Діагностувальна робота "Робота з літературним твором"

Про матеріал
Діагностувальна робота "Робота з літературним твором" 4 клас НУШ, за підручником "Літературне читання" Н.Богданець-Білоскаленко / 2021
Перегляд файлу

                                                Літературне читання. 4 кл.

                           Діагностувальна робота. Робота з літературним твором.

 

Дата_________________________ П.І._______________________________

                   

                                    Чудесні пташки

     Петрик жив зі своїми батьками на околиці великого міста.

     Якраз навпроти їхнього будинку стояла стара хатиночка. У тій хатиночці жила старенька бабуся. Біля її хатки був невеличкий город, де росли карто-

пля, цибуля, морква, петрушка, з десяток соняшників, а серед городини цві-

ли голубі кручені паничі та червоногарячі айстри. І ще росли там дві яблуні – одна антонівка, а путі́вка… Яблуні  щовесни рясно цвіли ніжним цвітом, та яблук на них родило мало, бо листя об’їдала гусінь, а як і достигне якийсь десяток, -- усі були червиві…

      Чому?

       Та тому, що шкідники – плодожерка та золотогузка – звивали собі на яблунях кубельця з яєчками. Навесні з цих яєчок виплоджувалася ненажерлива гусінь, що поїдала яблука. А старенька бабуся не мала сил пообирати кубельця.

       Якось Петрик приніс у хату кілька дощечок та почав ці дощечки стругати.

       --І що ото ти майструєш? – запитав татко.

       --Я, татку, хочу зробити шпаківню! Повісимо шпаківню на каштані, прилетять навесні птахи, оселяться у нас і виведуть діточок. А як шпак, тату, співає, якби ти знав!

       Татко посміхнувся.

        --Я, Петрику, знаю, як співають шпаки! Вони не лише хороше співають. Шпаки сади наші, наші ліси й поля від шкідників бережуть, від гусені, від сарани, совки… Хочеш, я допоможу тобі шпаківню змайструвати?

        Шпаківню повісили на каштані. А на тому каштані, у стовбурі, височенько над землею було невеличке дупло. Через деякий час на гілочку сіла пташка, підстрибнула й пурхнула в дірочку.

        --Синичка! – вигукнув Петрик. – Це вона собі кубельце мостить. Треба стерегти, щоб часом собака її не налякала! Тепер у нас на каштані будуть і шпаки, й синички! От здорово!

         І таки справді, у дуплі на каштані звили собі гніздечко синички.

         Настала весна. Прилетіли шпаки і оселилися в Петриковій шпаківні.

         Зацвіли садки…

         Дуже рясно цвіли яблуні біля бабусиної хатинки…

         Якось бабуся вивела свою кізоньку пастися, побачила Петрика та й каже:

          --Ти не знаєш, хлопчику, де взялися пташки – шпаки і синички? Вони геть чисто всі кубельця гусені на моїх яблуньках поклювали.

          --То наші шпаки і наші синички, вони на нашім каштані живуть.

Восени на бабусиних яблунях рясно-рясно вродило яблук  -- і антонівки, і путі́вки. (За Остапом Вишнею, 336 слів)

       

                                            

1. Визнач жанр прочитаного твору.

 

А) Оповідання;                Б) літературна казка;               В) легенда.

 

2. Що почав майструвати Петрик?

 

 А) іграшку;                       Б) шпаківню;                      В) годівницю.

 

3. Чому восени рясно-рясно вродили бабусині яблуні?

 

  А) Бо птахи оберігали дерева від шкідників.

  Б) Бо навесні бабуся пооббирала всі кубельця гусені.

  В) Бо влітку була хороша погода.

 

4. Випиши речення, в якому розповідається про користь шпаків.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

5. З’єднай стрілочками частини речень.

 

Яблуні щовесни рясно цвіли                                яблуні біля бабусиної хати.

ніжним цвітом,

 

А як шпак, тату, співає,                                           будуть і шпаки, й синички.

 

Тепер у нас на каштані                                           та яблук на них родило мало.

 

 Дуже рясно цвіли                                                    якби ти знав.

6. Встанови послідовність пунктів плану відповідно до змісту твору.

 

□  Шпаки прилетіли.

□  Червиві яблука.

□  Шпаківню повісили на каштані.

□  Рясний урожай.

□  Настала весна.

 

7. Про яких шкідників говориться в творі?

 

А) Тля, колорадський жук.

Б) Плодожерка, золотогузка.

В) Гусінь, бджола.

 

8. З’єднай стрілочкою прислів’я, яке найточніше виражає головну думку твору.

 

Багато пташок                                                            боїться

Зробив діло                                                                 мало комашок

Справа майстра                                                          гуляй сміло

 

9. Склади і запиши розповідь про свою допомогу пташкам взимку.

 

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.9
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 16
Оцінки та відгуки
  1. Буянова Наталія Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Нетецька Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Ілющенко Світлана Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Свідзінська Анжела Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Мироненко Олена Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Йосипенко Наталія Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Руденко Наталія Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Точанюк Альона
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Гончарук Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Тимофєєва Зінаїда
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  11. Кіптенко Юлія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  12. Косенко Наталія Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  13. Кузьмик Світлана
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  14. Шульжик Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  15. Бендюг Алла Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  16. Пройдакова Інна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 13 відгуків
docx
До підручника
Літературне читання 4 клас (Богданець-Білоскаленко Н. І, Зоряна М. І .)
Додано
20 лютого 2022
Переглядів
38920
Оцінка розробки
5.0 (16 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку