Дидактичні ігри «Граємось- навчаємось»

Про матеріал
Набір дидактичних ігор на розвиток зв'язного мовлення для дітей раннього віку: "Сухий басейн", "Ведмедик сховався", "Поясни весняні приказки", "Хто як кричить?"...
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Дидактичні ігри «Граємось-навчаємось»Ранній вік

Номер слайду 2

"Сухий басейн"Вам знадобиться: дрібні крупи (манка, пшоно і т.п.)- "Будиночки" від іграшок в кіндер-сюрпризах (якомога більше)- Велика, але не дуже глибока ємкість;- Маленькі іграшки (можна також з кіндер-сюрпризів), у великій кількості"Будиночки" від кіндер-сюрпризів наповнюємо крупами і упереміш з іграшками засипаємо в ємність. Просимо дитину вийняти ту чи іншу іграшку або "будиночок".

Номер слайду 3

Номер слайду 4

"Ведмедик сховався" Вам знадобиться:- Іграшковий ведмедик (або будь-яка інша іграшка, досить велика , щоб дитина її добре запам'ятала). Спочатку ми домовляємося, що хочемо заховати ведмедика. Разом із дитиною ходимо по кімнаті, вивчаємо, аналізуємо, де найзручніше сховатися ведмедику. Коли знаходимо таке місце (обов'язково відкрите і на рівні зросту дитини), садимо туди ведмедика. Потім повертаємося на вихідну позицію, відволікаємося (наприклад, 10 разів плескаємо в долоні) і намагаємося знайти ведмедика.

Номер слайду 5

"Ліпимо і нанизуємо намисто з пластиліну"Вам знадобиться:- Дитяча маса для ліплення- Паличка або мотузка для нанизування Надаємо разом з дитиною пластиліну форму кульок і нанизуємо їх на основу.

Номер слайду 6

"Дзеркало (Мавпочка)" Дитина вчиться повторювати рухи. Дорослий показує рух, дитина дивиться, потім пробує повторити. Якщо у дитини не виходить, дуже важливо підійти до неї і показати ще раз, але тепер залишаюсь в цьому положенні, поки малюк його не "скопіює".

Номер слайду 7

"Підбираємо за кольором" Вам знадобляться:- Форми із вмістом (наприклад, коробочки і кульки в них) кількох кольорів: червоний, синій, зелений, жовтий. Змішайте вміст формочок на підлозі і нехай дитина покладе кожну кульку у відповідну за кольором коробочку.

Номер слайду 8

"Поясни весняні приказки"Дорослий читає дітям фольклорні вислови за темою і просить малят пояснити їх зміст. Діти виконують завдання. У березні день з ніччю стрічаються. (У березні настає час, коли тривалість дня та ночі однакові)У березні кожух і без ґудзиків теплий. (У березні стає тепліше, можна легше одягатися)У березні курка з калюжі нап'ється. (Багато талої води, бо розтає сніг)Земля також виглядає засмученою? (Так, вона тьмяна, мокра; осінній дощ поналивав калюж)Який повіває вітер? (Сердитий, потужний, пронизливий, неприємний)Яка погода переважає цієї пори? (Холодна, сира, незатишна, хмарна, дощова)

Номер слайду 9

Мозаїки. Цілі: розвиток дрібної моторики пальців рук, навчання орієнтуванні на площині, вмінню підбирати кольори по наслідуванню педагогу або по словесній інструкції. Обладнання: плоскі та об'ємні мозаїки за кількістю дітей. Мовний матеріал: Склади візерунок, мозаїка, малюнок, назва предметів, зображених на малюнку, назви основних кольорів, там, поруч, зліва, справа, один, одну, дві, дві, три, чотири, п'ять і т.д. Хід гри. Можливі кілька варіантів проведення. Можна запропонувати дітям слідом за дорослим скласти певний малюнок, візерунок. А можна просто дати дітям можливість збирати за власним бажанням, розвиваючи творчість, уяву.

Номер слайду 10

Можна запропонувати дітям картинку з малюнком, візерунком і попросити їх зібрати такий же малюнок або візерунок з мозаїки. Для більш розвинених дітей, які знають назви основних кольорів, можна запропонувати виконувати малюнок, узор за інструкціями, що пред'являються усно і на табличках. Наприклад: «Поклади дві синіх, потім три зелених, одну червону» і т.д.

Номер слайду 11

"Хто як кричить?"Для заняття потрібні картинки із зображенням кішки, собаки, кози та їхніх малят. Вихователь розповідає, що загубились малята тварин. Вони хотіли покликати своїх мам, але забули, як треба кричати. Дітям пропонують допомогти їм, а також пригадати, як кличуть кішку, кошенят, як мурчить кішка, як гарчить собака.

Номер слайду 12

"Чий колір?"Два столи. На одному в підставках сім різноколірних прапорців, на другому — по п'ять предметів різного кольору. Дорослий пояснює, що кожному предмету має відповідати свій прапорець, потрібно дібрати їх один до одного. Потім показує червоний прапорець і запитує, якого він кольору, які предмети слід покласти до червоного прапорця. Діти виконують завдання, називають предмети (червоний олівець, червоний кубик, червоне кільце, червоний ґудзик, червона квітка).

Номер слайду 13

"Розкажи про себе"- Як тебе звати?- Скільки тобі років?- Як звати твою маму, тата?- Як звати бабусю, дідуся?- Чи є в тебе братик, сестричка? Як їх звати?

Номер слайду 14

"Ладусі"Мета: формувати емоційний контакт з дорослим. Хід гри: дорослий стає перед дитиною, ласкаво бере її руки в свої і, ритмічно плескаючи її долоньками, читає утішку: «Ладусі, ладусі, де були, в бабусі, ручками плесь-плесь, ніжками туп-туп» (плескає в долоні, тупає ногами) повторити 2-3 рази.

Номер слайду 15

"Іди до мене"Мета: формувати емоційний контакт з дорослим. Хід гри: педагог відходить від дитини на декілька кроків, підзиває її до себе, ласкаво примовляючи: «Іди до мене, мій любий». Коли дитина підходить, дефектолог обіймає її: «До мене любий Сашко прийшов». Гра повторюється.

Номер слайду 16

"Візьми кульку"Мета: формувати емоційний контакт, викликати радість від гри з дорослим. Матеріал: 1-2 повітряних кульки. Хід гри: педагог надуває повітряну кульку і дає дитині: «На, візьми». Коли дитина трохи потримає кульку, дефектолог просить: «Дай мені кульку». Показує, як кулька літає, і знову віддає дитині. При цьому показує радість, задоволення від гри: «Яка гарна кулька!», «Як кулька літа!».

Номер слайду 17

"Потанцюємо з лялькою"Мета: продовжувати формувати емоційний контакт з дорослим, викликати інтерес до ляльки. Матеріал: лялька середніх розмірів. Хід гри: дорослий приносить ляльку. Вона «вітається» з дітьми, «гладить» кожного по голівці. Діти по черзі тримають ляльку за руку. Лялька пропонує потанцювати. Діти стають у коло, дорослий бере ляльку за одну руку, другу дає дитині і разом з ними рухається по колу, показуючи радість, наспівуючи дитячу пісеньку. Варіант: гра проводиться з Ведмедиком.

Номер слайду 18

"Доганялки"Мета: продовжувати формувати емоційний контакт з дорослим, викликати інтерес до ігор з лялькою. Матеріал: лялька. Хід гри: до дітей «приходить» лялька і «говорить», що хоче погратися з ними в доганялки. Дорослий пропонує дітям тікати від ляльки. Лялька їх доганяє, радіє та обіймає: «Ось мої дітки!»Варіант: гра проводиться з Ведмедиком.

Номер слайду 19

"Дай ручку"Мета: формувати емоційний контакт з дорослим. Хід гри: дорослий простягає руку до дитини і говорить: «Сашко, дай ручку!» Якщо дитина не відповідає, дорослий бере її руку, тягне до своєї руки, плескає долонькою дитини по своїй долоні, потім вкладає руку дитини в свою, трясе нею і каже: «Добрий день, Сашко!» Гра повторюється. Варіант: гра проводиться з лялькою: «Це лялька, привітайся з лялею, дай лялі ручку»; з Ведмедиком.

Номер слайду 20

"Веселий Клоун"Мета: формувати емоційний контакт з дорослим Матеріал: іграшка Клоун, брязкальця. Хід гри: педагог приносить іграшкового Клоуна, разом з дітьми розглядає його. Клоун «гримить» брязкальцем, потім роздає брязкальця дітям. Вони разом з Клоуном граються брязкальцями, радіють.

Номер слайду 21

"Хованки"Мета: формувати емоційний контакт з дорослим Матеріал: кольорові хусточки. Хід гри: діти сидять на стільчиках. Дорослий накриває хусточкою голову дитини, ховаючи її лице. Звертається з питанням: «Де Назар?» - «Немає Назара». Потім знімає хусточку з дитини і радісно промовляє: «Ось Назар. Є Назар». Гра проводиться декілька разів, але при повторенні дорослий змушує дитину саму знімати хусточку з голови. Виконання елементарних інструкцій

Номер слайду 22

"Іди до мене – біжи до мене"Мета: формувати увагу дітей та розуміння значення дієслів «іди» та «біжи». Вчити їх слухати і розуміти мовну інструкцію. Матеріал: лялька. Хід гри: Діти стоять біля однієї стіни в кімнаті, педагог – біля протилежної і говорить: «Діти, біжіть до мене». Якщо діти біжать, обіймає їх, хвалить. Якщо ж вони йдуть, він зупиняє їх, повторює інструкцію. Потім відходить до іншої стіни, і гра продовжується. На третій раз інструкція змінюється: «Ідіть до мене».

Номер слайду 23

"Візьми, поклади, кинь"Мета: формувати увагу дітей. Вчити розуміти значення дієслів «візьми», «поклади», «кинь», а також слухати і розуміти мовну інструкцію. Матеріал: два м’ячі, кошик. Хід гри: педагог кладе на стіл два м’ячі і говорить: «Візьміть м’ячі». Діти виконують інструкцію. Потім одній дитині говорить: «Поклади м’яч» – і показує на стіл, іншій з тією ж інструкцією вказує на кошик, допомагаючи, за потребою, виконати завдання. Діти сідають на стільчики. Педагог знову говорить: «Візьміть м’ячі», потім – «Кинь м’яч», одній дитині вказуючи на кошик, а іншій – на підлогу.

Номер слайду 24

"Візьми, коти"Мета: продовжувати вчити дітей слухати та діяти за мовною інструкцією, диференціювати дієслова «візьми», «коти». Матеріал: 3 арки, кулька, машина, м’яч. Хід гри: перед дитиною на столі стоять три арки. Перед першою ставиться машина, перед другою – кулька, перед третьою – м’яч. Педагог показує жестом на машину і говорить дитині: «Коти», допомагаючи їй виконати завдання, потім те саме говорить, показуючи на кульку. Вказуючи на м’яч, просить: «Візьми». Гра повторюється. Наприклад, показуючи на машину, педагог говорить: «Візьми», а на м’ячик – «Коти», тобто необхідно уникати орієнтування на порядок дій.

Номер слайду 25

"Роби, як я"Мета: учити дітей в певній ситуації розуміти і виконувати прості інструкції (на, дай, візьми). Формувати дії з іграшками за наслідуванням та за мовною інструкцією. Спонукати дитину до повторення звуконаслідування. Матеріал: іграшки: брязкальця, дзвіночки. Хід гри: педагог показує дитині брязкальце і говорить: «Ось яке гарне брязкальце. Брязкальце гримить: «тук-тук-тук». Простягає його дитині і каже: «На брязкальце». Коли дитина взяла іграшку,педагог бере собі таку саму, трясе нею і примовляє: тук-тук-тук, спонукаючи до повторення дій і звуконаслідування. В кінці заняття дефектолог ховає свою іграшку, простягає руку до іграшки дитини і говорить: «Дай мені брязкальце». Гра повторюється з іншими іграшками.

Номер слайду 26

"Пограємо на барабані"Мета: вчити дітей розуміти і виконувати елементарні інструкції в процесі обігравання іграшок і спілкування з дорослим. Матеріал: барабан і палички. Хід гри: «Це барабан та-та-та». Дає малюку можливість роздивитися барабан. Потім бере паличку і говорить: «Ось паличка. Я стукаю паличкою по барабану», промовляє звуконаслідування, спонукаючи дитину до повторення.. Коли дитина виконає завдання, педагог просить її: «Дай паличку», – супроводжуючи прохання відповідним жестом. Потім задає дитині питання: «Де барабан та-та-та?» Показує рукою дитини на іграшку і каже: «Ось барабан та-та-та! Дай барабан». Для закріплення мовні інструкції повторюються 2-3 рази.

Номер слайду 27

"Покатай м’ячик"Мета: вчити дітей розуміти і виконувати елементарні інструкції в процесі обігравання іграшок і спілкування з дорослим. Матеріал: невеликий м’яч. Хід гри: педагог показує дитині м’ячик, називає його повним словом і звуконаслідуванням: «М’яч – оп-па». Декілька разів кидає його, ловить і повторює оп-па, привертаючи увагу дитини водночас до м’яча, гри з ним і звуконаслідування. Потім котить м’ячик дитині і говорить: «Лови м’ячик – оп-па!». Допомагає дитині спіймати м’яч, вчить катати його по столу, спонукає до звуконаслідування. Гра повторюється 3-4 рази.

Номер слайду 28

"Кинь м’ячик у кошик"Мета: вчити дітей розуміти і виконувати елементарні інструкції в процесі обігравання іграшок і спілкування з дорослим. Матеріал: невеликий м’яч, кошик. Хід гри: гра проводиться аналогічно попередній.

Номер слайду 29

Дякую за увагу!

pptx
Додано
13 липня
Переглядів
17
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку