Ділення з остачею. Властивості остачі

Про матеріал

Мета даного уроку навчати учнів виконувати ділення з остачею за алгоритмом; сприяти осмисленню того, що остача завжди менша, ніж дільник; удосконалювати вміння розв'язувати задачі на подвійне зведення до одиниці; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета.

Перегляд файлу

Тема:Ділення з остачею. Властивість остачі.

 

Мета: навчати учнів виконувати ділення з остачею за алгоритмом; сприяти осмисленню того, що остача завжди менша, ніж дільник; удосконалювати вміння розв’язувати задачі на подвійне зведення до одиниці; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета.

 

Форма проведення: Урок-подорож «У пошуках скарбів»

Обладнання: Комп’ютер, проектор, презентація до уроку, презентація «У

пошуках скарбів» ; карта подорожі, конверти-кораблики з

картками(диференційованими завданнями), геометричний матеріал,

музична фізкультхвилинка.

Маршрутний лист

1.Конкурс  капітанів.                                                                                                                  

2.Океанія  Знань . Математична каліграфія.                                                                                                

3. Острів Обчислень.                                                                                                                                  

4. Коралові рифи                                                                                                                                     

5. Бухта «Загублених Кораблів»                                                                                                           

6. «Золото Русалочки»                                                                                                                        

7.Континент «Африка».                                                                                                           

8. Острів Задач

9.«В глибинах підводного царства»

10. Острів Логіки                                                                                                                                         

11.Скарби

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

І. Організація класу. Вступна бесіда.

Ось дзвінок сигнал подав –

Для уроку час настав.

Тож і ми часу не гаймо,

А урок свій починаймо!

- Сьогодні до нас на урок завітали гості, поверніться до них, привітайтеся, подаріть їм свої щирі усмішки.

Ми веселі, бадьорі і будемо працювати старанно, щоб кожна хвилина не втратилась марно. Я бажаю вам від нашого уроку отримати тільки задоволення.

II. Актуалізація опорних знань

1. Перевірка домашнього завдання

Завдання 649

20:6=3(ост.2)            65:9=7(ост.2)

31:5=6(ост.1)            18:4=4(ост.2)

44:7=6(ост.2)            27:5=5(ост.2)

2. Повідомлення теми і мети уроку.  (Слайд 1,2,3,4).

Сьогодні на уроці ви закріпите вміння виконувати ділення з остачею, а також ми доведемо ,що остача завжди менша, ніж дільник

- Я знайшла вчора стару карту (показує Сувій).                                                       

 -  Це ж карта Острова Скарбів! І тепер мені потрібно побудувати кораблі і набрати команду!                                                                                                                                                     - Ми вирушимо у мандрівку за скарбом. Ця подорож вимагатиме від вас знань, умінь, активності, винахідливості, кмітливості. Під час подорожі на нас чекають нові знайомства, різні пригоди. Чим краще ви будете працювати на уроці - тим менше штормів, тим більше шансів дістатися до скарбу. Ось перед вами карта.                                                                                      - Ти, напевно, знаєш, що пірати - це морські розбійники, безстрашні та нещадні. Вони нападали на морські судна, а награбовані багатства ховали на далеких незаселених островах.                                                                                                                                             - Але знайте, що справжні моряки повинні багато знати і вміти!                                                         - Для збереження дисципліни на кораблі під час гри порушників карають відніманням набраних балів у їхньої команди ( Чорна мітка ).

Клас поділяється на 2 команди:

І команда -  «Чорна Каракатиця»     ІІ  команда   - «Летючий Голландець»

3.  Конкурс  капітанів( додаток)

Створення 
малюнків вітрильників з геометричних фігур.                                                

  • Як називаються фігури, з яких складається вітрильник?                                                   - Як називається рожева фігура? (Трикутник.) Доведіть.
  • Виміряти сторони більшого трикутника і знайти його периметр.(Переможець –капітан корабля)

У кожного моряка є свій бортовий журнал, де він записує свої спостереження – це ваші зошити. Починаємо вести записи в бортовому журналі, вказуємо час відпливу. (Запис числа)

 

ІІ. Хвилинка каліграфії. (Слайд 5).

Океанія  Знань . Математична каліграфія.

- А розпочнеться наша мандрівка в Океані знань з Математичної каліграфії.

Морякам завжди бажають:

Сім футів під кілем, що означає

Щасливого плавання,

попутного вітру.

- Яке число прозвучало в побажанні? (7)

- Написати рядочок цифри 7.

- Яке це число? (Одноцифрове, непарне).

ІІІ. Актуалізація та корекція сенсорного досвіду та опорних знань.

Відгадайте загадку

Чи рибина, чи тварина

Прожива в морських глибинах?

В неї є аж вісім ніг!

Знають всі, то — ... восьминіг

 

Цікаво знати

 

Звичайний восьминіг володіє здатністю змінювати забарвлення, пристосовуючись до навколишнього середовища. Це пояснюється наявністю в його шкірі клітин з різними пігментами, здатних під впливом імпульсів з центральної нервової системи розтягуватися або стискатися залежно від сприйняття органів чуття. Звичайне забарвлення — коричневе. Якщо восьминіг наляканий — він біліє, якщо розгніваний, то червоніє.

 

1. «Острів Обчислень.» Різнорівневі завдання на вибір.  (Слайд 6).

( завдання на картках - восьминоги різного кольору.)

 І. Рівень.  Знайди  помилки у виразах

10 . 32=320

650:650=10 (1)

900:100=1(9)

 

ІІ. Рівень. Порівняйте (поставте знак «>», «<» або «=»).

 

 90 ·  0… 640:10

 70 ·  10… 50 · 10

  40: 2 … 10.2

 

ІІІ рівень.   Розв’яжи рівняння

Х . 10 = 50             Х :10 = 2

 

Х=5                         х=20

2. « Коралові рифи»  (Слайд 7)  ( додаток)

- У морі зустрічаються коралові рифи, які заважають нормальному руху судна, і навіть якщо ви рухались пра­вильним курсом, шторм міг збити вас з курсу на рифи. Корпус вашого корабля пошкоджений і потребує негайного ремонту

38 : 4=9(ост.2)

41 : 8=5(ост.1)

28 : 5=5(ост.3)

 

 

33 : 5

ІV. Вивчення нового матеріалу. (Слайд  8,9).

 

  1. « Золото Русалочки »

Вирази 651    Виконай ділення з остачею

 

« Бухта Загублених Кораблів» (Слайд 10 ).

 

Висновок.. Остача завжди менша від дільника.

 

2. Фізкультхвилинка. (Слайд  11). Континент«Африка».

Африка — дивний і чудовий континент. Є дуже багато цікавих  фактів про

 

Африку, яку ми дійсно майже не знаємо. Назва Африка , як вважають деякі вчені ,

 

походить від імені племені , яке раніше жило на півночі материка , і називалася

 

афрігамі . В Африці знаходиться найдовша річка в світі — Ніл , її протяжність

 

становить 6671 кілометр. Африка відома великими дикими тваринами. Там їх

 

водиться набагато більше ніж на усх інших континентах. Тому  я пропоную трохи

 

відпочити тут набратися сил і далі мандрувати у пошуках скарбів.

3. Розвʼязування задач «Острів Задач». (Слайд  13).

 

С.103 Задача №654

Загальна маса

Маса 1

ящика (кг)

Кількість ящиків (шт.)

Аґрус — 48 кг

Алича — 48 кг

?

На 2 кг менша

6 шт.

?

 

  1. 48:6=8(кг)
  2. 8-2=6(кг)
  3. 48:6=8(кг)

 

4.Хвилинка релаксації   «В глибинах підводного царства»(Слайд14)

Найдивовижніші факти про дельфінів доводять їх безпосередню близькість до людини. Ці тварини дуже швидко плавають, тому часто змагаються у швидкості з кораблями і розважаються, вистрибуючи з води і як би посміхаючись людям які на них дивляться. Відомі факти порятунку людини дельфінами.

 

V. Розвиток математичних знань.

 

Острів Логіки(Слайд  15)

1.Стоїть у полі дуб. На дубі — три гілки, на кожній гілці — по три яблука. Скільки всього яблук? (Жодного, бо на дубі яблука не ростуть).

 

2.У дівчинки 5 яблук. Вона з’їла все, окрім 3. Скільки яблук у неї  залишилося? (3)

 

3.Летіли 3 страуса. Мисливець підстрелив одного. Скільки страусів залишилося? (Страуси не літають).

 

4.Гуска важить 3 кг. Скільки вона буде важити, якщо стане на одну ногу?(З кг.)

 

5.Скільки вух у 5 мишей? (10)

 

6.Поле орали 6 тракторів. 2 з них зупинилися. Скільки тракторів в полі? (6)

 

7. Скільки ніжок у 2 сороконіжок? (80)

 

VІ .  Підсумок уроку.

«Скарби піратів»  (Слайд 16)

Вчитель відкриває скриню зі скарбами

 

2. « Мікрофон»

- Урок наближається до завершення. Ви порадували мене своїми знаннями з математики, своєю активністю, працездатністю, умінням співпрацювати в групі, а які враження у вас залишилися від уроку?

- Що ми сьогодні навчилися?

- Чи сподобалась вам мандрівка?

- Що вам найбільше запам'яталось?

- Яку мандрівку ви б хотіли здійснити наступного разу ?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
25 грудня 2017
Переглядів
670
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку