2 клас
Тема: Для кожного звіра і птаха у казки свої голоси. Силует.
Створення силуетної композиції «Бережіть птахів!»
Мета:
навчальна: ознайомити учнів з анімалістичним жанром та його особливостями, елементарною будовою тварин, правилами зображення тварин; навчити відтворювати характерні особливостей силуету птахів у русі;
розвивальна: розвивати навички у малюванні тварин (звірів, птахів, комах), уміння насолоджуватися творами художників-анімалістів, аналізувати їх; формувати естетичні почуття, смак; активізувати ініціативу учнів;
виховна: прищеплювати любов до тварин та творів художників-анімалістів.
Матеріали та інструменти: альбом, будь-які графічні (олівці, кулькові ручки, фломастери та ін.)
Тип уроку: комбінований урок.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку
— Відгадайте загадки.
Довгі вуха, куций хвіст,
До мисливства в нього хист:
Все знаходить навмання
Це маленьке… (цуценя).
В хаті я мишей ганяю,
Вуса ще з дитинства маю,
Лапкою миюся щодня.
Я пухнасте… (кошеня).
В нас гуляє біля тину,
Має носик-намистину,
Сам він схож на будячок.
Це колючий… (їжачок).
Здивувалась дітвора:
«Це тварина чи гора?
Як же їсть він, як він п’є?»
А для цього хобот є! (Слон)
Маленька, чорненька, співає, щебече,
Під стріхою з глини зліпила гніздечко,
Роздвоєний хвостик, як ножички, має.
Що це за пташина? Хто пташку цю знає? (Ластівка)
Пташка невеличка, в неї білі щічки,
Сірі лапки, чорна шапка, фартушок
Жовтенький, голосок тоненький,
Ця пташка невеличка називається...(синичка).
Хто це у садку скрекоче,
Всі новини знати хоче?
Це хитренька, білобока,
З чорним хвостиком… (сорока).
—Ви правильно відгадали всі загадки.
— Про кого ми говоритимемо сьогодні на уроці? Правильно, про тварин.
IIІ. Актуалізація опорних знань
— Яких тварин ви знаєте?
— Які з них вам подобаються?
— Назвіть свійських та диких тварин.
IV. Викладання нового навчального матеріалу
1. Розповідь учителя
— Ми вже говорили, що художники зображують те, що їх хвилює, що їм подобається. Так, одні художники зображують пейзажі. Ми їх називаємо художниками -...(пейзажистами). Інших приваблює зображення людей. Таких художників називають художниками-… (портретистами).
А є художники, які захоплюються життям тварин. Їм подобається спостерігати за тваринами і малювати їх. Саме про таких художників та їхні роботи ми сьогодні говоритимемо.
А називають таких художників художниками-анімалістами, тому що жанр образотворчого мистецтва, де йдеться про життя тварин, називають анімалістичним.
— Де б ми не були — на морському узбережжі, у лісі, у селі чи місті — нас завжди оточують пташині голоси. Які ж вони різні! Чи помічали ви, що, коли співає пташка, людина підводить голову, щоб побачити цього дивовижного співака. Пташка може бути зовсім маленькою, майже непомітною, але з сильним та красивим голосом. Як, наприклад, соловей.
Вони всі різняться і за формою, і за кольором! Світом птахів захоплюються і художники. Один із них — це шотландський художник Арчибальд Торберн, якого зараз визнано одним з найкращих художників, які зображували птахів.(Учитель демонструє наочність.)
Мабуть, у вас уже виникало бажання намалювати свого улюбленого птаха? Сьогодні ознайомимось із правилами зображення птаха.
Це зробити зовсім не складно. Спочатку погляньте або пригадайте, який у птаха тулуб, голівка, хвостик, дзьобик, крильця. Тільки після цього ви зможете розпочати роботу. (слайди 6-15)
Фізкультхвилинка
2. Інструктаж
Починаємо малювати з великих форм — тулуба та голови.Потім з’єднуємо їх між собою шиєю.А вже після цього малюємо дрібні деталі — хвіст, крила, лапки, дзьобик.
Послідовність малювання птаха у стані спокою (слайди 16-20)
Ще дуже цікаво виглядає птах, коли він летить,— його крила розправлені, шия витягнута.Він ширяє у небі та дивиться на нас згори вниз.
Послідовність малювання птаха у русі — у польоті (слайди 21-23)
V. Самостійна практична робота учнів
Намалюйте тваринку, що вам найбільше подобається.
Намалюйте птаха в русі. Спочатку намітьте контури олівцем, потім розфарбуйте акварельними фарбами.
VІ. Актуалізація набутих знань
— Що зображують художники-анімалісти?
— Яку тваринку намалювали ви? Чому?
—Які ще тваринки вам подобаються?
— Які птахи зустрічаються у нашій місцевості?
— Чи відрізняється зображення птаха в стані спокою та в русі?
VII. Підведення підсумків уроку
1. Підбиття підсумків (загальна оцінка уроку).
2. Визначення завдання для підготовки до наступного уроку (розглянути вдома та принести на урок світлини своєї родини; принести на наступний урок альбоми, олівці, гуаш, пензлі).
3. Проголошення уроку завершеним