Діагностувальна (контрольна) робота № 2. Історичне минуле України у творах Т. Шевченка, І. Франка й А. Чайковського

Про матеріал
Контрольна робота сприятиме виявити рівень учнівських знань, умінь та навичок із вивченої теми, закріпити їх; розвивати творче та логічне мислення, увагу, спостережливість, уміння застосовувати отриманні знання під час виконання запропонованих завдань; виховувати інтерес до наслідків власної праці, пунктуальність.
Перегляд файлу

Діагностувальна (контрольна) робота № 2.

Історичне минуле України у творах Т. Шевченка, 

І. Франка й А. Чайковського
І варіант

Виберіть правильний варіант відповіді:
1. Коли відбуваються події твору «Захар Беркут» І.Франка?

а)1241

б)1367

в)1175

г)1918

2. Захара Беркута знали в окрузі не лише як мудреця, а і як:
а) мужнього воїна; 
б) керівника громади; 
в) цілителя;
г) зразкового сім’янина.

3. Укажіть, чия дочка Мирослава (повість І.Франка «Захар Беркут» )

а) Тугара Вовка

б) Захара Беркута

в) Бурунди-бегадира

4. Як учинив із Павлусем харциз Карий?

а) змусив працювати на нього

б) закрив у темниці

в)  продав татарам

г) відпустив на волю;

5.Рану Павлусеві перев’язав:
а) козак Семен Непорадний; 
б) дід Панас; 
в) брат Іван;
г) сотник Андрій Недоля.

6.Укажіть, про який період життя нашого народу йдеться в повісті «За сестрою»

А) навала татаро-монгольської орди

Б) набіги татар

В) війна з турками

7. Герой повісті А.Чайковського «За сестрою» Павлусь Судак вирушив на пошуки Ганни сам…

А) тому що більше нікого із сім’ї не залишилося

Б)тому що батько і брат не вірили в можливість порятунку Ганни

В) бо козацький ватажок не відпускав нікого з війська

8. Романтичний герой повісті – це :

а) Девлет-Гірей

б) дід Панас

в) козак Семен Непорадний

г) Павлусь

9. Що сказав козак Недоля про Павлуся?

А) що буде гарним отаманом

б) що буде гарним чоловіком

в) що буде кошовим

г) що буде гарним козаком

10. Визначте жанр твору «Розрита могила». 

а)вірш-роздум

б)ода

в)послання

г)балада

11. Події в повісті «Захар Беркут» розгорталися в такій послідовності:

 а) Полювання боярина в тухольському лісі — прохання Максима віддати за нього боярівну — захоплення Максима в полон — віщий сон Захара Беркута — напад монголів на Тухлю.

б) Напад монголів на Тухлю — полювання боярина в тухольському лісі — прохання Максима віддати за нього боярівну — віщий сон Захара Беркута — захоплення Максима в полон.

в) Віщий сон Захара Беркута — полювання боярина в тухольському лісі — прохання Максима віддати за нього боярівну — напад монголів на Тухлю — захоплення Максима в полон.

г) Полювання боярина в тухольському лісі — прохання Максима віддати за нього боярівну — віщий сон Захара Беркута — напад монголів на Тухлю — захоплення Максима в полон.

12.Установи послідовність подій за репліками:

 


1.----Таточку, тату, де наша Ганна? — він обняв батька за шию...

— Пропала, синочку, пропала!..

2.---- Ще вчора мама бублики з медом пекла. Я заховав у кишені та з цим і втік; на тобі, Петре, це мама пекла! — його лице скривилось, і він став хлипати

3.----Як тебе звуть? — питає Недоля по-татарськи. - Я Мустафа-ага, син Ібрагіма, ханського Девлет-Гірея, — сказав гордо татарин

4.---- Біжи ж, Ониську, до сотника й розкажи, що знаєш. Розвивайся! — командував Тріска. — Списи готов!

 


 


13. Установити відповідність між ім'ям героя і його характеристикою.


Уривок із тексту

а) "Був кремезний козак літ тридцяти. Одягнений у широчезні, як море, червоні штани, які підперізував широким шовковим поясом. На ногах добрі шкапові чоботи. Сорочка була подерта і замащена… Жилаві руки з п’ястуками, мов довбеньки. …Згинав залізні штаби, а коня підіймав поперед себе, мов барана»

б) Помагав татарам у всьому і вчився запопадливо татарської мови. Він був тямущий, і татари не могли надивуватись. Удавав із себе до всього охочого, щирого і виконував усі роботи вправно.

в) "…був одягнений у подерту, брудну одежу й мав на голові татарську шапку. На ногах у нього були постоли, обв'язані мотузками. Лице чорне й пожовкле та розкуйовджена чорна борода"

г) «...він не давався старості і волочився з козаками, граючи на бандурі та розвеселяючи їх грою і співом. …Стріляв з рушниці так, що птиці під час льоту не промахнув. До того, він знав, як лічити рани зіллям…».

 

 

 

 

Герой твору

а) Павлусь

б) Девлет-гірей

в) Семен Непорадний

г) дід Панас

ґ) Карим


14. Продовжіть висловлювання: 
а) Павлусь не хотів повертатися з рідними у Спасівку, тому що...
б) Метафора розритої могили символізує...
в) Тухольці перемогли монголів, тому що...

г) Світе тихий, краю милий,

Моя Україно.

Використано художній засіб…

ґ) Повість А. Чайковського "За сестрою" так названа, тому що

 


 


Діагностувальна (контрольна) робота № 2.

Історичне минуле України у творах Т. Шевченка, 

І. Франка й А. Чайковського

ІІ варіант

Виберіть правильний варіант відповіді:

1.Укажіть, хто такий Тугар Вовк

А) старійшина тухольської громади

Б) боярин, що прагне заволодіти Тухольщиною

В) монгольський воєначальник

2. Укажіть, як називалась священна скеля тухольців у повісті І.Франка «Захар Беркут»

А) Земмень

Б) Говерла

В) Сторож

3. Вкажіть неправильне твердження: ліричний герой вірша "Розрита могила"...

а)Висловлює захват українською інтелігенцією

б) Гнівається через колонізацію українських земель 

в) Засуджує російське самодержавство

г) Переймається долею своєї Батьківщини

4. Згадайте, як у творі «Розрита могила» названо Богдана Хмельницького.

а) Любим сином

б) Дорогим сином

в) Вражим сином

г) Нерозумним сином

5.Твір А. Чайковського "За сестрою" - це

а) Пригодницький роман

б) Соціально-побутова повість

в) Фантастичне оповідання

г) Героїко-романтична повість

6. Павлуся взяв у полон:
а) татарин;
б) козак-зрадник;
в) розбійник-перевертень;
г) половець.

7. Як звали сестру головного героя повісті?
а) Олена;
б) Галя;
в) Ганна;
г) Настя.

8. Для тухольців ворогами були:

а) Ляхи

б) Монголи

в) Татари

г)Турки

9. Місце, де відбуваються події у творі  "Захар Беркут".

а) Полісся

б) Карпати

в) Поділля

г) Кримські гори

10. У якому столітті відбуваються події твору "Захар Беркут"?

а) Х ст.

б) ХІ ст.

в) ХІІ ст

г) ХІІІ ст.
11. Події в повісті «Захар Беркут» розгорталися в такій послідовності:

 а) Полювання боярина в тухольському лісі — прохання Максима віддати за нього боярівну — захоплення Максима в полон — віщий сон Захара Беркута — напад монголів на Тухлю.

б) Напад монголів на Тухлю — полювання боярина в тухольському лісі — прохання Максима віддати за нього боярівну — віщий сон Захара Беркута — захоплення Максима в полон.

в) Віщий сон Захара Беркута — полювання боярина в тухольському лісі — прохання Максима віддати за нього боярівну — напад монголів на Тухлю — захоплення Максима в полон.

г) Полювання боярина в тухольському лісі — прохання Максима віддати за нього боярівну — віщий сон Захара Беркута — напад монголів на Тухлю — захоплення Максима в полон.

12.Установи послідовність подій за репліками:

 


1.----Таточку, тату, де наша Ганна? — він обняв батька за шию...

— Пропала, синочку, пропала!..

2.---- Ще вчора мама бублики з медом пекла. Я заховав у кишені та з цим і втік; на тобі, Петре, це мама пекла! — його лице скривилось, і він став хлипати

3.----Як тебе звуть? — питає Недоля по-татарськи. - Я Мустафа-ага, син Ібрагіма, ханського Девлет-Гірея, — сказав гордо татарин

4.---- Біжи ж, Ониську, до сотника й розкажи, що знаєш. Розвивайся! — командував Тріска. — Списи готов!

 


 


13. Установити відповідність між ім'ям героя і його характеристикою.


Уривок із тексту

а) "Був кремезний козак літ тридцяти. Одягнений у широчезні, як море, червоні штани, які підперізував широким шовковим поясом. На ногах добрі шкапові чоботи. Сорочка була подерта і замащена… Жилаві руки з п’ястуками, мов довбеньки. …Згинав залізні штаби, а коня підіймав поперед себе, мов барана»

б) Помагав татарам у всьому і вчився запопадливо татарської мови. Він був тямущий, і татари не могли надивуватись. Удавав із себе до всього охочого, щирого і виконував усі роботи вправно.

в) "…був одягнений у подерту, брудну одежу й мав на голові татарську шапку. На ногах у нього були постоли, обв'язані мотузками. Лице чорне й пожовкле та розкуйовджена чорна борода"

г) «...він не давався старості і волочився з козаками, граючи на бандурі та розвеселяючи їх грою і співом. …Стріляв з рушниці так, що птиці під час льоту не промахнув. До того, він знав, як лічити рани зіллям…».

 

 

 

 

Герой твору

а) Павлусь

б) Девлет-гірей

в) Семен Непорадний

г) дід Панас

ґ) Карим


14. Продовжіть висловлювання: 
а) Павлусь не хотів повертатися з рідними у Спасівку, тому що...
б) Метафора розритої могили символізує...
в) Тухольці перемогли монголів, тому що...

г) Світе тихий, краю милий,

Моя Україно.

Використано художній засіб…

ґ) Повість А. Чайковського "За сестрою" так названа, тому що


 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Горяинова Ирина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Меринец Катя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
24 листопада
Переглядів
3276
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку