Дидактичний матеріал. Біологічні ребуси

Про матеріал

Дидактичний матеріал "Біологячні ребуси" для учнів 10-11 класів. Правила читання (розгадування) ребусів. Приклади ребусів з відповідями до основних понять і термінів з біології (гененика, мітоз, мейоз, генотип і т.д.)

Перегляд файлу

Державний професійно-технічний

навчальний заклад

«Нікопольський центр професійної освіти»

imagesщдгрп

 

 Викладач: Картишкіна-Шостак О.М.

 

                                РЕБУСИ

         Вчіться вігдгадувати і складати ребуси, пам'ятаючи такі правила:

      Замість окремих слів або їх частин малюють предмети.

     Назви предметів, речей, явищ даються в початковій формі (в називному відмінку однини).

 Наприклад: буря, димар, пень.

     Кома перед малюнками означає, що від слова-назви предмета треба відкинути першу літеру. Якщо ж кома стоїтъ після малюнка, то відкидаеться остання літера слова. Кома може бути не одна -  і перед малюнком і після нього. Скільки ком - стільки відкидається літер.

 Наприклад, на малюнку зображена коса, перед малюнком стоїтъ кома. Значить, треба відкинути літеру

 к і читати оса.

      Над малюнком може стояти закреслена літера. Це значить, що її вназві предмета читати не треба. Наприклад, намальовано крота, над малюнком закреслена літера. Читається не кріт, а кіт.

      Якщо над малюнком закреслена літера і поряд з нею написана  інша, то нею треба замінити закреслену. Наприклад, на малюнку бачимо стіг, над яким закреслена літера т і поряд стоїть літера н, то треба читати  сніг.

       Якщо предмет намальовано перевернутим, то назва його читається навпаки — справа наліво.

Наприклад, намальовано перевернутим вола;  читаємо не віл, а лів.

        Над малюнком можуть бути цифри. Це значить, які літери і в якому порядку назву предмета треба читати. Наприклад, на малюнку гори, над ними стоять цифри 3,2,1,4. Це значить, що читається спочатку третя літера (р), потім — друга (о), перша (г), четверта (и), і виходить роги.                                                                                                                                                                         

       Якщо однієї  чи  кількох цифр немає, то відповідні літери й назви предмета на малюнку не читаються.

Наприклад, над малюнком стоять цифри 1,4, 5,6. Значить, читати слід лише літери м, е, т, а (мета).

      Окремі літери, склади в ребусах іноді пишуться один над одним,  всередині, один за одним, один під одним                                                                                                                                                

      Розв'язуючи ребуси, залежно від розміщення літер, складів, потрібно додавати прийменники в, з, на, за, над, під.

Наприклад, у літері о написано склад лі, слід читати волі, або над літерою і стоїть літера в, читаємо: "над і в" -  надів.

Відповіді

 

1

Рибоза

18

Гомологія

2

Мітоз

19

Біосфера

3

Прокаріоти

20. 21 .22

 Штам

4

Хромосоми

23. 24. 25

 Сорт

5

Дезоксирибоза

26. 27. 28

Порода

6

Мейоз

29. 30. 31. 32

 Генетика

7

Бактерії

33. 34. 35

Хлоропласти

8

Фенотип

        36

Ядро

9

Генотип

37

Довкілля

10

Консументи

38

Екологія

11

Яйцеклітина

39

 Вітаміни

12

Атавізми

40

Білки

13

Біоценоз

41

Клітина

14

Гомозигота

42

 Цитологія

15

Симбіоз

43

Мітохондрії

16

Нуклеотид

44

 Вода

17

Мімікрія

-

-

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 6
Оцінки та відгуки
  1. Волинець Галина Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Небикова Тетяна Андріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Ципльонок Валентина Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Гальчук Олександр Васильович
    Дякую!!! Прекрасна робота!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Демченко Оксана Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Супрун Ольга Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 3 відгука
docx
Додано
2 лютого 2018
Переглядів
8183
Оцінка розробки
5.0 (6 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку