м. Перещепине
2012-2013 н.р.
Мета:
Форма проведення: диспут.
Учасники: класчний керівник, учні класу, психолог школи.
Обладнання: телевізор, комп’ютер, електронна презентація, відеоматеріал: притча «Все оставляет свой след», пісні Андрія Макаревича «Костер» и Кріса Кельмі «Замыкая круг», листи паперу формату А3, маркери і фішки: зеленого, синього и жовтого кольорів, ситуації в друкованому вигляді на листах паперу формату А4, листи у формі хмаринок для кожного учня, написи на дошці «Жити – значить мати проблеми. Вирішувати їх – значить рости інтелектуально.» (Дж.П.Гільфорд).
ХІД УРОКУ:
При вході у клас вчитель роздає всим учасникам кольорові жетони. Всі сідають за столи.
Вступне слово вчителя:
Іншими словами будемо вчитися виходити із конфлікта як мудрі, виховані, інтелігентні люди.
Недостатньо мати мудрість, потрібно навчитися нею користуватися.
Спочатку спробуємо дати відповіді на запитання: - Що ж таке КОНФЛІКТ? З чого він складається? (Учні дають відповіді).
Таким чином, ми з'ясували, що конфлікт - це процес різкого загострення протиріч і боротьби двох чи більше сторін. Складається він із проблеми, учасників конфліктної ситуації та інциденту.
Що на ваш погляд страшніше: внутрішній сімейний чи державнийконфлікт?
Який конфлікт, на вашу думку, леше владнати?
3. Між ким виникають конфлікти : чоловік дружина діти,
організація людина , організація організація,
людина держава, держава держава.
Вчитель: Конфлікти іноді розгоряються і під час не розв’язані приводять до війни. Чому?
Безумовно, жити в мирі – головна умова існування людини.
Зараз ми будемо цьому вчитися. У Вас на столах лежать листи з написаними конфліктними ситуаціями. Вони різні. Зараз Ви обміркуєте їх, потім на чистому аркуші, який лежить на вашому столі, маркером свого кольору Ви запишите відповіді на 3 запитання. Запитання на екрані.
Регламент: на обговорення і запис відповідей – 5 хвилин. Обговорення супроводжується музикою (пісня А.Макаревича «Костер»).
Потім два учасника групи виходять до дошки: один читає ситуацію, інший відповіді на вказані запитання відповідно до даної ситуації: лист приклеюють до дошки. І так кожна група.
Вправа №1. СИТУАЦІЇ:
1.В вашому класі зявився новий учень. Він завжди виконував домашні завдання, на кожному уроці піднімав руку і відповіда вірно, приходив раніше за всих у клас, зі своєї волі виконував обов’язки чергового та інше. Ви зразу зарахували його у «підлизи». Тим паче, що Наталія Володимирівна почала хвалити його, виділяти серед інших. Хлопчика почали дражнити, з ним ніхо не дружив: він пожалівся батькам і батьки прийшли до школи розібратися…
2.У вас була контрольна робота. Вчитель повідомила результати: учень А, отримав 5 балів, а три його сусіди, що списали у нього – по 7 балів. Учень А почав вимагати, щоб ті, хто у нього списав контрольну роботу, зізналися вчителю, на що ті відповіли відмовою. Між учнями виникли непорозуміння…
3.На перерві ти дав другу свого новенького годинника, який тобі тільки вчора подарували на день народження батьки. Друг вийшов з воїм годинником в коридор, а коли ти через декілька хвилин вийшов за ним, то побпчив, як друг збирає з підлоги твій розламаний годинник. Із його розповіді ти зрозумів, що його щойно штовхнули діти, що пробігаи по коридору повз нього і твій друг ні в чому не винен.Між вами виник конфлікт…
Вправа № 2
Учням пропонується назвати хоча б одне конфліктне слово на кожну букву алфавіту ('А - агресія, Б - безвідповідальність, Г - гнів, 3 - злість, Р. - розрив тощо). Слова записуються на дошці. Після чого учні пояснюють значення записаних слів.
Вчитель. Під час підготовки до нашої класної години, я зустріла такий термін: «конфліктна особистість». Як би ви визначили риси характеру такої особистості, її ознаки? (Обговорення).
У такої особистості:
Чи подобається вам спілкуватися з конфліктними особистостями? Чому? А чи не буваєте ви інколи такими особистостями?
Вправа № 3 «Хмари»
Почуття |
|
Я просто вийшов у сторону |
|
Я сказав, що не можна обзиватися. |
мав рації», «Давай помиримося»...)
Вчитель. Д. Карнегі писав; «У суперечці не можна перемогти. Якщо ви програли - значить програли, якщо перемогли теж програли». Чому? (Відповіді).
То ж пам'ятай, якщо ти прагнеш чогось досягти у житті, ніколи не витрачай часу на сварки, які псують настрій. Єдиний спосіб виграти в суперечці - це уникнути її..
Правила виходу з конфліктних ситуацій
9. Залучи посередника. Це означає попросити когось, хто не бере участі в конфлікті, допомогти вам.
Тоді пропоную вашій увазі притчу під назвою «Всё оставляет свой след» Після чого ми обговоримо те, що побачили.
(перегляд і обговорення з учнями відеоматеріалу)
Вчитель: Любі діти, чи сподобалася вам сьогоднішня зустріч? (відповіді)
Що нового і корисного ви зрозуміли на сьогоднішньому занятті?
Вчитель: Так, наше життя дуже швидкоплинне чи варто псувати його негативом? Я гадаю, що кожна людина може зротити цей світ кращим. Пропонуєю вам буклет, який ми розробили спеціально для сьогоднішнього заходу, де записані шляхи подолання конфліктної ситуації, пам’ятка для дітей і ще багато корисної інформації по темі. Після закінчення нашої класної години, ви зможете взяти цей буклет собі на згадку і перечитувати його в ті хвилини, коли не будете знати, як себе плвести в тій чи іншій ситуації.
І на закінчення я пропоную вам звзятися за руки ( в цей час звучить пісня Кріса Кельмі «Замыкая круг»).
Заплющте очі і уявіть в своєму серці вогник добра, ніжності, любові, уявіть, як він збільшується, його сила переходить у праву руку і вливається в долоні того, хто сидить праворуч, збагачується його любов’ю і перетікає далі по колу. Потім любов повертається, збагачена від сердець інших учасників групи. А тепер раз’єднайте коло і об’єднайтеся з іншою групою. Зробіть одне велике коло друзів. Будемо ж толерантними один до одного, будемо ж інтелигентними і вихованими людьми.
(Звук музики збільшується. На екрані автоматично перемикаються слайди із зображенням дорослих і дітей, які посміхаються різних національностей.)
Вчитель: Дюкую вам всим за увагу і участь у нашому сьогоднішньому заході. Я гадаю, що кожен з вас з’ясував для себе щось важливе і корисне.
На цьому наша класна година закінчилася. До нових зустрічей!
Пам'ятка «Вчимося жити без конфліктів»