Українська література 5 клас
Діагностувальна робота № 4
Рідна Україна. Світ природи
Початковий і середній рівень
1. У Тараса („В бур’янах” С.Васильченка) проснулася жага до малювання, коли він:
а) побачив, як малює лисянський дяк-маляр;
б) був у кирилівського дяка;
в) коли був на природі.
2. З якого твору Т.Шевченка ці рядки?
Поклала мати коло хати
маленьких діточок своїх;
Сама заснула коло їх.
а) „За сонцем хмаронька пливе”;
б) „Садок вишневий коло хати”;
в) „Думка".
3. Який художній засіб використовує Т.Шевченко в даному уривку?
За сонцем хмаронька пливе,
Червоні поли розстиляє
І сонце спатоньки зове…
а) метафора; б) епітет; в) персоніфікація.
4. Про любов народу до пісні говорилося у вірші П.Тичини:
а) „Гаї шумлять”;
б) „Не бував ти у наших краях”;
в) „Блакить мою душу обвіяла".
6. Хто врятував лося з крижаної води („Лось” Є.Гуцала)?
а) дядько;
б) працівники заповідника;
в) хлопчики.
7 Що роблять дівчата, повертаючись з роботи у вірші «Садок вишневий коло хати» ?
А) Танцюють Б) співають В) сміються Г) розмовляють
8. У якому вірші Т. Шевченка героями є соловейко, хрущі?
А) «Садок вишневий коло хати» Б) « Зірка» В) «Гаї шумлять»
Г) «Не бував ти у наших краях»
9. Назвати вірш П.Тичини:
А) «Садок вишневий коло хати» Б) « Зірка» В) «Гаї шумлять»
Г) «За сонцем хмаронька пливе»
10. Знайти рядок з епітетами:
А) Зіронька встає, соловейко научати не дає;
Б) Маленькі діточки, рожева хмарка
В) неначе ворог, мов матері діти
11. Визначити тематику творів П. Тичини:
А) про дітей Б) про тварин В) про природу Г) про державу
12. Ліричну картину відпочинку селянської родини зображено у:
А)«Садок вишневий коло хати…» Т. Шевченка
Б)«Не бував ти у наших краях!» П. Тичини
В,)«Блакить мою душу обвіяла…» П. Тичини
Г,)«Княжа Україна» Олександр Олесь
Достатній рівень
Дати відповідь на запитання. ( 3 бала)
1. Чим відрізняється від однолітків Тарас („В бур’янах” С.Васильченка)?
2.Установіть відповідність персонажів та їх характеристик з оповідання «Лось» Є Гуцала:
А) дядько Шпичак 1. «Неквапно попрямував до тієї поляни, на якій любив найчастіше
Б) Лось бувати…»
В) брати-підберезовики 2. «Охопили зором ріку, і їхні лиця ще більше пом*якшали од нав-
колишнього простору…»
3. «… треба думати про те, щоб якось його заховати, замівши сліди»
Високий рівень
Написати невеликий твір на одну з тем: ( 2 б.)
1. «Найзаповітніші мрії нашого Тараса».
2. «Доброта, чуйність – головні риси характеру справжньої людини».
3. „Уміти відчувати природу – величезний дар”.