УРОК
Тема: Цикли: повторення задану кількість разів. Повторення до виконання умови.
Мета: навчальна: ознайомити учнів із циклічними процесами, поняттям цикл; навчити виконувати, створювати та записувати алгоритми з циклами;
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, презентація.
Програмне забезпечення: середовище електронного виконавця Скретч, браузер.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Підказка: з'ясуйте, у яких клітинках не може розташовуватись число 9.
ІІІ. Мотивація пізнавальної діяльності.
Допоможіть роботу-лісовику зібрати всі гриби на галявині.
IV. Повідомлення теми і мети уроку.
Отже сьогодні ви:
V. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
(використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)
Повертаємось до нашого робота-лісовика, скажіть які дії повторюються?
Ось, як виглядає графічне зображення алгоритму.
Фрагмент алгоритму, який може виконуватись більше ніж одного разу, називається циклом.
Процеси, які неодноразово повторюються, називають циклічними.
Напевно, ви уявляєте, що таке повторення. Наприклад, повторення можна побачити в орнаментах на писанках, вишиванках, рушниках, посуді тощо.
Ми спостерігаємо повторення у природі: змінюються день і ніч, пори року, опадає і знову розпускається листя.
У повсякденному житті ви теж стаєте учасниками циклічних процесів: щодня просинаєтеся, вмиваєтеся, снідаєте; кожного будня йдете до школи; щозими святкуєте Новий рік; щоліта відпочиваєте.
Циклічні процеси відбуваються й у житті дорослих людей. На виробництві багато приладів виготовляються на конвеєрі, за яким кожний робітник виконує одні й ті самі дії, наприклад, закріплює ручки керування в корпусі приладу.
У середовищі Скретч алгоритм із безперервним повторенням можна реалізувати за допомогою команди Завжди з групи Керувати.
Для створення циклів з лічильником у середовищі Скретч використовують команду Повторити, у якій параметром є найбільше з можливих значень лічильника циклу, що змінюються від 1 з кроком 1.
VІ. Фізкультхвилинка
VІ. Засвоєння нових знань, формування вмінь
А в грі Лабіринт на сайті: https://studio.code.org/hoc/6
щоб привести виконавця Пташку до Зеленої свинки
Робота за комп’ютером
2)Інструктаж учителя.
3) Вправи для очей.
VІІ. Підбиття підсумків уроку
Фронтальне опитування