дидактична гра "Твоє здоров'я"

Про матеріал
Дидактичну гру "Твоє здоров'я"як шлях до пізнання, що є важливим засобом педагогічного впливу на здобувачів освіти, можна використовувати у позакласній роботі, а також на узагальнюючих та підсумкових нестандартних уроках. Дану гру можна за бажанням розбити по командам (групам), які відповідатимуть по черзі на питання лише однієї категорії. Наприклад, лише питання з категорії «Приказки та прислів’я» чи з категорії «Вітаміни» тощо.
Перегляд файлу

ПРАВИЛА

 ДИДАКТИЧНОЇ ГРИ

«ТВОЄ ЗДОРОВ’Я»

 

Дидактична гра «Твоє здоров’я» розрахована на декілька гравців, які, кидаючи кубик з крапками (очками), відповідають на запитання означених категорій. Кількість крапок (очок) на грані кубика відповідають номеру категорій. Їх всього шість:

1.Вітаміни

2.Фрукти та овочі

3.Загадки

4.Загартування

5.Приказки та прислів’я

6.Пісні

За умови правильної відповіді отримана кількість очок дає можливість гравцеві йти по полю до фінішу. За умови неправильної відповіді – гравець залишається на місці, а хід переходить до іншого гравця.

Дану гру можна за бажанням розбити по командам (групам), які відповідатимуть по черзі на питання лише однієї категорії. Наприклад, лише питання з категорії «Приказки та прислів’я» чи з категорії «Вітаміни» тощо.

Дидактичну гру як шлях до пізнання, що є важливим засобом педагогічного впливу на здобувачів освіти, можна використовувати у позакласній роботі, а також на узагальнюючих та підсумкових нестандартних уроках.

 

Щоб здоров'я добре мати

Слід про нього змалку дбати:

Кожний ранок обливатись

І зарядкою займатись,

У дворі щодня гуляти,

Повноцінно їсти й спати,

Добре мити всі продукти,

Досхочу вживати фрукти.

Будете це все робити –

Перестанете хворіти.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПИТАННЯ ДЛЯ ОЗНАЧЕНИХ КАТЕГОРІЙ

 

  1. КАТЕГОРІЯ «Вітаміни»

1.У якому овочеві найбільше вітаміну А? (морква).

  1. Де міститься найбільша кількість вітаміну С: у чорній смородині чи лимоні? (чорній смородині).
  2. Чи є вітамін С у хроні? (так).
  3. Якщо ви помітили ламкість волосся та нігтів, а також порушення адаптації у темряві («куряча сліпота»), то якого вітаміну не вистачає в організмі? (вітаміну А).
  4. Який вітамін називають вітаміном сонця, молодості та життя? (вітамін Д).
  5. Якого вітаміну багато містить яблуко? (залізо)
  6. Що в перекладі означає слово «вітамін»? (лат. vitae – життя, амін – речовина, що містить аміногрупу).
  7. Вітаміни бувають водорозчинні та … (жиророзчинні).
  8. Скільки вітамінів міститься у списку групи В? (14).
  9.  Як називається наука, що вивчає будову та механізми дії вітамінів, а також їх використання у лікувальних та профілактичних цілях? (вітамінологія).
  10.  Чи існують антивітаміни? (так, подавляють біологічну активність вітамінів).
  11.  Як називається захворювання, що є наслідком довготривалого неповноцінного харчування, у якому відсутні будь-які вітаміни? (авітаміноз).
  12.  Як називається вітамінна недостатність? (гіповітаміноз)
  13.  Як називається комплекс вітамінів та мінеральних з’єднань? (полівітаміни).

 

 

2. КАТЕГОРІЯ «Фрукти та овочі»

1. Підберіть синонім до слова «бараболя» (картопля).

2. Який овоч червоного кольору українські селяни називали «псинками» і лікували ним опіки? (помідор).

3. Гарбуз – це овоч, фрукт чи ягода? (ягода).

4. чи існує у світі монумент , присвячений помідорові? (так, монумент «Слава помідору!» встановлено у Кам’янець-Дніпровському на Запоріжжі).

5. Який російський цар у 18 столітті завіз картоплю до Росії, звелівши її повсюди розводити? (цар Петро І).

6. Знайдіть зайве слово в ряду та поясніть чому воно зайве: ківі, томатне дерево, лонган, хурма, бурячок, гранат, щовковиця, авокадо (бурячок, тому що це – овоч, а не фрукт).

7. Який овоч у 16 столітті називали «золотим яблуком»? (помідор).

8. Який плід індіанці називали «папас» або «паппа», що нагадував їм трюфель? (картоплю).

9. Як називався сторож на баштанному полі? (баштанник).

10. Як називається ділянка  поля, город в степу, де вирощують кавуни? (баштан або баштанище).

11. Чи існує помідорне (томатне) дерево? (так, це витвір селекціонерів).

12.Чи існує в світі населений пункт під назвою Диня? (так, це село у Болгарії).

13.Чи існує огіркове дерево? (так, у Південно-східній Азії та тропічній Африці).

14. Який фрукт символізує здоров’я, молодість, любові та шлюбу? (яблуко).

15. Який фрукт зображують на картинах на біблійні теми як символ гріхопадіння ? (яблуко).


 

 

3. КАТЕГОРІЯ «Загадки»


1.  Кажуть, щоб хвороб не знати,

Треба всім мене вживати.

Може, ви мене й з’їсте,

Тільки сльози проллєте. (Цибуля)

 

2. Що то за голова,

Що лиш зуби й борода? (Часник)

 

3.Без цукру я завжди скучаю,

Тож швидше дайте мені чаю!

Я ж – вітамінів вам сто тон!

Усі впізнали? Я... (лимон)

 

4.Мене, біленьке, наливали,

Пили поживні мінерали

Маленькі дітки й кіт Мурко.

Всім на здоров’я — ... ( молоко)

 

5. Що у світі найсітліше,

Наймиліше,найтепліше?

Що по небу вдень гуляє,

Ніч приходить – спочиває? (сонце)

 

 

6.Що таке: пливе і ллється,

Часом на камінь дереться,

Як немає – все всихає,

Звір і пташка замирає (вода)

 

7.Печуть мене, смажать і варять,

Їдять мене і дуже хвалять.

(Картопля)

 

8.Сидить Марушка в семи кожушках.

Хто її роздягає, той сльози проливає.

(Цибуля)

 

9.В полі хороше мені

Зеленіти навесні.

Чим же я — не молодець?                        

Маю диво-корінець,

Все про нього дбаю,

Цукор відкладаю.

(Буряк)

 

10.Без рук, без ніг,

А в'ється, як батіг.

(Квасоля)

 

11.Хто хустиночку свою

Влітку покриває?

І по двадцять хустин

На голівці має?

(Капуста)

 

12.На городі в нас грядки,

На грядках – рясні листки:

Там зростають малюки,

Зелененькі …

(Огірки)

 

13.Кажуть, щоб хвороб не знати,

Треба всім мене вживати.

Може, ви мене й з’їсте,

Тільки сльози проллєте.

(Цибуля)

 

14.На городі виріс дужий,

Круглий, жовтий і байдужий

До червоних помідорів,

До капусти і квасолі.

Хто цей гордий карапуз?

Здогадалися?...

(Гарбуз)

 

15.Народжується з квітки,

Його всі люблять дітки,

Заліза в нім багато,

Рум'яне і хрустке.

А ну, скажіть, малята,

То що ж воно таке?

(Яблуко)

 

 


 

 

4. КАТЕГОРІЯ «Загартовування»

1. Назвіть основні фактори загартовування (сонячні ванни, водні процедури, свіже повітря, ходіння босоніж).

2. У чому полягає загартовування повітрям? (в щоденному провітрюванні кімнати)

3. Як використовується сонце для загартовування? (у вигляді сонячних ванн).

4. Чому слід робити прогулянки босоніж (для активізації основних точок, розташованих на підошві, які відповідають певним органам людського тіла).

5. Що таке спеціальні заходи, спрямовані на підвищення здатності організму протистояти несприятливим умовам, метеорологічним чинникам, атмосферному тиску та  хвороботворним організмам? (загартовування).

6. Як називається один з ефективних засобів загартування, в процесі використання якого  потоки теплої або гарячої води змінюють потоки прохолодної та  або холодної води. (контрастний душ).

7. До якого часу зранку корисні сонячні ванни? (до 11 години ранку).

8. Як звали у давньогрецькій міфології сина Дедала й рабині Навкрати, відомий своєю незвичайною смертю – полетів до Сонця на крилах, скріплених віском, які від сонячного тепла розтопилися? (Ікар, який потонув недалеко від острова Самос у морі, що й одержало в цій частині назва Ікарійського моря).

9. Що таке поступова адаптація організму до умов навколишнього середовища, яке постійно змінюється? (загартовування).

10. Додайте основні методи загартовування: повітряні ванни, прогулянка босоніж, купання в ополонці, баня (сауна), контрастний душ та …(сонячні ванни).

11. Метод загартовування, що виявляється у впливі прямих сонячних променів на тіло людини для її оздоровлення та профілактики? (сонячні ванни).

12. Види загартовування: колективне та індивідуальне, загальне та місцеве, пасивне та … (активне).

13. Процес загартовування протікає за активної участі якої системи органів людини? (центральної нервової системи).

14. Загартовування має профілактичне значення, адже воно не лікує, а … хворобу (попереджає).

15. Через який час слід прймати сонячні ванни? (через 1,5 години).

 

 

5. КАТЕГОРІЯ «Приказки та прислів’я»

(слід закінчити речення)

  1. Без здоров'я нема щастя.
  2. В здоровому тілі - здоровий дух.
  3. Здоров'я маємо - не дбаємо, а погубивши - плачемо.
  4. Здоров’я мати – вік біди не знати.
  5. Бережи одежу знову, а здоров'я змолоду.
  6. Держи голову в холоді, а живіт в голоді
  7. Пар кісток не ломить.
  8. Праця додає здоров'я, а лінь - хвороб.

9. У кого що болить, той про те й говорить.

10.Весела думка — половина здоров’я.

11. Доки здоров'я служить, то людина не тужить.

12.В дім, куди не заглядає сонце, загляне лікар.

 13. Їж часник і цибулю — не візьме недуга.

14.Здоров’я не купиш, хвороби не продаси.

15. Здоров’я всьому голова.

 

 

6. КАТЕГОРІЯ «Пісні»

(Вставити в текст пісні потрібний овоч, фрукт або ягоду)

  1. «Ходить … по городу, питається свого роду» (гарбуз)
  2. «Обізвались… - гарбузові сини й дочки» (огірочки)
  3. «Обізвались … - гарбузові свояки» (буряки)
  4. «Обізвалась жовта … - гарбузова господиня» (диня)
  5. «Обізвався старий …: «Я підтримав увесь рід» (біб)
  6. «Два півники … молотили, дві курочки до млина носили» (горох)
  7. «Осінь наступила, … натрусила « (яблук)
  8. «А в городі густо буряків й …» (капусти)
  9. «Завітала на город осінь-господиня,

Там лежала жовта, наче сонце, …» (диня)

  1. «Господиня з одного базару прийшла,

Хазяйка з базару додому принесла

Картоплю, капусту, морквину, …,

Петрушку і буряк. О-о-о-ох!» (горох)

  1.  «Зацвіла в долині червона …» (калина)
  2.  «Цвіте …, цвіте …, а цвіт опадає,

Хто в любові не знається, той горя не знає» (терен)

  1.  «Ой, у саду, саду, саду ….,

 Добрий вечір, щедрий вечір» (винограду)

  1.  «Ой піду я до млина, до дірявого, чи не найду Василя кучерявого,

 Та й за яблучко, та й за … перепроси ти мене, моя душечка» (грушечку)

  1. «Ой у полі … верхом кучерявиться,

 Гей та гей, верхом кучерявиться» (грушечка)

 

 

 

 

 


docx
Додано
22 жовтня
Переглядів
185
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку