Дидактичні ігри з формування у дітей вміння орієнтуватися у просторі

Про матеріал
Мета: • Закріпити вміння орієнтуватися «на самому собі», знати частини тіла, розрізняти праву і ліву руку; сформувати просторові напрямку «від себе»: вперед, назад, наліво, направо, вгору, вниз. • Навчити знаходити предмет у просторі, визначаючи його місцезнаходження словами вгорі, внизу, зліва, справа, посередині, під і т.п. • Розвивати увагу, пам'ять, уміння аналізувати, діяти за алгоритмом.
Перегляд файлу

Дидактичні ігри з формування у дітей вміння орієнтуватися у просторі

Мета:

  •                             Закріпити вміння орієнтуватися «на самому собі», знати частини тіла, розрізняти праву і ліву руку; сформувати просторові напрямку «від себе»: вперед, назад, наліво, направо, вгору, вниз.
  •                             Навчити знаходити предмет у просторі, визначаючи його місцезнаходження словами вгорі, внизу, зліва, справа, посередині, під і т.п.
  •                             Розвивати увагу, пам'ять, уміння аналізувати, діяти за алгоритмом.

 

«Дзеркало»

Діти стоять вільно перед вихователем, який пропонує їм стати «дзеркалом» і повторювати всі його рухи. Діти відображають рухи вихователя. Спочатку даються нескладні рухи, а потім їх можна ускладнити.

 

«Куди сховалася мишка?»

Вихователь починає гру з загадки: Під підлогою таїться. Кішки боїться. Хто це? (мишка).

Далі вихователь каже, що до нас в гості прибігла мишка, вона хоче з нами погратися. Пропонує дітям закрити очі, а мишка у цей час ховається (вихователь ставить її на стіл, під шафу). Діти, відкривши очі шукають мишку, знайшовши її хлопці повинні описати де вона перебувала, використовуючи слова: вгорі, внизу, зліва, справа, посередині, під і т.п.

 

«Вгадай, що загадали»

Варіант 1.

Іграшки необхідно розкласти навколо (попереду, ззаду, зліва, справа) викликаного дитини. Вихователь каже, що він загадав одну з іграшок і треба відгадати яку. Для цього вихователь пропонує визначення: вона перед тобою (за тобою, попереду, ...) Дитина називає іграшку, що знаходиться в зазначеному напрямку (при повторному проведенні іграшки можна поміняти місцями або замінити іншими).

Варіант 2.

Іграшки розкладаються навколо вихователя. Тепер загадувати іграшку буде дитина.

 

«Куди підеш, то і знайдеш»

В кімнаті заховані іграшки. Вихователь дає завдання дітям: іди вперед, зупинися, направо, ... Дитина показує назване напрямок, йде в цьому напрямку і бере іграшку.

 

«В якій руці іграшка?»

Іграшки лежать перед дітьми на столі. За сигналом вихователя «раз, два, три лівою (правою) рукою бери!» Дитина повинна взяти іграшку в праву або ліву руку. Потім можна запропонувати дітям порахувати, а вихователь повинен взяти іграшку в праву або ліву руку. Можна припуститися помилки, щоб діти її виправили.

 

«Що змінилося?»

Перед дітьми на столі лежать іграшки не більше 5. вихователь пропонує розглянути що лежить. Діти закривають очі. Вихователь змінює положення іграшки, відкривши очі, діти визначають, що змінилося.

 

«Скажи, куди ми поклали»

Варіант 1.

Один з дітей закриває очі, інші ховають іграшку. За сигналом дитина відкриває очі і починає шукати іграшку, знайшовши її, він пояснює, де вона перебувала.

Варіант 2.

Грають підказують дитині, куди поклали предмет. Дитина повинна шукати у напрямку, вказаному дітьми.

 

«Доріжки»

(Д/і «День народження»)

Вихователь пропонує дитині картку-поле, розбите на 9 квадратів і зображення будь-якої тварини і кладе його на початку середньої доріжки. Вихователь показує, як йти по клітинам (1 крок - 1 клітина), далі просить дитину самостійно дістатися до дупла з бджолами, зібрати суницю і т.п. Потім можна розкласти картки з персонажами по картці-полю. Попросити дитину розповісти, як вони розташовані відносно один одного, хто ближче за всіх до квітки, далі всіх від містка ...

 

«Я поліз на дах»

(Д/і «Будуємо дім»)

Вихователь складає картки в готовий будинок. На картці - сходах стоїть людина. Завдання дитини - провести людини від сходів до картки - даху. Причому наступати можна тільки на зображення тих предметів, на які дійсно можна залазити. Під час подорожі дитина повинна вважати кроки: 1 крок вліво, 2 кроки вниз і т.п. Завдання гравців знайти найкоротший шлях.

 

«Магазин»

На дошці ігровий щит «магазин». Діти підходять до вітрини. Іграшки стоять на верхній, середній, нижній полицях. Купити іграшку можна тільки тим, хто не називаючи її скаже правильно, де вона стоїть.

 

doc
Додано
5 лютого 2022
Переглядів
2969
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку