Тема заняття. Де живе доброта.
Програмовий зміст.
Розвивати мовлення дітей, вміння висловлювати власну думку, розширювати словниковий запас; сприяти емоційно-ціннісному та художньо-естетичному розвитку дітей.
Виховувати доброту, милосердя, чуйність.
Продовжувати розширювати уявлення дітей про моральні якості людини, сприяти їхнім проявам у повсякденному житті; вправляти в аналізі вчинків власних та товаришів, вчити робити компліменти один одному .
Матеріал. Кімнатні рослини, предметні картинки, кольорові мішечки, паперові сердечка.
Хід заняття.
Вихователь. Добрий день вам, добрі люди!
Хай вам щастя завжди буде
Не на день і не на рік,
А на довгий-довгий вік!
Що ж, сідайте всі зручніше
І не шуміть, сидіть тихіше.
Заняття наше починаю,
Усіх до уваги закликаю!
Вихователь. Діти, погляньте, які гарні сердечка є у нас. Вони паперові, а кожен із вас має своє, маленьке, справжнє сердечко. Хочете відчути його? Притисніть до грудей долоньки. Сердечко стукає та гріє. Давайте його теплом, любов’ю та добром зігріємо один одного, усе навколо (діти торкаються один одного, піднімають руки догори і розводять в сторони).
Вихователь. Сьогодні незвичайний день, бо коли я прийшла у групу, то почула якісь голоси – це весело гомоніли між собою квіти. Як ви думаєте, чому вони були задоволені? (відповіді дітей).
А вдома своїм рідним, ви теж допомагаєте, чи ні? (розповіді дітей). Розгляньте картинки із зображенням предметів та скажіть, як їх можна використати.
(віником підмести підлогу, руками прибирати, серветкою витерти пил, клеєм полікувати книги).
Вихователь. Молодці. Ви робите хороші вчинки. Пригадайте, а як вас хвалять за добро? Які слова кажуть? (дякую, спасибі, гарно, красиво, чудово, прекрасно, незвичайно, ти моя радість). Подумайте, де живе добро? (у казці, у віршиках, у пальчиках, у товаришах, у родині)
Вихователь. Як ви думаєте, добро важке чи легке? З чим його можна порівняти? Розгляд картинок
Вихователь. Діти, давайте з вами поміркуємо: якби ви були художниками, у який колір ви б розмалювали добро? (набір кольорових кружечків). Складіть із кружечків квіточку добра
Вихователь. Чи завжди добро видиме? Коли ми його бачимо? Тоді, коли ми робимо хороші вчинки. А коли не бачимо? Коли нам невідома реакція дітей, людей, але догадуємося про неї.
Скажіть, а скільки людині або дитині потрібно добра? (мені ложечку - дам по крапельці квітам, щоб краще цвіли; мені жменьку – дам маленьким діткам, щоб дружно грали; а мені цілу гору – для всіх-всіх, щоб були здорові і раділи всьому на світі).
Вихователь. Доброта ніколи не старіє,
Доброта від холоду зігріє,
Доброта, як сонце усміхається,
Залюбки щодень з усім вітається.