КАЗКИ ЗА ЗМІСТОМ ПОДІЛЯЮТЬ НА ТРИ ГРУПИ Соціально-побутові казки - соціальні, тому що в них ідеться про бідних і багатих;побутові, бо в них розповідається про побут, тобто про повсякденне життя людини. Герої соціально-побутових казок – звичайні люди. Одні з них чесні, розумні, роботящі, живуть у злагоді. Але є й інші – злі, жадібні, ліниві, підступні. Розповідаючи ці казки, народ хотів сказати, як треба жити, до чого прагнути.
За сімома горами, за сімома ріками жив собі Володар. Мав він трьох синів, кучерявих хлопчиків. Занедужав Володар, виснажений воєнними походами. Велів до себе синів привести.— Сини мої любі, — сказав, — смерть розлучає нас. Не лишаю вам скарбів, бо війни з ворогами спорожнили нашу скарбницю. А все ж таки візьміть собі те, що в ній лежить. Це моє останнє розпорядження. Українська народна казка. Кам’яний горішок
Згодом відчинили скарбницю і побачили там один-однісінький кам'яний горішок. Дивувалися всі, що воно означає, що такий могутній Володар, а синам у спадщину лишив тільки кам'яного горішка. Найстарший син узяв горішка і каже:— Поділимося ним! Я розіб'ю його на три частини, і кожний дістане третину. Ударив його молотком раз і другий, але твердий горішок не піддавався. Тоді старший син каже:— Навіщо він нам потрібний? Коли б хоч золотий був, а то кам'яний...
І кинув горішок під стіл. Підняв його середній син:— Ану, може, я розіб'ю! Ти ударив двічі, а я вдарю вдесятеро більше. Бив-бив, не розбив. Махнув рукою і сказав:— Ай справді, навіщо він нам здався? Коли б хоч срібний був, а то... І кинув його. А найменший син підняв горішка, виніс його на замкове подвір'я і почав розбивати. Бив-бив до самого вечора й не розбив. Другого дня знов узявся до роботи, але коли сонечко зайшло, горішок був цілий-цілісінький.
— Що воно за диво? — думає найменший син. — Такий собі горішок, та щоб я його не розбив?! Мушу я йому дати раду! А третього дня прийшли обидва старші брати і стали кепкувати:— Каміння тобі на шляху товкти, а не Володарем бути! Що це ти, з глузду з'їхав, що кращої роботи собі не знайдеш?..
Збіглися селяни, що працюють у панському дворі, прийшов і сам воєвода, та й кажуть:— Може б, тобі і справді кинути це діло. Не вдіяли твої брати нічого, то й ти не вдієш... Найменший син відповідає:— Напевно, треба мені вашої поради послухати. Тільки шкода недокінчене діло на півдороги лишати. Ще хоч один-однісінький раз ударю... Ударив злегка молотком, а той горішок узяв і натроє розколовся. А з нього вилетів звиток паперу. Воєвода розгорнув папір і почав читати:
Тема: розповідь про кам’яний горішок – спадок трьом синам. Головна думка: доводити до кінця задумане. Мета: заклик бути наполегливим у досягненні мети, не кидати справу на півдорозі. Жанр: казка. Вид казки: соціально-побутова. Аналіз твору. Доведення, що казка соціально-побутова. Казка не про тварин. Нема ні чарівних перетворень, ні чарівних предметів.3. Твір про події у повсякденному житті з персонажами-людьми.
Будова казки. Зачин. Кінцівка. Основна частина“За сімома горами, за сімома ріками жив собі Володар. Мав він трьох синів, кучерявих хлопчиків…”«Згодом відчинили скарбницю і побачили там один-однісінький кам'яний горішок…» «Поклонилися всі найменшому синові, повели в терем і посадили на престолі…»
Яка справа вимагає від людини бути дуже наполегливим ? Будь-яка діяльність потребує вміння бути наполегливим. Навчання – це наполеглива багатоденна праця. Наполегливість допомагає стати переможцями у конкурсах, змаганнях,здобути кращий результат. Наполегливість у праці допомагає стати майстром своєї справи, досягти мети, не зупинятися на півдорозі. Наполегливість – це важливий крок до успіху в будь-якій роботі.
Назви головних героїв казки. Чому старші брати не розбили горішок?Поясни ти справді думаєш ,що наполегливість запорука успіху. Придумай як можна змінити події в казці, щоб вона стала чарівною. Запропонуй які імена можна дати героям казки. Поділися , що ти відчуваєш, коли дізнався про те , що молодший син розколов горіх. Куб “Блума”