Тема заняття. Іграшки оберігаю, з ними дуже гарно граю.
Програмовий зміст.
Розвивати творчість, увагу, вміння перевтілюватися, сприйнятливість до краси іграшки.
Виховувати бережне ставлення до іграшок, дружні стосунки між дітьми.
Закріпити знання дітей про іграшки, їхні властивості. Звернути увагу на народні іграшки (дерев’яні, глиняні, солом’яні) їх характерні особливості; вчити складати описові розповіді про іграшку. Спонукати дітей до рухової активності під час заняття.
Матеріал. Чарівні мішечки, різноманітні іграшки, вітрина для іграшок, обладнання для ліплення, атрибути для ігор.
Хід заняття
Вихователь. Добрий день, малята, любі хлопчики й дівчатка. Подивіться, хто до нас завітав: Це ваші добрі друзі
Цікаві і яскраві
Сидять вони в куточку
Та й на килимочку.
З ними весело вам гратись
Цілий день в садочку.
Що це? (іграшки)
Вихователь. А зараз ми з вами пограємо з ними.
Мовна гра «Що в торбинці»
Діти дістають з торбинки іграшку та описують її.
Вихователь. Може, хтось знає вірш про іграшки?
«Іграшки» Ігор Січовик
В мене іграшок багато
З глини, гуми, скла і вати
З пластиліну і фанери
З ниток, дерева, паперу
Є у мене лук, сопілка
Дзиґа, мавпочка і білка
Самоскид, олені, тигри
Теплохід, настільні ігри.
- Звідки іграшки ці, Гнатику?
- Ми майструєм їх із братиком.
Бесіда за змістом тексту вірша:
Вихователь. А як ніжно ви б назвали свою іграшку?
Дидактична гра «Скажи лагідно»
(ведмідь-ведмежатко, машина - машинка, лялька-лялечка…)
Вихователь. Іграшки задоволені вашими лагідними словами і запрошують повеселитися.
Ми хотіли танцювати,
Та й не знали як почати,
Раз, два підійшли,
Три, чотири відійшли
Ти дивися, не дражнись
Потанцюй і покрутись.
Вихователь. Діти, ви розвеселили свої іграшки, посадіть їх тепер на стільчики, нехай відпочинуть, Підкажіть, а де можна взяти іграшки? (в магазині, на ринку, подарувати). Тож давайте підемо в уявний іграшковий магазин. Пригадайте як треба поводитись в магазині?(не штовхатись, не кричати, із продавцем привітатись.)
Ось і наш магазин іграшок (підходимо до полиць з іграшками)
Дидактична гра «Магазин іграшок»
Дитина імітує купівлю іграшки через її міні-опис.
Дидактична вправа « Що із чого?»
Лялька з тканини - тканинна
Баранчик з хутра - хутряний
Возик з дерева – дерев’яний
Коник з глини – глиняний
Бичок з соломи – солом’яний
Вихователь. Скажіть, ці іграшки як можна ще назвати? (народними, бо зроблені умільцями)
Вихователь. А зараз пропоную вам посадити іграшки на колінка, заплющити оченята і уявити себе цією іграшкою.
Психогімнастика «Про що хоче сказати нам іграшка» (розповіді дітей)
Вихователь. Скажіть, будь ласка, а як потрібно поводитися з іграшками? (відповіді дітей)
З іграшками добре гратись,
Та не можна забувати,
Що не треба їх ламати,
На частини розбирати,
Бити, рвати і топтати,
По кімнаті розкидати.
Вихователь. Чи були випадки, коли ви ламали іграшки? А якщо так сталося, що треба зробити? (полагодити)
Вихователь. А ділитися іграшками треба?
Ви іграшки не ламайте,
Гарнесенько їх складайте,
То вони, завжди, малята,
Захочуть із вами грати.
Вихователь. А тепер разом із іграшками сідайте за столи, посадіть її біля себе. Уявіть себе майстрами і зробіть своїми руками іграшку.
Творча робота « Весела іграшка»
(діти ліплять іграшку)
Вихователь. Час вже нам відпочивати, а іграшкам – місце своє займати.