“Crack “Use of English”” aбо «Підготовка до частини «Використання мови» ЗНО на прикладі уроку “Travelling around Ukraine”»

Про матеріал
В даній статті подані практичні рекомендації та поради на основі опробованого матеріалу щодо того, як зробити підготовку до розділу "Use of Englisg" ЗНО/ НМТ мотивуючою до навчання, живою та цікавою.
Перегляд файлу

“Crack “Use of English””

aбо

«Підготовка до частини «Використання мови» ЗНО на прикладі уроку “Travelling around Ukraine”»

Петренко І.М., Гімназія №107 Введенська, м.Київ

E:\Документы Инна\Инна\Инна док\gymnasium\observing\Dec092017_138.jpg

Англійська мова є необов’язковим предметом на ЗНО, але з року в рік кількість бажаючих проходити тестування з цього предмету збільшується. Левова частка здають тестування за вимогами ВИШу, де майбутні випускники планують навчатися.  Дехто здає його, щоб належним чином оцінити володіння мовою. Існують і такі учні, які вважають, що підготовка і здача  тесту з цього предмету підіймає мотивацію до вивчення англійської на гідному рівні.

І, хоча причини можуть бути різними, є одна спільна риса, що об’єднує всіх – це бажання отримати найвищий результат. І залежить він не лише від старанності учнів.

Коли  мені вперше довелося готувати старшокласників до ЗНО, переді мною постало багато питань, найбільш болючим з яких було: «Як готувати школярів до розділу “Use of English”?» Адже, коли ми відкриваємо підручник, перед нами постає величезна кількість вдало підібраних завдань, але абсолютно незрозуміло чого ми маємо навчити (окрім стратегій, звісно) та що маємо отримати на виході в кінці уроку. А головне, як залучити учнів до активної роботи, адже, погодьтеся, виконання безлічі одноманітних вправ є втомлюючим, розхолождуючим та нудним. Коли я питала поради в моїх досвідчених колег, то чула у відповідь: «Береш граматику, і виконуєш вправи всі підряд, відточуючи навички до автоматизму». Але ж  «Використання мови» – це не лише граматика!

З офіційних джерел дізнаємося що: «Частина «Використання мови» (Task 8 і Task 9) містить 20 завдань.» [1] Всі вони є завданнями на заповнення пропусків у тексті. «У завданнях пропонується доповнити абзаци/речення в тексті реченнями/частинами речень, словосполученнями/словами із наведених варіантів. Завдання вважається виконаним, якщо учасник зовнішнього незалежного оцінювання вибрав і позначив варіант відповіді в бланку відповідей А.» [2]  Фокус таких завдань може бути як граматичним (наприклад, вживання артиклів, допоміжних дієслів, прийменників, прислівників, видо-часових форм дієслів), так і лексико-граматичним (використання фразових дієслів, з’єднувальних елементів, коллокацій  та стійких словосполучень тощо).

Крок за кроком я знайшла ключики від потаємних дверей, і охоче поділюся своїми знаннями.

 

 

                                                            

 

Зі своєю профільною групою ми працюємо за підручником Марти Рожінської “Get 200” книга 2 . Тема уроку за планом була “Travelling around Ukraine”. На щастя, за декілька днів до уроку, в рамках проекту Linguaskills, нашу гімназію відвідав носій мови, студент з Гани на ім’я Брайт. Проводячи Speaking club, він сказав, що йому дуже подобається подорожувати Україною, і спитав, які саме місця варто відвідати. Тож завдання для freer practice stage народилося саме по собі: запропонувати учням написати пораду іноземному другу щодо подорожі  (до того ж, мотивація була на висоті і мету спілкування було встановлено з легкістю).

Наступним стало питання, а що саме ми будемо вивчати на уроці, який Target language ми використаємо в своєму повідомленні? Переглянувши сторінку, я побачила завдання у вправі, яке мало бути челленджем для дітей.                                                            

Працюючи з даним класом другий рік, я припускала, що більшість учнів  моєї mixed ability group (група дітей з різними здібностями) не знає даного матеріалу. Але, щоб бути впевненою, що саме їм потрібно вивчити, необхідно було спочатку провести невеличкий тест. Таким чином і визначився тип уроку: Test-Teach-Test.

Мої учні дуже розумні і допитливі, і їм цікаво здобувати свої знання самостійно, тож моя роль, як вчителя, – лише задавати вектор руху. Для проведення Test 1 клас було розділено на групи з 4-х учнів. Я запитала, чи знають вони, чому деякі прикметники  закінчуються на -ic, а в інші на -ical.

              a  historic meeting

               a 200-year-old historical building

 

 

a classic dark blue skirt

 

classical and modern ballet

 

 

the economic forecast

 

economical hybrid cars

 

 

a politic manager

 

              the political agenda

 

               a comic book

               a comical face

 

 

Після того, як припущення були зроблені, було зрозуміло, які саме моменти виявилися найскладнішими. Оскільки новий матеріал є незнайомим, учні почуваються безпечніше, якщо працюють в парах, як кажуть: «Одна голова добре, а дві - краще». Тож клас було поділено на пари та надано завдання поєднати виділені слова з визначеннями. Завдання такого роду корисні не тільки для візуалів, а й для кінестетів, адже діти мають знайти відповідну картку і підставити її. Якщо ви відчуваєте, що вашим дітям потрібно ще більше рухів, ви можете легко модифікувати це завдання в гру. Цікаво, як би ви це зробили?

a 200-year-old historical building

funny in a strange or silly way

 

 

historic meeting

funny and making you want to laugh

 

 

a classic dark blue skirt

 

refers to something that took place in the past, regardless of importance

 

classical and modern ballet

 

means tactful, clever; acting in one's own interest in an group or community

 

the economic forecast

 

refers to the politics of running a government

 

 

economical hybrid cars

 

refers to something that is very important or significant

 

 

a politic manager

 

means ‘related to trade, industry or money’

 

 

              the political agenda

refers to the culture of the past and to art forms which belong to a long formal tradition

 

a comic book

means ‘not using a lot of money’

 

 

a comical face

means ‘high quality’

 

 

При проведенні Feedback (зворотного зв’язку) ми з учнями обговорили, що саме їм вдалося відгадати, спираючись на контекст, що виявилось новим, а в чому вони сумнівались найбільше і чому.

В Test 2 учні працювали індивідуально, заповнювали пропуски у вправах, використовуючи щойно вивчені прикметники.

Mozart is probably the best-known _______________ composer.

He was often described as a brilliant _____________ actor, but Alec Guinness actually played many serious roles, too.

The show is a ___________________ example of TV made for children.

I feel that this is a ________________ moment for our country.

He looked so ______________ in that hat.

Archaeologists found a large number of _______________ objects when they excavated the field.

The President spoke mostly about _________________ policy.

Buying a kilo of oranges is usually more ______________________ than paying the price for each orange.

Leaving the business was the only ________________ thing he could do after his mistake.

There are two major ________________ parties in the United States.

Відповіді діти спочатку самостійно порівнювали в групах з 4-х учнів, а спірні питання було винесено на класне обговорення. Такий простий метод вчить школярів брати на себе відповідальність за свої знання, усвідомлювати, що саме їм незрозуміло, та звертатися за порадою до інших.

Таким чином, спираючись на ідею з підручника та потреби учнів, ми виконали вправу 2. Далі на сторінці ми бачимо дві однотипні вправи на заповнення пропусків, до яких також підійдемо творчо.

Переглянувши вправи, я виявила групи слів, що схожі за значенням, але мають певні розбіжності. Так народився Test 3.

Trip

Journey

Tour 

 

Stop

Station

 

Break

Holiday

 

Виділені кольором слова були представлені на дошці. В групах з 3-х членів діти обговорили значення цих слів, потім кожній групі було роздано по 3 смужечки паперу відповідних кольорів (оранжевий, синій, зелений), кожен член команди обрав один із них. На стінах класу було розвішено кольорові відповіді.

 

Trip 

 

the act of going to another place and returning

Journey 

one piece of travel (long distance)

 

Tour 

going somewhere with a particular purpose

 

 

Stop

a place where vehicles, especially buses, stop in order to allow passengers to get off and on

Station

a building and the surrounding area where buses or trains stop for people to get on or off

 

Break

a time away from work or your regular activity

Holiday

a time when someone does not go to work or school but is free to do what they want, such as travel or relax

 

Відповідно до кольору своєї смужки, кожен учень прочитав визначення слів, повернувся в свої команди і поділився знаннями. Це вчить дітей відповідальності: адже в цей момент, вони  не лише вчилися сам, а і ділилися здобутими знаннями, навчаючи інших. Потім ми обговорили, чи правильними були їхні припущення щодо значень слів.

Оскільки першу половину уроку учні здебільшого виконували settling activities (заспокійливі завдання),  було вирішено наступний Test 4 провести у формі гри, щоб додати їм енергії. Для цього школярів було поділено на 2 команди та від кожної з них викликали двох волонтерів - капітанів команд.  На підлозі було розкладено надруковані на аркуші паперу речення білою стороною догори (face down).

Капітани команд мали по черзі кинути м’ячик на один з аркушів, показати речення членам своєї команди та разом обрати варіант відповіді, що підходить для обох речень. Якщо капітан не попадає в аркуш, команда пропускає хід. Якщо команда обрала неправильну відповідь, вона не отримує бали. Виграє та команда, яка набрала найбільшу кількість балів. За необхідністю, капітанів можна міняти в кожному раунді.

 

Was your _____________ to London fine?

How long is your ____________ to school?

A trip

B journey

C tour

 

Excuse me, where`s the nearest coach ____________ ?

I`m going to meet you at the railway _______________ ?

A platform

B stop

C station

 

My last package ____________ was a total disaster.

I`m planning to spend my  ____________ in the countryside.

A holiday

B tour

C break

 

We`re going to India for our next holiday. We`ve already ___________ a booking.

He ______________ the trip to the Himalayas on his own.

A got

B set

C made

 

I got ____________  the train at the last minute.

We always travel ___________ a tight budget.

A into

B on

C to

 

We are looking for a suitable ____________ for our stay in Paris.

The ______________ we stayed in had a number of luxury.

A accommodation

B hotel

C room

 

We were shocked when our operator  _________ our departure for no reasons.

Our flight to Oslo was _________ by two hours, so, were late for the conference.

A delayed

B cancelled

C moved

 

My friend`s father ____________ me a lift back home.

I _____________ up waiting for the bus after an hour.

A took

B offered

C gave

 

He works as a tour _____________.

I bought a travel ______________ book before I went to France.

A guide

B operator

C organizer

 

Після гри ми обговорили, які помилки були допущені і чому, в яких реченнях було складно обрати правильну відповідь.

Після того, як учні підживилися енергією та позитивом, настав час для фінального завдання. Учні отримали картки із задачею.

Bright, our friend from Hana, wants to travel around Ukraine. What would you recommend him? Think about:

  • Which would be the best type of holiday to go on
  • What would he like to do when he`s there
  • How long he would like to go for
  • What preparation he needs to make for the trip

 

 

 

В командах з чотирьох гравців протягом трьох хвилин учні проводили brainstorming (мозковий штурм): обговорили можливі варіанти відповідей, поділилися ідеями. Найцікавіші, на думку учнів,  ідеї винесли на класне обговорення.

 

Останнє завдання уроку - написання поради своєму іноземному другові (текст на 12-15 речень, з використанням вивчених слів) - винесли на домашнє завдання.

 

На початку наступного уроку діти не просто здали свої поради вчителю на перевірку, а читали і обговорювали їх в групах, вибирали найцікавіше і пояснювали, чому вони так вважають, тобто провели фінальний зворотній зв’язок.

 

Отже, які висновки можна зробити з вищеописаного уроку?

  • Уроки типу Тest-teach-test є дуже вдалим рішення для підготовки до секції «Використання мови» ЗНО, оскільки учні самостійно виявляють свої прогалини, і усвідомлюють, що для виконання конкретного завдання їм потрібно вивчити певний матеріал. Кількість цього матеріалу є відносно невеликою, що надає їм впевненості в своїх силах та відчуття результату вже наприкінці завдання.
  • Урок організовано таким чином, що учням доводиться самостійно здобувати свої знання під наглядом вчителя
  • Під час уроку учням доводилося брати на себе відповідальність не лише за свої знання, а і за знання своїх одногрупників, відповідно, з одного боку, в них не було шансу просто відсидіти урок, а з іншого, навіть слабкіші учні передавали свої знання, що підвищувало їх самооцінку.
  • Майже на всіх етапах уроку учні працювали в групах (склад яких, доречи, змінювався після виконання завдання), що не тільки навчає їх співпрацювати з різними типами людей, приймати їх, толерантно відноситися, за необхідністю, просити допомоги, ділитися знаннями та навчатися один від одного.
  • І звісно, такий урок є дитиноцентричним, оскільки роль вчителя змінена, в той час як роль кожного окремого учня має значення в кожний момент.
  • Діти мають реальну мету, цікаві завдання, відчувають свою важливість та свої перемоги самостійно виявляють прогалини у своїх знаннях, що підтримує високу мотивацію і створює дружню атмосферу.

 

Ось таким активним, різноманітним та кольоровим я бачу урок підготовки до ЗНО з розділу “Use of English” («Використання мови»). А яким його бачите ви?

 

Використані джерела

  1. http://osvita.ua/test/training/5048/
  2. http://testportal.gov.ua/testthisyear/
  3. “Get 200” book2 by Marta Rosinska, Macmillan, 2014

 

Keys to Test 1

a 200-year-old historical building

refers to something that took place in the past, regardless of importance

historic meeting

refers to something that is very important or significant

a classic dark blue skirt

 

means ‘high quality’

classical and modern ballet

 

refers to the culture of the past and to art forms which belong to a long formal tradition

the economic forecast

 

means ‘related to trade, industry or money’

 

economical hybrid cars

 

means ‘not using a lot of money’

 

a politic manager

 

means tactful, clever; acting in one's own interest in an group or community

              the political agenda

refers to the politics of running a government

 

               a comic book

funny and making you want to laugh

 

               a comical face

funny in a strange or silly way

 

 

Keys to Test 2

Mozart is probably the best-known classical composer.

The show is a classic example of TV made for children.

I feel that this is a historic moment for our country.

Archaeologists found a large number of historical objects when they excavated the field.

The President spoke mostly about economic policy.

Buying a kilo of oranges is usually more economical than paying the price for each orange.

Leaving the business was the only politic thing he could do after his mistake.

There are two major political parties in the United States.

He was often described as a brilliant comic actor, but Alec Guinness actually played many serious roles, too.

He looked so comical in that hat.

 

Keys to Test 4 (in order they are placed above)

  1. B journey
  2. C station
  3. A holiday
  4. C made
  5. B on
  6. B hotel
  7. A delayed
  8. C gave
  9. A guide
docx
Додав(-ла)
Петренко Інна
Додано
13 квітня 2023
Переглядів
701
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку