Даний матеріал містить адаптовані завдання для перевірки результатів навчання з хімії учнів з ООП в 7 класі НУШ, що здійснюється письмово у формі комбінованої діагностувальної роботи за трьома групами результатів наприкінці вивчення теми. Завдання складено в одному варіанті відповідно до змісту модельних навчальних програм: «Хімія. 7-9 класи» для закладів загальної середньої освіти (Григорович О. В.). Це дає можливість використовувати його незалежно від того, яким підручником послуговуються в навчальному закладі. За трьома групами результатів складено адаптовані завдання для учнів з ООП з 1- 3 рівнем підтримки. Правильне виконання оцінюється в 2,3,4 бали (в залежності від складності).
ДІАГНОСТУВАЛЬНА РОБОТА №2 З ТЕМИ « ВІД ХІМІЧНИХ ЕЛЕМЕНТІВ ДО ХІМІЧНИХ СПОЛУК »
Частина 1. Група результатів 1. Проводить дослідження природи
І. Оберіть правильний варіант відповіді та позначте у квадратику біля букви (2 бали)
А |
|
Б |
|
Хлопчик допомагав мамі на кухні готувати вечерю.
Мама попросила сина посолити салат.
Біла речовина щойно потрапила на овочі, зразу зникла. Куди поділася сіль?
А) кристалики солі розчинились - овочі містять воду; Б) трапилось диво.
ІІ. Розгляньте модель атома та зазначте: (4 бали)
1. Назву хімічного елемента___________________
2. Заряд ядра_________________
3. Кількість електронів___________________
Елементи в періодичній таблиці мають свою назву, свій порядковий номер, який дорівнює заряду ядра.
Заряд ядра атома є позитивний - «+» Модель атома
Електрони позначені на малюнку, який зображує атом синіми кульками -
Рис.1 Періодична таблиця хімічних елементів (Додаток)
ІІІ. Завдання з розгорнутою відповіддю (3 бали кожне)
1.З’ясуйте за діаграмою «Поширеність хімічних елементів в організмі людини». Якого хімічного елемента в організмі людини є найбільше і
скільки відсотків.
Відповідь_________________________________________________________
2. Розгляньте діаграму та зробіть висновок, на які потреби родина витрачає найбільше води?
Відповідь:___________________________________________________________
Оцінка досягнень учня по І групі результатів ____________________
Частина 2. Група результатів 2. Здійснює пошук та опрацьовує інформацію
А |
|
Б |
|
І. Оберіть правильний варіант відповіді та позначте у квадратику навпроти букви (2 бали)
Найдрібніші частинки речовини, які складаються з ядра та електронів:
Молекула води
А молекули Б атоми
Атом Оксигену позначено -
Атоми Гідрогену позначено -
ІІ. Оберіть кілька правильних відповідей
Випишіть із даного переліку сполук прості речовини: (2 бали)
Fe2 O3 , Mg , Cl2 , Cu (OH)2
Прості речовини ______________________________________
Прості речовини складаються з атомів одного хімічного елемента (АІ, Н2)
ІІІ. Запишіть формули речовин за їхньою вимовою: (4 бали)
Назва елемента |
Символ елемента |
Вимова у формулі |
Алюміній |
АІ |
алюміній |
Гідроген |
Н |
аш |
Оксиген |
О |
о |
Карбон |
С |
це |
Сульфур |
S |
ес |
1) Це о два _________________
2) Аш два о _________________
SО2
Символи Індекси
Наприклад: Формула читається – ес о два
Для цього використовується вимова символа елемента та індекси (числа), які
записані знизу
ІV. Розв’яжіть задачу (4 бали)
Для всіх речовин характерні певні фізичні властивості. Однією з властивостей є густина. Кожна речовина має свою густину, за якою її можна відрізнити від інших.
Чоловік вирішив на День народження подарувати дружині прикрасу із золота. Срібло має густину 10,5 г/см3. Яка густина золота? Визнач за таблицею.
Речовина |
Густина, ρ, г/см3 |
Золото |
19,3 |
Срібло |
10,5 |
Мідь |
9,9 |
Алюміній |
2,7 |
Залізо |
7,8 |
Золото Срібло
Відповідь____________________________________________________________
Оцінка досягнень учня по ІІ групі результатів ____________________
Частина 3. Група результатів 3. Усвідомлює закономірності природи
І. Оберіть кілька правильних відповідей та позначте в квадратиках навпроти букв (3 бали)
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
Із запропонованих хімічних елементів виберіть
металічні елементи.
А) Н ; Б) К; В) С; Г) Са
Рис.2 Метали і неметали (Додаток)
ІІ. Установіть відповідність: (3 бали)
Розгляньте уважно Періодичну таблицю Д.І. Менделєєва та знайдіть
|
1 |
2 |
А |
|
|
Б |
|
|
відповідність між хімічним елементом та його характеристикою.
1 |
Мg |
2 |
O |
А |
3 період, 2 група, метал |
Б |
2 період, 16 група, неметал |
Група - вертикальний ряд хімічних елементів.
Період – горизонтальний ряд хімічних елементі
ІІІ. За наведеними зображеннями моделей молекул речовин складіть їх хімічні формули. (3 бали)
Червоні кульки – атоми Оксигену, Чорні - атоми Карбону, Сірі - атоми Гідрогену.
1._____________ 2._____________
Наприклад:
Хімічна формула вуглекислого газу Модель вуглекислого газу
СО2
Символи Індекси
А |
|
Б |
|
ІV. Розв’яжіть задачу (3 бали)
Серед двох металів визнач сріблясто – сірий метал, який є
Речовина |
Густина, ρ, г/см3 |
Золото |
19,3 |
Срібло |
10,5 |
Мідь |
9,9 |
Алюміній |
2,7 |
Залізо |
7,8 |
легкий (має невелику густину), тому його використовують для виготовлення літаків, каструль, виделок, ложок. За таблицею визначте, який це метал.
А золото Б алюміній
Виделки, ложки Каструля Літак
Відповідь____________________________________________________________
Оцінка досягнень учня по ІІІ групі результатів ____________________
ВІДПОВІДІ ДО ДІАГНОСТУВАЛЬНОЇ РОБОТИ №1 З ТЕМИ « ВІД ХІМІЧНИХ ЕЛЕМЕНТІВ ДО ХІМІЧНИХ СПОЛУК »
І. А
ІІ. Елемент Карбон, заряд ядра +6, електронів 6
ІІІ. 1.Найбільше в організмі людини є Оксигену 65%
2.Найбільше води людина витрачає умивання, ванну, душ, туалет – по 30%
Частина 2.
І. Б
ІІ. Прості речовини - Mg, Cl2
ІІІ. 1. СО2 2. Н2 О
ІV. Густина золота – 19,3 г/см3
Всього 12 балів
Частина 3.
І. А, В
ІІ. 1-А, 2-Б
ІІІ. 1. О2 2.С2 Н2
ІV. Цей метал - алюміній
Всього 12 балів