Конспект підсумкового уроку з математики "Весняна подорож" для 3 класу на тему "Додавання і віднімання в межах 1000". Форма проведення - урок-подорож.
«Весняна подорож»
Урок математики (3 клас)
Підсумковий урок по темі «Додавання і віднімання в межах 1000»
Мета уроку: удосконалювати навички письмового додавання і віднімання трицифрових чисел; закріпити вміння розв’язувати задачі на три дії, виконувати дії за алгоритмом, обгрунтовувати свої дії; розвивати увагу, логічне мислення, кмітливість; формувати здатність застосовувати обчислювальні навички у практичних ситуаціях;уміння користуватися математичною термінологією; формувати творчу активність; виховувати старанність; викликати інтерес до уроків математики через ігрову діяльність.
Обладнання: лист від Весни; картки – завдання для роботи в групах; квітки з кольорового паперу ; фігурки сніговиків, сонця.
Тип уроку: закріплення та систематизації знань.
Форма проведення: урок – подорож.
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
1. Рефлексія настрою.
Стали всі рівненько,
Усміхнулися гарненько.
Не дрімати, не лежати,
Лише думати, міркувати,
Старанно і творчо
Математику вивчати.
ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ.
1. Лист від Весни.
Добрий день, любі учні 3 класу!
Дуже прошу мені допомогти. Зла, холодна зима не хоче мене пускати на землю. Вона заморозила все навкруги: ріки вкриті крижинами, скрізь великі замети, сніг. Якщо ви будете добре працювати і виконаєте правильно усі завдання, які трапляться вам на шляху, то зима відступить.
Посилаю вам план подорожі.
1. Зупинка «Каліграфія».
2. Зупинка «Усний рахунок».
3. Зупинка «Обчислювальна».
4. Зупинка «Задачна».
5. Зупинка «Поміркуй».
З повагою Весна.
2. Ознайомлення з планом подорожі.
- Сьогодні у нас незвичайний урок з математики, відповідальний. Саме від нашої сьогоднішньої роботи на уроці залежатиме, як скоро наступить весна, стане тепло, зацвітуть перші весняні квіти.
- Чи ви готові допомогти Весні?
- Що ж ми візьмемо з собою у подорож? ( Спостережливість, кмітливість, розум, увагу, охайність).
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
- Сьогодні ви повинні продемонструвати, як ви навчилися усно та письмово додавати трицифрові числа, розв’язувати задачі на три дії.
Знання цієї теми, діти, вам знадобляться при вивченні математики в 4 класі, при знаходженні будь – яких обчислень, як у розв’язуванні задач, так і у житті.
Працювати ми будемо в групах. Кожна група буде отримувати квітку за правильно і швидко розв’язане завдання.
В кінці уроку ви кожен оціните свої знання ось на цій шкалі (малюнок на дошці).
IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ УЧНІВ.
1. Зупинка « Каліграфія».
а) Робота по картках « Цікава каліграфія»
- Розпочнемо подорож зі стежини « Каліграфія». Запишіть цифри, які ви бачите на малюнку. Розмістіть їх у порядку зростання. Обчисліть, скількох берізок ми розбудили від зимового сну.
- У другому рядку, за допомогою записаних цифр утворіть і запишіть 5 трицифрових чисел.
2. Зупинка « Усний рахунок»
а) Гра « По заметах».
( На партах лежать картки білого кольору,з одного боку на них записані числа).
- Вам необхідно по черзі назвати сусідів числа. Якщо будемо працювати швидко, то замети розтануть і з’явиться травичка.
340 290 175 305 999 400 199
б) Гра « Хто швидше?»
- Вам необхідно розморозити «льодяні бурульки».
( На дошці по 1 учню від кожної групи розв’язують приклади).
600 + 300 700 + 100
400 80
50 70
60 300
3. Зупинка « Обчислювальна»
- Ще вчора ви ліпили сніговиків. Давайте розв’яжемо на сніговиках приклади і розшифруємо слово, яке їх знищить.
750 – 684 397 + 496 325 – 68 920 – 706 842 – 575
Ц Е О Н С
267 |
257 |
214 |
66 |
893 |
|
|
|
|
|
Фізкультхвилинка.
4. Зупинка « Задачна».
( На крижинках короткий запис задачі)
- Скласти за коротким записом задачу і розв’язати її.
Тюльпанів – 125 штук
Нарцисів – 88 штук ?
Пролісків - ?, на 127 більше, ніж
5. Зупинка « Поміркуй».
- На сніжинках приклади. Маленькі сніжиночки впали на приклади і закрили цифри. Вам необхідно їх відновити.
- 86* + 368 - 9*2 + 2*7
3*7 4** 40* 516
504 821 523 80*
V. Підсумок уроку. Рефлексія.
- Ось ми і виконали всі завдання. За це Весна посилає нам сонце.
(На промінцях сонця слово «молодці»)
1. Підраховування квіток у групах.
2. Самооцінювання на шкалі.
3. Оцінювання вчителем.
Література:
Пометун О.І. Сучасний урок. інтерактивні технології навчання: Наук.-метод. посібн./О.І. Пометун, Л.В. Пироженко/За ред. О.І. Пометун. – К.:А.С.К.,2003.
Пометун О., Пироженко Л. Інтерактивні технології навчання:теорія, практика, досвід. – Київ, 2002.
Сиротенко Г.О.Сучасний урок:інтерактивні технології навчання.- Х.:Основа,2003.
Телячук В., Лесіна О. Інноваційні технології навчання в початковій школі. – Вінниця, 2005.
Донецька область,
Великоновосілківський район,
с-ще Керменчик,
Керменчицька ЗОШ І-ІІІ ступенів
Пєркова Анна Іванівна