ДИДАКТИЧНІ ІГРИ ДЛЯ ДІТЕЙ РАННЬОГО ВІКУ
Дидактична гра «Будиночки для гномиків»
Мета: продовжувати вчити дітей розрізняти і називати геометричні фігури: круг, квадрат, трикутник, овал; закріпити знання «один», «багато», розвивати мислення і навички орієнтування в просторі, виховувати увагу, спостережливість.
Обладнання: різнокольорові геометричні площинні фігури – будиночки для гномиків; маленькі геометричні кольорові площинні фігури – ключики від будиночків; ляльки – гномики.
Хід: площинні великі кольорові геометричні фігури (будиночки) лежать на килимку. Вихователь роздає кожній дитині гномиків і ключики - маленькі геометричні кольорові фігури, пропонує знайти гномикам будиночки за кольорами, геометричними фігурами.
Дидактична гра «Кольорова парасолька»
Мета: уточнити і закріпити основні кольори: червоний, жовтий, синій, зелений; розвивати мислення і дрібну моторику; вчити малят орієнтуватися на аркуші картону із зображенням парасольки; виховувати старанність, наполегливість.
Обладнання: аркуш картону із зображенням парасольки, яка поділена на 4 сектори з основних кольорів (жовтий, синій, червоний, зелений) кришечки від пляшок 4-х основних кольорів.
Хід: вихователь звертає увагу на парасольку, яка поділена на 4-ри сектори з основних кольорів.
Після цього, вихователь показує дітям різнокольорові кришечки від пляшок 4-х основних кольорів.
Вихователь пропонує дітям накласти кришечки на сектори парасольки за кольорами.
Дидактична гра «Сукня для ляльки»
Мета: формувати уявлення дітей про геометричні фігури; вправляти в умінні розрізняти основні і відтіночні кольори; називати геометричні фігури: круг, квадрат, овал, трикутник; називати основні кольори:синій, жовтий, червоний, зелений; називати відтіночні кольори: рожевий, блакитний, фіолетовий, помаранчевий; розвивати логічне мислення; виховувати увагу і самостійність.
Обладнання: аркуш картону із зображенням ляльки в сукні. На сукні контури геометричних фігур: квадрат, трикутник, овал, круг.
(Накладні геометричні фігури згідно контурів на сукні ляльки різних кольорів).
Хід: вихователь пропонує дітям розглянути зображення на аркуші картону. Визначити, які геометричні фігури на сукні ляльки, назвати їх.
Запропонувати дітям прикрасити сукню ляльки, назвати геометричну фігуру і її колір.
Дидактична гра «Зоопарк»
Мета: формувати уявлення дітей про тварин; вчити їх впізнавати за зовнішнім виглядом і називати (наприклад – це слон); вчити розрізняти геометричні фігури, називати їх кольори; вчити знаходити тваринці свою клітку (геометричну фігуру); розвивати мислення і вміння орієнтуватися у просторі; виховувати увагу і старанність.
Обладнання: площинні геометричні фігури – клітки різних кольорів, фігурки – тваринки по 5-ть штук кожної.
Хід: на столі геометричні площинні фігури різних кольорів і переплутані фігурки тварин. На кожній геометричній фігурі одна тваринка.
Вихователь пропонує дітям знайти потрібну клітку (геометричну фігуру) для тваринки, назвати геометричну фігуру і колір (наприклад – це квадрат синього кольору для тигрів); визначити кількість тварин на початку гри і в кінці (наприклад: лев – 1, левів – багато).
Дидактична гра «Сад - город»
Мета: Вчити малят впізнавати овочі і фрукти, називати їх; формувати уявлення дітей де ростуть овочі і фрукти; розвивати пізнавальний інтерес, координацію рухів, мислення;сприяти розвитку дрібної моторики; вправляти дітей в умінні уважно слухати, розуміти мову дорослого і виконувати завдання; викликати позитивні емоції.
Обладнання: бутафорні овочі і фрукти: ілюстраційний картонний матеріал із зображенням овочів і фруктів; панно «Сад - город».
Хід: вихователь проводить бесіду , що восени потрібно збирати врожай.
Варіант 1. (Розглядають 2 панно: сад і город).
Вихователь пропонує дитині вибрати щось із фруктів або овочів, називати їх і визначити де вони ростуть (наприклад: це – картопля, яка росте на городі у діда і бабусі …; це – яблучко, яке росте на дереві …).
Варіант 2. (На килимку розсипані і переплутані овочі і фрукти).
Вихователь показує малятам 2 пано: сад і город. Спонукає малят вибрати собі щось з овочів та фруктів і подумати куди покласти (наприклад: це – груша, яка росте на дереві і знаходить потрібне пано …).