КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ
ПОДОРОЖ КРАПЛИНКИ
Мета: дати дітям доступні знання про воду, про те, що вона потрібна і людям, і тваринам, і рослинам. Вода може бути чиста, прозора, брудна, холодна, гаряча. Сніг і лід – це також вода. Викликати у дітей бажання розповідати про воду, збагачувати мову дітей з-за допомогою віршів, оповідань, дослідницьких ігор із водою. Вчити слухати невеликі за розміром та змістом оповідання та відповідати на запитання вихователя. Розвивати уяву, фантазію, закріпити кольори. Виховувати бережне ставлення до воли.
Попередня робота: бесіди з дітьми про воду, про потребу всіх живих організмів; розглядання картин про різні пори року, вивчення віршів, закріплення потішок, розучування гри-хороводу.
Матеріали: картинки із зображенням чотирьох пір року, виготовленні персонажі до казки (Хмаринка, Краплинка), оповідання В.Сухомлинського «Як хлопчик хотів приголубити сніжинку»; запис звуків дощу.
Хід заняття:
Діти вітаються в колі однин з одним та гостями.
Вихователь: Діти, ви любите слухати казки? Ми сьогодні з вами помандруємо стежинками, по яких пролетіла наша Краплинка.
Вихователь: Прийшла зима. (Діти розглядають картинку із зображенням зими).
-Ви любите зиму? Без чого не буває зими? (без морозу та снігу).
- В які ігри ми взимку можемо гратися на вулиці? (кататися на санчатах, лижах, грати у сніжки).
От наша Хмаринка допомагає всім діткам. Там, де вона з’являється взимку, там починає падати сніг.
А тепер відгадайте загадку:
Я падаю на ваші хати,
Я білий, волохатий
Я падаю вам до ніг
І називаюсь просто…(Сніг)
Виставити лід на тарілочку.
Казка В. Сухомлинського «Сніжинка» та відповіді на запитання.
Сніжинка.
З неба на землю летить Сніжинка. Вона була легка, ніжна, прозора, мов пушинка, і красива, мов зірка.
На землі стояв хлопчик. Він бачив, як падала Сніжинка. Хлопчик думав: «Ось впаде сніжинка комусь під ноги і її затопчуть.»
Хлопчик простяг долоньку. Він хотів приголубити сніжинку. Але вона впала на теплу, добру долоньку хлопчика та розтанула.
Хлопчик із жалем дивився на руку. На долоньці блищала крапелька, мов сльозинка.
Що сталося зі сніжинкою? (вона розтанула). Чому? (долонька була тепленька, тому сніжинка розтанула)
Як ви думаєте, хлопчику було дуже жаль сніжинки? (Відповіді дітей.)
Вихователь: - Наша краплиночка пішла мандрувати далі. За Зимою прийшла Весна. (Картинка «Весна»).
Вихователь: За Зимою прийшла Весна.
Тепліше стало пригрівати Сонечко. Що стало зі снігом? (розтанув). З’явилися веселі струмочки і земля напилася талої водички.
Краплинко! Прокидайся! У нас дуже багато роботи, на нас чекають люди, звірі, рослини.
Звучить пісня «Капітошка».
Вихователь: Діти, як ви думаєте, чи потрібна кімнатним рослинам водичка? Що буде, якщо їх не поливати? (відповіді дітей та доручає полити кімнатні рослини). Як рослини п’ють водичку? (відповіді дітей про будову рослин).
Вихователь підводить дітей до столу зі склянками води.(чиста, без запаху; брудна; холодна; гаряча; солодка та солона). Визначають, де яка вода. Чисту воду діти можуть спробувати на смак з одноразових стаканчиків. Чому вода солона? Чому солодка?
Вихователь: Наша Краплиночка жила високо-високо на небі. (з-за ширми випливає Хмариночка). Ця хмариночка була дуже працьовита і завжди з’являлася там, де вона була найбільш потрібною. І всі раділи дощику на весняне поле, ліси, сади та на городи.
Вихователь: А тепер діти, ми з вами, пограємо «Скажи навпаки, лото антонімів».(вихователь говорить слово, а діти говорять протилежне слово).
Вихователь: А тепер закрийте оченята і уявіть собі, що зараз літо. (звучать звуки дощу та співу птахів). (Діти розповідають свої враження про почуте).
Хмаринка: Донечко! Краплинко! Прокидайся! У нас дуже багато роботи, на нас чекають люди, звірі, рослини.
Гра «Іди, іди дощику!»
Вихователь: Пригадаємо народну пісеньку-забавлянку «Іди-іди дощику» А щоб було легше розповідати, будемо руками допомагати.
Іди, іди, дощику (діти піднімають руки до гори)
Зварю тобі борщику, (роблять кругові рухи руками)
Поставлю на дуба (протягують руки вперед долоньками)
Дуб повалився (долоньки разом, повертають їх ліворуч-праворуч)
Горщик розбився (руки в сторони і вверх-вниз)
Дощик полився (пальчиками лівої руки торкаються долоньки правої руки)
Крап-крап-крап (перебирають пальчиками по долоньці).
Дидактична гра «Сплети віночок».
Вихователь: Діти, подув літній вітерець і розгубилися квіточки з віночка. Потрібно скласти віночок із квітів та назвати і назвати якого кольору квіти.
Вихователь: Ось і літо закінчилось. Подув прохолодний вітер, з дерев почали опадати листочки.
Фізкультхвилинка:
Ми йшли, йшли, горішок знайшли,
Потягнулись, зірвали, у кошик поклали далі пішли.
Ми йшли, йшли, грибочок знайшли.
Нагнулись, зірвали, у кошик поклали і далі пішли.
Дидактична гра «Склади квіточку-семицвітку».
Діти повинні скласти квіточку-семицвітку, а потім хай кожен вибере собі колір пелюстки і зафарбує водичку відповідним кольором.
Вихователь: -Діти, давайте подякуємо Капітошці, Хмаринці та Краплинці за те, що так багато розповіли про водичку. Але Капітошка чомусь засумував. Він забув де живуть його братики та сестрички – краплинки.
А ще я хочу під кінець нашого заняття зіграти з усіма в гру.
Дякую всім за увагу? Молодці у нас малята! Всім сподобалось? Ура!