Конспект уроку з основ здоров’я для 6 - го класу на тему «Соціальне благополуччя»

Про матеріал

План-конспект уроку, мета якого – підвести підсумки вивченого матеріалу з теми: "Соціальне благополуччя"; повторити правила спілкування; виховувати тактовне ставлення один до одного, учити дітей толерантно висловлювати свої негативні почуття; розвивати вміння розуміти почуття інших людей, співпереживати та співчувати; виховувати доброзичливе ставлення до людей.

Перегляд файлу

Урок №                                  клас 6                                       дата:

Тема уроку. Узагальнюючий урок з теми: «Соціальне благополуччя»

Мета уроку: узагальнити та систематизувати навчальний матеріал з вивченої  теми, скорегувати знання учнів.

Тип уроку: урок узагальнення та систематизація знань учнів

Хід уроку

Наука — це не тільки знання, а ще й усвідомлення.

В. Ключевський

  1. Організаційна частина. Привітання, відмітити відсутніх учнів, перевірка готовності учнів до уроку, створення робочого та позитивного  настрою.

Продзвенів уже дзвінок

Всі прийшли ми на урок.

Тому сіли всі рівненько,

Посміхнулися гарненько,

Настрій на урок взяли, 

Працювати почали!

А тепер давайте посміхнемося один одному і створимо атмосферу доброзичливості, тепла і світла і почнемо працювати.

Вправа «Велика снігова куля»

Учасники сідають у коло і за допомогою м’яча знайомляться один з одним. Кожний наступний учасник повинен повторити ім’я  всіх попередніх учасників, останній учасник повинен повторити всі імена.

  1. Повідомлення теми та мети уроку.

Діти! Кожен урок для вас – це нові знання та несподіванки, радість перемоги над невідомим. Ми закінчили вивчення розділу «Соціальне благополуччя». Сьогодні на уроці ви не тільки повторите вивчений матеріал, а й спробуєте визначити його місце в нашому житті.

У світі існує дуже багато різних правил, які ми повинні виконувати і наш з вами урок не є винятком.

Правила роботи на уроках

  • Говорити по черзі, а не всі водночас.
  • Не перебивати того, хто говорить.
  • Дотримуватися «правила піднятої руки».
  • Поважати всі висловлені думки.
  • Бути активним.

Під час вивчення розділу ми говорили про: спілкування, дружбу, конфлікти та компанії. І зараз ми з вами перевіримо, як ви зрозуміли та використовуєте отримані знання на практиці.

  1. Основна частина

 «Спілкування»

Первісні люди спілкувалися між собою здебільшого жестами: змахами рук, нахилами голови, положенням тіла. Усе це, як і в зграї тварин, передавало зміст «послання». Потім люди почали використовувати окремі звуки, які згодом перетворилися на примітивну мову. Основними формами діяльності давніх людей були колективна охота, збирання їжі. Розвиток різноманітних форм спілкування був необхідною умовою розвитку людства в цілому.

Гра-фантазія «Уяви!»

Діти, заплющіть, будь ласка, на хвильку очі! Навколо темрява, холодно, страшно. Морок ночі огортає вас… У таких умовах протягом шести місяців дослідник Антарктиди Роберт Бард жив сам. У своєму щоденнику він написав: «У мене є запас води і їжі, є спокій, якого я так прагнув. Але не можу обійтися без звуків, голосів та найголовнішого – спілкування!».

Питання до класу

Як ви гадаєте, яке значення має спілкування для людини?

Чи можете ви за виразом обличчя визначити, які емоції охопили людину?

Гра «Читання по обличчях» 

Спробуйте створити запропонований емоційний стан людини.

Незадоволення, сором’язливість, відсутність емоцій, похмурість, щастя, переляк, гнів, відстороненість, підступність.

Правила-добавлянки

Говори спокійно, чемно ­

Тоді спілкуватися буде… (приємно),

На всі боки не… (крутись),

У вічі співбесіднику… (дивись).

Коли говориш – не … (кричи),

Слів поганих не … (кажи).

А зараз ми перевіримо, які ви чемні та ввічливі.

Вправа: «Мозковий штурм»

Ми знаємо дуже багато різних ввічливих слів.

Які ж ми з вами використовуємо слова, для:

  • Вітання і прощання з дорослими і вчителями; Доброго здоров’я, всього доброго, на все добре, доброї ночі, всього найкращого, бувайте здорові тощо
  • Вітання і прощання з друзями;
  • Прохання про послугу, допомогу;
  • Подяки; Спасибі, дякую, щиро вдячний, красно дякую, висловлюю глибоку вдячність
  • Вибачення. Вибачте; вибачте, будь ласка; прошу пробачення; прийміть щиросердне вибачення; перепрошую тощо.)

В час комп’ютерних технологій  спілкування може відбуватися не лише між тими, хто бачить одне одного, а й по телефону, за допомогою пошти, через Інтернет тощо.

