Дидактичні ігри для дітей раннього віку

Про матеріал
Підбірка дидактичних ігор для дітей раннього віку: "Будиночки для гномиків", "Кольорова парасолька", "Сукня для ляльки", "Зоопарк", "Сад - город"
Перегляд файлу

ДИДАКТИЧНІ ІГРИ ДЛЯ ДІТЕЙ РАННЬОГО ВІКУ

 

Дидактична гра «Будиночки для гномиків»

 

Мета: продовжувати вчити дітей розрізняти і називати геометричні фігури: круг, квадрат, трикутник, овал; закріпити знання «один», «багато», розвивати мислення і навички орієнтування в просторі, виховувати увагу, спостережливість.

Обладнання: різнокольорові геометричні площинні фігури – будиночки для гномиків; маленькі геометричні кольорові площинні фігури – ключики від будиночків; ляльки – гномики.

Хід: площинні великі кольорові геометричні фігури (будиночки) лежать на килимку. Вихователь роздає кожній дитині гномиків і ключики  - маленькі геометричні кольорові фігури, пропонує знайти гномикам будиночки за кольорами, геометричними фігурами.

 

Дидактична гра «Кольорова парасолька»

Мета: уточнити і закріпити основні кольори: червоний, жовтий, синій, зелений; розвивати мислення і дрібну моторику; вчити малят орієнтуватися на аркуші картону із зображенням парасольки; виховувати старанність, наполегливість.

Обладнання: аркуш картону із зображенням парасольки, яка поділена на 4 сектори з основних кольорів (жовтий, синій, червоний, зелений) кришечки від пляшок 4-х основних кольорів.

Хід: вихователь звертає увагу на парасольку, яка поділена на 4-ри сектори з основних кольорів.

Після цього, вихователь показує дітям різнокольорові кришечки від пляшок 4-х основних кольорів.

Вихователь пропонує дітям накласти кришечки на сектори парасольки за кольорами.

 

Дидактична гра «Сукня для ляльки»

Мета: формувати уявлення дітей про геометричні фігури; вправляти в умінні розрізняти основні і відтіночні кольори; називати геометричні фігури: круг, квадрат, овал, трикутник; називати основні кольори:синій, жовтий, червоний, зелений; називати відтіночні кольори: рожевий, блакитний, фіолетовий, помаранчевий; розвивати логічне мислення; виховувати увагу і самостійність.

Обладнання: аркуш картону із зображенням ляльки в сукні. На сукні контури геометричних фігур: квадрат, трикутник, овал, круг.

(Накладні геометричні фігури згідно контурів на сукні ляльки різних кольорів).

Хід: вихователь пропонує дітям розглянути зображення на аркуші картону. Визначити, які геометричні фігури на сукні ляльки, назвати їх.

Запропонувати дітям прикрасити сукню ляльки, назвати геометричну фігуру і її колір.

Дидактична гра «Зоопарк»

Мета: формувати уявлення дітей про тварин; вчити їх впізнавати за зовнішнім виглядом і називати (наприклад – це слон); вчити розрізняти геометричні фігури, називати їх кольори; вчити знаходити тваринці свою клітку (геометричну фігуру); розвивати мислення і вміння орієнтуватися у просторі; виховувати увагу і старанність.

Обладнання: площинні геометричні фігури – клітки різних кольорів, фігурки – тваринки по 5-ть штук кожної.

Хід: на столі геометричні площинні фігури різних кольорів і переплутані фігурки тварин. На кожній геометричній фігурі одна тваринка.

Вихователь пропонує дітям знайти потрібну клітку (геометричну фігуру) для тваринки, назвати геометричну фігуру і колір (наприклад – це квадрат синього кольору  для тигрів); визначити кількість тварин на початку гри і в кінці (наприклад:  лев – 1, левів – багато).

 

Дидактична гра «Сад - город»

Мета: Вчити малят впізнавати овочі і фрукти, називати їх; формувати уявлення дітей де ростуть овочі і фрукти; розвивати пізнавальний інтерес, координацію рухів, мислення;сприяти розвитку дрібної моторики; вправляти дітей в умінні уважно слухати, розуміти мову дорослого і виконувати завдання; викликати позитивні емоції.

Обладнання: бутафорні овочі і фрукти: ілюстраційний картонний матеріал із зображенням овочів і фруктів; панно «Сад - город».

Хід: вихователь проводить бесіду , що восени потрібно збирати врожай.

Варіант 1.  (Розглядають 2 панно: сад і город).

Вихователь пропонує дитині вибрати щось із фруктів або овочів, називати їх і  визначити де вони ростуть (наприклад: це – картопля, яка росте на городі  у діда і бабусі …; це – яблучко, яке росте на дереві …).

Варіант 2.  (На килимку розсипані і переплутані овочі і фрукти).

Вихователь показує малятам 2 пано: сад і город. Спонукає малят вибрати собі щось з овочів та фруктів і подумати куди покласти (наприклад: це – груша, яка росте на дереві і знаходить потрібне пано …).

 

docx
Додано
1 жовтня
Переглядів
100
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку