Для кожного звіра і птаха у казки свої голоси. Силует.Створення силуетної композиції «Бережіть птахів!»

Про матеріал
Ознайомити учнів з анімалістичним жанром та його особливостями, елементарною будовою тварин, правилами зображення тварин; навчити відтворю¬вати характерні особливостей силуету птахів у русі; розвивати навички у малюванні тварин (звірів, птахів, комах), уміння насолоджуватися творами художників-анімалістів, аналізувати їх; фор¬мувати естетичні почуття, смак; активізувати ініціативу учніву учнів, прищеплювати любов до тварин та творів художників-анімалістів.
Перегляд файлу

 

2 клас

Тема: Для кожного звіра і птаха у казки свої голоси. Силует.

            Створення силуетної композиції «Бережіть птахів!»

Мета:

навчальна: ознайомити учнів з анімалістичним жанром та його особливостями, елементарною будовою тварин, правилами зображення тварин; навчити відтворю­вати характерні особливостей силуету птахів у русі;

розвивальна: розвивати навички у малюванні тварин (звірів, птахів, комах), уміння насолоджуватися творами художників-анімалістів, аналізувати їх; фор­мувати естетичні почуття, смак; активізувати ініціативу учнів;

виховна: прищеплювати любов до тварин та творів художників-анімалістів.

Матеріали та інструменти: альбом, будь-які графічні (олівці, куль­кові ручки, фломастери та ін.)

Тип уроку: комбінований урок.

Хід уроку

I. Організаційний момент
II. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку

 Відгадайте загадки.


Довгі вуха, куций хвіст,

До мисливства в нього хист:

Все знаходить навмання

Це маленьке… (цуценя).

В хаті я мишей ганяю,

Вуса ще з дитинства маю,

Лапкою миюся щодня.

Я пухнасте… (кошеня).

В нас гуляє біля тину,‰

Має носик-намистину,

Сам він схож на будячок.

Це колючий… (їжачок).

Здивувалась дітвора:

«Це тварина чи гора?

Як же їсть він, як він п’є?»

А для цього хобот є! (Слон)


Маленька, чорненька, співає, щебече,

Під стріхою з глини зліпила гніздечко,

Роздвоєний хвостик, як ножички, має.

Що це за пташина? Хто пташку цю знає? (Ластівка)

Пташка невеличка, в неї білі щічки,

Сірі лапки, чорна шапка, фартушок

Жовтенький, голосок тоненький,

Ця пташка невеличка називається...(синичка).

Хто це у садку скрекоче,

Всі новини знати хоче?

Це хитренька, білобока,

З чорним хвостиком… (сорока).

—Ви правильно відгадали всі загадки.

 Про кого ми говоритимемо сьогодні на уроці? Правильно, про тварин.

IIІ. Актуалізація опорних знань

 Яких тварин ви знаєте?

 Які з них вам подобаються?

 Назвіть свійських та диких тварин.

IV. Викладання нового навчального матеріалу

1. Розповідь учителя

— Ми вже говорили, що художники зображують те, що їх хви­лює, що їм подобається. Так, одні художники зображують пейзажі. Ми їх називаємо художниками -...(пейзажистами). Інших приваблює зображення людей. Таких художників називають художниками-… (портретистами).

А є художники, які захоплюються життям тварин. Їм подо­бається спостерігати за тваринами і малювати їх. Саме про таких художників та їхні роботи ми сьогодні говоритимемо.

А називають таких художників художниками-анімалістами, тому що жанр образотворчого мистецтва, де йдеться про життя тварин, називають анімалістичним.

— Де б ми не були — на морському узбережжі, у лісі, у селі чи місті — нас завжди оточують пташині голоси. Які ж вони різні! Чи помічали ви, що, коли співає пташка, людина підводить голову, щоб побачити цього дивовижного співака. Пташка може бути зовсім маленькою, майже непомітною, але з сильним та красивим голосом. Як, наприклад, соловей.

Вони всі різняться і за формою, і за кольором! Світом птахів за­хоплюються і художники. Один із них — це шотландський художник Арчибальд Торберн, якого зараз визнано одним з найкращих художників, які зображували птахів.(Учитель демонструє наочність.)

Мабуть, у вас уже виникало бажання намалювати свого улюбленого птаха? Сьогодні ознайомимось із правилами зображення птаха.

Це зробити зовсім не складно. Спочатку погляньте або пригадай­те, який у птаха тулуб, голівка, хвостик, дзьобик, крильця. Тільки після цього ви зможете розпочати роботу. (слайди 6-15)

Фізкультхвилинка

2. Інструктаж

Починаємо малювати з великих форм — тулуба та голови.Потім з’єднуємо їх між собою шиєю.А вже після цього малюємо дрібні деталі — хвіст, крила, лапки, дзьобик.

Послідовність малювання птаха у стані спокою (слайди 16-20)

Ще дуже цікаво виглядає птах, коли він летить,— його крила розправлені, шия витягнута.Він ширяє у небі та дивиться на нас згори вниз.

Послідовність малювання птаха у русі — у польоті (слайди 21-23)

V. Самостійна практична робота учнів

Намалюйте тваринку, що вам найбільше подобається.

Намалюйте птаха в русі. Спочатку намітьте контури олівцем, потім розфарбуйте акварельними фарбами.

VІ. Актуалізація набутих знань

 Що зображують художники-анімалісти?

 Яку тваринку намалювали ви? Чому?

—Які ще тваринки вам подобаються?

 Які птахи зустрічаються у нашій місцевості?

 Чи відрізняється зображення птаха в стані спокою та в русі?

VII. Підведення підсумків уроку

1. Підбиття підсумків (загальна оцінка уроку).

2. Визначення завдання для підготовки до наступного уроку (роз­глянути вдома та принести на урок світлини своєї родини; при­нести на наступний урок альбоми, олівці, гуаш, пензлі).

3. Проголошення уроку завершеним

 

 

doc
Додано
23 грудня 2020
Переглядів
3613
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку