Технологічна карта уроку трудового навчання Тема шкільного курсу: Технологія ручної обробки деревини ПІБ учителя: Бабійчук Олександр Йосипович Клас: 7 Тема уроку: Деревина та її властивості. Добір та визначення кількості пиломатеріалів для виробу. Технологія виготовлення деталей виробу. Мета уроку: створити знання для набуття та закріплення знань про деревину та її властивості, технології виготовлення деталей виробу, розвивати вміння організовувати свою працю для досягнення результату, виховувати повагу до культурних надбань, любові до праці, толерантність поведінки, наполегливість. Завдання уроку: формування предметних та ключових кометенцій: комунікативної, соціокультурної, компетентності уміння вчитися і розвивати власні творчі здібності. |
|
|
|
Обладнання уроку: презентація до уроку, олівці, лінійки, аркуш А4
Тип уроку: формування вмінь та навичок
Компетенції учнів на уроці: урок сприяє формуванню ключової комунікативної компетентності здобувачів освіти, соціокультурної компетентності, компетентності уміння вчитися.
Дидактичне забезпечення: навчальний посібник, навчальна презентація, шаблони технологічних карток (завантажено на платформу Google Classroom, відеоролик «Особливості технології обробки деревини».
Об’єкт праці: органайзер.
Основні поняття |
Основні знання |
Основні вміння |
|||||
Деревина
|
|
|
|||||
|
|
|
|||||
Хід уроку Етап уроку |
Час |
Завдання етапу |
Зміст |
Методи і прийоми |
ФОНД |
Діяльність учителя |
Діяльність учня |
І.Організаційний етап.
- Розминка |
1-3 хв
1 хв |
а) перевірка присутності учнів на занятті (за журналом).
Створення сприятливого психологічного клімату на уроці. |
Невід'ємною складовою початку заняття є перевірка присутніх та нагадування здобувачам освіти про важливість дотримання правил ТБ та ОП.
На початку уроку я пропоную здобувачам освіти згадати галузі використання деревини. Погляньте навколо себе проаналізуйте найбільш поширені вироби з даного конструкційного матеріалу. А тепер для розминки потренуймося у логічному двобої:
|
«Акцентований підхід»
«Бліц-криг» (надання мікрофону здобувачам освіти) |
ІФ
ІФ |
Налаштовую учнів на дотримання основних вимог ОП та БЖ.
Налаштовую учнів на роботу на уроці. |
Вихованці сприймають від мене інформацію і виконують розпорядження на початок уроку.
Для усної відповіді використати функцію «підняти руку», увімкнути мікрофон |
ІІ. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів
|
3-5 хв |
Актуалізувати знання учнів, отриманих на попередніх заняттях. Пробудження зацікавленості в учнів пригадати те, що вони знають. |
Питання:
https://learningapps.org/13780493 |
Опитування (надання мікрофону здобувачам освіти) |
Ф |
Задля поглибленого розуміння навчального матеріалу пропоную учням дати відповіді на запропоновані питання. |
Здобувачі освіти відповідають на поставлені питання і наводять приклади. |
ІІІ. Повідомлення теми, мети та завдань уроку |
2-3хв |
Надати учням основні тези нової теми
|
З давніх-давен людина прагнула до краси. Вона не тільки бачила й відчувала її, а й відтворювала у своїх виробах. Завжди цінувалися й цінуються речі, зроблені власноруч. І ми з вами навчимося творити красу своїми руками. Для цього нам потрібні будуть певні знання, уміння і, звичайно ж, бажання. Зараз Вам пропоную переглянути відео фрагмент, де вказані виготовлені зразки виробів з деревини. |
Перегляд відео презентації «Найкращі ідеї виготовлення виробів з деревини» |
Ф |
Спонукаю учнів до активної роботи. |
З’ясовують тему уроку, сприймають повідомлення вчителя. |
2.Розвиток внутрішньої мотивації до вивчення теми та предмета в цілому.
|
|
Презентація «Основні породи деревини»; «Деревообробне виробництво» |
Ф |
Мотивую учнів на навчальну діяльність. |
Учні розуміють практичну значимість навчального матеріалу для кожного з них. |
||
IV.Вивчення нового навчального матеріалу |
5-8 хв |
Надати учням основні компоненти навчальної теми |
|
Еврестична бесіда |
Ф |
Спонукаю учнів до активної роботи |
Діти засвоюють навчальний матеріал |
V. Практична робота |
10-15 хв |
Виконати ескізний малюнок виготовлення власного виробу (органайзера) |
|
Навчальний практикум |
ІФ |
Налаштовую вихованців до кропіткої та цікавої діяльності. |
Діти готують графічне зображення органайзера для подальшого виготовлення на уроці. |
VІ. Заключна частина. Рефлексія.
|
3-5 хв |
Прояснення змісту опрацьованого. Встановлення зв’язків між тим, що вже відомо і тим, що потрібно засвоїти. |
- Сьогодні на уроці я …. - Було важко… - Мені здалося важливим… - Я зрозумів, що…
|
Бесіда |
Ф |
Організовую бесіду. |
Прояснюють для себе зміст опрацьованого, аналізують, що відбулося на уроці. Для усної відповіді використати функцію «підняти руку», увімкнути мікрофон. |
Диференціація д/з. |
Одночасно задаю д/з двох або трьох рівнів. Перший рівень — обов’язковий мінімум (знати основні відомості про деревину) Другий рівень завдання — тренувальний (розробити інструкційно-методичну карту виготовлення виробу). Третій рівень— творче завдання (підготувати дизайнерський проект удосконаленого органайзера.
|
«Три рівні д/з» (за Гіном)
|
Ф І |
Пояснюю д/з. |
Учні самостійно вибирають рівень д/з. |
Література
Для вчителя |
Для учнів |
1. Трудове навчання Трудове навчання.5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів (наказ МОН України від 07.06.2017 № 804) https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/programy-5-9-klas/onovlennya-12-2017/2-trudove-navchannya-5-9.doc |
1.Трудове навчання: підручник для 7 класі (хлопці) для загальноосвіт. навч. закл. / А.І. Терещук, О.Б. Авраменко, Навчальна книга- Богдан, 2015. – 208с. |
2. Енциклопедія педагогічних технологій та інновацій/ Автор- укладач Н.П.Наволокова. – 2-ге вид. – Х.: Вид. група «Основа», 2014. – 176с. |
2. Трудове навчання: підручник для 7 класів (хлопці) для загальноосвіт. навч. закл. /автори підручника С.М. Дятленко., В.М. Гащак.,Р.М. Лещук. |
3. М.В. Коновалова, Ю.О. Кудикова, О.П. Семиволос. Педагогічні технології: інструментарій, механізми, технологічна карта.– Х.: Вид. група «Основа», 2016. |
|
4. А. О. Гін. Прийоми педагогічної техніки. — Х.: Веста: Видавництво «Ранок», 2007. — 176 с. |
|