Розробка уроку з основ оздоров'я для 6 класу.
Мета уроку: Ознайомити учнів із сучасним уявленням про безпеку людини та її життєдіяльності. Навчити найпростішим діям у разі потрапляння у небезпечну ситуацію. Надати змогу відпрацювання навичок володіння собою, аналізу ситуацій і прийняття рішень.
Урок-тренінг 6 клас.
Подбай про свою безпеку.
Мета: Ознайомити учнів із сучасним уявленням про безпеку людини та її життєдіяльності. Навчити найпростішим діям у разі потрапляння у небезпечну ситуацію. Надати змогу відпрацювання навичок володіння собою, аналізу ситуацій і прийняття рішень.
Навчальні завдання
Наприкінці заняття учні повинні вміти:
Обладнання і матеріали
Що підготувати заздалегідь
Стартові завдання
Сонячне привітання
Сонечко сяє (учасники підносять руки вверх і створюють мерехтіння),
Сопілочка грає (імітують гру на сопілці),
Річка тече (плавні хвилясті рухи від себе двома руками),
Човник пливе ( хвилі однією рукою вправо, іншою вліво).
Правим веслом загрібаємо( коло правим плечем).
Лівим веслом загрібаємо( лівим плечем)ю
Радо всіх зустрічаємо( розводять руки в сторони)ю
Людина давно живе не в природі, а мешкає в середовищі,
зміненому під впливом її діяльності.
Безпечне середовище, яке воно? Як правильно діяти у разі небезпеки? Як попередити небезпеку?
Ці та інші питання розглянемо на сьогоднішньому уроці-тренінгу.
- Як ви розумієте вислів « Безпека щоденного життя»?
- Які небезпеки найчастіше трапляються у щоденному житті?
- Хто з вас потрапляв у небезпечну ситуацію? Як це сталося?
3. Інформаційне повідомлення ( зачитують волонтери).
В усі часи існування людства старше покоління передавало наступному знання і навички уникання небезпек-безпеки життя. У прадавні часи - це захист від диких звірів,несприятливих погодних умов і стихійних лих. Згодом люди навчилися непогано захищати себе від природних небезпек. Але натомість з'явилися небезпеки,пов’язані з життєдіяльністю самих людей. Це - небезпеки на дорогах, у побуті, на виробництві, а також екологічні небезпеки, які виникають через те, що люди забруднюють навколишнє середовище, роблять його непридатним для свого життя.
Отже, людина постійно перебуває у приховано небезпечному середовищі, завжди існує можливість виникнення небезпеки.
4. Нагадування правил (2 хв.)
- які з наших правил допоможуть уникати небезпеки в повсякденному житті?
5. Мозковий штурм.
Діти називають асоціації зі словом.» небезпека».
( Створення асоціативного куща).
6.Робота з таблицею « Види небезпек.» Класифікувати небезпеки за походженням.
7.Робота в групах. (10хв.)
Об’єднайте учасників у три групи.(«101», «102», «103»). Руханка -гра» Молекула». Запропонуйте учасникам уявити себе атомами, які хаотично рухаються в просторі. Потім скомандуйте « Пожежа». Обєднуються учасники під номером «101». Інші продовжують рухатись. Команда «Міліція» об’єднуються учасники під номером «102». Команда « Швидка допомога» об’єднуються учасники під номером «103».
Завдання групам:
Скласти перелік можливих небезпек і визначити порядок дій в одній із наведених ситуацій. ( Презентація робіт.)
« Дві жабки».
Одного дня дві жабки упали в глечик зі сметаною. Одна з них подумала, що це кінець , і загинула. А друга почала борсатися, аж поки збила масло. І вистрибнула з глечика.
У будь-якій складній ситуації треба боротися до кінця. Той , хто здається завжди програє. Той ,хто продовжує боротися, дістає шанс.
8.Демонстрація(5хв.) Підготовлені помічники демонструють прийоми, які допомагають вгамувати бурхливі емоції і запобігти виникненню паніки. Решта учасників повторюють за ними.
9. Зворотний зв'язок.(3хв.) Продовжіть фразу….» На цьому тренінгу мені найбільше запам’яталося…»
10. Прощання.( Віночок побажань.)
Покласти праву руку на ліве плече сусідові й продовжити фразу:» Я бажаю, щоб у твоєму житті не…». По завершенні заплющити очі й подумки побажати всього найкращого тим, кого ви любите.
Потім усі хором прощаються.
Життя у кожного єдине,
Неповторне, лиш одне,
А ти у світі цім людина
І хай біда тебе мине.
Домашнє завдання
Підручник, § 2, завдання «Перевір себе» на с. 17. Зошит-практикум, завдання 1, 2 (с. 8—9).