Конспект уроку " Потреби, навички і звички людини"

Про матеріал

Конспект уроку для 6 класу

Перегляд файлу

Тема: Потреби, навички і звички людини.

Мета:

- навчальна: ознайомити із поняттям «звичка», «навичка»; показати різницю між корисними та шкідливими звичками; усвідомити необхідність формування корисних звичок;

-  розвивальна: формувати вміння порівнювати та формулювати висновки; розвивати  логічне мислення на прикладах впливу корисних і; шкідливих звичок на здоров'я та спосіб життя людини;

- виховна: виховувати силу волі для Формування корисних звичок і подолання шкідливих; виховувати позитивне ставлення до здорового способу життя.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання: підручник «Основи здоров’я» для 6 класу, схеми, малюнки, прислів’я, презентація.

ХІД УРОКУ

1. Організаційний момент

2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності

                                 Технологія «Мозковий штурм»

-         Які риси людини важливі для досягнення успіху?

-         Що означає вислів «керувати собою».

Вправа «Найцінніші речі життя»

Учитель. Із кожним роком усе більше свідомої, прогресивної молоді, відповідальної за себе та своє життя, обирає здоровий спосіб життя. Адже саме здоров'я є тим чарівним ключем, який відчиняє двері до успіху, дає змогу мрі­яти, прагнути, досягати мети, здійснювати свої плани, реалізувати та розвива­ти себе. Наше життя дуже стрімке, цікаве, повне несподіванок. Проте, у ньому існують найважливіші речі, які люди цінують понад усе. Як ви гадаєте, що не можна придбати ні за які гроші?

Учитель вислуховує відповіді учнів, записуючи їх на дошці. Серед назва­них цінностей буде здоров'я.

Основа благополучного життя — це, безперечно, здоров'я. У статті 3 Кон­ституції України зазначено: «Людина, її життя та здоров'я — найвища цін­ність».

Що називаємо здоров'ям?

Від чого залежить наше здоров'я? Чи залежить воно безпосередньо від нас самих?

Відповіді учнів доцільно представити у вигляді діаграми. Здоров'я залежить від таких основних чинників:

рівня медичного обслуговування — на 10 %;

спадковості — на 20 %;

екології — на 20 %;

способу життя людини — на 50 %.

Що називаємо способом життя? (Це той чинник здоров'я, який безпосе­редньо пов'язаний із поведінкою людини.)

Як можна охарактеризувати здоровий спосіб життя (ЗСЖ)? (Це такий спосіб життя, який сприяє збереженню й укріпленню здоров'я.)

      Назвіть складові ЗСЖ.
Складовими здорового способу життя є:

- фізична культура (біг, ранкова гігієнічна гімнастика, заняття аеробікою,
спортивні та рухливі ігри, плавання, туризм тощо);

- повноцінне збалансоване харчування;

- особиста гігієна, правильний режим навчання та відпочинку;

- загартування;

- корисні звички;

- внутрішня врівноваженість, позитивні емоції, психологічний комфорт.

Учитель. Одного разу мені розповіли історію про хлопчика та про його бабусю, що плакалася усім: «Ой, ой! Мій онучок нічого не хоче їсти. Сьогодні зранку лише з'їв вісім картоплин, шматок сальця, скибочку хліба, сирничок, маківничок, випив стакан чаю, стакан молока і голодненький пішов до шко­ли».

У чому небезпека такого сніданку?

Чи можна вважати такий сніданок шкідливою звичкою?

А які ще існують шкідливі звички? (Паління, вживання алкоголю, нар­котиків тощо.)

Які прояви поведінки псують здоров'я?

Учитель. Очевидно: звички бувають корисні й шкідливі. Шкідливі звич­ки — це постійна неохайність, неорганізованість, неспроможність доводити почату справу до кінця. Поміркуйте, які шкідливі звички є у вас?

Робота біля дошки

Учитель викликає помічників до дошки. На аркушах паперу в нього за­писані речення. Учні по черзі повинні вибрати і розподілити їх на дошці у дві колонки: зліва — корисні звички, справа — шкідливі.

Приблизний перелік корисних і шкідливих звичок

 

   Я щодня роблю ранкову гімнастику

   Я багато споживаю солодкого

   Я гризу нігті

   Я багато сиджу перед телевізором

   Я зранку обливаюсь холодною во­дою

  Я вживаю такі слова, як «блін», «ну», «от», «значить» тощо

   Я смокчу пальці та язик

  Я після їжі полощу рота

   Я човгаю ногами

   Я щохвилини спльовую слину

    Я щоранку обтираюсь мокрим рушником

   Я вчасно лягаю спати

   Я ніколи не запізнююсь

   Я палю цигарки

 

3.      Вивчення нового матеріалу

Розповідь учителя з елементами бесіди

Презентація «Формування корисних і запобігання шкідливим звичкам у підлітків».

4.  Узагальнення, систематизація й контроль знань та вмінь учнів. Ігрова та творча діяльність

Гра «Корисно-шкідливо»

У кожного учня дві картки: червона і зелена. На фразу, яку говорить учи­тель, учень підіймає одну з карток, сигналізуючи зеленою — корисну звичку, червоною — шкідливу. Гра проводиться у швидкому темпі.

Допомагати слабшим, малим, хворим...

Гризти нігті...

Брати до рота всілякі предмети: ручки, олівці, монети...

Вітатися під час зустрічі...

Говорити неправду... 

Довго сидіти перед телевізором...

Колупатися в носі...

Чистити зуби...

Доглядати за нігтями...

Смоктати палець...

Виконувати ранкову гімнастику...

Палити...

Дражнитися...

Доглядати за власним одягом і взуттям...

Вживати алкогольні напої...

Ходити босоніж...

Дотримуватись правил гігієни...

Лягати пізно спати...

їсти багато солодкого...

Вчиняти бійку...

Сваритися...

Бути доброзичливим...

 

5. Домашнє завдання

1)    Опрацювати матеріал підручника, с. 59 - 62

2)    Намалювати приклади звичок (корисних і шкідливих).

 

6.      Підсумки уроку

Людина сама вирішує — зміцнювати своє здоров'я чи псувати. Підліткам

слід уникати обставин, за яких можна придбати шкідливі звички. Отже, якщо хочеш бути здоровим — веди здоровий спосіб життя.

 

 

ДОВІДКОВИЙ МАТЕРІАЛ

Звичка — це поведінка, спосіб дій, схильність, що стали для людини зви­чайними, постійними. Будь-яка дія, якщо повторювати її багато разів, може обернутися на звичку.

Є звички, що сприяють ЗСЖ. Наприклад, щоранку робити зарядку. Спо­чатку пересилюючи себе, а потім, після багаторазового повторення, ця дія стає звичкою, і людина вже не уявляє, як це — не зробити вранці зарядку?! Робити зарядку — корисна звичка. Але якщо підліток не робить зарядку, це теж стає звичкою, і він не розуміє, як це — щоранку робити зарядку? Якщо така звич­ка сформувалася, то позбутися її дуже важко, значно складніше ніж набути. Кожна людина має здатність розвивати в собі нові звички, зокрема й ті, що бу­дуть зміцнювати здоров'я. Найголовніше — це прийняти вольове рішення роз­винути корисну звичку.

Крім фізичних, велике значення мають духовні і соціальні чинники, про які ми вже говорили раніше. Вам відомо, що бути доброзичливим, уникати конфліктів, повсякчас творити добро, це означає берегти і зміцнювати своє здоров'я.

 

docx
Додано
22 грудня 2017
Переглядів
7311
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку