Урок в 7 класі КЗ Верхівцевського НВК Учитель Кукса Наталія Миколаївна
Номер слайду 2
Мета: На основі аналізу запропонованих дослідів сформулювати поняття фізичного і хімічного явища. Визначити ознаки протікання хімічних реакцій на основі демонстраційного експерименту та життєвих спостережень. Навчитися відрізняти фізичні і хімічні явища в побуті і житті.
Номер слайду 3
Цілі: Навчитися : відрізняти фізичні і хімічні явища в побуті і житті. визначати ознаки протікання хімічних реакцій
Номер слайду 4
Явища Речовина - це вид матерії, що володіє при певних умовах постійними фізичними властивостями. Однак зі зміною цих умов властивості речовини міняються. Всі зміни, що відбуваються з речовиною, називаються явищами. kuksa-natalija@mail.ru
Номер слайду 5
1. Що відбувається з водою на морозі? 2. Що відбувається при її нагріванні? 3. Що відбувається, якщо залишити залізний предмет в сирому місці? В оточуючому нас світі відбуваються різні явища: випаровування води її замерзання руйнування гірських порід вона замерзає она перетворюється на пар іржавіє kuksa-natalija@mail.ru
Номер слайду 6
Явища Природні фізичні хімічні соціальні
Номер слайду 7
Природні Дощ Сніг Виверження вулкану Ураган Блискавка
Номер слайду 8
Явища
Номер слайду 9
Фізичні явища Зміни речовин, які не ведуть до утворення нових речовин (з іншими властивостями).
Номер слайду 10
Хімічні явища Хімічне явище (реакція) - явище, при якому утворюються нові речовини. kuksa-natalija@mail.ru
Номер слайду 11
зміна кольору; виділення газу; поява запаху; утворення осаду; виділення тепла та світла *
Номер слайду 12
Умови виникнення хімічної реакції приведення до зіткнення реагуючих речовин; подрібнення речовин (найбільше подрібнення досягається розчиненням речовин); для протікання багатьох реакцій неохідне нагрівання реагуючих речовин до певної температури
Номер слайду 13
Які явища зображені на малюнках?
Номер слайду 14
*
Номер слайду 15
Номер слайду 16
* *
Номер слайду 17
Практична робота №2 “ Дослідження фізичних та хімічних явищ” Мета: дослідити явища розчинення,нагрівання речовин,та їх взаємодію з іншими речовинами. Зробити висновки
Номер слайду 18
Дослыд №1. Розчинимо у воді сіль мідного купоросу. Як ви вважаєте: змінилась речовина? Яке це явище? Властивості Спочатку Після досліду Агрегатний стан Форма Колір твердий кристали блакитний рідкий розчин блакитний
Номер слайду 19
Дослід№2 «Нагрівання розчину» Які зміни відбулися з розчином мідного купоросу? Чи утворилась нова речовина з новими властивостями? Яке це явище? Властивості До нагрівання Після Колір Агрегатний стан Розчинення у воді сухого залишку блакитний рідкий білий твердий блакитний
Номер слайду 20
Дослід№3 «Взаємодія мідного купоросу з залізом» Які зміни відбулися з розчином мідного купоросу та залізом? Чи утворились нові речовини? Яке це явище? Властивості До взаємодії Після Мідний купорос Залізо блакитний сіре жовтий коричньове