Діагностувальна робота № 4 «Читання вголос» тема «Захоплюємось сторінками історії»
Прізвище, ім′я ______________________________________________
Варіант 1
Від ріки Орелі аж по ріку Кінську козаки побудували земляні укріплення. Такі укріплення називаються редути. У кожному редуті був курінь на п’ятдесят чоловік. З редутів козаки висилали в степи пікети й розвідки. Біля кожного редута ставили фігури. Це були хитромудро збудовані маяки. За їх допомогою можна було швидко оповістити увесь край про несподіваний ворожий набіг. Кожна фігура складалася з двадцятьох смоляних бочок. Будували її ось як. В основу ставили шість бочок сторч. Їх міцно з’єднували, обв’язували смоляним канатом. Усередині залишали порожнє місце. На них ставили п’ять бочок, а там — чотири, останні ж дві — одна на одну. Верхня бочка була найменша і без дна. Всередині її був вставлений залізний прут. До прута прив’язували довгий мотузок. Один кінець мотузка звисав аж до самої землі. Біля другого кінця прив’язували здоровенний пук вивареного в селітрі лика. Щоб не трапилося пожежі, такі фігури ставили подалі від редута. Удень і вночі біля кожної пильнували вартові. Від редута до редута снували козаки, чоловік по п’ять і більше. Як вгледять татарву, то й чкурнуть до укріплення. Там осавул звелить запалювать фігуру. По інших редутах побачать і собі запалюють. Так в одну годину козаки увесь край оповістять, щоб люди рятувалися. (За інтернет джерелами) |
10 17 28 30 38 46 52 59 63 71 78 88 89 98 105 115 121 129 140 148 158 164 173 174 |
Швидкість читання (норма 80-85 сл/хв.) |
|
Спосіб читання (необхідне підкреслити) |
по складах, цілими словами, плавне
|
Виразність читання |
|
Кількість помилок при читанні ( наголос, перестановка букв, пропуск букв) |
|
1. Козаки будували земляні укріплення. Воно називалося? а) редис
б) редут
в) дерун
2. В основі маяків були:
а) бочки
б) смоляні канати
в) прути
3. Випишіть з тексту, що робили козаки аби не сталося пожежі на редутах.
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
4. Поясни, яке значення мали редути і маяки для мешканців України у давні часи. Напиши аргументовану відповідь (2-3 речення). Підтверджуй свою думку посиланнями на прочитаний текст.
__________________________________________________________________
Оціни свою роботу:
Діагностувальна робота № 4 «Читання вголос» тема «Захоплюємось сторінками історії»
Прізвище, ім′я ______________________________________________
Варіант 2
Є довгожителі серед людей, серед дерев, проте, щоб були довгожителі серед криниць, чути довелося вперше. Щоправда, від тієї, ще козацької, криниці мало що й залишилося — лише дерев’яний зруб. А була ж, кажуть, недалеко від річки чудо-криниця із високим журавлем, що підіймав здоровенний кадуб води. Він перехилявся в дужих руках козаків і виливався в довгий жолоб, з якого, спрагло припадаючи, пили виморені в походах козацькі коні. А чутка дійшла до нас така, що в цьому краю сміливе козацтво не раз відбивало ворожі навали монголо-татар. В одній надзвичайно орстокій січі удача сприяла українцям. Вони отримали перемогу і відібрали у ворога нечувано великий скарб: багато золотих прикрас, золотих монет і ще всіляких дорогоцінних речей. Мужні оборонці не мали часу на довгий перепочинок, бо потрібно було прогнати ворога геть з рідної землі. І вночі, при світлі місяця та яскравого багаття взялися до важливої роботи: щоб зберегти відібраний у ворогів народний скарб, вирішили його закопати. Дружно й швидко кипіла робота: хто коней напував із добротної криниці з журавлем та жолобом, хто варив куліш, хто зброю налаштовував, а більшість трудились на береговій землі, віддаючи їй на довге збереження скарби із золота. Тільки завдяки залишкам славнозвісної криниці можна здогадуватись про місце знаходження закопаного золота. (За інтернет джерелами) |
9 15 24 33 41 49 57 60 69 77 85 93 101 109 112 119 127 136 143 150 157 163 168 |
Швидкість читання (норма 80-85 сл/хв.) |
|
Спосіб читання (необхідне підкреслити) |
по складах, цілими словами, плавне
|
Виразність читання |
|
Кількість помилок при читанні ( наголос, перестановка букв, пропуск букв) |
|
2. Про що розповідає текст?
а) про козаків
б) про криницю
в) про скарб
2. Козаки здобули скарб під час:
а) жорстокої битви
б) походу до Криму
в) вартування кордонів
3. Випишіть з тексту опис криниці-довгожителя.
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________ 4. Поясни, яке значення мала криниця-довгожитель для козаківоборонців. Напиши аргументовану відповідь ( 2-3 речення). Підтверджуй свою думку посиланнями на прочитаний текст.
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
Оціни свою роботу:
Літературне читання
КЛЮЧ ДО ДІАГНОСТУВАЛЬНОЇ РОБОТИ № 4.
Завдання 1 |
володіє повноцінною навичкою читання вголос і мовчки текстів різних видів як загальнопредметним умінням; [4 МОВ 2.1] усвідомлює важливість уміння вправно читати для успішного навчання тепер і в майбутньому; самостійно застосовує прийоми виразного читання та декламування напам’ять (для художніх текстів); [4 МОВ 2.1], [4 МОВ 2.7] здійснює самоконтроль, самооцінку якості свого читання і розуміння змісту; за потреби |
ЛЧ 3. Володіє повноцінною навичкою читання вголос і мовчки |
Завдання 2.1 |
самостійно виділяє у тексті і пояснює значення незнайомих слів, висловів, термінів; [4 МОВ 2.1], [4 МОВ 2.2] |
|
Завдання 2.2 |
застосовує прийом перечитування тексту чи окремих частин, фрагментів. [4 МОВ 2.2], [4 МОВ 2.4] |
|
Завдання 2.3 |
самостійно й усвідомлено застосовує різні види читання під час опрацювання змісту текстів різних видів; [4 МОВ 2.1], [4 МОВ 2.2] |
|
Завдання 2.4 |
застосовує прийом перечитування тексту чи окремих частин, фрагментів. [4 МОВ 2.2], [4 МОВ 2.4] |
БЛАНК ОЦІНЮВАННЯ РОБОТИ КЛАСУ
ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ
№ |
ПІБ УЧНІВ |
|
ПОКАЗНИКИ У СВІДОЦТВІ |
|
|||||
|
ЛЧ3 |
|
|||||||
|
ЗАВДАННЯ |
|
|||||||
|
1 |
2.1 |
2.2 |
2.3 |
2.4 |
||||
Швид кість |
Спо сіб |
Вира зніст |
Поми лки |
||||||
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
16 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
17 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
18 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
19 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
20 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
21 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
22 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
23 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
24 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
25 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
26 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
27 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
28 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
29 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
30 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Критерії оцінювання діагностувальної роботи № 4
Завдання |
Низький |
Середній |
Достатній |
Високий |
|
1. Навичка читання вголос |
|
Учень/учениця демонструють недостатні навички швидкого (до 64 сл/хв.), читання цілими словами або по складах, припускається 4 і більше помилок; не застосовує прийоми виразного читання у тексті |
Учень/учениця демонструють недостатні навички швидкого (65- 79 сл/хв.), плавного читання, припускається 1-3 помилки; застосовує прийоми виразного читання не в усіх частинах тексту |
Учень/учениця демонструють достатні навички швидкого (80- 85 сл/хв.), плавного читання, без помилок; самостійно застосовує прийоми виразного читання; |
Учень/учениця демонструють високі навички швидкого (більше 85 сл/хв.), плавного читання, без помилок; самостійно застосовує прийоми виразного читання; здійснює самоконтроль, самооцінку якості свого читання і розуміння змісту |
2.1.Розуміння слів, що є тексті
|
у |
Учень/учениця неправильно обрали усі правильні відповіді. |
Учень/учениця припустилися 2 помилок. |
Учень/учениця правильно обрали відповіді, припустилися 1 помилки |
Учень/учениця правильно обрали усі правильні відповіді. |
2.2. Розуміння подій у тексті
|
Учень/учениця неправильно обрали усі правильні відповіді. |
Учень/учениця припустилися 2 помилок. |
Учень/учениця правильно обрали відповіді, припустилися 1 помилки |
Учень/учениця правильно обрали усі правильні відповіді. |
|
2.3. Навичка перечитування тексту з метою пошуку потрібної інформації |
Учень/учениця неправильно виписали фрагмент із тексту. |
Учень/учениця виписали частково фрагмент із тексту, що відповідає завданню. |
Учень/учениця правильно виписали фрагмент із тексту, що відповідає завданню, припустилися 1-2 неточностей. |
Учень/учениця правильно виписали фрагмент із тексту, що відповідає завданню. |
|
2.4. Висловлюван-ня щодо значення прочитаного тексту
|
Учень/учениця не можуть висловити свою думку, не можуть пояснити пояснюють яке значення має отримана інформація для читача, не підтверджують |
Учень/учениця нечітко висловлюють свою думку, не повністю пояснюють яке значення має отримана інформація для читача у |
Учень/учениця чітко висловлюють свою думку, пояснюють яке значення має отримана інформація для читача, не підтверджують |
Учень/учениця чітко, логічно, аргументовано висловлюють свою думку, пояснює яке значення має отримана інформація для читача, |
|
|
свою думку отриманою інформацією. |
висловлювані порушена логіка, не пояснюють, не підтверджують або частково використовують отриману інформацію. |
або частково використовують отриману інформацію. |
підтверджують це фактичними прикладами з тексту. |