Швейцарський мислитель кінця XVIII ст. Лафатер зауважував: «Хочеш бути розумним – навчися розумно запитувати, уважно слухати, спокійно відповідати, переставати говорити, коли нема чого більше сказати»

«Скарбничка телефонного етикету»

Спробуймо дослідити, як це твердження пов’язане з правилами спілкування по телефону.

Щоб уникнути непорозумінь у спілкуванні, слід керуватися правилами, викладеними у «Скарбничці телефонного етикету». Ці правила лежать у вас на партах. Ви маєте уважно прочитати ці правила.

«Скарбничка телефонного етикету»

Привітайтеся .

Назвіть себе.

Повідомте, з ким саме ви хотіли б поговорити.

Використовуйте ввічливі слова.

Говоріть чітко і стисло.

Уважно слухайте співрозмовника, не перебивайте його.

Не можна телефонувати рано вранці або пізно увечері.

Зазвичай закінчує розмову той, хто телефонує, а не той, кому телефонують.

В кінці розмови попрощайтеся.

Телефонна розмова

Розіграйте ситуації спілкування і внесіть потрібні корективи:

  1. – Алло!

– Слухаю Вас!

– Дайте трубку Петі!

– Він зараз відсутній.

– А куди його понесло?

  1.  – Алло!

– Алло!

– А хто це?

– Ніна Іванівна.

– Ой, а який у Вас номер?

Охарактеризуйте поведінку хлопця:


Подзвонив по телефону

Якось другові Антону

Пізно ввечері Тиміш.

– Ти, – питає, ще не спиш?

– Ще не сплю, та вже лягаю, –

Друг Антон відповідає.

За годину спав Антон.

Знов задзенькав телефон.

Довелося сина звати.

Знов на проводі Тиміш:

– Ти, – питає, ще не спиш?

– Сплю! Чому ти дзвониш вдруге? –

Запитав Антон у друга.

– Ти пробач, – сказав Тиміш, –

Я ж не знав, що ти вже спиш.

– А ти що хотів сказати?

– На добраніч побажати!

А тепер скажіть мені,

Чемний був Тиміш чи ні.


«Дружба»

Давайте помалюємо!

А зараз давайте трохи помалюємо. У вас на парті лежить листок. Ваше завдання – намалювати на ньому квітку, тримаючись разом за один олівець.

Скажіть, вам легко було виконувати це завдання?

Вдалося відтворити задумане?

Ось так і між справжніми друзями можуть виникнути непорозуміння, головне вміти достойно вийти із неприємних ситуацій.

Наш клас – це маленька сім'я. Хотілося б, щоб в нашій сім'ї завжди панували доброта, пошана, любов, взаєморозуміння.

У житті кожного з нас є друзі, приятелі, знайомі. Спілкування з ними, як правило, приносить радість. Треба бути обачним у виборі друзів

Криголом «Друг»

Питання до класу

Хто такий друг и яким він повинен бути?

Дружба — особисті відносини між людьми, що ґрунтуються на довірі, щирості, взаємних симпатіях, спільних зацікавленнях і захопленнях. Обов'язковими ознаками дружби є взаємна повага, довіра та терпіння. Людей, яких пов'язує дружба, називають друзями.

СПРАВЖНІЙ ДРУГ

Висунувши голову з гнізда, орлятко побачив безліч птахів, що літають внизу серед скель.

- Мама, що це за птаха? - Запитав він.

- Наші друзі, - відповіла орлиця синові. - Орел живе на самоті - така його доля. Але і він часом потребує оточенні. Інакше який же він цар птахів? Все, кого ти бачиш внизу, - наші вірні друзі.

Задоволений маминим роз'ясненням орлятко продовжував з цікавістю спостерігати за польотом птахів, вважаючи їх відтепер своїми вірними друзями. Раптом він закричав:

- Ай-ай, вони вкрали у нас їжу!

- Заспокойся, синку! Вони нічого у нас не вкрали. Я сама їх пригостила. Запам'ятай раз і назавжди, що я тобі зараз скажу! Як би орел не був голодний, він неодмінно повинен поділитися частиною своєї здобичі з птахами, що живуть по сусідству. На такій висоті вони не в силах знайти собі прожиток, і їм слід допомагати.

Всяк, хто бажає мати вірних друзів, повинен бути добрим і терпимим, проявляючи увагу до чужих потреб. Пошана і повага добуваються не силою, а великодушністю і готовністю поділитися з нужденним останнім шматком.

Леонардо Да Вінчі

Народознавчі хвилинки

Склади прислів’я про дружбу

• Дерево міцне корінням, людина — друзями.

• Друга шукай, а знайдеш — тримай.

• Друзі пізнаються в біді.

• Дружба — найбільший скарб.

• Дружба та братство — дорожче багатства.

• 3 ким поведешся, від того й наберешся.

Щось ми з вами засиділись настав час нам трохи порухатися.

Руханка «Принцеса, дракон, самурай»

Клас об’єднується у дві команди і стоять в дві шеренги - одна команда навпроти іншої. Ця вправа-змагання. Змагатися будемо командами. Граємо до трьох переможних очок у будь-якої з команд.

Для проведення змагання нам треба вивчити три фігури.

Принцеса: переминаючись з ноги на ногу, руки начебто тримаються за краї уявної спіднички, промовляючи при цьому характерний звук: «Ля-ля-ля-ля».

Дракон: Ноги на ширині плечей, руки підняті над головою, пальці розчепірені як кігті. Характерний агресивний звук: «А-А-А-А !!!».

Самурай: учасник постає в бойову стійку: одна нога випадом вперед, одна рука теж вперед, як ніби - то самурай тримає уявний меч і направляє його в супротивника. При цьому характерний звук: «У-У-У-У !!!».

Командам буде дано по 30 секунд, щоб домовитися, яку з трьох фігур вибрати для показу. На «Раз - два-три!» І обидві команди одночасно показують ту фігуру, яку вони обрали. Ваші фігури можуть збігтися, а можуть і не збігтися, якщо співпали - в цьому раунді нічия. Якщо не співпали, то діє правило: «Самурай вбиває дракона: команда, яка показала самурая, заробляє переможне очко. Дракон з'їдає принцесу: команда, яка показала дракона, заробляє переможне очко. Принцеса розбиває серце самурая: команда, яка показала принцесу, заробляє переможне очко ».

Увага, гра! Зараз у вас є 30 секунд, щоб домовитися, яку фігуру треба показати, щоб заробити переможне очко!

 «Конфлікт»

Усі ми люди на цій великій Землі. Всі ми — різні. Скільки людей — стільки характерів. У кожного з нас є своє світобачення, світосприйняття, інтереси, уподобання, плюси і мінуси у характері та потім виникають конфлікти.

Конфлікти, спричинені розбіжностями у поглядах, смаках чи уподобаннях людей, називають конфліктами поглядів.  Коли конфлікти виникають внаслідок зіткнення інтересів чи бажань людей — це конфлікти інтересів.  Розв’язують ці конфлікти по-різному, а саме конструктивно та деструктивно.

Але завжди повинно працювати правило світлофора: «Зупинись. Подумай. Вибери»

 «Компанія»

Життя неможливе без спілкування з оточуючими людьми. Людям завжди потрібні підтримка та схвалення близьких і друзів. У підлітковому віці це має особливе значення. У спілкуванні з однолітками, у підліткових компаніях обговорюють спільні проблеми, із захопленням розповідають про враження від перегляду кінофільму, говорять про плани на майбутнє. Маючи спільні інтереси й захоплення, ровесники можуть разом проводити дозвілля. Підліткам важлива думка компанії однолітків. 

Розрізняють дружні, недружні та небезпечні компанії.

Клас об’єднується у три команди. Кожна команда отримує ознаки компаній підлітків та за ними потрібно визначити вид компанії.

Дружні компанії

  • кожного сприймають таким, яким він є
  • толерантно й доброзичливо ставляться до думок і поглядів одне одного
  • поважають і підтримують одне одного
  • допомагають у навчанні
  • охоче приймають нових друзів
  • не мають жорстких правил поведінки всередині групи
  • не забороняють спілкуватися з іншими людьми поза групою

Недружні компанії

  • можуть ділитися на невеликі групи, які конкурують між собою
  • кожну групу об’єднує прагнення вирізнитися серед інших певними правилами, поведінкою, одягом тощо
  •  підкреслюють значущість окремих людей
  • не поважають і не підтримують одне одного
  • не цікавляться справами одне одного
  • неохоче приймають інших
  • член групи може почуватися самотнім

Небезпечні компанії

  • мають ватажка й жорсткі правила поведінки

    вимагають повної підпорядкованості та відданості

    можуть карати неслухняних

    ставлення до інших зверхнє, агресивне. Можуть тиснути на оточуючих, глузувати з них, принижувати

    забороняють спілкування поза групою

  • можуть бути поширені куріння, вживання алкоголю, наркотичних речовин, схильність до ризикованої поведінки

V. Підведення підсумків. Виставлення оцінок.

Бажаємо здоров’я усім хто стоїть попереду мене.

Бажаємо здоров’я усім хто стоїть позаду мене.

Бажаємо здоров’я усім хто стоїть ліворуч мене.

Бажаємо здоров’я усім хто стоїть праворуч мене.

Бажаємо здоров’я усім.

VІ. Домашнє завдання.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Піскунова Олена Анатоліївна
    Дуже цікавий та корисний матеріал. Дякую
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
8 січня 2018
Переглядів
3958
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку