Часто батьки звертають увагу на те, що їхня дитина гризе нігті, під вечір починає нервуватися, капризувати, боятися темряви, вигаданих образів, не може залишатись сама вдома...Це страхи. Причини виникнення страхів можуть бути різноманітними.Що робити зі страхами - дізнайтеся із статті.
Часто батьки звертають увагу на те, що їхня дитина гризе нігті, під вечір починає нервуватися, капризувати, боятися темряви, вигаданих образів, не може залишатись сама вдома...
Причини виникнення страхів можуть бути різноманітними.
Передусім спробуйте проаналізувати поведінку дитини, беручи до уваги ось такі прояви:
Аналіз особливостей поведінки вашої дитини дасть змогу визначити: слід говорити про окремі прояви нервовості, тенденцію до неї або більш сталі характеристики.
Пам'ятаймо, що запобігти нервовості дошкільнят значно легше, ніж потім знімати її. Збереження нервової системи дитини забезпечать такі передумови:
від заборони самостійних дій та рішень;
Все це є необхідним підґрунтям для запобігання нервовості, страхів. Якщо нервовість проявляється, як слід поводитись дорослим, щоб зняти її?
Основним засобом зняття невротичних проявів має бути ГРА як провідна діяльність дошкільнят. Вільна, не примусова, вона розслаблює дитину, викликає почуття задоволення, наснагу, спокій, додає впевненості, що позитивно позначається на стані нервової системи.
Могутнім засобом корекції стану нервової системи є спілкування з природою. Прогулянки у парку чи гаю, спостереження за сезонними змінами, багатством природних барв заспокоюють, урівноважують душевний стан дитини. Нехай прислухається до дзюркотіння струмка, милується зеленню дерев і різнотрав'ям, спостерігає захід сонця, вчиться розрізняти голоси птахів.
Ігри з піском та водою, ліплення з глини також виконують стабілізаційну функцію.
Сприятливо діють на нервову систему малюка загартовувальні заходи, якщо вони приємні і проводяться вчасно (обливання водою, обтирання, ходіння босоніж по землі, камінцях, траві).
Виготовлення виробів з природного матеріалу, плетіння з соломки формують довільну поведінку, врівноважують дитину. Добре, якщо ця діяльність супроводжується слуханням музики, співом.
Малювання фарбами, м'якими олівцями, фломастерами, крейдою та іншим пластичним матеріалом — ефективний захід для виходу зі стану напруження. Бажано не обмежувати дитячу уяву певною тематикою, зразками роботи дорослого, оскільки це стримує дитину, змушує копіювати
і через це пригнічує, отже, нервує. Якщо дитина довіряє паперові свої страхи, зображуючи їх, то можна продовжити роботу з малюнками, запропонувавши закреслити, стерти, вирізати те, що лякає або перетворити малюнок на смішний, кумедний персонаж
Що робити зі страхами?
Шановні батьки! Пам'ятайте: для того, щоб повернути нервову систему дитини до нормального стану, слід насамперед усунути причину її розладу. Але тут потрібні постійна увага дорослих, витримка, терпіння і час, а ще — бажання зрозуміти свою дитину і допомогти їй.
Що робити зі страхами?
1.Намагайтеся зрозуміти причину дитячого страху.
2.Не соромте дитину, якщо вона чогось боїться.
3.Допоможіть маляті перестати боятися (поясніть,зробіть щось разом).
4.Навчіть дитину не боротися зі своїм страхом, а інакше до нього ставитися.
5.Перед сном грайтеся з дитиною у спокійні ігри, читайте добрі казки.
6.Перетворіть дитячий страх на щось нестрашне(придумайте смішне ім'я).
7.Надайте дитині реального захисника. Це може бути старший брат, а може бути великий плюшевий собака.
8.Зважайте на багатство дитячої уяви: тіні на стіні здаються маляті страшенними казковими персонажами. Увімкніть у темній кімнаті маленький нічничок або залиште двері у дитячу кімнату відкритими.
Шановні батьки! Пам'ятайте: для того, щоб повернути нервову систему дитини до нормального стану, слід насамперед усунути причину її розладу. Але тут потрібні постійна увага дорослих, витримка, терпіння і час, а ще – бажання зрозуміти свою дитину і допомогти їй.