Ділова гра для батьків. "Проблеми виховання"

Про матеріал
Дозвольте нагадати вам, що сьогодні ми говоримо з вами про виховання наших дітей. І я наостанок хочу звернути вашу увагу на дитячі емоції. Позитивні емоції. Негативні емоції. Поставте ці слова в дві колонки. Скільки разів ви сьогодні дитину: хвалили – докоряли; заохочували, підбадьорювали – пригнічували; цілували – звинувачували; обіймали засуджували, лаяли, гордилися – залишали без чогось необхідного.
Перегляд файлу

Ділова гра для батьків

 

ПРОБЛЕМИ  ВИХОВАННЯ

 

Мета: проаналізувати приклади виховання дітей; з’ясувати  коло проблем батьків у вихованні дитини, дійти спільної думки щодо підходів до вихованні дитини, дійти спільної думки щодо підходів члена сім’ї; залучити батьків до читання педагогічної літератури.

Форми, методи взаємодії: тестування, робота у групах, дискусія.

Методичне забезпечення: тест для батьків, виставка педагогічної літератури, пам’ятка для батьків.

Етапи проведення:

  1. Розподіл на групи.
  2. тестування.
  3. Робота в групах (ділова гра).

 

Проведення гри

Знайомство

Батьки, заходячи до класу, беруть на свій вибір кольоровий трикутничок і розсаджуються за столи відповідного кольору .Таким чином формуються дві групи.

Учитель. Доброго дня, шановні гості! Я рада вітати вас на сьогоднішній діловій грі. Хто з батьків не мріє, щоб його дитина виросла найрозумнішою, найвродливішою, найсильнішою, найдобрішою, і наймужнішою, хто не сподівається, що люди поважатимуть сина чи доньку за працьовитість і знання справи, за вихованість. Одним словом, ми мріємо про всебічну досконалість наших дітей.

Усебічний, гармонійний розвиток – наш ідеал. Ідеал і сімейного, і суспільного виховання. Але скільки треба наполегливої та кваліфікованої праці батьків і вчителів, щоб наші діти ввібрали все багатство інтелектуальної, моральної та культурної спадщини, виробленої людством. Виховувати – це значить творити людину. Сьогодні ми поговоримо про деякі випадки, з якими зустрічаються батьки у вихованні дітей. Та спочатку давайте познайомимось.

Самопрезентація. Кожному учасникові пропонується назвати своє прізвище, ім’я по батькові, а потім - свої позитивні якості, що починаються з літер власних ініціалів.

 

Тестування

Учитель. Отже, ви, шановні дорослі, усі різні: працюєте в різних сферах, спілкуєтесь із різними людьми. Але всіх вас об’єднує те,  що у вас є діти.

Продовжимо  нашу зустріч тестуванням, яке дасть вам можливість перевірити ще раз ваші педагогічні здібності. Можливо, саме це тестування не дасть вам у майбутньому припуститися помилок у вихованні вашої дитини. Результати цього тесту знатимете тільки ви, тому, якщо ви відверто дасте відповіді на питання тесту, дізнаєтесь, який ви вихователь.

 

Усім батькам пропонується дати відповіді на питання тесту.

 

Учитель. Шановні батьки, підрахуйте набрані бали.

 

Якщо ви  набрали 30-39 балів, це означає що дитина – найбільша цінність у вашому житті. Ви дієте правильно й можете сподіватися на добрі результати.

 

Сума 16-30 балів свідчить про те, що піклуватися про дитину – для вас питання першорядне. Ви схильні до компромісів, які послаблять ефект. Вам слід серйозно замислитися над підходом до виховання.

 

Якщо  ви набрали менше ніж 16 балів, перед вами постали серйозні проблеми стосовно виховання дитини.

Обговорення питань

Учитель. А тепер продовжуємо нашу гру. На сьогоднішнє засідання винесено декілька запитань, які стосуються кожного з нас, адже рано чи пізно кожен намагається дати на них відповіді.

Для обговорення кожного питання відводиться 2 хвилини. Групи по черзі дають відповіді на них таким чином: перша група – з позиції батьків, друга – з позиції дітей. Під час наступного питання позиції груп змінюються.

Отже, перше питання для обговорення . Сучасна молодь уся з якимись викрутасами, їм обов’язково хочеться відрізнятися від старших. І одяг, і манери – усе неприродне, нарочите.

 

Обговорення в групах, виступи батьків

Учитель. А хіба ми не були такими? Нам здаються дикими ритми рок-музики, коли діти слухають «Рамштайна», а наші батьки дивувалися, що можна знайти в піснях груп «Кіно» й «Акваріум». Ми з вами слухали «Наутілус Помпіліус». Нам не подобаються «трясучі» танці без світла, нашим дідам здавався дуже аморальним фокстрот, а на початку ХІХ століття гостру полеміку викликав вальс: подумати тільки, обіймаються привселюдно! То як же – є конфлікт поколінь чи немає?

     Пропоную друге питання для обговорення. Інтереси до оточуючих, чуйність,щедрість. Малюк, наділений ними, завжди. Чому підростаючи, він часом втрачає їх?

 

Обговорення в групах, виступи батьків.

Учитель: отже, інтерес до життя, певні риси та якості особистості треба закріплювати. І тут головне не тільки приклад старших, а необхідне і власне тренування дитини в моральних вчинках.

Третє питання для обговорення. Ніхто не хоче, щоб його дитина виросла жадібною, грубою, злою. І все ж таке трапляється навіть у гарних родинах. Чому?

 

Обговорення в групах,виступи батьків.

Учитель. Батьки просто – напросто не розуміють, звідки береться доброта, егоїзм, гуманність, байдужість. Виростити дитину нелегко. Доводиться багато чим жертвувати. Добре, якщо жертви розумні. Пожертвуйте, наприклад, поганими звичками.

Наступне завдання групам – запропонувати вихід із ситуації.

Ситуація для першої групи : ви помітили в дитини чужу річ – як бути?

Ситуація для другої групи: ви знайшли в дитини другий щоденник із низькими оцінками та зауваженнями вчителів. Що робити?

 

Обговорення ситуацій у групах, вступи батьків.

Учитель. Дозвольте нагадати вам, що сьогодні ми говоримо з вами про виховання наших дітей. І я наостанок хочу звернути вашу увагу на дитячі емоції. Позитивні емоції. Негативні емоції. Поставте ці слова в дві колонки. Скільки разів ви сьогодні дитину: хвалили – докоряли; заохочували, підбадьорювали – пригнічували; цілували – звинувачували; обіймали засуджували, лаяли, гордилися – залишали без чогось необхідного.

 Якщо на долю однієї негативної емоції припадає три і більше позитивних, дитина не почуватиметься  в сім’ї вигнанцем. Якщо ж не так,і дитина вередувала, виявляла неслух, обдурювала вас, може, ви й винні, бо «розряджалися» на ній методом агресії. А може, причина, така банальна – саме сьогодні син чи донька вирішили пізнати світ і « бігали східцями дитинства». І , як на зло, наступали лише на ті східці, де накопичилася впертість, образи, страхи, ревнощі,сваволя, агресивність – не найкращі ознаки дитинства. А ви ж у своїй голові створили ідилію. Ні ваша дитина, не може жити без негативних емоцій. Вона їх зазнає сама і їх же породжує. Мудрі батьки, аналізуючи «гріхи» дитини, замислюються: а що вони зробили для неї сьогодні приємного? Може, повели у гості, у цирк, чи в театр? Цікаву точку зору, яка стосується нашої сьогоднішньої розмови, я прочитав у лікаря психотерапевта і відомого письменника Володимира Леві. Ось його думки: « Мане цікавить інше. Чому в різні дні ми такі різні?  Раптом усе відтануло, в повітрі щось пронизливо –життєдайне. Скрізь усмішки, жарти. З чого б це? Не свято. А якщо й свято, то зазвичай не офіційне.

Але ось морок. На вулиці та на обличчях. Відчуження, озлобленість. Очі опущені. Тоді думаєш : так було завжди. І так завжди буде.

Є дні, коли різко підстрибує, статистика автомобільних катастроф, коли то там, то тут сваряться діти капризують. А ще є вечори раптових смертей , самогубств. Вітри? Погода? Плями на сонці? Високий «градус» політичних подій? Вірогідно, що все взаемопов’язано. Досить одного роздратованого крикуна з високовольтною злістю, щоб одразу всім оточуючим стало погано. Нехай цього не відчуватимуть наші діти.

 

Рефлексія

 Учасники висловлюють свої враження від участі у грі за допомогою методу «відкритий мікрофон», даючи у вільному порядку відповіді на такі питання:

  •             Чи сподобалися вам батьківські збори?
  •             Що нового ви для себе дізналися?
  •             Які теми ви б хотіли обговорити наступного разу?

 

Висновки та рекомендації

 

Учитель. Ось і добігає кінця наша зустріч. Я вдячна за те, що ви відгукнулися на моє прохання, прийшли на батьківські збори, щоб поділитися своїми думками, поглядами, переживаннями.

docx
Додано
5 травня 2020
Переглядів
567
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку