Тема: «Досліджуємо медіа»
Мета: формування в учнів умінь аналізувати, інтерпретувати, критично оцінювати інформацію в медіа та використовувати її, вчити висловлювати свою думку; розвивати зв’язне мовлення учнів; розширювати їх світогляд; виховувати повагу один до одного.
Обладнання:ТЗН, А3, презентація, відеоматеріали, фотоматеріали, кольорові олівці.
Хід заняття
І.Вступна частина
1.Створення емоційного настрою
Дзвоник всім нам дав наказ:
До роботи швидше в клас!
Біля парти станем чемно –
Плине час хай недаремно.
Будемо уважні і старанні всі.
Сядемо рівненько на місця свої.
2.Представлення
Добрий день, мене звати Діана Сергіївна, сподіваюсь ми з вами спрацюємось.
3.Психологічний настрій на урок
Заплющіть оченятя, посміхніться. Уявіть, що ви – сонечко. Ви даруєте тепло всій землі, лісам, річкам, людям. Посміхніться, розплющіть оченята, і з цим теплом почнемо працювати.
4. Повідомлення теми
Ми живемо у час інформаційних технологій, у час коли нам надана велика кількість різноманітної інформації, запаси якої ми поповнюємо кожен день.
-Як ви отримуєте інформацію?
-Як ваші батьки дізнаються про те, що відбувається у світі?
-Як ми з вами дізнаємося яка буде погода завтра?
-Як ми з вами можемо подивитися улюблену передачу?
Отже, в цьому нам допомагає медіа.
(це канали та інструменти; їх використовують, щоб зберігати, передавати й подавати інформацію або дані)
ІІ.Основна частина
1.Екскурс у минуле
Медіа не завжди було таким, яке воно є зараз, воно пройшло великий шлях, щоб стати таким, яким ми його знаємо.
А історію його формування, ви дізнаєтесь з відео.
-Якими були засоби передачі інформації в минулому?
-Чи багато чого змінилось з тих часів?
2.Радіо
-У кого вдома є радіо?
-Ви ним користуєтесь ?
Радіо-це хороший помічник, але як ви могли помітити він починає втрачати свою популярність, через виникнення інших медіа-ресурсів.
Радіо – це засіб масової інформації, призначений для широкої аудиторії, і саме завдяки йому не маючи інтернету багато людей могло дізнаватися корисну інформацію.
3.Телебачення
-Діти, а як часто ви дивитесь телевізор?
-Телебачення стало невід`ємною частиною нашого життя. А що ж таке телебачення?
Телебачення - це виробництво аудіовізуальних програм та передач або комплектування придбаних аудіовізуальних програм та передач і їх поширення незалежно від технічних засобів розповсюдження.
-Які ваші улюблені канали по телевізору?
-А у батьків?
-А які програми вам подобаються?
-Наше телебачення має дуже багато каналів, а давайте перелічимо ті які ви знаєте.(стб, новий, піксель, малятко тв, мега і т.д.)
Гра « Найкращій канал»
-Є люди, які працюють на телебаченні, вони намагаються зробити так, щоб їх канал був найкращій, найцікавіший.
-І зараз ми пропонуємо вам відчути себе цими працівниками і розробити власний канал. Вам необхідно поділитись на три групи, вигадати назву вашого каналу, логотип та контент який він міститиме, після виконаної роботи презентувати. Всі знають що таке контент?( це будь-який вид інформації, який складає зміст інформаційного ресурсу: Текст, Зображення (графіка), Аудіо файли, Відео файли. В контексті веб-ресурсу, сайт є формою, яка наповнена змістом )
-Молодці,ви гарно попрацювати, прийшов час розім’ятись
Фізхвилинка (відео)
4.Реклама
-Продовжимо, що часто перериває наші улюблені передачі під перегляду?(реклама) А для чого взагалі потрібна реклама? Чи корисна вона? Насправді реклама може буди як корисною, так і навпаки.
Ми повинні навчитись її розрізняти.
5.Пошук прихованої реклами
-Зараз ми з вами повчимося шукати приховану рекламу на фото і відео. (на прикладі мультфільму «Фіксики»)
-Молодці, тож ви зрозуміли як саме проявляється прихована реклама та як складно(легко) її помітити.
6..Інтернет
-Підніміть ручки хто з вас користується інтернетом?
Ми не можемо уявити своє повсякденне життя без інтернету, він став невід’ємною частиною нашого життя.
В інтернеті ми отримуємо величезну кількість інформації, але чи завжди ця інформація є правдивою?
Існує дуже багато фейкової, неправдивої інформації.
Дуже важливо вміти відрізняти правдиву інформацію від фейкової.
Зараз ми пропонуємо вашій увазі текст в якому є недостовірна інформація, ваше завдання її знайти і виправити.
7.Перевірка фейкової інформації
Увага на екран, я буду читати текст, а ви якщо помітите щось неправильне піднімайте ручки.
Тато Попелюшки одружився вдруге на жінці з двома котами. Вони так полюбили Попелюшку, що звалювали на неї купу роботи по дому. Король оголосив кіномарафон , і всі на нього поїхали. Мачуха не хотіла відпускати Попелюшку на бал, але хрещена наворожила дівчині 2 кілограми картоплі, туфлі, айфон, коней і свиней. На балу Попелюшка зустріла подружку і загубила телефон. Принц знайшов кохану, і вони пішли до школи.
А як часто вам зустрічалися фейкові фото? Зараз ми вам будемо показувати фото, а ви підіймати руку і говорити це справжнє фото чи ні і чому.
ІІІ.Заключна частина
1.Гра «Пальчики»
На кожне твердження, з яким погоджуєтесь, розгинайте пальчики свого кулачка.
1.Сьогодні на уроці я був активним і старанним.
2. Мені було цікаво працювати на уроці.
3.Я дізнався щось нове для себе.
4. Вдома я розповім батькам про свої успіхи на уроці.
2.Підсумок
- Сьогодні ми з вами говорили про медіа і її важливість у нашому житті.Ось і підійшов до кінця наш виховний захід, ви всі дуже добре попрацювали, були активними, працьовитими, креативними на нашому занятті.