Цикл уроків "Технологія оздоблення мозаїкою. Фоторамка"

Про матеріал
Посібник містить календарно-тематичне планування, методичні розробки уроків «Проект виготовлення фоторамки з використанням технології оздоблення мозаїкою» в 7 класі. Посібник відповідає новій «Програмі з трудового навчання для загальноосвітніх навчальних закладів 5 – 9 класи».
Перегляд файлу

Технологія оздоблення мозаїкою.

Фоторамка

7 клас

Виконала

Дєордієва Тетяна Іванівна

Маріуполь  - 2017

Зміст посібника

Анотація

с. 2

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ

с. 3

ПЛАНИ-КОНСПЕКТИ УРОКІВ

с. 4-6

Урок 1. Технологія оздоблення мозаїкою. Фоторамка як об’єкт інтер’єрного декору.

с. 7-10

Урок 2. Фоторамка як об’єкт інтер’єрного декору.

с. 11-13

Урок 3. Проектування виготовлення фоторамки. Технологічна послідовність її виготовлення  та оздоблення  мозаїкою.

с. 14-16

Урок 4. Розробка ескізу форми та розміру  фоторамки.

с. 17-18

Урок 5 Виготовлення картонної основи фоторамки.

с. 19-24

Урок 6-7 Оздоблення фоторамки мозаїкою.

с. 25-26

Урок 8. Арт салон. Презентація власних виробів.

с. 27-28

Література

с. 29


 

Анотація

Розроблений посібник містить календарно-тематичне планування, методичні розробки уроків «Проект виготовлення фоторамки з використанням технології оздоблення мозаїкою» в 7 класі. Посібник відповідає новій «Програмі з трудового навчання для загальноосвітніх навчальних закладів 5 – 9 класи».

Навчальний матеріал відповідає віковим особливостям учнів 7 класів, спрямований на особистісно ціннісний результат.

Використані на уроках методи та прийоми спрямовані на формування суб'єктної (активної та інтерактивної) позиції учня у навчальному процесі, коли він у співпраці з учителем та однокласниками бере  участь у      конструюванні власної освітньої траєкторії.  Дидактичні завдання    уроків        забезпечують       розвиток    у учнів проектно-технологічної компетентності,   що     складається з        досвіду техніко-технологічними і проектними уміннями, навичками, знаннями, формування комплексу власних суджень, цінностей, ставлень.

Метою посібника є методична підтримка вчителя під час підготовки до уроків, забезпечення його потрібною інформацією, матеріалами, які допоможуть мотивувати й організовувати навчальний процес.

Запропоновані в посібнику плани-конспекти уроків є орієнтовними. Зважаючи на конкретні умови й особливості класу, уподобання вчителя можна змінювати або доповнювати  завдання.

Матеріали можуть бути використані на уроках, в позаурочний час вчителями праці, вчителями гурткової роботи.


Орієнтовний календарно-тематичний план

7 клас

з/п

Клас

Дата

Тема уроку

Зміст уроку

Практичне навчання

К-ть год.

 

 

 

Об’єкт проектної діяльності №15 – Фоторамка Основна технологія: «Технологія оздоблення мозаїкою».

 

8

1

 

 

Технологія оздоблення мозаїкою.

З історії мозаїки та фоторамки.. Заповнення шаблону «Види мозаїки».

Варіанти            застосування            мозаїки.

Матеріали для  виготовлення мазаїки.

Заповнити           шаблон

«Види мозаїки», дописати нетрадиційні матеріали для виготовлення мозаїки (розглянути попередні зображення ).

1

2

 

 

Фоторамка як об’єкт інтер’єрного декору.

Історія рамок. Знайомство з матеріалами, які використовують для виготовлення           фоторамок,   із варіантами   їх         форми,           розміру, оздоблення. Дослідження відбувається за напрямками:

        −   матеріал;

        −   форма;

        −   оздоблення;

        −   розмір;

особливості.

Експертиза. знайомство з матеріалами, які використовують для виготовлення фоторамок, із варіантами їх форми, розміру, оздоблення.

Робота в групах.

1

3

 

 

Проектування виготовлення фоторамки. Технологічна послідовність її

Створення технологічної карти виготовлення фоторамки оздобленої мозаїкою.     Групова            роботазаповнення таблиці пропозицій щодо

Створення технологічної карти виготовлення фоторамки оздобленої мозаїкою.

1

 

 

 

 

виготовлення  та оздоблення мозаїкою.

алгоритму дій, матеріалів та інструментів для виготовлення об’єкту. Колективне обговорення ідей.

Корекція висунутих ідеї, заповнення кінцевого варіанту технологічної карти. Знайомство з Критеріями оцінювання готової фоторамки оздобленої мозаїкою.

 

 

4

 

 

Розробка ескізу форми та розміру  фоторамки

Робота         над      створенням   ескізу          основи фоторамки по алгоритму:

1.              Обрати світлину.

2.              Визначити     її          розміри,          та розміри поверхні, яка буде відкритою у рамці.

3.              Обирати        форму          рамки

(зовнішню та внутрішню).

4.              Зробити розмітку розмірів основи (зовнішніх та внутрішніх).

5.              За допомогою інструментів для    конструювання        вималювати основні контури рамки.

6.              Домалювати окремі деталі.

7.              Приміряти    світлини        до

ескізу.

8.              Скорегувати,            при необхідності.

9.              Вирізати готовий ескіз по контуру.

Аналіз та корекція роботи учнів.

 

Створюємо ескіз фоторамки.

основи

1

5

 

 

Виготовлення картонної основи фоторамки.

Правила техніки безпеки при роботі ножицями та паперовим ножем.

з

Виготовлення фоторамки  відповідно

основи до

1

 

 

 

 

 

Виготовлення        основи           фоторамки відповідно  до        розробленого індивідуального ескізу.

Аналіз та корекція роботи учнів.

розробленого індивідуального ескізу.

 

6-7

 

 

Оздоблення фоторамки мозаїкою.

Оздоблення фоторамки мозаїкою за алгоритмом:

1.              Намалювати ескіз мозаїки.

2.              Добірка матеріалів для мозаїки.

3.              Перенесення ескізу мозаїки на верхню основу фоторамки.

4.              Відмітити      місце наклеювання елементів мозаїки.

5.              Наклеювання           елементів мозаїки        (починати     з          більших          за розмірами).

6.              Оздоблення  дрібними елементами.

7.              Вставити світлини в рамку.

Аналіз та корекція роботи учнів.

Створення Оздоблення мозаїкою.

ескізу    мозаїки.

фоторамки

2

8

 

 

Мій власний шедевр. Арт салон.

Повторення            етапів роботи           над проектом.

Презентація власного виробу учнями.

Аналіз досягнень та недоліків.

Презентація виробів.

власних

1


 


Урок 1 Тема уроку:   Технологія оздоблення мозаїкою.

Мета уроку:

навчальна:

− формувати уявлення учнів про технологію мозаїки; розвивальна:

− розвивати фантазію, творчу уяву, образне  мислення; виховна:

− виховувати естетичний смак.

               Тип уроку:          урок засвоєння нових знань.

Обладнання: зображення мозаїчних виробів, мультимедійна презентація

Хід уроку.

I.                   Організаційний момент…………………………….…2 хв.

Перевірка наявності учнів, підготовленості їх до уроку, створення позитивного емоційного настрою.

II.               Актуалізація опорних знань учнів………………….. 5хв.

                   «Впізнай мене». На столах          учнів лежать зображення мозаїчних виробів.

Роздививившись їх учні називають припущення в якій техніці вони зроблені.

image

image

                ІІІ.    Мотивація навчальної діяльності…………………………..5хв.

«Фантазер»

На дошці записана тема уроку.

Назвіть 5 способів застосування знань, умінь і навичок з цієї теми в

житті......................

               IV.     Вивчення нового матеріалу …………………………….….. 25хв.

Технологія мозаїки. Історія розвитку та сучасні новації …10хв.

Представлення випереджальних завдань.

Декілька учнів в парах готували додаткову інформацію з презентацією по окремим питанням:

1.   Історія розвитку мозаїчного мистецтва.

2.   Історичні школи мистецтва мозаїки.

3.   Традиційні матеріали для виготовлення мозаїки.

4.   Способи та методи виконання мозаїки

5.   Сучасні тенденції в мистецтві мозаїки.

Практична робота……………………………………………….…15хв.

Види мозаїки. Матеріали для її виготовлення.

Учням пропонується переглянути відео «Все о мозаике. Техники набора мозаики»( https://www.youtube.com/watch?v=xnncYqvl85o), ознайомитись із текстом Додаток 1та виконати завдання:

− заповнити шаблон «Види мозаїки»

− дописати нетрадиційні матеріали для виготовлення мозаїки (розглянути попередні зображення ).

image

image

Обговорити в парах або групах де в сучасному житті можна застосувати технологію мозаїки.

Аналіз проведеної роботи. Фронтальна бесіда.

               V.  Рефлексія      ………………………………………..………….…3 хв.

Бесіда. Обмін думками. Що цікавого дізналися на уроці?

                VІ.     Підсумок уроку ……………………………………...….……3 хв.

Вчитель аналізує участь дітей у роботі на уроці.

                VІI.   Домашнє завдання      ………………………………….….…2 хв.

Принести одну або декілька фоторамок, які є в вашій оселі.

Урок 2.

Тема уроку:   Фоторамка як об’єкт інтер’єрного декору.

Мета уроку: навчальна:

− ознайомити учнів з історією розвитку та техніками      виготовлення рамок та фоторамок;

− вчити відтворювати алгоритм вдосконалення чи створення виробу;

− вчити визначати необхідну кількість матеріалів для виготовлення виробу; розвивальна:

−         розвиток мислення, пам’яті, творчих здібностей; виховна:

             −       виховання у учнів бажання створювати вироби власними руками.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Обладнання: папір, інструменти для роботи, презентація, світлини,

Хід уроку.

I.                   Організаційний момент…………………………….…2 хв.

Перевірка наявності учнів, підготовленості їх до уроку, створення позитивного емоційного настрою.

II.               Актуалізація опорних знань учнів…………………..6хв.

Розгадайте кросворд

image

По горизонталі

                3.спосіб    виконання    з    однорідних    або    різних    за    матеріалом   часток

орнаментальних або сюжетних зображень;

4.   один із соборів Києва, де розташоване монументальне мозаїчне панно;

5.   мозаїчне мистецтво на Україні зародилося в зв'язку з….;

По вертикалі

1.                  епоха, яка вважається розквітом мозаїчного мистецтва;

2.                  кольорове непрозоре скло, представлене найчастіше у формі квадратних пластинок;

3.                  один із методів виконання мозаїки.

                ІІІ.    Мотивація навчальної діяльності…………………………..5хв.

Більшість людей намагаються зробити своє житло затишним і оригінальним. Для створення незвичайного інтер'єру часто використовують настінні фотоколажі.

Сьогодні ви дізнаєтесь про історію появи і розвитку фоторамок, матеріали із яких вони можуть виготовлятись, варіанти їх дизайну. Ці знання допоможуть вам визначитись із виглядом майбутньої власної фоторамки, яку створите на наступних уроках.

               IV.     Вивчення нового матеріалу …………………………….…..24хв.

Слово вчителя …………………………………………………………….5хв.

Історична довідка .

Історія рамок бере початок ще з XV століття, коли живописці стали

прикрашати свої картини художніми рамками. Рамка з повторюваними візерунками підкреслювала картину, будучи часто не тільки прикрасою, але й ідейним продовженням сюжету картини.

У період бароко рамки прикрашалися гіпсовими скульптурами і вражали розкішшю в позолочених склепіннях. Рамки вже набували індивідуальний вид з характерно вираженою структурою складову окрему художню композицію. Потужні рами приймали вид глибоких отворів і картина представлялася як «вікно у світ». Конструкції рам і обрамлення багетів вже узгоджувалися із загальною декорацією стін на які вішалися картини. Деякі рами виглядали як оправи дзеркал і виготовлялися з дорогоцінних матеріалів, що підвищувало значущість і багатство картини. Рами прикрашалися скульптурами і багатими розписами вже окремо від картини. На них зображувалися розкішні грона винограду, сплетіння квітів, фігурки невеликих хлопчиків (путті) з граціозними плавними лініями. У мистецтві рококо рамам ще більше приділялася пильна увага, часто картина могла загубитися в багатстві і витонченості оформлення багета, а рами більше підбиралися до інтер'єру, будучи безперервним продовженням архітектурних декорацій.

До часу винаходу фотографії, рамки вже можна було зустріти в кожній родині незалежно від соціального статусу. Перші рамки для фотографій найчастіше були портретними, виготовлялися з дерева, яке забарвлювалася в різні кольори, також мали місце чугунні фоторамки на кілька фотографій. До XX століття фоторамки стали приймати все більше форму мінімалізму і навіть з'явилися рамки в стилі модерн з простих непрівлікательних матеріалів, але деколи досить незвичайних форм і забарвлень. До 70-80 рр.. XX століття стали все більш популярні ненатуральні матеріали для рамок, наприклад рамки з плюшу або пластмаси і скла. Такі рамки були недорогі і виробництво їх стало серійним.

І ось XIX століття приносить масу змін в цілий ряд побутових предметів, переводячи багато речей в цифровий вигляд. Глобальна цифрова модернізація не обійшла стороною і звичні фоторамки, так в побут поступово увійшла цифрова рамка для електронних фотографій. Цифрові фоторамки отримали швидке поширення. Також, як і рамки картин, і класичні дерев'яні фоторамки, цифрові фоторамки мають своє оформлення, частіше це сучасний строгий дизайн, виготовляються з матеріалу пластика в стилі hi-tech, з імітації під дерево, але бувають і фоторамки зі змінним багетом з натурального дерева, зі шкіри та скла з додаванням художніх замальовок на багеті, стильних прикрас і страз. Цифрові фоторамки вже майже замінюють цілу мультимедіа систему в компактному вигляді, прикрашаючи інтер'єр і при цьому переглянути можна не тільки фотографії, але також прослухати музику і навіть подивитися відзняті відеофайли. Зараз такі відомі виробники цифрової техніки як Sony, Philips, Kodak, а також з'явилися окремі виробники цифрових фоторамок Diframe, Digma зосередили власні лінії з випуску цифрових фоторамках, періодично поповнюючи модельний ряд фоторамок новими технологічними хитрощами для зручності і простоти сприйняття цифрових фотографій .

Практична робота……………………………………………….…19хв.

Експертиза. Мета роботи: знайомство з матеріалами, які використовують для виготовлення фоторамок, із варіантами їх форми, розміру, оздоблення.

Робота в групах. Учні принесли сімейні фоторамки. Кожна група має декілька зразків. Дослідження відбувається за напрямками:

− матеріал;

− форма;

− оздоблення; − розмір;

− особливості.

Експертиза оформлюється письмово.

По закінченні дослідження відбувається аналіз результатів кожної групи.

               V.  Рефлексія      ………………………………………..………….…3 хв.

− Що нового дізнались на уроці?

− Де можете використати отримані знання?

                VІ.     Підсумок уроку ……………………………………...….……3 хв.

Вчитель аналізує участь дітей у роботі на уроці.

Виставлення та мотивація оцінок

                VІI.   Домашнє завдання      ………………………………….….…2 хв.

Обрати разом із батьками світлину для оформлення її в рамку та обговорити її декорування. Підготувати матеріали для виготовлення ескізу рамки (папір, картон, ножиці, ніж для паперу, олівець, лінійка).

Урок 3

Тема уроку:        Проектування    виготовлення фоторамки. Технологічна послідовність її виготовлення  та оздоблення  мозаїкою.

Мета уроку:

навчальна:

−        забезпечити засвоєння учнями знань про технологічну послідовність виготовлення фоторамки оздобеної мозаїкою;

−        формувати вміння добирати інструменти і матеріали для роботи, планувати й виконувати технологічні операції;

−        вчити учнів обґрунтовувати послідовність виготовлення виробу; розвивальна:

−        розвивати логічне мислення, уміння аналізувати та співставляти; виховна:

− виховувати уважність, потребу проявити себе в різноманітних видах творчої  діяльності.

               Тип уроку:      урок формування умінь та навичок.

Обладнання:      папір, Таблиця     «Технологічна     карта виготовлення фоторамки оздобленої мозаїкою», інструменти для роботи.

Хід уроку.

I.                   Організаційний момент…………………….…….2 хв.

Перевірка наявності учнів, підготовленості їх до уроку, створення позитивного емоційного настрою.

II.               Актуалізація опорних знань учнів…….…….…..5 хв.

Мозковий штурм. «Матеріали з яких можна виготовити рамку для картин або панно»

Учні перераховують свої варіанти.

Аналіз варіантів.

                ІІІ.    Мотивація навчальної діяльності………….……3хв.

Слово вчителя.

Більшість фотографій, які є у нас вдома, ми поміщаємо в альбоми, але найкращі з них, що нагадують про значущі для нас події, що відображають любимих людей, обрамляємо і вішаємо на стіну або ставимо на чільне місце. Фоторамка, альбом – речі в наших оселях потрібні, а багато з них служать не тільки за своїм прямим призначенням, але і прикрашають інтер'єр, підносяться в подарунок, передаються у спадок.

Фоторамка - прекрасна ідея для подарунка на всі випадки життя. Рамки для фотографій завжди затребувані й актуальні, а якщо вони підібрані відповідно з випадком, якщо вони красиві й вишукані, то такому подарунку будуть раді завжди.

Рамки для фотографій бувають різних стилів, форм, фактури і завжди привертають увагу. Адже фотографії – це свого роду книга про господаря будинку, яка розповідає, а, вірніше, показує, кращі моменти його життя.

Останнім часом велику увагу привертають роботи фотохудожників. Вважається, що зробити гарну цікаву фотографію важко, але ще важче презентувати її для глядачів. І картини, і фотографії не вважаються презентабельними без рамки. Обрамлення впливає на настрій, створюваний фотографією або картиною. Добре виконана рамка звертає увагу на окремі колірні рішення в роботі, підкреслює контрасти й навіть покращує композицію, збираючи різні елементи в єдине ціле.

Рамкою для фотографій або рамою для картин називають обрамлення по периметру картини (фотографії). Колір рамки може значно вплинути на сприйняття фотографії або картини. Якщо в роботі домінує темний колір, не варто обирати рамку схожого відтінку. Але якщо у фотографії (картині) якийсь колір використовується меншою мірою, то рамка такого самого кольору лише підкреслить його в роботі. Яку ж рамку краще зробити — просту чи кольорову, плоску чи напівоб’ємну — залежить, перш за все, від самої фотографії, від місця, де вона висітиме або стоятиме, і, звичайно ж, від вашого смаку.

V.  Практична робота………………………………….….27хв.

Створення технологічної карти виготовлення фоторамки оздобленої мозаїкою.

Мозковий штурм. Клас поділяється на групи 5-6 чоловік. Кожна група отримує аркуш паперу з таблицею.

Вчитель нагадує учням, що кожна робота з виготовлення певного об’єкта має відбуватися за розробленим алгоритмом, який складається з вибору технології оздоблення, визначення матеріалів та їх приблизної кількості для виготовлення обраного об’єкта, визначення необхідного інструментарію.

Вчитель зауважує що діти вже мають теоретичне уявлення про фоторамку і технологію мозаїки, а сьогодні повинні розробити проект її виготовлення тобто розробити технологічну карту.

На першому етапі пропонує попрацювати в групах і вписати в таблицю пропозиції щодо алгоритму дій, матеріалів та інструментів для виготовлення об’єкту. На другому етапі відбувається колективне  обговорення ідей.

На третьому вчитель корегує висунуті ідеї та разом із учнями заповнює кінцевий варіант технологічної карти.

Таблиця. Технологічна карта виготовлення фоторамки оздобленої мозаїкою

Етап виконання виробу

Інструменти і матеріали

1

Розробка ескізу форми та розміру фоторамки

Папір, олівці, лінійка, циркуль

2

Вибір матеріалів для основи

Картон

3

Створення  моделі (дві основи: одна з отвором для фотографії, друга ціла)

Картон, ножиці, лінійка, паперовий ніж, клей

4

Виготовлення кріплення для фоторамки

Картон, олівці, ножиці, лінійка, паперовий ніж, нитка або дріт

5

Нанесення на модель кольорового покриття (при необхідності) або розділового покриття

Краска, клей, пензлик

6

Намалювати ескіз мозаїки

Папір, олівці

7

Добірка матеріалів для мозаїки

Зерна, папір, диски, ґудзики та інше

8

Перенесення ескізу мозаїки на верхню основу фоторамки

Картонна основа, олівець

9

Відмітити місце наклеювання елементів мозаїки

Олівець

10

Наклеювання елементів мозаїки

(починати з більших за розмірами)

Обраний матеріал для мозаїки, клей, пензлик, картонна основа

11

Оздоблення дрібними елементами

Обраний матеріал для мозаїки, клей, пензлик, картонна основа

12

Вставити світлину в рамку

Світлина, рамка

VІ.  Рефлексія………………………………………………3 хв.

Висловіть власну думку.

Чи потрібно створювати технологічну карту виготовлення об’єкта?

                VІI.   Підсумок уроку……..………………………….……3 хв.

Аналіз помилок та оцінювання робіт учнів.

Вчитель озвучує критерії оцінювання готової фоторамки оздобленої мозаїкою: Оригінальність форми. Акуратність виконання Естетичність.

Оригінальність матеріалу для мозаїки.

Технологічна складність.

Вміння обґрунтувати вибір дизайну (презентація виробу).

Учні записують їх у зошити.

VІII. Домашнє завдання………………………….………2 хв.

Підготувати інструменти та матеріали для виготовлення фоторамки оздобленою мозаїкою.

Урок 4

Тема уроку:   Розробка ескізу форми та розміру  фоторамки.

Мета уроку: навчальна:

-         формувати вміння  правильного добору конструкційних матеріалів;

-         формувати вміння грамотного виконання графічного зображення для виготовлення виробу;

-         вчити виконувати технологічні операції відповідно до обраного виробу та технології його виготовлення.

розвивальна:

-         розвивати        вміння        користуватись     контрольно-вимірювальними інструментами;

-         розвивати сенсорну сферу учнів (окомір, орієнтування у просторі, точність форми); виховна:

−         виховувати охайність, терпіння та старанність і працелюбность Тип уроку: урок формування умінь та навичок.

Обладнання: папір, олівці, лінійка, світлини.

Хід уроку.

I.                   Організаційний момент……………………….…….2хв.

Перевірка наявності учнів, підготовленості їх до уроку, створення позитивного емоційного настрою.

II.               Актуалізація опорних знань учнів………...………......5хв.

Ланцюжок. Грає один ряд учнів. І варіант називає що нового дізналися на попередніх уроках, а ІІ варіант чому навчилися.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності………………....…3 хв.

У давні часи майстер виготовляв той чи інший виріб від початку до кінця. Він умів досконало обробляти матеріали, оздоблювати їх. Більшість предметів десятки і навіть сотні років мали незмінні форми, будову, вид оздоблення, які бережно передавалися в сім'ї майстрів від покоління до покоління. На сучасних підприємствах вироби проектує не одна людина, а багато фахівців. У процесі проектування досягається і художня, і технічна досконалість виробу.

В минулих роках ми вже знайомились с поняттям проектування, композиція, ескіз, коли робили аплікацію або вишивку.

Сьогодні на уроці ми будемо використовувати знання, набуті раніше для проектування виробів інтер’єрного призначення.

Набувши      практичні   уміння        на      сьогоднішньому  занятті,       ви зможете      їх використовувати у повсякденному житті, під час проектування власного дизайну будинку, квартири, кімнати тощо.

IV. Практична робота………………………………….….18хв.

Створюємо ескіз основи фоторамки.

Вчитель      пояснює     важливість якісно створеного ескізу для майбутнього вигляду виробу.

Алгоритм роботи .

1.                  Обрати світлину.

2.                  Визначити її розміри, та розміри поверхні, яка буде відкритою у рамці.

3.                  Обирати форму рамки (зовнішню та внутрішню).

4.                  Зробити розмітку розмірів основи (зовнішніх та внутрішніх).

5.                  За допомогою інструментів для конструювання вималювати основні контури рамки.

6.                  Домалювати окремі деталі.

7.                  Приміряти світлини до ескізу.

8.                  Скорегувати, при необхідності.

9.                  Вирізати готовий ескіз по контуру.

Під    час    роботи вчитель контролює, корегує діяльність учнів, здійснює поточний інструктаж.

V.  Рефлексія…………………………………………..……3 хв.

Чи легко вам було розробити ескіз рамки? З якими труднощами стикнулись під час виконання роботи? Яку пораду можете дати тим, хто тільки збирається спробувати виготовити фоторамку.

                VІ. Підсумок уроку      ………………………………..….…3 хв.

Оцінювання результатів практичної роботи.

VІI. Домашнє завдання………………………..……………2 хв.

Підготувати матеріали для виготовлення основи фото рамки (картон, інструменти).

Урок 5

Тема уроку:   Виготовлення картонної основи фоторамки.

Мета уроку: навчальна:

-                     забезпечити засвоєння учнями знань про способи розмічання та вирізування деталей

-                     формувати вміння  виготовлення  деталей;

-                     формувати вміння виконувати технологічні операції та технологію виготовлення основи фоторамки з картону.

розвивальна:

-                     розвивати   вміння        користуватись     контрольно-вимірювальними інструментами;

-                     закріпляти вміння роботи з інструментами; виховна:

-                     виховувати охайність, терпіння та старанність під час виконання роботи.

Тип уроку: урок формування умінь та навичок.

Обладнання: ескіз основи фоторамки, картон, набір ручних інструментів для розмічання та вирізування деталей, клей, пензлик.

Хід уроку.

I.                   Організаційний момент……………………….…....2 хв.

Перевірка наявності учнів, підготовленості їх до уроку, створення позитивного емоційного настрою.

II.               Актуалізація опорних знань учнів………...……….....5хв.

«Пошта». Кожному учню пропонується визначити свою «адресу» в класній кімнаті. Ряди парт гратимуть роль вулиць, самі парти або столи — будинків. Учні на аркушах записують питання за матеріалом минулих уроків, пишуть адресу однокласника (1-ша Зелена вулиця, будинок 3, Олені), свою зворотну адресу і з допомогою листоноші відправляють записку адресату. Адресати повинні письмово відповісти на питання. За командою викладача гра зупиняється й оцінюються декілька «листів». Найвищу оцінку одержують ті, хто поставив цікаве питання й отримав на нього правильну відповідь.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності………………....…3 хв.

Вчитель озвучує тезу: «Той, хто в житті гарне зробив хоч раз, зробити погано вже не захоче». Цей вислів акцентує увагу на тому, що людина має вчитися робити справу відповідально, зі смаком, творчо від такого ставлення залежить кінцевий результат: естетичність виробу, емоційне задоволення.

Тому, приступаючи до виконання проекту фоторамки, візьміть до уваги цей вислів і отримуйте задоволення від роботи.

IV. Практична робота………………………………….….27хв.

Повторення правил техніки безпеки при роботі з ножицями та паперовим ножем.

1.       Під час роботи уважно стежте за напрямком зрізу.

2.       Під час роботи з паперовим ножем тримайте руку вище леза. Різати можна тільки від себе.

3.       Цупкий папір і картон слід різати тільки по фальцлінійці з високим бортиком.

4.       Не працюйте тупими ножицями і тупим ножем.

5.       Не тримайте ножиці лезом угору і ніж лезом угору.

6.       Не залишайте ножиці у відкритому вигляді.

7.       Не ріжте ножицями на ходу.

8.       Не наближайтеся до товариша під час різання.

9.       Під час різання підтримуйте матеріал лівою (для ліворуких — правою) рукою так щоб пальці були осторонь від леза ножиців.

10.   Передавайте товаришеві закриті ножиці кільцями вперед.

11.   Утримуйте в чистоті й порядку робоче місце.

12.   Використовуйте інструмент тільки за призначенням.

Виготовлення основи фоторамки відповідно до розробленого індивідуального ескізу.

Під час роботи вчитель контролює, корегує діяльність учнів, здійснює поточний інструктаж.

Алгоритм роботи

Щоб змайструвати фоторамку нам знадобиться: картон, найкраще від каробки; клей; ножиці або канцелярський ніж; олівець; лінійка.

image

У першу чергу визначитеся, якого розміру буде ваша фотографія, наприклад 13x18 потім до кожної сторони додайте по вісім сантиметрів, в результаті розмір рамки вийде 21x26 см. Після цього накресліть і виріжте два одиинакових прямокутника.

image

Один прямокутник залиште недоторканим - це буде кришка, а в другому виріжте маленький прямокутник за розміром фотографії.

image

Щоб фоторамка була стійкою зробимо для неї підставку. Виріжте підставку з картонки як показано на картинці.

image

Відміряйте від верхівки два сантиметри, прочертите рівну лінію і зігніть навпіл.

image

Перш ніж ви почнете збірку фоторамки, переконайтеся, що у вас заготовлені всі частини

image

Приклейте 3 4 і 5 частини як показано на рисунку. Верх ми залишаємо не проклеенним, це потрібно для того, щоб можна було вставити фотографію.

Ось так це має виглядати на даному етапі.

image

Далі потрібно приклеїти передню частину фоторамки на ті частини, які ви приклеїли перед цим.

image

Обріжте зайві частини, якщо в цьому виникла необхідність.

image

Наступні дія - приклеїти підставку.

image

image

image

V.  Рефлексія…………………………………………..……3 хв.

Аналіз роботи:

            демонстрування кращих робіт;

            аналіз недоліків у результатах роботи та шляхи їх усунення.

                VІ. Підсумок уроку      ………………………………..….…3 хв.

Оцінювання результатів практичної роботи.

VІI. Домашнє завдання………………………..……………2 хв.

Продумати та обговорити з батьками ескіз оздоблення фоторамки мозаїкою.

Урок 6-7 Тема уроку: Оздоблення фото рамки мозаїкою.

Мета уроку: навчальна:

-            формувати     вміння        виконувати технологічні        операції      та    технологію оздоблення виробів мозаїкою;

-            закріпляти вміння роботи з інструментами;

-            вчити оздоблювати виріб; розвивальна:

-            розвивати навички комбінування композиції для оздоблення виробу; виховна:

-            виховувати охайність, терпіння та старанність під час виконання роботи.

Тип уроку: урок формування умінь та навичок.

Обладнання: основа фоторамки, папір, олівці, матеріал для мозаїки, клей, пензлик.

Хід уроку.

I.                   Організаційний момент………………………….……2 хв.

Перевірка наявності учнів, підготовленості їх до уроку, створення позитивного емоційного настрою.

II.               Актуалізація опорних знань учнів…………………..5хв.

«Наведи порядок». На дошці в неправильному порядку записані етапи виконання оздоблення фоторамки мозаїкою. Учні повинні розташувати їх у правильному порядку.

Наклеювання елементів мозаїки (починати з більших за розмірами)

Добірка матеріалів для мозаїки

Оздоблення дрібними елементами

Намалювати ескіз мозаїки

Вставити світлину в рамку

Перенесення ескізу мозаїки на верхню основу фоторамки

Відмітити місце наклеювання елементів мозаїки

                ІІІ.    Мотивація навчальної діяльності…………………….3 хв.

Виготовлення виробу завершується його оздобленням. Мета оздоблення — надати виробу естетичного, привабливого зовнішнього вигляду, створити кращі умови для зберігання свого витвору. Залишилось виконати оздоблення фоторамки мозаїкою.

IV. Практична робота……….…………………...………...….72хв.

Створення ескізу мозаїки. Оздоблення фоторамки мозаїкою.

Під    час    роботи вчитель контролює, корегує діяльність учнів, здійснює поточний інструктаж.

Алгоритм роботи (записаний на дошці або в зошиті чи розпечатаний на окремому аркуші).

1.     Намалювати ескіз мозаїки.

2.     Добірка матеріалів для мозаїки.

3.     Перенесення ескізу мозаїки на верхню основу фоторамки.

4.     Відмітити місце наклеювання елементів мозаїки.

5.     Наклеювання елементів мозаїки (починати з більших за розмірами).

6.     Оздоблення дрібними елементами.

7.     Вставити світлину в рамку.

V.  Рефлексія………………………………………...…………3 хв.

Аналіз роботи:

            демонстрування кращих робіт;

            аналіз недоліків у результатах роботи та шляхи їх усунення.

                VІ.  Підсумок уроку     …………………………………………3 хв.

Оцінювання результатів практичної роботи.

                VІI.   Домашнє завдання      …………………………..………2 хв.

Урок 8.

Тема уроку: Мій власний шедевр. (Арт салон. Презентація власних

виробів.)

Мета уроку: навчальна:

                      −   закріпити розуміння технології оздоблення виробу мозаїкою;

−    вчити презентувати       власну        роботу,       обґрунтовувати   вибір          форми, матеріалу для виготовлення виробу;

розвивальна:

−    розвивати естетичний смак, творче мислення; виховна:

− виховувати толерантне ставлення один до одного, естетичний вкус.

Тип уроку: урок узагальнення.

Обладнання: готові фоторамки учнів.

Хід уроку.

I.                   Організаційний момент………………………….……2 хв.

Перевірка наявності учнів, підготовленості їх до уроку, створення позитивного емоційного настрою.

II.               Актуалізація опорних знань учнів………………….. 3 хв.

Вчитель наголошує, що ми закінчили роботу над проектом виготовлення фоторамки оздобленої мозаїкою. Пропонує учням згадати всі етапи роботи над проектом.

Фронтальні відповіді.

                ІІІ.    Мотивація навчальної діяльності…………………….3 хв.

Слово вчителя. Сьогодні ви будете презентувати власні вироби. Зверніть увагу на  критерії оцінювання, які записані у вас в зошитах.

IV.             Практична робота……….…………………...………...….30хв. оздоблення фоторамки мозаїкою.

.

Перед дошкою на столах виставка робіт учнів класу.

Учитель викликає до дошки учня, який розповідає про свою роботу, пояснює чому обрав саме таку форму виробу та матеріали для оздоблення.

V.    Рефлексія………………………………………...…………3 хв.

«Колір уроку». Діти піднімають олівець того кольору, з яким асоціюється настрій від уроку. Пояснюють що стало приводом до виникнення цього настрою.

                VІ.  Підсумок уроку     …………………………………………3 хв.

Аналіз роботи:

            демонстрування кращих робіт;

            аналіз недоліків у результатах роботи та шляхи їх усунення. Оцінювання результатів роботи.

                VІI.   Домашнє завдання      …………………………..………1 хв.

Презентувати фото рамку родині.

Література

1.     Навчальна програма з трудового навчання для загальноосвітніх навчальних закладів  5 – 9 класи

2.     Урок − основна форма трудового навчання. Типи уроків трудового навчання, їх структура. – режим доступу: http://um.co.ua/4/4-15/4-155163.html

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ігнатьєва Лариса
    Дякую за допомогу у підборі цікавого та змістовного матеріалу.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pdf
До підручника
Трудове навчання (для хлопців) 7 клас (Лебедєв Д.В., Гедзик А.М., Юрженко В.В.)
Додано
24 березня 2021
Переглядів
1552
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку