Українська народна казка "Кам'яний горішок"

Про матеріал
Презентація української народної казки "Кам'яний горішок". Розповідь про кам'яний горішок - спадок трьом синам
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Народна казка – скарбничка мудрості Українська народна казка « Кам’яний горішок». Підготувала: Вчитель початкових класів. Роман Л. Б.

Номер слайду 2

Організація класу Сядьте, діти, всі рівненько,Усміхніться всі гарненько. Настрій на урок візьмемо,Й працювати розпочнемо.

Номер слайду 3

Щоб рідну мову краще знати,Щоб добрими людьми зростати ,Нам треба гарно працювати,Уважно слухати і вдумливо читати. Девіз уроку

Номер слайду 4

Я очікую, що … Цей урок навчить мене …  Вправа “ Очікування ”Чого кожен з вас очікує від уроку?

Номер слайду 5

Читацька розминка. Робота над чистомовкою. Зку –зку –зку – прочитаємо ми казку. Ок –ок –ок – про кам’яний горішок. Віт –віт –віт – князь залишив заповіт. Ам –ам –ам – своїм синам.

Номер слайду 6

Читацька розминка. Робота над скоромовкою. Відтвори скоромовку Сорока носила волоський горіх, Та випав із дзьоба він їй, як сміх. На дерево сіла вона й скрекотала: “ Смачного горішка я не скуштувала!”

Номер слайду 7

Читацька розминка. Робота над скоромовкою. Сорока носила волоський горіх,Та випав із дзьоба він їй, як сміх. На дерево сіла вона й скрекотала:“ Смачного горішка я не скуштувала!”

Номер слайду 8

Повідомлення теми та завдань уроку. Ми будемо вдосконалювати навички свідомого читання

Номер слайду 9

КАЗКИ ЗА ЗМІСТОМ ПОДІЛЯЮТЬ НА ТРИ ГРУПИ Соціально-побутові казки - соціальні, тому що в них ідеться про бідних і багатих;побутові, бо в них розповідається про побут, тобто про повсякденне життя людини. Герої соціально-побутових казок – звичайні люди. Одні з них чесні, розумні, роботящі, живуть у злагоді. Але є й інші – злі, жадібні, ліниві, підступні. Розповідаючи ці казки, народ хотів сказати, як треба жити, до чого прагнути.

Номер слайду 10

Прочитай правильно Скарбниця,розпорядження,найпильніший,милостивий,звиток,найвитриваліший.''''''

Номер слайду 11

6 шок5 рі4 го3 ний2 м’я1 Ка Прочитай назву казки Вправа “Виноград”“ Кам’яний горішок ”

Номер слайду 12

За сімома горами, за сімома ріками жив собі Володар. Мав він трьох синів, кучерявих хлопчиків.    Занедужав Володар, виснажений воєнними походами.    Велів до себе синів привести.— Сини мої любі, — сказав, — смерть розлучає нас. Не лишаю вам скарбів, бо війни з ворогами спорожнили нашу скарбницю. А все ж таки візьміть собі те, що в ній лежить.    Це моє останнє розпорядження. Українська народна казка. Кам’яний горішок

Номер слайду 13

— Котрий же син має володіти по тобі, милостивий Володарю? — запитав воєвода.    Та Володар заплющив очі і вмер.

Номер слайду 14

Згодом відчинили скарбницю і побачили там один-однісінький кам'яний горішок.    Дивувалися всі, що воно означає, що такий могутній Володар, а синам у спадщину лишив тільки кам'яного горішка.    Найстарший син узяв горішка і каже:— Поділимося ним! Я розіб'ю його на три частини, і кожний дістане третину.    Ударив його молотком раз і другий, але твердий горішок не піддавався. Тоді старший син каже:— Навіщо він нам потрібний? Коли б хоч золотий був, а то кам'яний...

Номер слайду 15

 І кинув горішок під стіл. Підняв його середній син:— Ану, може, я розіб'ю! Ти ударив двічі, а я вдарю вдесятеро більше.    Бив-бив, не розбив. Махнув рукою і сказав:— Ай справді, навіщо він нам здався? Коли б хоч срібний був, а то...    І кинув його. А найменший син підняв горішка, виніс його на замкове подвір'я і почав розбивати. Бив-бив до самого вечора й не розбив. Другого дня знов узявся до роботи, але коли сонечко зайшло, горішок був цілий-цілісінький.

Номер слайду 16

— Що воно за диво? — думає найменший син. — Такий собі горішок, та щоб я його не розбив?! Мушу я йому дати раду!    А третього дня прийшли обидва старші брати і стали кепкувати:— Каміння тобі на шляху товкти, а не Володарем бути! Що це ти, з глузду з'їхав, що кращої роботи собі не знайдеш?..

Номер слайду 17

 Збіглися селяни, що працюють у панському дворі, прийшов і сам воєвода, та й кажуть:— Може б, тобі і справді кинути це діло. Не вдіяли твої брати нічого, то й ти не вдієш...    Найменший син відповідає:— Напевно, треба мені вашої поради послухати. Тільки шкода недокінчене діло на півдороги лишати. Ще хоч один-однісінький раз ударю...    Ударив злегка молотком, а той горішок узяв і натроє розколовся. А з нього вилетів звиток паперу. Воєвода розгорнув папір і почав читати:

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Поклонилися всі найменшому синові, повели в терем і посадили на престолі, щоб сповнилася мудра воля старого Володаря. А воєвода дуже зрадів, що країна дістала нового Володаря, і сказав на радощах:— Добрий буде володар! Що задумає, доведе до кінця!

Номер слайду 20

Слово про слово Які нові слова трапилися тобі в тексті? Чи зрозумілі тобі їхні значення?Князь – голова роду, що стояв на чолі військової дружини, правитель князівства. Воєвода - воєначальник, голова військового загону, командир дружини або ополчення.

Номер слайду 21

Слово про слово Престол –трон. Терем – царський будинок.

Номер слайду 22

Слово про слово. Знайдіть відповідність Розпорядження Найпильніший Милостивий Звиток Найвитриваліший місце або приміщення для зберігання скарбів наказ уважний, зосередженийприхильний, ласкавий смуга паперу , згорнена трубкоюстійкий, міцний, непохитний  Скарбниця

Номер слайду 23

Дай відповіді на запитання- Хто дійові особи казки ?- Який спадок залишив Володар своїм синам?- Кому ж удалося розколоти горішок?- Що ж було в кам’яному горішку?- Хто став царем і чому ?

Номер слайду 24

Тема: розповідь про кам’яний горішок – спадок трьом синам. Головна думка: доводити до кінця задумане. Мета: заклик бути наполегливим у досягненні мети, не кидати справу на півдорозі. Жанр: казка. Вид казки: соціально-побутова. Аналіз твору. Доведення, що казка соціально-побутова. Казка не про тварин. Нема ні чарівних перетворень, ні чарівних предметів.3. Твір про події у повсякденному житті з персонажами-людьми.

Номер слайду 25

Будова казки. Зачин. Кінцівка. Основна частина“За сімома горами, за сімома ріками жив собі Володар. Мав він трьох синів, кучерявих хлопчиків…”«Згодом відчинили скарбницю і побачили там один-однісінький кам'яний горішок…» «Поклонилися всі найменшому синові, повели в терем і посадили на престолі…»

Номер слайду 26

1. Володар і три сини.2. Остання воля батька.3. Горіх не золотий.4. Горіх не срібний.5. Мушу дати раду.6. Царський наказ.7. Добрий буде володар. План казки

Номер слайду 27

Герої казки. Головний персонаж. Другорядні персонажіНаймолодший брат. Батько. Двоє старших братів. Воєвода Позитивний персонаж

Номер слайду 28

Характеристика головного героя- Як ти вважаєш, які риси характеру найменшого сина допомогли йому розколоти горішок?Завзятий. Старанний Працьовитий Працелюбний Наполегливий у досягненні мети Вірить у досягненні успіху Прислухається до порад

Номер слайду 29

Казка вчить Наполегливо працювати, не залишати справу на півдорозі на прикладі молодшого брата. Казка засуджуєБезпорадність, зневіру, полишення справи на півдорозі на прикладі старших братів.

Номер слайду 30

Чим наполегливість відрізняється від упертості ?Упертість – намагання все робити по-своєму, настоювання на своєму, непоступливість. Наполегливість – завзятість, стійкість, непохитність у здійсненні, досягненні певної мети.

Номер слайду 31

Яка справа вимагає від людини бути дуже наполегливим ? Будь-яка діяльність потребує вміння бути наполегливим. Навчання – це наполеглива багатоденна праця. Наполегливість допомагає стати переможцями у конкурсах, змаганнях,здобути кращий результат. Наполегливість у праці допомагає стати майстром своєї справи, досягти мети, не зупинятися на півдорозі. Наполегливість – це важливий крок до успіху в будь-якій роботі.

Номер слайду 32

Доберіть прислів’я, що за змістом відповідає казці. Хто працює, той і урожай збирає. Наполегливість - запорука успіху! Велика перемога - себе перемогти.

Номер слайду 33

Назви головних героїв казки. Чому старші брати не розбили горішок?Поясни ти справді думаєш ,що наполегливість запорука успіху. Придумай як можна змінити події в казці, щоб вона стала чарівною. Запропонуй які імена можна дати героям казки. Поділися , що ти відчуваєш, коли дізнався про те , що молодший син розколов горіх. Куб “Блума”

Номер слайду 34

- Чи справдилися ваші очікування? - Що ви взяли з уроку для життя? Мікрофон

Номер слайду 35

Корисні знання. Над цим варто замислитися. Це мені не потрібно Рефлексія. Вправа “ Ранець - м’ясорубка - смітник ”

Номер слайду 36

Використані джерелаhttps://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9 A%D0%BD%D1%8 F%D0%B7%D1%8 C https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D0%BE%D1%94%D0%B2%D0%BE%D0%B4%D0%B0_(%D0%B7%D0%BD%D0%B0%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8 F)

pptx
Додав(-ла)
Роман Леся
Додано
27 листопада
Переглядів
4
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку