"День зустрічі птахів".

Про матеріал
Використовувати матеріал для позакласних заходів з біології для підсилення знань учнів з предмета та викликати в них цікавість, закріпити отримані знання
Перегляд файлу

ВЕЛИКОЛУГІВСЬКА ЗОШ І-ІІІ СТУПЕНІВ

 

 

 

 

ВСЕУКРАЇНСЬКА АКЦІЯ «ДЕНЬ ЗУСТРІЧІ ПТАХІВ»

 

 

 

СЦЕНАРІЙ

 

«ДЕНЬ ЗУСТРІЧІ ПТАХІВ»

 

(презентація додається)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

підготувала вчитель біології

Великолугівської ЗОШ І-ІІІ ступенів

 Бондар Марія Миколаївна             

 

 

 

 

 

                                                 2019
Звучить мелодія

Ведуча

Доброго дня, земле прекрасна,

Доброго дня, люди щасливі,

Доброго дня, птахи галасливі!

Ведучий 2.

Задзвеніли  дзвіночки,

пролилися  струмочки-

це  іздалеку  до  нас  весна  прийшла,

подарунки  щедрі  для  всіх  принесла.

А  за  нею  слідом  птахи  прилетіли-

їхні  голоси, як  пісня  дзвеніли.

Вони  співають   веселу  пісню,

веселу  пісню  про  рідний  край.

Для  них  Батьківщина-пташиний  рай!

Пташкам  радіють  усі  люди,

пташкам  радіє  котик  Рудик.

У  кожному  куточку  сум  пропадає

і  кожна  людина  у  світі  знає:

Це  у  нашому  краї  птахи  прилетіли,

усі  люди  й  тварини  їх  радісно  зустріли!

Коли  вони  радісно  співають-

усю  природу  сонну  пробуджають,

усіх  людей  розвеселяють,

про  весну  красну  всім  розповідають.

Вони  розповідають,як  тяжко  далеко

від  рідного  краю  живеться

і, що  Батьківщина-наймиліше  слово  зветься.

Цей  день  кожного  розвеселяє-

         усім  людям  й  тваринам  щастя, радості  бажає. 

Ведучий 1. Так, птахи – це такі створіння, які завжди надихали людину на поезію, художнє мистецтво, високі почуття любові.  Сьогодні на святі ви почуєте багато цікавої інформації, красивих віршів і висловів про птахів. Птахи завжди були не тільки об’єктами вивчення в біології, з давніх-давен про них співали пісні, складали легенди, прислів’я.

Ведучий 2.  Сьогодні ми відзначаємо Свято птахів у вигляді гри, в якій будуть змагатися дві команди. Ми побачимо, хто з них має міцніші знання про птахів, а також більшу ерудицію та винахідливість. А судитимуть їх журі…

І конкурс « Візитна картка»

Знайомимося з командами, які захищають свої назви.

ІІ конкурс « Розминка « Далі, далі…»»

Запитання для першої команди

  1. В якого птаха лише по два пальці на ногах? ( В африканського страуса)
  2. Який співочий птах може пірнати на дно водойм і бігати по дну? ( Оляпка )
  3. Які птахи не сідають на землю? ( Стрижі)
  4. Чи дихає курча в яйці? ( Так)
  5. Чи корисні синиці взимку, коли всі комахи впадають у сплячку? (Так)
  6. Яка сова мостить гніздо? ( Болотяна сова)
  7. Який співочий птах хижак? (Сорокопуд)
  8. Який птах носить прізвище відомого російського письменника? (Гоголь)

Запитання для другої команди

  1. Яка сова полює вдень? ( Біла)
  2. Де живуть колібрі? ( У Південній Америці)
  3. Чому у дятлів такий міцний хвіст? (Бо ним він спирається на стовбур)
  4. Чим відрізняється гніздо сільської ластівки від гнізда міської ластівки? ( Вхід у сільської – вгорі, у міської – збоку)
  5. Які птахи проявляють інтерес до постійних крадіжок? ( Сороки, галки, ворони)
  6. Крила яких птахів вкриті лусочками? ( Пінгвінів)
  7. Коли температура тіла горобців нижча: влітку чи взимку? (Однакова)
  8. Назва птаха і фрукта? (Ківі)

ІІІ конкурс « Значення птахів»

Команди по черзі демонструють свої знання про значення птахів у природі та житті людини.

  1. Знищують шкідливих комах?
  2. Поїдають мишей-полівок, які пошкоджують сходи рослин,плоди дуба,горіха та є переносниками інфекційних хвороб.
  3. Збільшують природне відновлення лісу.
  4. Санітари - поїдають мух, комарів, знищують різні відходи.
  5. Прикрашають природу своєю присутністю та співом.
  6. Є важливою ланкою в ланцюгах живлення.
  7. Запилюють квіти.
  8. Знищують насіння бур′янів.
  9. Розповсюджують насіння.
  10. Дають м′ясо, пух, яйця.

Доки журі підбиває підсумки, учні 8 класу загадують загадки про птахів  школярам:

Я комах,жучків їм,

Біленьких черв′ячків.

В теплий край я не літаю:

Під стріхою хату маю.

Цвірінь – сів я на хлівець,

Звуть мене…

                                   ( Горобець)

Відгадайте, діти, хто

Має носик-долото,

Ним комах з нори виймає,

Про здоров′я лісу дбає.

                                   ( Дятел)

Все клопоче і літає,

Все свистить і порхає,

Їй на місці не сидиться –

Це спритна…

                  ( Синиця)

Ти знов защебетала

У мене під вікном.

Із вирію вернувшись,

Клопочешся гніздом.

( Ластівка)

Сіла пташка на дубку,

Завела своє ку-ку!

Стрепенулись їжачок, заєць і косуля.

Всіх збудив той голосок, пісенька…

(Зозулі)

IV конкурс  Птахи – рекордсмени»

Звучить запитання до обох команд, хто перший дасть відповідь тому зараховують бали.

  1. Найбільший птах у світі? ( Африканський страус, висока 2м 70 см,вага до 90 кг)
  2. Найменший птах у світі? ( Колібрі, 2-4г)
  3. Який птах літає найшвидше? (Стриж)
  4. Який птах має найбільший розмах крил? ( Альбатрос – 3,7м)
  5. Найважчий птах України? ( Дрохва, 16-19 кг)
  6. Найвищий птах України? ( Журавель сірий, 120 см,7 кг)
  7. Найменший птах України? ( Корольок)
  8. Птах, який здійснює найшвидші рухи крилами? ( Колібрі, 80-90 разів на секунду)
  9. Який птах має найдовший язик? ( Дятел)
  10. Найвище літає? ( Орел, 6-7 тис. м)
  11. Птах – рекордсмен з подолання найдовших дистанцій? ( Ластівка берегова,32 тис. км)
  12. Найважчий літаючий птах? ( Дрохва)
  13. Найбільше яйце несе? ( Африканський страус, .5 – 2 кг)
  14. Єдиний птах, температура тіла якого непостійна, знижується вночі? ( Колібрі)

V конкурс « Запитання супернику « Ти – мені, я – тобі»»

Команди ставлять одна одній по кілька запитань про птахів.

VI  конкурс  « Завдання – сценки»

Ці сценки команди приготували один одному. Наприкінці сценки звучить запитання, на яке команди повинні відповісти.

Засідання « Товариства друзів птахів»

Голова товариства. Сьогодні ми зібрались на чергове засідання « Товариства друзів птахів». У середині 19 ст. кілька пар цих птахів було завезено до Америки. Їх випустили в парках Нью-Йорка. Люди дуже раділи птахам, про них писали в газетах, із різних місць приїжджали люди, щоб подивитись на маленьких улюбленців, послухати їхній спів.

Журналіст. На їх честь складали вірші.

Мешканець Бостона. У бостоні їм спорудили пам′ятник. Так люди віддячили птахам, які врятували їхні поля та сади від шкідливої гусені.

Член товариства. Минали роки. Птахи так розмножились, що стали заважати людям, завдавати їм шкоди. Кількість птахів довелося обмежити.

Журналіст. Ось прийшло повідомлення з України. Там ці птахи завдають шкоди: знищують посіви зернових,соняшника, скльовують плоди фруктових дерев, крадуть зерно, ягоди.

Голова товариства. Мешканці Китаю в 60 х роках 20ст. підрахували кількість пшениці та рису, яку з′їли ці пернаті. І їм була оголошена війна. У деяких місцях цих птахів було повністю знищено. І що ж? Через деякий час китайцям довелося купувати птахів у Монголії і випускати в тих місцях, де вони зникли.

Член товариства. Спеціалісти підрахували, що зграя  кількістю 1000 цих птахів за один місяць знищує 8 кг насіння бур′янів. Під час годування пташенят тільки одного виводку вони знищують майже 300 тис. тонн шкідливих комах. Це при тому, що вони мають два-чотири виводки на рік.

Орніталог. Ці птахи володіють дивовижною стійкістю. Вони дружно допомагають один одному шукати їжу, відважно захищають свої гнізда свої гнізда. Птахи вірні своїм обранцям – пари розпадаються тільки після смерті  одного з партнерів. Вони чудові батьки: годують пташенят і в холод, і спеку.  Надзвичайно кмітливі, добре знають своїх ворогів.

Запитання. Про яких птахів йшла мова? ( Горобці)

Дивак з пташиного базару

Ведучий. Місце дії  - пташиний базар середньовічної Італії.

Торговець птахами. Дивись, он той самий дивний покупець, про якого я розповідав.

Товариш торговця. Дійсно, поведінка цієї людини дуже дивна. Чоловік ходить від одного торговця до іншого, довго і допитливо спостерігає за птахами в клітках.

Торговець. А тоді платить встановлену ціну, відкриває клітку і випускає птахів на волю.

Товариш. З яким задоволенням спостерігає цей дивак за польотом птахів у синю височінь неба.

Торговець. Хто ж він такий? Давай спитаємо слуги.

Слуга. Мій хазяїн – справді незвичайна людина. Він водночас художник, учений, архітектор. Про нього кажуть, що він не тільки прославив своє ім′я, ай нашу країну і час , в якому ми живе.

Ведучий. Слуга не помилився. Його хазяїн – великий учений епохи Відродження. Його творчість пов′язана з вивченням природи. На основі скелета птахів він створив апарат, здатний літати, запропонував ідею парашута. Тож не будемо заважати дивакам і самі наслідуймо їхній приклад – пильніше вивчаймо природу, навколишній світ.

Запитання. Як ім′я того дивного чоловіка, який купляв птахів та випускав їх на волю? ( Леонардо да Вінчі)

VII конкурс « Відгадай птаха»

Про птахів розповідають учні 8 класу. Команди повинні відгадати назви цих птахів.

VIII конкурс « Сторінками Червоної книги»

Ведучий. Щоб зберегти, захистити птахів та інших тварин, люди створили заповідники, заказники, національні парки, заснували Червону книгу. Наші команди створили експедиції, що досліджували питання охорони птахів. Результати своїх досліджень вони зараз повідомлять.

Ведучий. Завершився наш останній конкурс. А поки журі підбиватиме підсумки, ми послухаємо пісню.

Пісня «Повертайтесь лелеки додому»

Після довгих, далеких доріг

Ви відчули і болі, і втому.

Я гніздо вам на щастя зберіг,

Повертайтесь, лелеки, додому,

Повертайтесь, повертайтесь,       |

Повертайтесь, лелеки, додому.     | (2)

 

Там зустріне вас рідне село,

Там зустріне вас батькова хата,

Після всього, що там відгуло,

Наша хата ще буде багата.

Знаю, вірю, щиро вірю -           |

Наша хата ще буде багата.         | (2)

 

На старому, як світ, полотні

Ви відчуєте мамині руки,

І допоки, допоки живі

Не згубіться в просторах розлуки.

Не згубіться, не згубіться,       |

Не згубіться в просторах розлуки. | (2)

 

Похились тополі старі,

Почорніли від бурі і грому,

А вже поряд стоять молоді.

Повертайтесь, лелеки, додому,

Повертайтесь, повертайтесь,       |

Повертайтесь, лелеки, додому.     | (2)

 

Повертайтесь, повертайтесь,       |

Повертайтесь, лелеки, додому.     | (4)

 

Учень

Поки жити планета ця буде,

Поки світ ще в полоні краси,

Бережіть птахів людоньки-люди,

Хай чарують нас їх голоси.

Учень

Ніколи не зробимо шкоди

Ми пташині у нашім краю.

Ми друзі і вірні, і щирі,

Бо ми бережем повсякчас

Пташок, що літають у вирій,

І тих, що зимують у нас.

Учень

Нехай же нас з тобою, друже,

Чудовий звичай не мина —

Стрічать любов’ю зграї пташок,

Коли до нас іде весна.

Ведучий.  Цьому наше свято закінчене дякуємо за увагу.

 

 

docx
Додав(-ла)
бондар марія
Пов’язані теми
Біологія, 7 клас, Сценарії
Додано
5 квітня 2020
Переглядів
594
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку