Дидактичний матеріал з математики для 2 класу

Про матеріал
Посібник містить тексти, завдання і вправи, що допомагає сприяти засвоєнню та закріпленню знань з математики. Матеріал посібника сприяє розвитку у молодших школярів уміння аналізувати, порівнювати, робити висновки, забезпечує практичне засвоєння учнями знань.
Перегляд файлу

0002-002-.pngО.А.Кобеляцька

 

 

 

 

Математика

дидактичні

матеріали

               для 1071055_cifry-2-v-kartinkah.jpg класу

 

 

 

 

sm.aspx.png

 

 

 

 

 

 

 

 

Математика – найстародавніша з усіх наук. Поняття числа – одне з основних понять математики – виникло з практичних потреб людини на світанку історії людства.

Ще в давні часи математику називали «царицею наук», «ключем до всіх наук».

Математика народилася з практичних потреб людини і залишається тісно пов’язаною з практикою, причому стає їй дедалі більше потрібною.

Математика допомагає людині в усіх її справах. Вона потрібна не лише інженерам, конструкторам, бухгалтерам, а й робітникам. Без вимірювань і обчислень не можна зробити і стільця.

hello_html_m2759a490.pngНа цікавих математичних заняттях в учнів треба формувати навички обчислень, вчити учнів застосовувати вивчені властивості додавання і віднімання, множення і ділення для розв’язування вправ, рівнянь і задач. Розвивати обчислювальне та логічне, творче мислення. Виховувати увагу, наполегливість, навички самостійної творчої праці на заняттях. Виховувати прагнення учнів до розвитку здорового способу життя. Формувати і розвивати у дітей різноманітні поняття, які впливають на стан їх фізичного розвитку.

 

 

 

 

 

 

 

 

veselyie-rebyata-shablon-prevyu-2.png466308_shablony-na-shkolnuu-temu.jpgЗміст

 

 

                         1.Математичні ігри

                          2.Віршовані задачі

                           3.Ребуси

                  4.Цікаві математичні       завдання

 

 

 

 

 

 

1.jpgМатематичні ігри

Гра "Естафета".

Клас ділиться на 2 команди. На дошці записано стільки прикладів, скільки гравців у командах. Перші учні підходять, розв'язують приклади, передають крейду іншому учневі із своєї команди як естафетну паличку і так до кінця. Якщо учень бачить помилку гравця своєї команди, то, коли до нього дійде черга, він може акуратно закреслити неправильну відповідь і записати правильну. Виграє та команда, в якій швидше будуть розв'язані приклади. (Кількість учнів у командах повинна бути однаковою).

Гра "Футбол".

Клас ділиться на 2 команди. Учень 1 команди на​зиває довільний приклад і учня з іншої команди, який має відповідати. Якщо відповідь правильна, гра продовжується в зворотному напрямку. Якщо ж учень з іншої команди не впорався з прикладом, то цій команді зараховується "гол". Виграє команда, в якої менше "голів".

Гра "Склади 2 приклади".

Вчитель показує картку з прикладом на додаван​ня. Учень, якого викликали до дошки, складає і за​писує 2 приклади на віднімання і розв'язує їх.Наприклад:

17 + 2 = 91 9-2 = 7 9-7 = 2

15 + 4 = 91 9-4 = 5 9-5 = 4

 

 

 

1.jpgГра "Забий гол".

На воротах, які прикріплюються на дошці, вчи​тель розміщує "м'яч" з числом. Діти по черзі назива​ють будь-який приклад, результатом якого є даний м'яч. Виграє учень, який назвав найбільше прикладів. Наприклад, 21:

7 • 3 = 21 З0 - 9 = 21

З • 7 = 21 40 - 19 = 21

20 + І = 21 32 - 11 = 21

19 + 2 = 21 22 - 1 = 21

15​  + 6 = 21 24 - 3 = 21
18 + 3 = 21 26 - 5 = 21

16​  + 5 = 21 27 - 6 = 21

Гра "Назви "сусідів".

Учасники стають у коло, в центрі якого — ведучий з м'ячем. Він кидає м'яч кожному учневі і називає будь-яке число у межах вивчених. Той, хто піймав м'яч, повинен назвати "сусідів" названого числа.

Числа можна називати у довільному порядку, по​вторювати їх. Той, хто неправильно назвав "сусідів", вибуває з гри.

Гру можна проводити і без ведучого. Один учень ки​дає м'яч іншому і називає число. Той, хто спіймав м'яч, називає потрібні числа і кидає м'яч іншому гравцеві. Ведучий: 5, 7, 9, 12, 22. Гравець: 4, 6; 6, 8; 8, 10; 11, 13; 21, 23.

 

 

 

1.jpgГра "Назви число".

Дітей ділимо на 2 команди і шикуємо у два ряди. Вчитель називає одноцифрове число, таблиця множен​ня якого вивчається, наприклад, 4. Учні кожної коман​ди по черзі називають числа — результати множення 4 на 2, 3, 4, 5 і так далі, виступаючи щоразу на крок упе​ред. За кожний "правильний крок" учень одержує очко.

За даним прикладом називають числа: 8, 12, 16, 20, 24, 28, 32, 36, 40.

Виграє команда, яка в сумі набере найбільше очок.

Гра "Кращий обчислювач".

Учні розділяються на 2 команди. У кожної коман​ди є кубик, на гранях якого написані числа. Гравці різних команд по черзі кидають кубик і, називаючи число, яке випало, швидко додають до суми попе​редніх і повідомляють результат. Виграє команда, яка першою набере визначену для виграшу кількість очок. Якщо один гравець помилився в обчисленні, усі очки з команди знімаються. Гра може бути індивідуальною. Тоді в ній беруть участь два, три і більше учнів.

Гра "Зберемо овочі".

На фланелографі виставлено малюнки овочів із цифрами. Дітям роздаються кошики. Потрібно зібрати стільки перцю або моркви, щоб сума цифр дорівнювала номеру кошика.

 

 

 

 

1.jpgГра «Плутанка»

2 учні викладають на набірному полотні будь-які числа, а всі інші — вибирають лише ті, які діляться на дане число:

26 25 5 16 18 10 : 5

21 24 13 7 14 28 : 7

25 : 5 = 5 21 : 7 = З

5 : 5 = 1 7 : 7 = 1

10 : 5 = 2 14 : 7 = 2

28 : 7 = 4

Гра "Усний рахунок".

Учень придумує якесь число і після слів учителя: "Збільши своє число на 5" встає і швидко говорить результат. Сусід по парті має відгадати задумане чис​ло. Ця ж гра може використовуватися при відніманні, множенні та діленні.

Дуже цікавою є робота з фланелографом. На уроках праці можна виготовити з учнями різні предметні кар​тинки, які потім використати для складання задач та різних завдань. На фланелографі вчитель викладає па​рами різні числа. Поряд на набірному полотні розташо​вано кружечки зі знаками <, >, =. Діти між числами виставляють ті знаки, які там потрібні.

Наприклад:

5 < 8 8 = 8                  11 > 9 1 < 8

 

 

 

1.jpgВіршовані задачі

1. Купила в крамниці сестричка
Сім метрів шовкової стрічки.
Три метри мені віддала,

А скільки собі узяла?

2.​ Шість синів у діда Кіндрата —
І в кожного — рідна сестра.
Зможеш ти відгадати
Скільки дітей у діда Кіндрата?

3.​ Скільки фарб тут — не скажу,
Відгадай, не покажу.

Якщо три до них додать,

От тоді їх буде п'ять.

 

4. Бігла квочка до струмочка:
Спереду вісім курчаток,
Дев'ять курчаток позаду.

Скільки всіх бігло, ти можеш сказати?

 

5.​ Скільки яблук на столі?
Чотири лежало,

Одне упало,
А одне розрізали?

6.​ П'ять берізок, дві смерічки
Зеленіють біля річки.
Поряд з ними є ожина...
Скільки всіх дерев, скажи-но?

 

 

 

1.jpg 

7.​ В'яже бабуся-лисиця
Трьом онукам рукавиці.
"Подарую вам, онуки,
Рукавичок по дві штуки,
Бережіть, не загубіть!"
Скільки всіх? Перелічіть! (6).

8.​ Налетіли горобці,
посідали на стовпці.

Сім, сімнадцять, без двох двадцять,

Семеро, троє, ще й малих двоє. (54).

 

9. Ти б зумів, якби схотів,

з трьох звичайних сірників зробити чотири?

 

10. В лелеки два глеки —
на 9 літрів і на 5 літрів.
Як з річки йому принести

4 літри води? (9 - 5 = 4).

 

11. Миколка з'їв чотири сливи,
а шестеро — Настуся.

Скільки слив з'їла їхня бабуся? (Жодної).

 

12. Сестра старша за брата на сім років.

На скільки років вона буде старша за нього через З роки? (На ті ж сім років).

 

 

 

 

 

 

 

1.jpg13. Прилетіли голуби та й сідають на дуби.
Сядуть по двоє — один дуб гуляє.
Сядуть по одному — дуба не вистачає.

Скільки було голубів і скільки дубів? (4 голуби і 3 дуби).

14.​ П'ять хлопчиків пішли до лісу,
Коли це їм назустріч — троє дівчаток.
Скільки дітей прийшло в ліс? (5 хлопчиків).

15.​ Трійка коней пробігла за годину 40 кілометрів.

А скільки пробіг кожний кінь? (40км).

 

16.​ Півень голосно кричить:

— Сто душ можу розбудить!

Скільки півнів посадити,

Щоб душ двісті розбудити? (1).

 

17. В клас зайшов Мишко,
А за ним — Петько,

А за тим Маринка,

За нею Яринка,

А за нею Ганна.

Скільки всіх хлоп'ят? (2).

 

18. Якось бігло через ліс 8 кіз.

5 були з них білі-білі,
А останні — сірі-сірі.

Скільки бігло через ліс сірих кіз? (3).

 

 

 

 

1.jpg                              Ребуси

10-001.gif (два)

10-002.gif (п'ять)

10-003.gif(число)

10-016.gif (корінь)

 

 

 

1.jpg10-018.gif (квадрат)

 

10-056.gif  (приклад)

 

10-020.gif (завдання)

 

10-043.gif (вершина)

 

 

 

 

1.jpgЦікаві математичні  завдання

 

401-raskraska-tsvetok.gifОбчисли вирази та розфарбуй малюнок, користуючись умовними позначеннями.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                               Умовні позначення

30-рожевий                            50-жовтий

90-синій                                  80-зелений

10-фіолетовий

 

 

 

 

 

 

1.jpg1 итол.jpgПоєднай математичні вирази з назвою групи: буквені, числові, рівняння, нерівності.

5орор.jpg2 лоио.jpg6роиолр.jpg4рорло.jpg3 лоироро.jpgbaloons-50.pngbaloons-50.png

Поєднай хмаринки з краплинками, що з них впали.

583752_hmara-malunok.jpg583752_hmara-malunok.jpg

0_90aa5_c617b27d_XL.pnghello_html_m4f5c56b0.pnghello_html_m4f5c56b0.pnghello_html_m4f5c56b0.pnghello_html_m4f5c56b0.pnghello_html_m4f5c56b0.pnghello_html_m4f5c56b0.png583752_hmara-malunok.jpg583752_hmara-malunok.jpg583752_hmara-malunok.jpg583752_hmara-malunok.jpg

docx
Додано
30 липня 2019
Переглядів
3159
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку