Діагностувальні роботи з курсу" Я досліджую світ"

Про матеріал
У збірнику розроблено 8 діагностувальних завдань для 4 класу до підручника «Я досліджую світ» у 2-х частинах (автори Тетяна Гільберг, Світлана Тарнавська, Ніна Павич) для перевірки навчальних досягнень учнів з вивчених тем. Тестові завдання підготовлено відповідно до Державного стандарту початкової освіти та Типовій освітній програмі під керівництвом О. Савченко.
Перегляд файлу

Комунальний заклад Фастівської міської ради «Центр професійного розвитку педагогічних працівників»

 

 

 

 

 

 

Зошит для проведення  діагностувальних робіт з інтегрованого курсу «Я досліджую світ» для 4 класу

 

 

                 

                                                          

Фастів 2022

                                                                                                                                                       

Ілюстрації взято: https://cutt.ly/KX4kI1L

Затверджено науково - методичною радою комунального закладу Фастівської міської ради «Центр професійного розвитку педагогічних працівників»

(Протокол №________ від _________)

 

 

 

 

 

Збірник діагностувальних завдань з інтегрованого курсу «Я досліджую світ» для 4 класу (тестові завдання)/ Автор: А. Усцова / упор. А.І. Усцова. - Фастів: 2022 -  с.

 

 

 

 

 

У збірнику розроблено 8 діагностувальних завдань  для 4 класу до підручника «Я досліджую світ» у 2-х частинах (автори Тетяна Гільберг, Світлана Тарнавська, Ніна Павич) для перевірки навчальних досягнень учнів з вивчених тем. Тестові завдання підготовлено відповідно до  Державного стандарту початкової освіти та Типовій освітній програмі під керівництвом О. Савченко.


Дорогі учні!

Пропонуємо вам цей зошит для виконання письмових діагностувальних робіт з курсу «Я досліджую світ» у 4 класі. Перевірка навчальних досягнень з вивчених тем здійснюється у формі тестування. Кожна робота складається з 12 завдань різного виду (два варіанти). Окрім теми « Люди – багатство – країни», де міститься 11 завдань.

  • Завдання з вибором правильної відповіді містить кілька варіантів відповіді, з яких лише один правильний.
  • Прошу звернути увагу на завдання, де містить кілька правильних варіантів відповідей.
  • Завдання на встановлення відповідності містить дві колонки у яких частини матеріалу віднесені до проблем, а інші - причини. Ваше завдання встановити відповідність між двома колонками за допомогою стрілочок.
  • Відкрите завдання передбачає написання письмового обґрунтування на поставлене питання чи проблему.  
  • Після виконання роботи ви можете оцінити свою роботу, поставивши в табличці «Самооцінювання» відмітку (V)  у відповідній колонці.

 

Бажаємо успіхів!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вступ

Із запровадженням Концепції Нової української школи відбулися суттєві зміни в оцінюванні навчальних досягнень учнів. А саме здійснюється формувальне та підсумкове оцінювання. Вчитель має можливість проаналізувати рівень засвоєння матеріалу учнем через запис оцінювального судження, що співвідноситься з рамкою оцінювання з урахуваннями видів діяльності.

Важливою функцією контролю, що дає змогу вчителеві виявити прогалини в знаннях  і вміннях відповідно до поставлених цілей, є діагностувальна функція. Проведення тематичних діагностувальних робіт, відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України № 813 від 13.07.2021 року «Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти» вчитель може сам визначати кількість та періодичність проведення діагностувальних робіт з інтегрованого курсу «Я досліджую світ»  під час складання календарно- тематичного планування. Як правило, їх планують через 16-20 навчальних годин опрацювання програмованого матеріалу.

Діагностувальні завдання передбачають використання різних типів вправ, дослідницьких проєктів та творчих робіт, які дають можливість вчителю простежити динаміку результатів навчання з вивченої теми.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                    Зміст

Діагностувальна робота №1. Подорожуємо Україною……………….…….…6

Варіант 1...…………………………………………………….……………….…..6

Варіант 2 ...………………………………………………………………………...8

Діагностувальна робота №2. Культурна спадщина України………………...11

Варіант 1…………………………………………………………………...….….11

Варіант 2…………………………………………………………………….……14

Діагностувальна робота №3. Природні зони України…………………..…....17

Варіант 1……………………………………………………………………….…17

Варіант 2…………………………………………………………………….……20

Діагностувальна робота №4. Океани та материки……………………….…..23

Варіант 1…………………………………………………………………….……23

Варіант 2……………………………………………………………………..…...25

Діагностувальна робота №5. Всесвіт. Сонячна система………………….…28

Варіант 1…………………………………………………………………………28

Варіант 2 ………………………………………………………………………...30

Діагностувальна робота №6. Майбутнє – це ми. Людина і природа……….32

Варіант 1……………………………………………………………………...….32

Варіант 2………………………………………………………………...……….35

Діагностувальна робота №7. Люди - багатство країни……………………...38

Варіант 1 ………………………………………………………………………...38

Варіант 2 ………………………………………………………………………...40

Річна діагностувальна робота ………………………………………………..42

Варіант 1……………………………………………………………………...….42

Варіант 2……………………………………………………………………...….44

 

 

 

Діагностувальна робота №1 за темою « Подорожуємо Україною»

Прізвище та ім’я ___________________________________________

I – варіант

1. Оберіть правильний варіант відповіді. День Незалежності України відзначається:

А) 28 червня;           Б) 24 серпня;                    В) 9 березня.

2. Визначте, на які групи розподіляється наука.

А) природничі, гуманітарні;        

Б) історичні, сучасні;          

В) суспільні, давні.

3. Продовжіть речення. Зменшена рухома модель Землі називається…..

А) карта;                 Б) глобус;                                    В) півкуля.

4. Оберіть правильні варіанти відповідей. Що на картах указує напрямки : північ-південь, захід-схід?

А) паралелі та меридіани;              Б) екватор;                    В) усе з переліченого.

5. Оберіть визначення. Шкала на картах для позначення висоти місцевості та глибини водойм називають:

А) шкала висот і глибин;                Б) умовні позначки;                В) масштаб.

6. Оберіть потрібне пояснення. Що означає орієнтуватися на місцевості?

А) орієнтуватися за допомогою компасу;

Б) уміння визначати основні сторони горизонту, своє місцезнаходження щодо сторін горизонту;

В) чекати поки впаде тінь на горизонтальний майданчик.

7. Зменшене узагальнене зображення невеликої ділянки земної поверхні називають:

А) масштаб;                              Б) план місцевості;                                     В) карта.

8. Зазначте складову горбів:

А) заглиблення в земній поверхні;                     Б) схил, дно, гирло;               

В) підошва, схил і вершина.

9.  Якої шкоди терикони та кар’єри завдають довкіллю?

А) змінюють ландшафти місцевості: зсуви, осипи, заболочування;

Б) забруднення ґрунту корисними копалинами;

В) заповнення пустот.

10. Скільки країн межує з Україною?

А) 7;                                          Б) 3;                                                  В) 12.

11. Відповідно до Конституції України « найвищою соціальною цінністю» є:

А) повага;                      Б) гідність;                             В) потреби.

12. Дайте розгорнуту відповідь. Як ви вважаєте, чи можливо відібрати в людини будь – яке право?

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________Самооцінювання

 

У мене все вдалося

Майже вдалося

Були труднощі

Учень

 

 

 

Вчитель

 

 

 

 

 

Діагностувальна робота №1 за темою « Подорожуємо Україною»

Прізвище та ім’я ___________________________________________

II – варіант

1.Дайте визначення поняття «наука»:

А) історія, релігія, суспільства;  

Б) система знань про навколишній світ;   

В) припущення, гіпотеза.

2. Оберіть правильний варіант відповіді. Основним Законом України є:

А) Накази Міністерства освіти і науки України;   

Б) Рішення, прийняті Верховною Радою України;      

В) Конституція України.

3. Оберіть правильне визначення. Великі ділянки суходолу, оточені з усіх боків водою, називаються:

А) острови;                            Б) материки;                          В) земля.

4. Пригадайте та оберіть. До складової частини карти належать:

А) назва карти;                      Б) умовні позначення;            В) масштаб;      

Г) усе з переліченого.

5. Продовжіть речення. Лінією горизонту називають……

А) простір Землі, який можна охопити очима;

Б) лінією, яка ніби відділяє небо від землі;

В) відкрита місцевість з точки місця спостереження.

6. Для зображення об’єктів на план використовують:

А) картинки;                  Б) схеми;                                  В) умовні знаки.

7. Пригадайте та оберіть відповідь. Число, що показує, у скільки разів довжина відрізка на плані менша від довжини відповідного відрізка на місцевості називають:

А) план місцевості;               Б) масштаб;                       В) площа місцевості.

8. Пригадайте форми низовин. Низовини мають:

А) горбисту і круту поверхню;          

Б) рівну і плоску;             

В) хвилясту поверхню.

9. Поміркуйте та оберіть, що з переліченого є основними руйнівними зовнішніми силами.

А) зміна температури;      

Б) вплив моря;                          В) дія вітру;           Г) вплив льодовиків;

Ґ) господарська діяльність людини;             Д) усе з переліченого.

10. Кого можна назвати справжнім громадянином України?

А) волелюбний, незалежний народ;          

Б) народ, що переймається проблемами країни;

В) народ, який проживає на території України, спілкується державною мовою, піклується про природу місцевості, де проживає, дотримується традицій та прав відповідно Закону.

11. День Гідності в Україні святкується:

А) 21 листопада;             Б) 14 жовтня;                      В) 24 серпня.

12. Дайте розгорнуту відповідь. Як ви вважаєте, чому Україну називають незалежною демократичною державою?

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Самооцінювання

 

У мене все вдалося

Майже вдалося

Були труднощі

Учень

 

 

 

Вчитель

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Діагностувальна робота №2 за темою « Культурна спадщина України»

Прізвище та ім’я ___________________________________________

I – варіант

1. Оберіть правильний варіант відповіді. Що дозволяє людям дізнаватися минуле?

     А) пісні;                                   Б) історії;                                 В) фотографії.

2. Пошуками та вивченням знайдених розкопок, поселень, виготовлених давніми людьми, займаються….

 А) археологи;                              Б) історики;                        В) місцеві жителі.

3. Продовжіть речення. До речових джерел історії належать:

А) писемні джерела інформації;                

Б) скам’янілі рештки тварин і рослин;                                   

В) археологічні знахідки .

4. Оберіть правильний варіант відповіді. Патріотизм – це……

А) єдність народу у важкі часи країни;             

Б) волонтерська діяльність;                  

В) любов до батьківщини, готовність захищати кордони країни, бути ввідним своєму народові.

5. Оберіть об’єкти культурної спадщини України.

А) заповідники, парки, пам’ятки природи;             Б) картини, пісні;         

В) звичаї, традиції, витвори майстрів;                  Г) усе з переліченого.

6. Оберіть потрібне. До природних ресурсів належать:

А) об’єкти живої та неживої природи, що оточують людину та використовуються в господарській діяльності;

Б) об’єкти живої природи, які використовуються в господарській діяльності для задоволення потреб людини;;

В) об’єкти неживої природи, що оточують людину та використовуються в господарській діяльності .

7. Оберіть правильні варіанти відповідей. (2). До рудних корисних копалин належить:

А) крейда;                             

Б) золото, цинк;                    

В) марганцева та залізна руда..

8. З якого природного палива під час переробки отримують цінні речовини?

А) нафти;                  Б) природнього газу;                В) кам’яного вугілля.

9.  Дайте визначення. Джерела енергії, які постійно постійно поновлюються у природі, називаються…..

А)природні копалини;    

Б) відновлювальними;    

В) енергію неможливо відновити.

10. В чому головний недолік енергії Сонця?

А) не забруднює навколишнє середовище;             

Б) довговічне;                    

В) не накопичується у хмарні дні та недоступне в нічний час.

11. Найбільшим за площею прісним озером України є:

А) Світязь;                      Б) Синевир;                                В) Ялпуг.

12. Оберіть острів штучного походження Азовського моря.

А) Безіменний острів;              Б) острів Бирючий;          В) острів Черепаха.

 

Самооцінювання

 

У мене все вдалося

Майже вдалося

Були труднощі

Учень

 

 

 

Вчитель

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Діагностувальна робота №2 за темою « Культурна спадщина України»

Прізвище та ім’я ___________________________________________

II – варіант

1. Оберіть правильний варіант відповіді. Як називають вчених, що вивчають минуле людства в усій його різноманітності?

   А) історики;                           Б) археологи;                    В) давні люди.

2. До писемних історичних джерел належать:

А) археологічні знахідки;         

Б) літописи, листи;            

В) малюнки, ієрогліфи.

3. Продовжіть речення. Архітектурні споруди, храми, монастирі це:

А) історичні джерела інформації;               

Б) об’єкти культурної спадщини України;                                  

В) пам’ятки природи України .

4. Оберіть гетьманів часів козацтва.

А) Тарас Шевченко, Михайло Грушевський;             

Б) Іван Мазепа, Богдан Хмельницький, Петро Сагайдачний;                  

В) Іван Піддубний, Володимир Великий, Ярослав Мудрий.

5. Головною метою списку ЮНЕСКО є:.

А) захистити історичні пам’ятки України;           

Б) зробити відомими і захистити об’єкти які є унікальними;         

В) популяризувати та залучати відвідувачів на екскурсії.            

6. Оберіть потрібне. Корисні копалини розподіляються на види:

А) тверді, рідкі, газоподібні;  

Б) рудні, нерудні, паливні;

В) хімічна сировина, будівельна та технічна сировина.

7. Оберіть правильні варіанти відповідей(2). До природнього палива належить:

А) крейда, гіпс;                        

Б) торф, кам’яне вугілля;                

В) нафта, природній газ.

8. Здатність будь- якого тіла виконувати роботу це…..

А) ритмічність;                        Б) ознаки здоров’я;                          В) енергія.

9.  За допомогою чого можна отримувати енергію?

А) за допомогою гідроелектростанції;    

Б) за допомогою теплоелектростанції;    

В) все з переліченого.

10. В чому особливість гірської річки?

А) швидка та бурхлива течія;             

Б) повільна, плавна течія;                    

В) зміна течії відповідно погоди.

11. Частина суходолу, що вдається у водний простір і сполучається з материком називається:

А) острів;                                  Б) півострів;                             В) коса.

12. Оберіть правильні відповіді. Від чого залежить різноманіття ґрунті?.

А) перегною та води;              Б) температури повітря;          В) вмісту піску.

Самооцінювання

 

У мене все вдалося

Майже вдалося

Були труднощі

Учень

 

 

 

Вчитель

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Діагностувальна робота №3 за темою « Природні зони України»

Прізвище та ім’я ___________________________________________

I – варіант

1. Оберіть правильний варіант відповіді. Скільки теплових поясів виокремлюють на поверхні нашої планети?

А) 2;                                                  Б) 4;                            В) 5.

2. Полярний день та полярна ніч спостерігаються у:

А) тропічному поясі;        

Б) помірному поясі;            

В) холодному тепловому поясі.

3. Оберіть визначення. Природні зони – це:

А) великі ділянки земної кулі, що різняться своїми природними умовами, ґрунтами, рослинним і тваринним світом;               

 Б) умовні великі області Землі, території яких різняться величинами купа падіння сонячних променів на поверхню;                                   

В) великі області земної поверхні, де соне цілодобово не заходить за горизонт.

4. Які різновиди дерев характерні для широколистих лісів?

А) дуб, бук, граб;              Б) сосна, ясен, дуб;                   В) клен, липа, ясен.

5. Серед птахів лісостепу є:

А) синиці, щиглики, перепілки;     

 Б) дятел, горобець, сова;          

В) сороки, куниці, зяблики.            

6. Оберіть потрібне. Найвищою вершиною Українських Карпат є:

А) Еверест;                          Б) Говерла;                       В) Кіліманджаро.

7. Оберіть правильний варіант відповіді. Яйли це:

А) пласкі поверхні Кримських гір, відокремлених ущелинами;                        

Б) передгір’я Кримських гір;                

В) підніжжя до вершини гір.

8. Ділянки землі та водного простору, де рослини та тварини перебувають під охороною держави називаються…..

А) біосферні заповідники;            Б) природні заповідники;                В) парки.

9.  Асканія – Нова  належить до заповідника зони……?

А) Українського Полісся;                  Б)  степу;                    В) лісостепу.

10. Кримський природній заповідник зберігає:

А) шафран, сову, гриф;            

Б) марену кримську, видру;                    

В) муфлони, зебру, коней Пржевальського.

11. Площу Поліського заповідника займають:

А) мішані ліси;                 Б) соснові та березові;                  В) широколисті ліси.

12. Оберіть один із відомих вам заповідників України та свою думку щодо його важливого значення для навколишнього світу

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Самооцінювання

 

У мене все вдалося

Майже вдалося

Були труднощі

Учень

 

 

 

Вчитель

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Діагностувальна робота №3 за темою « Природні зони України»

Прізвище та ім’я ___________________________________________

II – варіант

1. Оберіть правильний варіант відповіді. Зазначте, де найбільший кут падіння сонячного проміння?

 А) тропічному поясі;        Б) біля екватору;        В) північному помірному поясі.

2. Від чого залежить послідовна зміна природних зон?

А) великою кількістю спекотних днів;         

Б) кількістю світла, тепла і вологи;            

В) чіткій зміні сезонів.

3. Оберіть відповідь. Зона мішаних лісів розташована:

А) на заході країни;         Б) в північній частині України;       В) на півдні країни.

4. На південь від Полісся простягається:

А) гори;              Б) лісостеп;                   В) степ.

5. Оберіть річки, які протікають до морів степовою зоною.

А) Унава, Дністер, Дніпро;     

Б) Дніпро, Дністер, Дунай;          

В) Південний Буг, Ірпінь, Тиса.            

6. Оберіть потрібне. Безліса ділянка вершин Українських Карпат, що використовується як пасовисько називається :

А) луки;                          Б) степ;                       В) полонина.

7. Оберіть правильний варіант відповіді. Роман – Кош є найвищою вершиною:

А) Українських Карпат;                         Б) Кримських гір.            

8. Оберіть продовження визначення. Біосферний заповідник це:

А) ділянки землі, де рослини та тварини перебувають під охороною держави;         

Б) установа міжнародного значення, що займається природоохоронною та науково- дослідною діяльністю;               

В) ділянки землі, де вчені проводять науково- дослідну діяльність з вивчення різновидів рослинного і тваринного світу.

9.  В якій природній зоні України створено Канівський заповідник?

А) в зоні лісостепу;                  Б)  степу;                    В) зоні Українського Полісся.

10. Оберіть тварин Карпатського біосферного заповідника, що занесені до Червоної книги України:

А) лелека чорний, видра, пугач;             

Б) антилопа гну, муфлони, фламінго;                    

В) фазани, тритони, горностай.

11. Основним завданням заповідників України є:

А) збереження рослин і тварин;                   

Б) охорона й збереження рослинного й тваринного світу;                  

В) охорона рослин і тварин, занесених до Червоної книги України.

12. Оберіть один із відомих вам заповідників України та свою думку щодо його важливого значення для навколишнього світу.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Самооцінювання

 

У мене все вдалося

Майже вдалося

Були труднощі

Учень

 

 

 

Вчитель

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Діагностувальна робота №4 за темою «Океани та материки»

Прізвище та ім’я ___________________________________________

I – варіант

1. Оберіть правильний варіант відповіді. Зазначте найбільший материк світу.

 А) Африка;                             Б) Євразія;                               В) Австралія.

2. Доповніть речення. Африка – це:

А) найхолодніший материк;         

Б) найменший материк;            

В) найспекотніший материк.

3. Оберіть відповідь. Летючі риби мешкають у:

А) Тихому океані;             Б) Індійському океані;        В) Атлантичному океані.

4. Найбільшим островом на планеті є острів:

А) Мадагаскар;                       Б) Гренландія;                              В) Торі.

5. Плавуча льодова гора великих розмірів називається…….

А) Крига;                                 Б) айсберг;                                    В) лід.            

6. Оберіть потрібне. Найтеплішим океаном:

А) Індійський океан;                          Б) Тихий океан;                В) Атлантичний океан.

7. Оберіть правильний варіант відповіді. Найглибше озеро у світі, Байкал, знаходиться на материку:

А) Африка;                         Б) Південна Америка;                      В) Євразія.                

8. Оберіть продовження визначення. На якому материку знаходиться найбільша пустеля світу?

А) Північна Америка;          Б) Південна Америка;                   В) Африка.

9.  Оберіть продовження визначення. В Африці притаманні природні умови:

А) степ, лісостеп, тундра;                 

Б) савани, пустелі, тропічні ліси;                 

В) тайга, мішані ліси, степ .

10. Качконіс, єхидна, тасманійський диявол мешкають на материку:

А) Африка;                           Б) Північна Америка;                     В) Австралія.

11. Які притаманні опади в Антарктиді?

А) дощ;                                  Б) сніг;                                             В) град.

12. Чи можливе постійне життя людей на материку Антарктиди. Обґрунтуйте свою думку.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Самооцінювання

 

У мене все вдалося

Майже вдалося

Були труднощі

Учень

 

 

 

Вчитель

 

 

 

 

 

 

Діагностувальна робота №4 за темою «Океани та материки»

Прізвище та ім’я ___________________________________________

II – варіант

1. Оберіть правильний варіант відповіді. Які океани омивають материк Євразії?

 А) Індійський океан, Тихий океан, Атлантичний океан;                           

 Б) Північно - Льодовитий океан, Атлантичний океан;                             

 В) Індійський океан, Північно - Льодовитий океан, Тихий океан, Атлантичний океан.

2. Доповніть визначення. Безперервний водний простір земної кулі, обмежений материками та островами називається:

А) Світовий океан;                    Б) Тихий океан;             В) Індійський океан.

3. Оберіть відповідь. Найсолонішим океаном у Світовому океані є:

А) Тихий океан;               

Б) Північно- Льодовитий океан;                

В) Атлантичний океан.

4. Оберіть океан, який було названо в честь країни:

А) Тихий океан;                       Б) Атлантида;                      В) Індійський океан.

5. Пригадайте та оберіть варіант відповіді. З якими материками межує Євразія?

А) Африка - Індія;                                

Б) Північна Америка - Африка;                                   

В) Австралія – Південна Америка.            

6. Оберіть потрібне. На які корисні копалини багатий материк Євразія?

А) нафта, вапняк, гіпс, сіль;                         

Б) кам’яне вугілля, золото, природний газ;               

В) природний газ, торф, пісок.

7. Оберіть правильний варіант відповіді. Природними зонами Євразії є:

А) тундра, тайга, мішані ліси та широколисті ліси;                       

Б) степ, лісостеп, пустелі, вологі тропічні ліси;                    

В) вологі тропічні ліси, тайга, савани.                

8. Оберіть продовження визначення. Найдовша річка світу має назву:

А) Конго;                                           Б) Дніпро;                   В) Ніл.

9.  Особливістю якого материка є Великий Бар’єрний риф?

А) Євразії;                                          Б) Америки;                  В) Австралії.

10. Що несе загрозу природі Австралії?

А) вирубка лісів, випасання худоби, розвиток промисловості;                       

Б) кліматичні умови;                    

В) байдужість корінного населення.

11. На які корисні копалини багатий материк Антарктида?

А) торф, глина, пісок, кам’яне вугілля;                                 

Б) залізна руда, мідь, свинець, кам’яне вугілля;                                            

В) вапняк, сіль, мідна руда, цинк.

12. Чи хотіли б ви жити на материку Африки? Чому? Обґрунтуйте свою думку.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Самооцінювання

 

У мене все вдалося

Майже вдалося

Були труднощі

Учень

 

 

 

Вчитель

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Діагностувальна робота №5 за темою «Всесвіт. Сонячна система»

Прізвище та ім’я ___________________________________________

I – варіант

1. Оберіть правильний варіант відповіді. Космічний простір і все, що його заповнює, це:

 А)  Сонце;                             Б) Всесвіт;                               В) планети.

2. Яке небесне тіло не є планетою?

А) Земля;                                Б) Місяць;                               В) Венера.

3. Продовжіть речення. Зміна пір року є наслідком обертання Землі навколо….

А) своєї осі;                            Б) Сонця;                                 В)  Місяця.

4. Дайте коротку відповідь на запитання. Земля має пласку форму?

А) так;                                    Б) ні.

5. Дайте коротку відповідь на запитання. Земля нерухома, навколо неї рухається Сонце? 

А) так;                                    Б) ні.                                   

6. Оберіть потрібне. Уявна лінія, що проходить через центр Землі та Північний та Південний полюси називається:

А) вісь;                                    Б) меридіан;                             В) екватор.

7. Оберіть правильний варіант відповіді. Шлях, яким Земля рухається навколо Сонця, називається……..

А) вісь;                                     Б) траєкторія;                          В) орбіта.                

8. Впізнайте по опису планету та запишіть її назву. Я – найближча до Сонця планета. Дістала свою назву на честь римського вісника богів, бога торгівлі. Я обертаюся дуже швидко навколо Сонця за 88 днів.

__________________________________________________________________

9.  Оберіть продовження визначення. Рік -це:

А) проміжок часу, за який Земля здійснює повний оберт навколо Сонця;                 

Б) повторюваність природний явищ;                  В) 24 доби.

10. Зазначте планети земної групи (2 відповіді):

А) Юпітер, Меркурій;              Б) Венера, Земля;                 В) Марс, Меркурій.

11. Невелике холодне небесне тіло, що складається з пилу й льоду називається….

А) астероїд;                                  Б) метеорит;                            В) комета.

12. Запишіть та намалюйте зображення будови комети.

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Самооцінювання

 

У мене все вдалося

Майже вдалося

Були труднощі

Учень

 

 

 

Вчитель

 

 

 

 

 

 

Діагностувальна робота №5 за темою «Всесвіт. Сонячна система»

Прізвище та ім’я ___________________________________________

II – варіант

1. Оберіть правильний варіант відповіді. Центральним тілом у Сонячній системі є:

 А)  Земля;                               Б) Місяць;                               В) Сонце.

2. До Сонячної системи входить:

А) 6 планет;                             Б) 9 планет;                               В) 8 планет.

3 Дайте коротку відповідь на запитання. Земля входить до складу Сонячної системи? 

А) так;                                      Б) ні.

4. Дайте коротку відповідь на запитання. Земля має кулясту форму?

А) так;                                      Б) ні.

5. Дайте коротку відповідь на запитання. Планета Земля обертається навколо зорі Сонце? 

А) так;                                    Б) ні.                                   

6. Оберіть потрібне. Обертання Землі навколо своєї осі призводить до зміни:

А) пір року;                           Б) зміни дня і ночі;               В) зміни температури.

7. Впізнайте по опису планету та запишіть її назву. Мене називають «блакитною планетою», оскільки на мені багато води і я маю повітряну оболонку – атмосферу, яка надає мені блакитного відтінку. У мене є природний супутник – Місяць.  Я маю одну унікальну особливість- на мені існує життя.

__________________________________________________________________

8. Оберіть продовження визначення. Календар – це:

А) записник відомих свят та канікул;

 Б) система обчислення часу, заснована на повторюваності природних явищ і руху небесних тіл;

9.  Оберіть визначення. Уявна лінія, навколо якої відбувається обертання нашої планети називається:

А) вісь;                                               Б) екватор;                                      В) орбіта.

10. Зазначте планети - гіганти (2 відповіді):

А) Марс, Венера;                    Б) Юпітер, Сатурн;                 В) Уран, Нептун.

11. Космічне тіло, що впало на поверхню Землі називається….

А) комета;                                Б) астероїд;                              В) метеорит.

12. Запишіть назву найвідомішої комети Сонячної системи. Що вам про неї відомо?

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Самооцінювання

 

У мене все вдалося

Майже вдалося

Були труднощі

Учень

 

 

 

Вчитель

 

 

 

 

 

Діагностувальна робота №6 за темою «Майбутнє – це ми. Людина і природа»

Прізвище та ім’я ___________________________________________

I – варіант

1. Оберіть правильний варіант відповіді. Оберіть ознаку живого організму.

А) ріст, розвиток, дихання;                  

Б) розмноження, живлення;                

В) не гине, не розмножується, не дихає.

2. Доповніть речення. До природних угруповань відносять :

А) ліс, пустелі, степ;          Б) поле, сад, болото;         В) пустеля, озеро, болото.

3. Оберіть відповідь. Використання мінеральних добрив й отрутохімікатів призводить до …………….впливу людини на природу:

А) прямого;                 Б) непрямого.

4. Деревина, цукор, крохмаль, льон – це речовини:

А) рослинного походження;                       Б) тваринного походження.

5. Матеріали, що виробляють з природних речовин називається…….

А) природні речовини;                                 Б) штучні матеріали.            

6. Оберіть потрібне. Наука, яка вивчає зв’язки у природі називається:

А) екологія;                          Б) географія;                В) біологія.

7. Встановіть відповідність:

Екологічна проблема                                            Причини

Забруднення моря                                                 Вирубка лісу

                                                                                Розорювання земель

Опустелювання                                                     Хімікати, мінеральні добрива

Висихання річок і озер                                         Транспортування нафти

Забруднення ґрунту                                              Промислові стічні води

8. Оберіть продовження. Всеукраїнський День довкілля відзначається:

А) 1 квітня;                            Б) 22 квітня;                   В) 21 квітня.

9.  Оберіть продовження визначення. Зниження родючості земель у посушливих районах в результаті різних чинників називається:

А) катаклізм;                  Б) опустелювання.

10. Основними чинниками забруднення повітря є:

А) аварії на АЕС, сміттєзвалища;                          

Б) пожежі, промислові відходи;                    

В) вихлопні гази транспорту.

11. Продовжіть прислів’я: Чисто не там, де не прибирають, а 

А) в землю не закопаєш;                                 

Б) на гору хоч плач;                                            

В) там, де не смітять.

12. Оберіть одну з найважливіших, на вашу думку, екологічних проблем та запишіть шляхи їх уникнення.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Самооцінювання

 

У мене все вдалося

Майже вдалося

Були труднощі

Учень

 

 

 

Вчитель

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Діагностувальна робота №6 за темою «Майбутнє – це ми. Людина і природа»

Прізвище та ім’я ___________________________________________

II – варіант

1. Оберіть правильний варіант відповіді. Природні угруповання утворюють.

 А) тварини, які здійснюють взаємний вплив і сприяє виживанню рослин і тварин;                  

Б) комахи, які запилюють рослини;                

В) групи живих організмів, які здійснюють взаємний вплив і сприяють виживанню рослин і тварин.

2. Доповніть речення. До штучних угруповань відносять :

А) болото, пустелю, сад;          Б) поле, сад, клумбу;             В) ставок, город.

3. Оберіть відповідь. Зниження слуху, порушення сну, розлад нервової системи є наслідком:

А) помірного звуку;                 Б) надмірного звуку;              В) низького звуку.

4. Білки, жири, вуглеводи – це речовини:

А) рослинного походження;                       Б) тваринного походження.

5. Речовини, що існують в природі називаються…….

А) штучні матеріали;                                 Б) природні речовини.            

6. Оберіть потрібне. Негативні наслідки, спричиненні зміною природного середовища в результаті діяльності людини називається:

А) забруднення довкілля;              

Б) екологічні проблеми;            

В) знищення довкілля.

7. Встановіть відповідність:

Екологічна проблема                                            Причини

Забруднення моря                            надмірне використання хімічних добрив на

                                                            полях і городах

Випадання отруйних опадів           добування і транспортування нафти

Висихання водойм                           викиди у повітря отруйних речовин        

8. Оберіть продовження. Всеукраїнський День Землі відзначається:

А) 22 квітня;                            Б) 21 квітня;                   В) 9 квітня.

9.  Оберіть продовження визначення. Раптове природне лихо, що призвело до значних екологічних наслідків і руйнувань називається:

А) смерч;                                 Б) катаклізм;                      В) опустелювання.

10. Зменшення кількості прісної води є наслідком:

А) пожеж, промислових відходів;                          

Б) забруднення джерел прісної води.                   

11. Продовжіть прислів’я: Не плюй у криницю, бо доведеться

А) води просить;                                 

Б) воду варить;                                            

В) з неї води напитися.

12. Оберіть одну з найважливіших, на вашу думку, екологічних проблем та запишіть шляхи їх уникнення.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Самооцінювання

 

У мене все вдалося

Майже вдалося

Були труднощі

Учень

 

 

 

Вчитель

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Діагностувальна робота №7 за темою «Люди -багатство країни»

Прізвище та ім’я ___________________________________________

I – варіант

1. Оберіть правильний варіант відповіді. Найважливішою цінністю кожної людини є:

 А) багатство;                             Б) життя;                               В) прощення.

2. Поміркуйте та оберіть відповідь. В чому може проявлятися унікальність людини?

А) характері, вчинках;         

Б) інтелекті, статурі;            

В) кожна людина унікальна.

3. Оберіть духовні цінності людини:

А) співчуття, довіра, повага;                 Б) машина, сукня, пенал.               

4. Щоб стати успішним потрібно:

А) ставити мету;                       Б) займатися тим, що подобається;                             

В) помилившись, займатися іншою справою.

5. Яку людину вважають толерантною?

А) людина, яка висміює інших;                                

Б) людина, яка впевнена в собі, поважає думку інших, визнає свої недоліки та помилки.                                   

6. Оберіть потрібне. Позитивні моральні якості людини називаються….

А) чесноти;                          Б) мораль;                В) гуманність.

7. Оберіть правильний варіант відповіді. Аварія – це:

А) збіг обставин, що призвів до травмування;                        

Б) пошкодження механізму учасників руху;                     

В) значне пошкодження механізму або машини під час руху.                

8. Оберіть відповідь. Що означає грецьке слово « світлофор»?

А) той, що несе світло;             Б) сигнальне світло;              В) сонячне світло.

9.  До якої групи знаків відносяться ці знаки , , , :

А) вказівні знаки;               Б) попереджувальні знаки;        В) заборонні знаки.

10. Правопорушенням називається:

А) недотримання правил і законів;                          

Б) поведінка та її наслідки, що порушують права людини, завдають шкоди іншим людям.                  

11. Запишіть про відомого вам винахідника та опишіть його винахід.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Самооцінювання

 

У мене все вдалося

Майже вдалося

Були труднощі

Учень

 

 

 

Вчитель

 

 

 

Діагностувальна робота №7 за темою «Люди -багатство країни»

Прізвище та ім’я ___________________________________________

II – варіант

1. Оберіть правильний варіант відповіді. Цінності - це:

А) обов’язок людини перед суспільством;                            

Б) дії, які особливо важливі для людини.

2. Поміркуйте та оберіть відповідь. Що означає бути відповідальним?

А) вміння виконувати завдання, робити справи без допомоги;         

Б) уміння відповідати за слова, дії та вчинки;            

В) думати про близьких людей.

3. Оберіть матеріальні цінності людини:

А) іграшка, картина, подорож;                 Б) любов, чесність, цукерки.               

4. Щоб досягти успіху потрібно:

А) лінитися, відпочивати більше, не виконувати уроків;                      

Б) бути відповідальним, наполегливим, організованим.                           

5. Оберіть правильний варіант відповіді. Що таке толерантність?

А) сприймати людину такою яка вона є;                                

Б) прояв неповаги, висміювання людини.                                   

6. Оберіть потрібне. Правила поведінки, прийняті в суспільстві називаються….

А) цінності;                          Б) чесноти;                В) мораль.

7. Оберіть правильний варіант відповіді. Нещасний випадок – це:

А) значне пошкодження механізму або машини під час руху; 

Б) пошкодження механізму учасників руху;                     

В) несподіваний збіг обставин, що призвів до травмування.                

8. Оберіть відповідь. Який колір світлофора означає  « Усім чекати зміни сигналу»?

А) червоний;                             Б) жовтий;                   В) зелений.

9.  До якої групи знаків відносяться ці знаки , , :

А) попереджувальні знаки;             Б) вказівні знаки;          В) заборонні знаки.

10. Відповідальність за правопорушення відповідно Закону України настає із:

А) 16 років;                           Б) 14 років                      В) 18 років.                  

11. Запишіть про відомого вам винахідника та опишіть його винахід.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Самооцінювання

 

У мене все вдалося

Майже вдалося

Були труднощі

Учень

 

 

 

Вчитель

 

 

 

 

 

Річна діагностувальна робота №8

Прізвище та ім’я ___________________________________________

I – варіант

1. Оберіть правильний варіант відповіді. Серед усіх цінностей людини найважливішою є:

А) здоров’я;                             Б) безпека;                      В) життя.

2. Поміркуйте та оберіть відповідь. Як запобігти небезпечним ситуаціям?

А) перебігати дорогу;         

Б) дотримуватися правил безпеки;            

В) переходити дорогу в місцях, де завгодно.

3. Відповідальність за правопорушення за законом України настає з:

А) 16 років;                                   Б) 18 років;                           В) 14 років.               

4. Оберіть правильний варіант відповіді. Корисні копалини поділяються на:

А) паливні, нерудні, рудні;           

Б) металеві, тверді, красиві;

В) неметалеві, срібні, горючі.                           

5. Як називається найвища гора в Україні?

А) Говерла;                                 Б) Еверест;                                 В) Кіліманджаро.                                   

6. Оберіть потрібне. Компас – це:

А) прилад для визначення часу;                         

Б) прилад для орієнтації на місцевості;               

В) прилад для вимірювання тиску.

7. Оберіть правильний варіант відповіді. Вісь Землі – це:

А) шлях Землі, за яким рухається Земля навколо Сонця; 

Б) уявна лінія, навколо якої відбувається обертання нашої планети;                     

В) положення Сонця від інших планет.                

8. Оберіть відповідь. Чергування під року пов’язане з:

А) обертанням Місяця навколо Землі;           

Б)  обертанням Землі навколо своєї осі;                  

В) обертанням Землі навколо Сонця.

9.  центральним тілом у Сонячній системі є:

А) Земля;                                        Б) Сонце;                                    В) Місяць.

10. До Сонячної системи входять::

А) 8 планет;                           Б) 6 планет;                      В) 9 планет.                  

11. Як називається найяскравіша частина сузір’я Великої Ведмедиці?

А) Мале Ведмежа;                 Б) Велика Машина;              В) Великий Ківш.

12. Оберіть визначення. Материк – це:

А) велика ділянка землі, що з усіх боків омивається водою;

Б) невелика ділянка суходолу, що з усіх боків омивається водою;

В) ділянка суходолу, яка омивається з трьох сторін водою.

Самооцінювання

 

У мене все вдалося

Майже вдалося

Були труднощі

Учень

 

 

 

Вчитель

 

 

 

 

Річна діагностувальна робота №8

Прізвище та ім’я ___________________________________________

II – варіант

1. Оберіть правильний варіант відповіді. Наука, що вивчає зв’язки у природі називається:

А) географія;                             Б) біологія;                      В) екологія.

2. Поміркуйте та оберіть відповідь. Рухома модель земної кулі на підставці, що дає зображення земної поверхні називається…..

А) макет;                                     Б) об’єкт;                        В) глобус.

3. Третім за величиною океаном є::

А) Тихий океан;                 Б) атлантичний океан;             В) Індійський океан.               

4. Який рух транспортних засобів встановлено в Україні?

А) правосторонній рух;                       Б) лівосторонній рух.                           

5. До нерудних корисних копалин відносять:

А) нафту, торф, кам’яне вугілля;                                

Б) мінеральні води, залізну руду;

В) вапняк, гіпс, мармур, сірку.                                   

6. Оберіть потрібне. Найвищою вершиною Кримських гір є:

А) Говерла;                          Б) Роман - Кош;                В) Еверест.

7. Оберіть правильний варіант відповіді. Гномон – це:

А) жердина для вимірювання висоти сонця; 

Б) винахід людства;                     

В) астрономічний інструмент для вимірювання часу за допомогою вертикальної жердини, що відкидає тінь.                

8. Оберіть відповідь. Обертання Землі навколо своєї осі призводить до зміни:

А) зміни температури повітря;                 Б) пір року;                   В) зміни дня і ночі.

9.  великі розпечене кулі, що різняться між собою розмірами і температурою називаються:

А) сузір’я;                                      Б) метеори;                                  В) зорі.

10. Перший політ у космос здійснив:

А) Сергій Корольов;                     Б) Юрій Гагарін;              В) Леонід Каденюк.                  

11. Нещасний випадок – це:

А) пошкодження механізму одним із учасників дорожнього руху;

Б) несподіваний збіг обставин, зо призвів до травмування;

В) значне пошкодження механізму або машини під час руху .

12. Оберіть правильний варіант відповіді. До якого віку батьки несуть відповідальність за правопорушення дітей?

А) до 18 років;                                   Б) до 16 років;                 В) до 14 років.

Самооцінювання

 

У мене все вдалося

Майже вдалося

Були труднощі

Учень

 

 

 

Вчитель

 

 

 

 

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ТА ЛІТЕРАТУРИ:

  1. Державний стандарт / Міністерство освіти і науки України. - URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/688-2019-%D0%BF#Text (дата звернення: 23.08.2022)
  2. Типова освітня програма для 3-4 класів під керівництвом О. Савченко / Міністерство освіти і науки України. - URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/programy-1-4-klas/2020/11/20/Savchenko.pdf  (дата звернення:15.07.2022)
  3. Я досліджую світ: підруч. для 4 кл. закл. заг. серед. освіти. ( У 2 ч.) / Тетяна Гільберг, Світлана Тарнавська, Ніна Павич. – Київ: Генеза,2021. – 160 с.: іл.
  4. Наказ МОН від 13.07.2021 № 813 “Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти”. - URL: https://drive.google.com/file/d/1DuEdJ31mq4-gyMoszi89TOwfu8q_-PRM/view (дата звернення: 29.08.2022)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Сергиенко Лиля
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Дишко Лариса Миколаївна
    Дуже гарний матеріал! Дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
19 лютого 2023
Переглядів
3212
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку