Цикли: повторення задану кількість разів.

Про матеріал
Тема. Цикли: повторення задану кількість разів. Мета: сформувати уявлення про алгоритми з повторенням; формувати вміння складати такі алгоритми;, розширити знання учнів про середовище програми Скретч; розвивати увагу, вміння робити висновки, пам'ять, словниковий запас, логічне мислення; виховувати інтерес до інформатики, до програмування, формувати творче ставлення до предмета. Методи і прийоми: практична робота, рефлексія. Методично-дидактичне забезпечення уроку: інструкційні картки, відеоматеріали, презентація, роздатковий матеріал. Програмне забезпечення: ОС Windows 7, Scratch.
Перегляд файлу

Тема. Цикли: повторення задану кількість разів.

Мета: сформувати уявлення про алгоритми з повторенням; формувати вміння складати такі алгоритми;, розширити знання учнів про середовище програми Скретч; розвивати увагу, вміння робити висновки, пам'ять, словниковий запас, логічне мислення; виховувати інтерес до інформатики, до програмування, формувати творче ставлення до предмета.

Методи і прийоми: практична робота, рефлексія.

Методично-дидактичне забезпечення уроку: інструкційні картки, відеоматеріали, презентація, роздатковий матеріал.

Програмне забезпечення: ОС Windows 7, Scratch.

Література: https://scratch.mit.edu/projects/108953657/editor/

                      https://vsimpptx.com/urokinf/4klas/u21

Хід уроку

І. Організація початку урока.

1) Привітання.

Продзвенів уже дзвінок,

Починаємо урок.

Будем добре працювати,

Щоб хороші результати мати.

2) Перевірка готовності учнів до уроку.

- Перевірте, що на ваших партах лежав щоденник та кольорові олівці.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Повторення минулої теми.

1. Які алгоритми називаються алгоритмами з розгалуженням? (В одному місці виникає ситуація, коли ми повинні визначити, чи виконується певна умова, а вже потім діяти далі).

2. Де в житті ми можемо зустріти  розгалуження? (Коли треба перейти дорогу, ви спочатку дивитесь чи горить зелене світло, якщо ТАК то ви переходите, якщо НІ то рухатись вам заборонено; якщо на вулиці спекотно чи одягнете ви капелюх).

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

- Діти, до нас за допомогою звернулися міньйони.

(слайд 1)

- Подивіться, які вони розгублені. Їм для подарунку своєму другові не вистачає 5 бананів і щоб отримати іх треба виконати багато завдань, але міньйони не впораються без нашої допомоги. Допоможемо їм?

- Звісно ж! Ми зберемо необхідну кількість бананів та зробимо щасливим друга наших міньйончиків.

ІV. Повідомлення теми і мети уроку.

- Сьогодні на уроці ми продовжимо вивчати алгоритми, з’ясуємо, що таке повторення, дізнаємось про алгоритми з повторенням, навчимося створювати і виконувати алгоритми з повторенням у середовищі Scratch. Тема нашого уроку «Цикли: повторення задану кількість разів».

V. Вивчення нового матеріалу.

- Напевно ж, ви уявляєте що таке повторення, його можна побачити в орнаментах на писанках, вишиванках, рушниках, посуді тощо.

(слайд 2)

  • Щоб отримати перший банан нам треба дізнатися та вивчити «які процеси називають циклічним».
  •  Послухайте будь ласка. Процеси, які неодноразово повторюються, називають циклічними. (слайд 3)
  • Давайте повторимо це поняття ще раз.

- Так що ж називається циклом? (процеси, які неодноразово повторюються).

- Молодці! Ось ми і отримали перший банан. Продовжуємо далі.

- А де ми ще можемо зустрітися с циклом? Подумайте. (відповіді дітей).

Циклічні процеси у природі

- Циклічні процеси ми можемо спостерігати у природі, наприклад, що кожні добу день змінюється ніччю, а ніч – днем. (слайд 4). Також, опадає і знову розпускається листя.

Циклічні процеси у житті

- Циклічні процеси відбуваються у вашому повсякденному житті, які саме як ви гадаєте? (вмиваєтесь, снідаєте, кожного дня йдете до школи тощо) (слайд 5)

 

 

 

 

 

 

 

- Кожного тижня уроки в школі відбуваються за одним і тим самим порядком, який визначається розкладом, хоча, звичайно ж, можуть бути й непередбачені ситуації. (слайд 6)

- А коли водій веде автобус, то він виконує циклічний процес? (Так).

- Так, правильно, а який на вашу думку? (кожного разу проїжджаючи одні й ті самі зупинки в однаковому порядку, тобто маршрут).

(слайд 7)

- Так само можна сказати про світлофор.

(слайд 8)

- Отже, де ми можемо зустріти циклічні процеси? (у природі, житті).

- Розумнички! Ми отримали ще один банан.

VІ. Узагальнення і систематизація знань.

  • Ви всі отримали два завдання. Вам треба виконати їх за алгоритмом, який бачите. Якщо є якісь питання, піднімайте  руку, я вам допоможу.

 

  • Дуже добре! Ви так гарно впоралися із цими завданнями. За це ми отримуємо 3 банан.

Фізкультхвилинка.

V. Робота за комп’ютером.

1. Повторення правил роботи за комп’ютером.

- Перш ніж перейти до роботи за комп’ютером нам треба пригадати правила з техніки безпеки. Будь ласка скажіть, яких правил слід дотримуватись?

1. Не можна вмикати й вимикати комп’ютер без дозволу вчителя.

2. Не можна ремонтувати комп’ютер самотужки-слід негайно покликати вчителя.

3. Не можна торкатися дротів, розеток, задніх стінок монітора та системного блока.

4. Не слід класти речі на пристрої комп’ютера, зайві речі потрібно прибрати.

5. Не можна працювати з комп’ютером брудними руками.

6. Сидіти за комп’ютером слід прямо, на відстані витягнутої руки від монітора.

7. Час безперервної роботи за комп’ютером має не перевищувати 15 хвилин.

- Добре! Ми повторили правила з техніки безпеки, за що отримали ще один банан.

- А тепер ми перейдемо до найголовнішого завдання. Сідайте за комп’ютери.

2. Інструктаж до роботи за комп’ютером.

- У кожного з вас біля комп'ютера лежить інструкційна картка, в якій пояснено, що слід виконувати. Якщо вам потрібна допомога, то ви тихенько підіймаєте руку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інструкційна картка.

3. Робота за комп’ютером в середовищі програмування Scratch.

- Ви дуже добре впорались із цим завданням, молодці. І ось ми отримали останній 5 банан.

- Міньйони дуже вдячні вам за допомогу, ви допомогли їм зібрати банани для свого друга.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Розминка для очей.

- Працюючи за комп’ютером, не можна забувати про відпочинок для очей, адже вони теж втомлюються. Дивіться на мене та повторюйте.

 Обертати очима по колу.

 Рухати вгору, вниз.

 Рухати вліво, вправо.

 Заплющити та розплющити очі.

VІ. Підсумок уроку.

1. Які процеси називаються циклічними?

2. Наведи приклади циклічних процесів у природі.

3. Наведи приклади циклічних процесів у своєму житті.

4. Пригадай, під час якої роботи тобі доводилось виконувати дії, що повторювалися кілька разів.

5. Що цікавого ви сьогодні дізналися на уроці?

6. Що найбільше сподобалося?

7. Що запам’яталося?

 

docx
Додав(-ла)
Луньова Юлія
Додано
7 квітня 2020
Переглядів
1462
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку