Дидактичний матеріал до уроків інформатики (Інформація та повідомлення. Інформаційні процеси)

Про матеріал

Дидактичний матеріал до уроків інформатики (Інформація та повідомлення. Інформаційні процеси). Матеріал містить такі завдання: встановити відповідність, знайди пару, впишіть пропуски, а також підсумковий урок з теми.

Перегляд файлу

Урок 1. Повідомлення. Інформація

1. Впишіть у таблицю приклади повідомлень про предмети, процеси та явища, які людина сприймає кожним з органів чуття.

 

Орган чуття

Сприймає

1

http://odin.mobile9.com/download/media/589/eyes_2HC7w0pn.jpg

 

2

http://mediasubs.ru/group/uploads/kl/klub-zdorovya-dlya-teh-komu-za-sorok/image2/DQtYmVjNT.jpg

 

3

http://www.velvet.by/files/userfiles/4467/nose.jpg

 

4

 

http://razmisli.info/wp-content/uploads/2012/01/%D1%83%D1%85%D0%BE1.jpe

 

5

http://www.asriran.com/files/fa/news/1390/5/1/182181_710.jpg

 

 

2. Установіть відповідність між органами чуття та видами повідомлень

 

 

1

Орган слуху

2

Орган зору

3

Орган дотику

4

Орган смаку

5

Орган нюху

А

Візуальні

Б

Звукові

В

Смакові

Г

Нюхові

Д

Тактильні

 

Відповідність: 1____;   2____;  3____;  4____;  5____.

 


3. Визначте, який спосіб подання інформації демонструють наведені приклади, сполучивши їх лініями з відповідними прямокутниками.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Впишіть у таблицю по 2-3 приклади повідомлень відповідно до способу їх подання:

 

Спосіб подання повідомлень

Приклади повідомлень

Текстовий

 

 

Числовий

 

 

Графічний

 

 

Звуковий

 

 

Відео

 

 

Умовні сигнали

 

 

Спеціальні позначення

 

 

Комбінований

 

 

 

5.Запишіть у відповідних комірках таблиці властивості перелічених у верхньому рядку предметів і явищ, про які ми можемо дізнатись певними органами чуття людини. Якщо властивість відсутня для зазначеного органа чуття — ставите прочерк.

Кіт

Яблуко

Музика

Парта

Очі

Сірий

 

 

 

Вуха

Мурчання

 

 

 

Ніс

Запах

 

 

 

Язик

  •  

 

 

 

Шкіра

пухнастий

 

 

 

6. Встановити відповідність

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. Заповнити таблицю

 

Ситуація

Відправник інформації

Отримувач інформації

Канал передачі

Марійка привітала свою подругу з 8 березням по телефону

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Диктор по радіо повідомив слухачам прогноз погоди на завтра

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мама передала листа сестрі через провідника поїзда

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок 2 Інформаційні процеси

1. З якими інформаційними процесами пов’язані зображені предмети? Встанови відповідність між зображеними об’єктами та інформаційними процесами.

http://usb-promo.ro/wp-content/uploads/2012/08/MO1001_48_VE1.jpghttp://mags73.ru/mag1/data/big/450471_x.pnghttp://vrnnews.ru/img/news/10269.jpghttp://files.utinet.ru/photo/i2f56101cbxp.jpghttp://school1702-3a.ucoz.ru/777.jpg

 

 

 

 

http://rezerv-chita.ru/files/catalog/phone/prphone/Panasonic%20KX-TS%202350%20RUS.jpghttp://www.meilleur-top.com/sites/meilleur-top.com/files/imagecache/hosted_on/image_header/3700-meilleur-top-5-des-beaux-livres-au-pied-du-sapin.jpghttp://enriquesantos.com/wp-content/uploads/2012/01/lupa.jpghttp://bryansk.doski.ru/i/64/18/641880.jpg

 

 

 

 

2. Запиши відповідні інформаційні процеси.

Дія

Інформаційні процеси

Проведення анкетування

 

Показ музичного кліпу

 

Друкування фотографій

 

Розгадування ребуса

 

Написання листівки

 

Перекладання тексту

 

Використання сейфа

 

 

2. Заповни таблицю.

Види інформації

Як передається

Символьна

 

Текстова

 

Числова

 

Графічна

 

Звукова

 

Тактильна

 

Смакова

 


3. Заповни схему, використовуючи зразок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Складіть речення з двох частин картки.

 

Інформація - це

дані про оточення, необхідні для розв’язання проблем

Інформацію передають

за допомогою повідомлень

Інформація сприймається людиною…

через органи чуттю

Текстова інформація …

Відображається у вигляді текстів

Графічна інформація - це

картинки, рисунки, графіки, діаграми, схеми тощо

Звукова інформація - це

усне мовлення, музичні композиції, мелодії, шумові ефекти

Умовні жести та символи - це

міміка, сигнали регулювальника на перехресті

Комбінована або мультимедійна інформація - це

інформація, що утворюється як комбінація різних видів інформації

 


Урок 3 Дані та пристрої для роботи з ними

1. Впишіть у порожні прямокутники види комп’ютерів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Допиши, до яких предметів та явищ використовують зображені засоби реєстрації даних і які дані водночас отримують.

 

Предмет, явище

Засіб реєстрації даних

Отримані дані

Коло

http://s.pikabu.ru/images/previews_comm/2012-06_2/13392532228547.gif

Числові (значення радіусу)

 

http://dynamo-bk.ru/image/cache/data/base/main_product_131279652876240400-320x380.jpg

 

 

http://www.gift-company.ru/uploads/catalog/full/124349878782705.jpg

 

 

http://resim.donanimhaber.com/upfiles/388105/3EEA26E37261469480521A3A756230D1.jpg

 

 

 

http://www.netcraft.ua/content/images/thumbs/0042579_skaner-epson-perfection-v500-photo-b11b189033.jpeg

 

 

3. Запиши, які інформаційні процеси відбуваються при використанні наведених пристроїв для роботи з даними.

 

Диктофон

 

Факс

 

Фотокамера

 

GPS –навігатор

 

Плеєр

 

Комп’ютер

 

 

 

4. Підпишіть назви пристроїв роботи з даними

 

http://www.vip-electronic.ru/published/publicdata/VIPELECTWA/attachments/SC/products_pictures/35a7985de188fdf150a36c0779506666.jpg

http://www.promsnab.dn.ua/images_board/36313.jpg

http://www.skrepka24.ru/images/ex/good/027_l.jpg

http://www.altech.bg/files/products/5904.jpg

http://www.novinki56.ru/images/categories/2806.jpg

А)________

Б)__________

В) ___________

Г) ___________

Д) ____________

http://images.smartbuy.ro/lib/uploads/image/an_2009/luna_02/zi_01/thumbs_75x75/Panasonic-RQ-L11E9-S--49dc68b68e0eb.jpg

http://www.vahu.ru/pictures/i/775/i205775/611770_v02_b.jpg

http://images.asteza.by/2013-01-14/168047/photos0-800x600.jpeg

http://img.merlion.ru/items/67122_v01_b.jpg

http://display.lakmus.ua/images/products/7323/7323_left_big.jpg

Е) _________

Є) ____________

Ж) ___________

З)____________

И) ____________

 

 

5. Впишіть у таблицю, як можуть використовувати комп’ютер представники вказаних професій

 

Професія

Використання

Лікар

 

Спортсмен

 

Секретар

 

Водій

 

Учитель

 

Кухар

 

Директор школи

 

Інженер

 

Композитор

 

 

6. Заповніть таблицю

 

Пристрій

З якими даними працює

Телефон

 

Калькулятор

 

Факс

 

Відеокамера

 

Фотоапарат

 

Диктофон

 

Компютер

 

 

Урок №4 Підсумковий урок з розділу «Інформація та повідомлення. Інформаційні процеси»

1. Гра«Знайди зайве»

Завдання для першої команди

  1. Два, п'ять, нуль, сума, один, дев'ять.
  2. Зір, слух, нюх, інформація, дотик, смак.
  3. Факс, плеєр, фотокамера, ножиці; телефон.

 

Завдання для другої команди

  1. Арифмометр, рахівниця, калькулятор, друкарська машинка, комп'ютер.
  2. Множення, видалення, віднімання, додавання, ділення.
  3. Навігатор, диктофон, кінокамера, екран, ноутбук.

 

2. Заповніть таблицю.

 

Джерело інформації

Форма подання інформації

Спосіб сприйняття

Телевізійна передача

 

 

Фотографія

 

 

Книга

 

 

Розмова по телефону

 

 

Арифметичний вираз

 

 

 

3. Розгадування кросворда

  1. Новини, повідомлення, відомості, подані в різних видах.
  2. Зрозуміла інформація, яку можна передавати і обробляти.
  3. Пристрій, що передає зображення різноманітних документів через телефонні лінії.
  4. Бувають усними, письмовими, у вигляді рисунків, жестів.
  5. Пристрій, що відтворює звук чи відео.
  6. Пристрій для обробляння інформації.
  7. Прилад для фотографування.
  8. Пристрій для передавання звуку на великі відстані.
  9. Портативний прилад для запису усного мовлення.
  10.          Невеликий електронний пристрій для виконання математич­них обчислень.
  11.          Прилад для визначення місцезнаходження об'єкта.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Складіть частини прислів’я

Людина красна розумом,

а комп'ютер — пам'яттю.

Натиснеш кнопку -

здобудеш результат.

Один комп'ютер добре,

а два краще.

Комп'ютеру слово,

а він тобі 1000.

Рослина тягнеться до сонця,

а учень — до комп'ютера.

Що натискаєш —

те й маєш.

У невмілого інформатика

очі не болять.

Подарованому комп'ютеру

в системний блок не заглядають.

На комп'ютері не мудруй багато,

а працюй завзято.

У комп'ютерному кабінеті працюватимеш вволю,

то матимеш долю.

 

5. З поданого переліку виберіть пристрої для роботи з даними:

  •     комп’ютер;
  •     екран;
  •     диктофон;
  •     мобільний телефон;
  •     мікрофон;
  •     факс;
  •     вентилятор;
  •     плеєр;
  •     калькулятор;
  •     ноутбук;
  •     блок живлення;
  •     кінокамера.

 

 

6. З поданого переліку виберіть властивості інформації:

  • актуальність;
  • глибина;
  • швидкість передавання;
  • зрозумілість;
  • якість;
  • висота;
  • ширина;
  • повнота;
  • корисність;
  • достовірність;
  • довжина;
  • об’єктивність.

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
3.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Сучко Олег
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    3.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
9 березня 2018
Переглядів
3702
Оцінка розробки
4.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку