Діагностувальна тематична робота 2 з теми «Літосфера».
І Варіант
І рівень (1 пит.-0,5 б.)
1. Проявом внутрішніх сил Землі є:
А) землетруси;
Б) вивітрювання;
В) робота вітру.
2. Гірські системи утворюються в основному внаслідок…
А) вивітрювання;
Б) зіткнення літосферних плит;
В) землетрусів.
3. Який зовнішній процес сприяє утворенню ярів?
А) робота вітру;
Б) землетруси;
В) робота поверхневих текучих вод.
4. Абсолютна висота в Україні вимірюється в метрах та визначається по вертикалі від рівня моря…
А) Азовського;
Б) Балтійського;
В) Чорного.
5. Зазначте корисні копалини, які мають органічне походження.
А) Вапняк, торф, бурштин;
Б) Глина, пісок, ракушняк;
В) Калійна сіль, доломіт, мергель.
6. Оберіть варіант класифікації рівнин за висотою.
А) Плоскі та горбисті рівнини;
Б) Молоді та давні рівнини;
Г) Низовини, височини, плоскогір’я.
ІІ рівень (1 пит.-1 б.)
7. Чим відрізняється магма від лави?
8. Що таке вивітрювання? Які його види ви знаєте?
9. Назвіть основні елементи рельєфу дна Світового океану
ІІІ рівень (3 б.)
10. Наведені форми рельєфу згрупуйте у таблицю: Альпи, Карпати, Гімалаї, Причорноморська, Кримські, Подільська, Амазонська, Лаврентійська, Декан, Східно-Африканське, Кавказ, Бразильське, Анди.
Рівнини |
Гори |
||||
Низовина |
Височина |
Плоскогір’я |
Низькі |
Середні |
Високі |
|
|
|
|
|
|
ІV рівень (3 б.)
11. Розв’яжіть задачу. Найглибша у світі свердловина має глибину 12266 метрів. Розрахуйте температуру гірських порід на її дні, якщо на поверхні вона становить 10℃. Врахуйте, що через кожні 100 метрів глибини температура в земній корі підвищується в середньому на 3℃.
Діагностувальна тематична робота 2 з теми «Літосфера».
ІІ Варіант
І рівень (1 пит.-0,5 б.)
1. За висотою гори поділяються на:
А) складчасті, складчасто-брилові; вулканічні;
Б) низькі, середні, високі ;
В) низовини, височини, плоскогірꞌя.
2. Унаслідок тектонічних рухів Пангея розкололася на:
А)Лавразію та Гондвану;
Б)Євразію та Північну Америку;
В) Африку та Австралію.
3. Найсильніші руйнування під час землетрусів спостерігаються…
А) в епіцентрі;
Б) в кратері;
Г) в гарячих джерелах.
4. Максимальною товщею земної кори вважають відстань…
А) до 10 км;
Б) до 80 км;
В) до 200 км.
5. Лінії на карті чи плані, що з’єднують точки з однаковою абсолютною висотою називаються…
А) Горизонталі;
Б) Бергштрихи;
В) Позначки висоти.
6. Зазначте корисні копалини магматичного походження, які використовують у будівництві.
А) Глина та пісок;
Б) Мармур та вапняк;
В) Базальт та лабрадорит.
ІІ рівень (1 пит.- 1 б.)
7. Чим відрізняються гейзери від гарячих джерел?
8. Як розрізняють рівнини за абсолютною висотою? Яким кольором їх позначають на карті?
9. Назвіть сейсмічні пояси Землі.
ІІІ рівень (3 б.)
10. Наведені форми рельєфу згрупуйте у таблицю: Альпи, Карпати, Гімалаї, Причорноморська, Кримські, Подільська, Амазонська, Лаврентійська, Декан, Східно-Африканське, Кавказ, Бразильське, Анди.
Рівнини |
Гори |
||||
Низовина |
Височина |
Плоскогір’я |
Низькі |
Середні |
Високі |
|
|
|
|
|
|
ІV рівень (3 б.)
11. Розв’яжіть задачу. Початок будівництва дамб у Нідерландах припав на X-XI ст. В міру опускання земної кори ці дамби надбудовували. Вирахуйте, на скільки метрів чи сантиметрів треба було збільшити висоту дамби за період з 1100 р. по 2022р., якщо узбережжя опускалося в середньому на 0,3 см за рік.