте принципи раціонального навчання
  8. Дбайте про своє здоров′я, правильне харчування, добрі фізичні дані, зовнішність
  9. Добре поводьте себе з людьми
  10. Правильно і гарно говоріть
  11. По-господарськи обходьтеся з грішми
  12. Навчіться виконувати всі справи вчасно
  13. Наполегливо долайте труднощі
  14. Робіть все для того, щоб праця викликала задоволення
  15. Раціонально використовуйте  час для самоосвіти та улюблених занять
  16. Створюйте всі умови, щоб постійно відчувати задоволення життям, яке приносить щастя.

     Бережіть години, бережіть хвилини,

     Кожну мить, будь ласка, бережіть.

     Адже час наш, друзі, дуже швидко плине,

     Можна і не встигнути гарне щось зробить.

Хочеш їсти калачі, не сиди на печі.

Треба нахилитися, щоб з криниці води напитися.

Зробив діло-гуляй сміло.

 Для нашого Федота-не страшна робота.

Під лежачий камінь,вода не тече.

 Без охоти нема роботи.

 

 

Скоромовка

Двірник непотріб викидає у смітник.
І поливає перед вікнами квітник.

 

 

 

docx
Додано
3 лютого 2021
Переглядів
1865
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку