« Діти об’єднують Україну »
Мета. Формувати національну свідомість школярів.
Розвивати бажання брати посильну участь у розбудові держави, наполегливо вчитися, щоб принести якомога більше користі рідній Україні. Пропагувати доброчинність, милосердя, взаємодопомогу та інші загальнолюдські цінності.Виховувати у учнів морально – етичні норми житт:я; співчуття, співпереживання, повагу до кожної особистості, її потреб та прав, здатність з розумінням ставитися до проблем інших.
Обладнання:
мультимедійна презентація, відео, вислови про Україну, кольоровий папір, державні символи України, фото видатних особистостей, мікрофон, комп’ютер, проектор, проектна дошка,
КМ : « Асоціативний кущ », робота в групах, вправа
« Мікрофон »
Хід уроку:
І. Організація класу.
Вчитель.
От і знову лунає дзвоник,
Мелодійно і срібно звучить.
Він до класу дітей закликає,
Щоб успішно вас знову вчить.
Підросли ви усі і зміцніли
І цікавістю очі горять.
Дай нам, Боже, здоров’я і сили,
Щоб багато нового пізнать.
—- Сьогодні із нами на святі наші батьки Привітаймо їх.
Давайте усмішки усім дарувати:
І друзям, і гостям, і мамам, і татам.
Хай радість злітає у небо, як птах,
І добрі слова у всіх нас на устах.
ВПРАВА « ДОЛОНЬКИ»
Давайте налаштуємось на урок.Візьміть товариша за руки.Закрийте очі і подумки пошліть один одному добрі думки,відчуття.
-Подаруйте посмішку для стоврення гарного настрою.
-А я хочу подарувати вам побажання:
«Мені приємно тебе бачити після літнього відпочинку».
«У тебе дуже гарна посмішка, тож даруй її людям.»
« У тебе такі добрі очі,ти молодець!»
« Дякую, що ти завжди говориш добрі слова людям.»
«Дякую, що ти завжди допомагаєш товаришам в навчанні.»
« Ти щедрий друг, завжди з усіма ділишся.Мені це дуже приємно.»
« Спасибі тобі за доброту твоєї маленької душі.»
«В тобі все є: краса душі, доброта,милосердя.»
« Ти неповторний: веселий вдачею, чистий душею,добросердечний.»
«Твої добрі справи завжди всім допомагають. Роби ДОБРО!»
Я сподіваюся, що сьогоднішній урок буде уроком роздумів радості,добра і любові.У вас на партах лежать сердечка.Напишіть на ньому добрі побажання на зворотній стороні і подаруйте його товаришу
ІІ.Повідомлення теми уроку. Гра « Мозковий штурм».
— Дорогі друзі ! Сьогодні у нас незвичайний урок. Урок ДОБРОТИ, МИЛОСЕРДЯ. Усім відомо, що краса людини — її доброта.
Тема нашого уроку: « Діти об’єднують Україну »
Ми будемо вчитися вмінню із розумінням ставитися до проблем інших, бути чуйними, творити добро, добродіяння. Чи пам,ятаєте, які головні кольори нашої Вітчизни?( Діти висловлюють свою думку. )
—Молодці! Вірно!
Жовтий колір – це колір пшеничної ниви,
колір хліба, зерна, що дарує життя всьому сущому на землі, це колір жовтогарячого сонця, без лагідних променів якого не дозрів би, не заколосився б хліб. Це символ достатку українського народу.
— Блакитний, синій колір – це колір ясного, чистого, мирного неба.
Це колір води, без якої не дозрів би хліб.
І ще – це колір миру.
— Зелений вважається кольором повітря,
життя, гармонія, природа, надія , процвітання.
— А зараз інтерактивна гра « Асоціативний кущ »,
( На дошці написані слова. Які уявлення , почуття викликає у вас кожна із назв.
Перше слово — « Країна »
( Дітисвій вибір. )
ІІІ. Бліц – турнір « Моя Україна ». Вправа « Мікрофон »
Що ми відзначаємо 23 серпня?
(День Прапора).
Коли ми святкуємо День незалежності України?
(24 серпня).
У якому році була прийнята Конституція незалежної української держави?
(«28 червня 1991 рік)
Із скількох областей складається Україна?
(24 і Республіка Крим)
Хто є автором слів Гімну України?
(Павло Чубинський)
Хто написав музику до нього?
(Михайло Вербицький)
Назвіть прізвище першого космонавта України?
(Леонід Каденюк)
Який найбільший звір України?
(Зубр)
Яка найбільша морська тварина живе в Україні?
(Дельфін)
Назвіть державні символи України?
(Герб, Прапор і Гімн – три основн і національні символи України. )
Учень. Державний Гімн ми знаємо усі.
Для кожного села, містечка, міста –
Це клич один з мільйонів голосів.
Це наша клятва, заповідь священна .
( Виконується Гімн України.)
Учень.
— Державний Прапор України – стяг із двох рівновеликих
горизонтальних смуг синього і жовтого кольорів.
Учень
— У тризубі відображено триєдність життя.
Це Батько– Мати – Дитя. Вони символізують собою Силу – Мудрість – Любов. Тризуб символізує трійцю життєтворчих енергій, тобто Мудрість, Знання і Любов (або Вогонь, Воду і Життя).
ІІ . Насгупне слово — « Школа »
( пояснюють свій вибір.)
ІІІ. Музична фізкультхвилинка .
« Пісня щастя ».
І V. Слідуюче слово « Родина ».
(пояснюють свій вибір.)
V. “Краса людини — її доброта”.
Перегляд соціального ролика «Доброта»
Добро – це дуже важлива цінність, яку потрібно творити щодня. Бо допомагаючи комусь, ми перш за все допомагаємо собі боротися з поганим у своєму серці.
Ми боїмося чинити добро, тому що не впевнені, що нам за це віддячать. Хотілося б скинути ці обмеження і просто робити добро безкорисливо, не сподіваючись на вигоду. Від цього можна отримати велику радість.
Гра « Мої корисні справи.»
Про добро можна багато і красиво говорити, але жодної користі це не принесе, якщо добрі слова не втілюватимуться у життя, якщо гарні слова залишаться лише словами. Учням роздаються картки у формі сердець, на яких вони записують свої добрі справи. Зачитують і картки вивішуються на дошці.
Добро кожного дня сіє насіння доброти в дитячих серденьках. Дитячому серці здатне прорости будь-яке насіння. Кожна насінинка може розквітнути чарівною квіткою, зробивши серце дитини добрим, ласкавим, ніжним. А може, на жаль, зарости чорним чортополохом зі злим, безжалісним серцем.
Гра « Так, ні.»
А зараз ми пограємо!
Умови гри. Якщо людина повинна робите те, про що я казатиму ви говорите так, а якщо ні, то говорите ні.
- Бабусі хлопчик допоміг.
Він, діти, добрий хлопчик? (так)
- Тепер усі скажіть мені:
У сварці жити добре? (ні)
- А як немає забіяк,
Тоді усім прекрасно?(так)
- А як серця у всіх ясні,
То вам погано, діти? (ні)
- Співає хлопчик гарно як,
А вам подобається? (так)
- А як обличчя всіх пісні,
Похмурі, злі? Вам добре? (ні)
- Реве і трощить все чудак,
Це теж погано, діти? (так)
- Тоді і ще скажіть мені:
Як діти б’ються добре? (ні)
- Звичайно, краще в мирі жити
І з усіма дітьми дружити,
Щоб всі веселими були,
У мирі й злагоді жили!
Перегляд відео-кліпу «Людина починається з добра»
Запам’ятай, моя дитино, з юних літ
На все життя, щоб знала, як прожити.
Людина для добра приходить в світ,
й покликана завжди добро творити.
– Молодці! Я вами пишаюсь.
Хай душа буде світлою в вас
Й промениться завжди добротою.
Йдіть робити добро! В добрий час!
І живіть в цьому світі з красою.
Гра «За - проти.»
-Якщо ти добра людина.то повинен…
(учні сигналізують картками. Якщо погоджуються-зелений сигнал «світлофора»,ні- червоний.)
-Допомагати мамі по господарству.
-Робити комусь зле,якщо ніхто не бачить.
- Не вмиватися.
-Бути вихованою, стриманою.
-Берегти рідну природу та охороняти її.
-Шанувати працю інших людей.
-Вихваляти самого себе.
- Допомагати друзям у біді.
-Насміхатися з чужих помилок,з чужого горя.
-Вміти прощати,просити вибачення.
-Любити своїх рідних.
-Поважати старших.
-Галасувати там, де інші працюють,відпочивають.
-Добре вчитися,багато читати.
- Обманювати,хвалитися.
-Не слухати батьків.
- Спати на уроках.
-Красти.
-Захищати слабкого.
-Ображати інших.
-Ділитися тим,що в тебе є.
- Дорога добра — це дорога, якою повинна йти кожна людина. Тобто вона починається з кожного із нас. Яким прекрасним могло б бути наше буття, якби кожна людина жила за таким правилом: “Поводься з іншими так, як би ти хотів щоб поводилися з тобою”. Тоді б зникли війни, сварки, вбивства, злочини,ворожнеча, помста – всі ті атрибути зла, які несуть людям знищення. Тож давайте щодня намагатися робити добрі справи, дарувати добро всім навколо.
VІ. « Ланцюжок доброти »
— Друзі, у вас на партах є кольоровий папір, ножиці, олівці.
Обведіть кожен свою долоньку. Потім ми їх з’єднаємо і утворимо « ланцюжок доброти 4 –Б класу.
Вчитель.
Ви – гордість та майбутнє України. Вам продовжувати розбудову
незалежної Батьківщини.