Діагностична робота «Аудіювання»(4 клас) І семестр
Чому хвойні дерева не скидають на зиму свого листя? (Легенда) Було це під осінь. Пташки відлітали у вирій. Одна пташка скалічила собі крильце і не могла відлетіти. Вона залишилась одна і мусила перебути зиму в нашім краї.
— Найкраще мені буде у лісі,— думає пташечка. — Деревина має гарне, густе листя, допоможе мені і дасть раду, як і що робити, коли сніги випадуть і мороз потисне.
Першим ділом вона звернулась до берези.
— Прекрасна березо,— сказала пташечка,— у мене зламане крило, дозволь мені оселитися у твоїх гілочках.
— Ні,— відповіла береза. — Ми тут у лісі маємо своїх лісових пташок, яким мусимо допомагати.
Пішла пташечка до дуба просити про допомогу. Дуб також відмовив їй. Він боявся, що пташечка поклює жолуді.
Просила пташечки й інші дерева, але всі вони не прийняли її під свій захист. Зажурилася вона, вирішила піднятися високо у небо.
Аж тут почувся голос:
— Пташко, куди ти хочеш летіти?
— Я й сама не знаю куди, голод і холод докучають мені,— відповіла пташечка.
— Тоді йди до мене,— сказала ялинка. — Глянь, ось гілочка, тут буде тепло, можеш сидіти на ній цілу зиму.
— І я тобі допоможу,— відізвався ялівець. Можеш ласувати цілу зиму моїми ягодами.
Так оселилась наша пташечка на гілочках привітної ялинки, а ялівець годував її своїми ягодами.
Одного дня подув вітер, заморозив листя. Усі дерева стали сумні, втратили зелені листочки.
— Чи можу я заморозити листя всіх дерев? — спитав вітер Мороза, який володів землею.
— Ні,— сказав зимовий цар. — З дерев, які дали бідній пташині притулок, не можна листків струшувати.
І від того часу з ялини, сосни, ялівцю не опадає листя. Стоять вони вічнозеленими і влітку, і взимку, захищають птахів від негоди. (273 слова) 1 варіант Письмова перевірка аудіативних умінь
Прізвище, ім`я__________________________________________________
1. У яку пору року відбувалася подія?
А)взимку Б)навесні В) восени Г) влітку
2.До кого першим ділом звернулася пташка про допомогу?
А) до людей Б)до дуба В)до тварин Г)до берези
3.Чому дуб не захотів допомогти пташці?
А)він переживав за свої листочки Б)він був дуже маленький
В) він переживав, що пташка поклює жолуді
4.Хто запросив пташку на свою гілочку?
А)ялівець Б)ялинка В) сосна
5.Продовж речення.
Можеш ласувати цілу зиму моїми ________________________.
6.Запиши, хто запропонував пташечці свої ягоди.
__________________________________________________________________
7.Запиши, чому мороз поморозив не всі дерева.
___________________________________________________________________
8.Поміркуй на тему: Чому пташечка шукала притулок?
____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________
____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________
____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
|
|
|
++Має значні успіхи;
+ демонструє помітний прогрес;
V досягає результату з допомогою вчителя;
! ще потребує уваги і допомоги
2 варіант Письмова перевірка аудіативних умінь
Прізвище, ім`я__________________________________________________
1. Яка пригода сталася з пташечкою?
А)вона змерзла Б)вона загубилася В) вона скалічила крило
2.Де пташечка вирішила перезимувати?
А) біля людей Б)у саду В)в лісі Г)біля річки
3.Чому береза не захотіла допомогти пташці?
А)вона переживала за свої листочки Б)вона була дуже маленька
В) вона мала своїх лісових пташок
4.Хто запропонував пташечці свої ягідки?
А)ялівець Б)ялинка В) сосна Г) дуб
5.Продовж речення.
— Тоді йди до мене,— сказала ________________________.
6.Запиши, хто надав притулок пташечці.
__________________________________________________________________
7.Запиши, чому мороз не поморозив хвойні дерева.
___________________________________________________________________
8.Поміркуй на тему: Чому пташечка не відлетіла у вирій?
____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________
____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________
____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
|
|
|
++Має значні успіхи;
+ демонструє помітний прогрес;
V досягає результату з допомогою вчителя;
! ще потребує уваги і допомоги