«Protection of our environment»
Мета;
- систематизація лексичнихих навиків по темі; розвиток речових умінь (діалогічне та монологічне мовлення);
- зацікавити дітей проблемою забруднення середовища;
- розвивавати вміння висловлювати свої думки по темі;
Тип урока: комбінований
Хід урока:
Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення
1. Мовленнєва хвилинка
Values
1.Respect the property of others
2.Be caring
3.Respect the rules
4.Respect the feelings of others
5.Be responsible
6.Protect nature
2 Уведення в іншомовну атмосферу
Вчитель:
а) What is the influence of progress on the environment?
в) What are the most important global environmental issues?
с) How can we solve these problems?
Основна частина уроку
Task I.
I hope you are environmentally friendly and you know how to protect the Earth.
Match the “Eco vocabulary” with definitions.
Example: 1-c,
Eco Words Definitions
1) Acid rain |
a. short for chloro - fluoro- carbons: gases used in fridges, air conditioners, and plastic foam that damage the ozone layer |
2) Ecology |
b. an area providing an animal/ plant with food, water, and living space. |
|
c. when harmful gases from cars and plants are released into the air and fall back to the earth either with rain or snow. |
4) Environment |
d. to use over and over again |
5) Carbon dioxide |
e. an increase in the Earth’s temperature caused by “greenhouse gases” in the atmosphere. |
6) CFCs |
f. tropical evergreen woodlands that provide habitat for more than half the world’s plants and animals. |
7) Global warming |
g. a gas produced when animals breathe out or materials containing carbon are burned. |
8) Greenhouse effect |
h. the study of organisms and their environment. |
9) Habitat |
i. a place where garbage is buried underground. |
10) Landfill |
j. when plants and animals die out and are gone from the earth forever. |
11) Oxygen |
k. all the surroundings of an organism, including other living things, climate, air, water, and soil. |
12) Ozone layer |
l. animals and plants in danger of becoming extinct. |
13) Rainforests |
m. when gases from factories and cars trap the sun’s heat and warm up the earth. |
14) Recycle |
n. a layer of gas high in the sky which protects us from the harmful ultraviolet rays. |
|
o. a gas that makes up about 21% of the earth’s atmosphere; all living beings need it to survive. |
Відповіді: 1-с, 2-h, 3-l, 4-g, 5-a, 6-e, 7-m, 8-b, 9-i, 10-o, 11-n, 12-f, 13-d, 14-j.
Робота над текстом
“Future forests”
1) Індивідуально діти читають текст і виписують проблеми і знайдені шляхи їх вирішення.
2) У малих групах по 3-4 людини діти обговорюють отримані відомості і малюють таблицю на плакаті.
3) Кожна група вивішує свій плакат. Представник однієї з групп представляє дані таблиці, інші групи доповнюють.
Учитель оцінює групу, що представив таблицю.
У групах по 3-4 людини діти зачитують домашній твір на тему “Cars in the City: Pros and Cons.
Вчитель: There is a number of ecological problems to be solved by the global community. What can you personally do? Read the text to formulate your personal ecological strategies.
а) текст «Water»
в) «Birds in danger»
What do/ can you personally do to protect the environment?
Робота над екологічним пректом
There are lots of ecological organisations world-wide. Which of them do you know? People who are concerned about the environment are often called “green”.
Design a “green” poster
1. Draw a poster.
2. Decide which green issue/ endangered animal you would like to support.
3. Think of a design or drawing to put on the poster.
4. Write your message or draw a logo on it.
5. Be ready to show your poster to your classmates and comment the message.(робота на комп’ютерах)
Підведення підсумків