Дистанційне навчання і захист учнівських проектів

Про матеріал
Для передачі проектів у відеоформаті пропоную дітям завантажувати їх на youtube. Подивитися учнівські проекти учнів можна за посиланнями
Перегляд файлу

Дистанційне навчання і захист учнівських проектів.

Для закріплення знань, отриманих на уроках фізики, учням необхідно долучитись до створення навчальних проектів. Проекти розробляються учнями або групою учнів упродовж певного часу у процесі вивчення того чи іншого розділу фізики.

Розрізняють такі види проектів:

Дослідницькі проекти – потребують добре обміркованої структури, повністю підпорядковані логіці дослідження і мають відповідну структуру: визначення методології дослідження, тобто теми дослідження, аргументація її актуальності, предмета й об’єкта, завдань і методів дослідження, формулювання гіпотез, розв’язання проблеми і вибір шляхів її розв’язання.

Творчі проекти – не мають детально опрацьованої структури спільної діяльності учасників, вона розвивається, підпорядковуючись кінцевому результату й формі його представлення (стіннівка, відеофільм, свято тощо)

Інформаційні проекти – спрямовані на збирання інформації про який-небудь об’єкт, явище, на ознайомлення учасників  проекту з цією інформацією, її аналіз і узагальнення фактів.

Практичні проекти – розв’язання практичних завдань «замовника» проекту і як результат –  розробка наочного посібника, макету, приладу, обладнання, рекомендацій щодо їх використання.

Ігрові (рольові) проекти – образне відображення реальних процесів і явищ в сценічних формах, ігрових ситуаціях – як результат, моделювання реального об’єкту.

Інколи розв’язання фізичних проблем може поєднувати одночасно вказані типи проектів.

Орієнтовні критерії оцінювання навчального проекту:

1.       Актуальність -1 бал.

2.       Оформлення роботи - 2 бали.

3.       Достовірність - 1 бал.

4.       Науковість - 2 бали.

5.       Представлення - 2 бали.

6.       Презентація - 2 бали.

7.       Обговорення - 2 бали.

 Вимушене дистанційне навчання (ДН) поставило вчителів і батьків перед непростими викликами: як організувати навчання дітей в умовах карантину, коли вчитель не може бути поруч. І як зрозуміти, чи вивчила щось дитина, коли традиційні способи оцінювання недоступні.

Як організувати захист навчальних проектів під час дистанційного навчання?

Отримання навчальних матеріалів та спілкування між учасниками дистанційного навчання забезпечується через передачу відео-, аудіо-, графічної та текстової інформації у синхронному або асинхронному режимі.

Як оцінити роботу учнів? Звісно, найкраще, якщо можна проводити оцінювання в режимі онлайн або на дистанційних платформах, де є відповідна функція та інструментарій. Якщо недоступний жоден з інструментів дистанційного оцінювання, то після закінчення карантину оцінювання треба буде зробити очно.

Інструменти спілкування в дистанційному навчанні, які я використовую:

Електронна пошта – це стандартний сервіс інтернету, що забезпечує передавання повідомлень, як у формі звичайних текстів, як і в інших формах (програмах, графіці, звуках, відео) у відкритому чи зашифрованому вигляді. У системі освіти електронна пошта використовується для організації спілкування викладача й учня, а також учнів та учениць між собою.

Чат – спілкування користувачів мережі в режимі реального часу, засіб оперативного спілкування людей через інтернет. Є кілька різновидів чату: текстовий, голосовий, аудіовідеочат. Найбільш поширений – текстовий. Голосовий чат дозволяє спілкуватися за допомогою голосу, що важливо під час вивчення іноземної мови в дистанційній формі.

Відеоконференція – це конференція в онлайн-режимі. Вона проводиться у визначений день і в призначений час. Це – один із сучасних способів зв’язку, що дозволяє проводити заняття у “віддалених класах”, коли учні і вчитель перебувають на відстані. Отже, обговорення й ухалення рішень, дискусії, захист проєктів відбуваються в режимі реального часу. Вчитель і учні можуть бачити одне одного, вчитель може супроводжувати лекцію наочним матеріалом.

Соціальні мережі та месенджери дозволяють створювати закриті групи, чати, теми, завдань, проблем, інформації.

Специфіка ДН, що базується на телекомунікаційних технологіях, інтернет-ресурсах і послугах, впливає на способи відбору і структуризації змісту, способи реалізації тих чи інших методів і організаційних форм навчання, що суттєво впливає на функціонування всієї системи. Учень відбирає і оброблює інформацію, висуває гіпотези, ухвалює рішення, спираючись на власні роздуми  та бачення проблеми.

У центрі пізнання – проблема, яка вимагає роботи думки для її розв’язання. Пізнавальна, мисленнєва діяльність учня дозволяє йому виходити за межі отриманої інформації, будувати нове знання. Роль учителя полягає в тому, щоб допомогти учням, стимулювати їх до самостійних роздумів, відкриттів, нових поглядів на досліджуване явище, предмет. Водночас, учитель і учень залишаються учасниками цього процесу в активному діалозі.

Для передачі проектів у відеоформаті пропоную дітям завантажувати їх на youtube.

Подивитися учнівські проекти учнів можна за посиланнями:

7 клас

https://www.youtube.com/watch?v=9xSuPnCJStQ&feature=youtu.be

https://www.youtube.com/watch?v=wrT427VCy9Y&feature=youtu.be

https://youtu.be/5rSE1X5Jx5k

https://www.youtube.com/watch?v=WLZENmVB-nM&list=PL-JCY6xt8mAJOsV1LoZ5JiA54I9SWbDO5&index=5

8 клас

https://youtu.be/N_6ya7RFmXw

9 клас

https://www.youtube.com/watch?v=oLK422khIGI&list=PL-JCY6xt8mAJOsV1LoZ5JiA54I9SWbDO5&index=2

https://www.youtube.com/watch?v=uJBivMzl20Q&list=PL-JCY6xt8mAJOsV1LoZ5JiA54I9SWbDO5&index=3

 

10 клас

https://www.youtube.com/watch?v=ZZcgMfhmfBc&list=PL-JCY6xt8mAJOsV1LoZ5JiA54I9SWbDO5&index=1

https://www.youtube.com/watch?v=riqrPc9eP4g&list=PL-JCY6xt8mAJOsV1LoZ5JiA54I9SWbDO5&index=4

https://www.youtube.com/watch?v=d8LljF5TKlw&list=PL-JCY6xt8mAJOsV1LoZ5JiA54I9SWbDO5&index=7

https://www.youtube.com/watch?v=dkPO5TpXIv8&list=PL-JCY6xt8mAJOsV1LoZ5JiA54I9SWbDO5&index=8

https://www.youtube.com/watch?v=LnKgcXvUFvk&list=PL-JCY6xt8mAJOsV1LoZ5JiA54I9SWbDO5&index=9

https://youtu.be/KW1oLzQh9fI

11 клас

https://www.youtube.com/watch?v=7FGLGGXlWf4&list=PL-JCY6xt8mAJOsV1LoZ5JiA54I9SWbDO5&index=6

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Лук'янчикова Олена Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Інші матеріали
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
До уроку
Етапи роботи над навчальним проектом
Додано
28 листопада 2020
Переглядів
1600
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку