Година спілкування
Тема: «Цікавий світ професій»
Мета. Поглибити знання учнів про різноманітний світ професій Розкрити значення праці в житті людини, сприяти поширенню кола інтересів учнів, розвитку їх обдарованості та можливості знайти застосування своїм здібностям у професійній діяльності. Вчити дітей робити висновки.
Виховувати відповідальність, працьовитість, повагу до людей праці, прагнення бути в майбутньому справжніми професіоналами своєї справи.
Обладнання: мультимедійна дошка,мішечок з лотереями,картки різних професій.
Хід заняття
І. Організаційний момент.
1. Привітання.
Добрий день,діти!
Зустрілись ми знову.
Сьогодні ми з вами
Проведем цікаву розмову...
ІІ. Актуалізація знань.
ВІРШ
Знають це добре дорослі і діти
Світ всіх професій різноманітний.
Всі вони гарні, всі вони різні,
Всі для дітей і дорослих корисні.
І машиніст, той, що потяг веде
І будівельник, що стіни кладе.
Лікар, лісник, перукар, продавець –
Кожен то доброї справи знавець
Кожен працює – так здавна велося
Щоб усім людям гарно жилося.
Отже,про що буде наша розмова ?
ІІІ. Оголошення теми і мети заняття
Світ професій надзвичайно великий. Професія – це наше життя. Можливо, ви ще не замислювались, яке то щастя мати хорошу роботу, займатися улюбленою справою, одержувати достойну зарплату?
Сьогодні ми спробуємо розібратися у великому розмаїтті професій, обговорити ті професії, які найбільше відповідають вашим здібностям і потребам суспільства, максимально корисні для розвитку економіки.
Вибір професії у наш час – велика справа. Важливо прийняти правильне рішення, усвідомити формулу вибору професії.
ІV. Робота над матеріалом уроку.
1. Робота з загадками.
- Світ професій такий різноманітний. Як його осягнути? Знання того, які бувають професії, у якій сфері можна застосовувати свої здібності, дає можливість зробити правильний вибір. Вам необхідно впізнати професію за її ознаками.
Діти:
Зникло світло, що робити?
По кімнаті як ходити?
Мама каже: «Без істерик,
Допоможе нам… ЕЛЕКТРИК».
У кафе чи ресторані
Допоможе пану й пані,
Страв обрати варіант
Пособить… ОФІЦІАНТ.
Золоті у нього руки:
Робить зачіски й перуки,
Підстриже і пофарбує,
Гарний настрій подарує. ПЕРУКАР
Хто людей з біди рятує
І хвороби всі лікує -
Призначає процедури
І таблетки, і мікстури? ЛІКАР
Він закони добре знає,
Помилку відраз впізнає,
Будь-який важливий лист
Враз напише вам… ЮРИСТ
Він дізнається для нас
Про Китай і про Канзас,
Про найдовший в світі міст
Розповість нам… ЖУРНАЛІСТ.
- Ви безпомилково визначили всі професії. Молодці!
Вправа «Смішні професії»
1. Розбивач яєць
Основний обов′язок рабітника цієї професії – відділять білки від жовтків за допомогою спеціальної машини, в яку він повинен класти цілі курячі яйця.
2. Ловець мурашок
Ловець мурашок повинен відловлювати в мурашнику кращих особин, які в подальшому послужать для продовження роду на штучних мурашиних фермах.
3.Доглядач за пожежами
Работа полягає в сидінні на верхівці высокої башти, яка знаходиться в одному з національних парків США і слідкувати за тим, чи не почалася де-небудь в окрузі пожежа.
6. Вирівнювач подушок
В меблевих магазинах, які спеціалізуються на продажу спальних гарнітурів, є вакансії вирівнювачів подушок. Ці люди повинні ходити в торгівельній залі і слідкувати за тим, щоб на подушках не булоло складок.
7. Кава-леді
В обов′язки кава-леді входить забезпечення офісу чаєм і кавою і своєчасна їх подача. Тому, можна трудитись-не запилитись. В принципі, ця дама суміщає обов′язки секретарки, офіціантки і бармена. Кава-леді подає напої в переговорні кімнати, разливає каву і чай на виїзних конференціях и семінарах. Заодно слідкує за закупівлею напоїв, офисною кухнею і станом кавоварок і чайників, а також іноді зустрічає гостей.
8. Тестер елітних ліжок
Студентка Roisin Madigan, 22 роки, отримує $1.000 за те, що кожен день спить на ліжках фірми Savoir Beds, компанія виробляє ліжка для розкішних готелів. Свої враження від ліжок вона описує в своєму блозі.
9.Тестер цукерок.
Школяр Harry Willshe виграв конкурс кондитерської фабрики і став головним тестером по цукерках, він пробує цукерки із секретними рецептами і розповідає, що сподобалось, а що ні. Мабуть до випускного стане товстуном.
- Кожна професія потрібна і кожна важлива. І компетентний спеціаліст у будь-якій сфері діяльності заслуговує поваги. Де ви можете узнати, які бувають професії? (У школі, спілкуючись з рідними, з друзями; з книжок, телебачення, радіо, Інтернету тощо.)
- Що ж нам необхідно, щоб зробити правильний вибір і бути обізнаним у цій спеціальності? (Знання.)
Вправа «Що найважливіше?»(Назвати предмет,який необхідно добре вивчати, здобути дану професію)
Журналіст,економіст,лікар.фармацевт,археолог,еколог,інженер.лісник,перекладач)
Гра «Доповніть словечко»
Будівельник новий дім,збудував на радість всім.
Ветеринар тварин лікує. за здоров‘ям їх слідкує.
Деригент керує хором.Нам співати з ним не сором.
Перукар чаклує в перукарні.зачіски всім робить дуже гарні.
Токар виточив із сталі,всі потрібні нам ,деталі.
Футболіст штрафний пробив.У ворота гол забив.
Скоромовка
Двірник непотріб викидає у смітник
І поливає перед вікнами квітник.
Фізхвилинка
- Давайте трохи відпочинемо і пограємо. Виконаємо «Таночок Майстрів». Зімітуємо роботу з різними інструментами.
(Під веселу ритмічну музику діти за командою вчителя показують, як працюють ножиці, молоточки, сокирки, рубанок.)
Гра «закінчи речення…»
Виступає в театрі…артист.
Точить на верстаті деталі…токар.
Літає в космос …космонавт.
Ловить рибу…рибак.
Вчить дітей …учитель.
Робить двір чистим …двірник.
Пише статті… журналіст.
Робота з прислів'ями.
- Але самих професійних знань замало. Людина нічого не буде робити в житті, якщо не буде розуміти, для чого їй це потрібно. То ж з'ясуємо, навіщо людині працювати;
1. Хочеш їсти калачі, не сиди на печі.
2. Треба нахилитися, щоб з криниці води напитися.
3.Зробив діло-гуляй сміло.
4. Для нашого Федота-не страшна робота.
5.Під лежачий камінь,вода не тече.
6. Без охоти нема роботи.
- Так ,що людина повинна мати, щоб добре працювати? (Бажання.)
- Використовуючи роботу без бажання, неможливо досягти добрих результатів.
А також людина повинна бути працьовитою,наполегливою,добросовісною у роботі.
Гра «Відгадай професію за знаряддям праці».
- Кожний спеціаліст, виконуючи роботу, користується знаряддями праці. Назвіть інструмент і назву професії людини, яка ним користується.
Качалка-кулінар
викрутка – електрик
сантиметрова стрічка – кравець
валик – маляр
палітра і пензель – художник
рубанок – столяр
указка-вчитель
ножиці-перукар
- Що набуває людина, коли застосовує свої знання, виконуючи ту чи іншу роботу або одні й ті ж дії багато разів? (Уміння і навички.)
4. Вправа«Покажи знаряддя праці,не називаючи їх»
(Граблі,молоток,сокира,пилка,голка, спиці,коса
- Розгадавши їх, ви дізнаєтеся,про що треба пам'ятати, працюючи з інструментами та різними знаряддями праці.
- Кожний спеціаліст, щоб зберегти своє життя і здоров'я, дотримується правил техніки безпеки при роботі з інструментами. Усі вони повинні зберігатися на своїх місцях, у чистоті і в порядку. Якщо ви зможете виробити в собі звичку дотримуватися правил техніки безпеки з дитинства, то будете так робити і надалі, коли станете дорослими, а значить збережете своє життя і здоров'я.
Жарти
Петя, ким ти хочеш стати, коли виростеш?
- Міліціонером
- А ты, Коля?
- Бандитом, щоб ми знову могли гратись разом…
***
- Я буду двірником, коли виросту.
- Чому?
- Тоді цілий день буду на вулиці гулять.
***
Дочка вчиться на повара. Мати:
- А вам дозволяють їсти те, що ви приготували?
Дочка (крізь сльози): - Нас заставляють...
Вправа «Світ професій»
Об’єднайтесь в групи за принципом вираженості ваших інтересів:
П – Людина – Природа,
Т – Людина – Техніка,
Л – Людина –Людина,
З – Людина – Знакова система,
Х – Людина – Художній образ.
Гра «Лотерея»
Мета: показати учасникам наслідки випадкового вибору професії; дати зрозуміти необхідність активних дій щодо вибору професії.
« Ким ти хочеш бути як виростеш?»- це питання одне із тих, що задають найчастіше. От і я вас запитаю : «Ким ви хочете стати після закінчення школи?» Запишіть професію, або вид діяльності, якими ви хотіли б займатися все життя.
Кожен учасник витягає зі скриньки випадкову одну картку з назвою професії.
- Підніміться, хто витягнув картку з професією, яку сам і обрав.
- Що ви відчули, коли витягли те, що записували?
- Що відчули, коли витягли те, що вам не до вподоби?
У цьому випадку ми можемо зробити лише один висновок: До вибору професії потрібно підходити свідомо.
Професій в світі десятки тисяч, та це не означає, що потрібно перебрати всі, щоб знайти одну-єдину. Ці межі окреслені формулою «хочу-можу-треба».
По-перше, майбутня професія повинна бути в радість (ХОЧУ)
По-друге, ви повинні мати набір професійно важливих для цієї роботи рис: інтелектуальних, фізичних, психологічних (МОЖУ)
По-третє, ця професія повинна користуватися попитом на ринку праці (ТРЕБА)
Слід вибирати таку професію,яка приноситиме вам задоволення.
Вправа «Ланцюжок-настанова»
(Діти по одному виголошують одне твердження та сплітають руки, як у танку «маленьких лебедів». Утворюється нерозривний «ланцюг»)
Наведемо деякі навички, яких у школах не вчать, але які для нашого життя мають неабияке значення:
Бережіть години, бережіть хвилини,
Кожну мить, будь ласка, бережіть.
Адже час наш, друзі, дуже швидко плине,
Можна і не встигнути гарне щось зробить.
Хочеш їсти калачі, не сиди на печі.
Треба нахилитися, щоб з криниці води напитися.
Зробив діло-гуляй сміло.
Для нашого Федота-не страшна робота.
Під лежачий камінь,вода не тече.
Без охоти нема роботи.
Скоромовка
Двірник непотріб викидає у смітник.
І поливає перед вікнами квітник.