Тема заходу: «День зустрічі птахів»
Мета: розширювати й поглиблювати знання та уявлення учнів про найхарактерніші ознаки весни, про українські народні обряди та звичаї; формувати культуру почуттів; розвивати спостережливість, мовленнєві здібності; виховувати любов до рідної землі, народу, його звичаїв, традицій; учити охороняти та примножувати природні багатства.
Хід заходу
І. Організаційний момент
В цій закликаночці вкраїнська
Душевна глибина:
Жива блакить барвінка
Й хода весни красна.
ІІ. Основна частина
Природа проживає багато днів і ночей в очікуванні тепла. Якою ж постає перед нами весна? Щороку ми з нетерпінням чекаємо на неї. Рахуємо дні, виглядаємо, коли пташки на своїх крилах принесуть її з далекого краю.
Весна... Уже сама згадка про неї збуджує у серці неземну радість, тривогу.
Весна — це оновлення і відродження природи. Це — сонце і тепло, це — зелень і пахощі квітів, це — нове життя.
Наші далекі пращури уявляли весну цілком реальною особою — стрункою, веселою, заквітчаною, співучою, молодою дівчиною. Там, де вона з'являлася, все оживало, квітло, дзвеніло піснями.
Була весна, щедра, мила,
Промінням грала, сипала квітки,
Вона летіла хутко, мов стокрила,
За нею вслід співучії пташки.
Леся Українка «Давня весна»
ІІІ. Вікторина
Сьогодні ми з вами будемо вітати наших пернатих друзів. А хто найкраще знає пташок дізнаємось із цієї вікторини.
Заспіваю під вікном, бо зовуть мене… (шпаком)
Голосок тоненький
Ця пташка невеличка називається … (Синичка)